Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

konijnen

Gestart door mieke, juni 02, 2012, 09:22:59 AM

mieke

ik ben bij de dierenarts ,ze is bezig met een operatie en  de wond is open ik weet niet wat of wie ze opereert ik zie dat ze bloedzuigers in de wond plaats ,ik kijk rond waar ze die vandaan haalt ,en ik zie overal dode konijnen liggen  en één konijntje bewoog nog een beetje !!kan iemand dit verklaren aub
MIEKE

Varen

Is er een situatie waarin jij je gewonnen moet geven en zelf geen oplossing voor hebt?

Konijnen zijn dieren die goed zijn in het ontlopen en ontwijken van hun jager, aangezien ze nu dood zijn heeft de jager gewonnen.

Een konijn staat voor: Vertrouwen, moedergevoel, vruchtbaarheid, verzorging, geloof, geluk, seksualiteit, overvloed, behendigheid, groei en onschuld.

Het konijn

In het wild leven konijnen normaal gesproken alleen. Ze maken hun huis door een hol in de grond te graven.

Konijnen zijn nieuwsgierige dieren die hun omgeving helemaal zullen onderzoeken. Ze leven op een aantal hectare land waarmee ze helemaal vertrouwd raken.

Konijnen hebben een territorium en ze zullen vechten voor hun eigen stukje land. Hun ogen kunnen naar alle kanten tegelijk kijken. Zo kunnen ze een vogel in de lucht volgen terwijl ze ook een roofdier op de grond in de gaten houden.

Om zich te verdedigen zijn ze steeds op hun hoede, luisteren ze goed en rennen ze hard weg bij gevaar.

Konijnen zijn bange wezens ,en de les die konijn brengt , is de les over het aantrekken van datgene waar je bang voor bent en ons niet te laten leiden door die angst.

Konijn toont onze angsten en hoe wij ze uitzenden naar de roofvogels om als prooi te eindigen. Wie roept om zijn angst , zal gevonden worden door datgene dat gevreesd wordt.

Konijn kan je helpen met je angsten om te gaan en de moed te hebben toch de weides op te huppelen en te genieten van het heerlijke gras.

Konijn leert ons dat het leven kort is en dat er steeds nieuw leven aanbreekt.

Het konijn kan je helpen je plannen en ideeen vruchtbaar te maken en je angsten te overwinnen die je belemmeren de sprong te maken.

Konijnen hebben door hun ervaring met angst , bijzondere verdedigingstechnieken ontwikkeld.

Ze maken een leger om zich te verbergen en uit te rusten.Ze graven ondiep kommen in de aarde of het gras , die openingen hebben aan de voor en achterkant om te ontsnappen indien nodig.

Konijnen zijn snelle renners en kunnen uit absolute stilstand meteen naar een hoge snelheid gaan. Dit is een bijzonder kracht die velen kan helpen bij het loskomen uit de roes van de angsten.

Konijnen zijn op alles voorbereid.Konijn kan je vertellen beter op te letten op onverwachte dingen die kunnen gebeuren en net zoals hen bij onraad razendsnel te reageren.

Soms komt Konijn tot ons om ons te vertellen dat als dingen niet meer gaan zoals je zou willen, je gewoon moet wachten tot je leven weer op de rails komt.

Bekijk opnieuw hoe je met zaken omgaat zodat je angsten en obstakels kunt elimineren die je leven ophouden.

Konijn kan je ook komen vertellen dat je te veel met je angst naar buiten gaat en je beter je angst kan loslaten en voorbereid zijn.

Een bloedzuiger kan staan voor iemand die je het bloed onder de nagels vandaan haalt of veel energie van je vraagt.

mieke

jawel kraai ik denk dat ik nu weet wat het betekend onderander die bloedzuiger ,er is inderdaad iemand die mijn wereld overhoop smijt en het bloed vanonder mijn nagels vandaan haalt, dank u wel grt mieke
MIEKE

Varen

Wat is de reden dat je het toe laat dat iemand je wereld op de kop zet? Kan je hier zelf iets aan doen of overkomt je dit zonder dat je hier iets aan kunt doen?

mieke

hallo kraai !
ja ik kan er gewoon niets aan doen ,het overkom mij gewoon het lot zeker ?
MIEKE

Ricca

Lieve Mieke,

Het is wel een beestenboel in je dromen. :) Niet alleen in deze droom, maar ook in enkele van je vorige dromen. Als er dieren in je droom verschijnen, betekent dat in ieder geval dat al je instinctieve eigenschappen en waarnemingen op scherp staan. Ik zet nu even twee van je dromen bij elkaar, omdat ze bij elkaar horen. Het zijn in feite identieke dromen, al lijken ze heel verschillend.

Citeer1. Droom Poema
Ik droomde dat ik thuis een poema had in een soort kist op het dressoir. Verder had ik ook nog een jachtluipaard en een grote python. Ik had nooit in de gaten gehad dat die dieren zo gevaarlijk waren en ik belde de dierenambulance om ze op te halen. In de tijd die verliep tussen de aankomst van de dierenambulance en mijn telefoongesprek was ik ongelooflijk bang dat de dieren agressief zouden worden, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan.

Citeer2. Droom Konijnen
ik ben bij de dierenarts ,ze is bezig met een operatie en  de wond is open ik weet niet wat of wie ze opereert ik zie dat ze bloedzuigers in de wond plaats ,ik kijk rond waar ze die vandaan haalt ,en ik zie overal dode konijnen liggen  en één konijntje bewoog nog een beetje !!

Zie je de overeenkomst?
Droom 1 gaat over een dierenambulance en over roofdieren,
Droom 2 gaat over een dierenarts en over prooidieren.
Rara, wie zou die lieve, onschuldige konijntjes gedood hebben? Ik vermoed de poema, de python en het jachtluipaard...

Alles in de twee dromen speelt zich af binnen jouzelf. De buitenwereld komt er niet aan te pas en het (nood)lot al helemáál niet (want dat bestaat niet). Op emotioneel niveau staan de dieren voor jouw gevoelens/emoties. De roofdieren staan voor agressieve gevoelens die in jou 'huizen' en daar ben je bang voor. De dode konijnen staan voor slachtoffergevoelens in jou en vooral dat ene konijntje dat nog een beetje beweegt, is wel héél erg zielig...

De aanleiding voor al die gevoelens komt in de dromen niet voor, dus daar gaan de dromen niet over, het gaat er alleen om dat jij die gevoelens hebt. Belangrijk is ook dat er hulp aan wezig is. De 'dierenambulance' komt de roofdieren ophalen en de 'dierenarts' opereert de slachtoffertjes. Innerlijk ben je bezig deze gevoelens te helen/genezen.

De bloedzuigers zijn géén personen in je omgeving, maar 'iets' in jezelf. Ze worden door de dierenarts gebruikt voor genezingsdoeleinden. De methode met de bloedzuigers mag dan erg ouderwets zijn, de intentie is genezing en zuivering van gevoelens. In die zin mag je ze dus als positief beschouwen.

Maar er zit ook nog een andere kant aan. Bloedzuigers zijn ook parasieten die van anderen profiteren. Nogmaals ik heb het niet over personen in je omgeving, maar alleen over je eigen (slachtoffer)gevoelens. Misschien kun je in het dagelijks leven 'iemands bloed wel drinken' (net zoals poema's en cheetahs dat met hun prooi doen) en dat is ook precies wat bloedzuigers doen: bloed drinken. De bloedzuigers verbinden de agressieve gevoelens met de slachtoffergevoelens en daarmee komt de aap uit de droom-mouw... want er is geen wezenlijk verschil tussen agressieve gevoelens (kritiek en aanvalsneiginen) en slachtoffergevoelens (zelfmedelijden). Het is precies dezelfde energie... Het loslaten van die gevoelens is belangrijk, want ze doen jou geen goed. Ze belemmeren je spirituele groei.

Als je anderen met je oordeel afwijst, wijs je op een onbewust niveau ook jezelf af! Dit leidt tot een innerlijke dialoog van zelfkritiek en roept weer negatieve reacties uit je omgeving op, want als je die gedachten eenmaal uitzendt, heb je er een pad voor geschapen waarover ze bij jou terug kunnen komen...

Tot zover het emotionele niveau van de dromen. Er is ook nog een dieper niveau en dat is het niveau waarop alle dieren innerlijke vrienden en bondgenoten zijn, ook al zijn het poema's, pythons of cheetahs. In het begin van de poema-droom was je niet bang voor de dieren, maar toen vertelde je jezelf dat ze heel gevaarlijk zijn en vanaf dat moment was er alleen maar angst. Weet je dat dieren in een droom ook met je kunnen communiceren? Als je niet zo bang was geweest, had je ze gewoon kunnen vragen wat ze in jouw huis kwamen doen. En je zou ook antwoord hebben gekregen! :) Bijvoorbeeld dat ze er zijn om jou kracht of bescherming te bieden. Of troost of genezing. Of gewoon als liefdevol gezelschap.

Ik raad je aan om eens heerlijk te fantaseren over de leuke dingen die je met een tamme poema zou kunnen doen, of met een gezellige, betrouwbare python of met een superlieve en kopjes gevende cheetah. :) Lekker samen door het bos struinen, paardjerijden op de rug van de poema, rennen, verstoppertje spelen en misschien wil de grote python wel als glijbaan dienst doen. Dat zal je helpen om deze of andere dieren in een eventuele volgende droom als vrienden te herkennen. Als je tenminste afstapt van oordeel en (zelf)kritiek...

En die 'dode' konijntjes kunnen in een volgende droom zomaar weer spring-levend zijn. Als je tenminste afstapt van slachtoffergevoel en zelfmedelijden...

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

mieke

hallo ricca !
is er een misverstand ?namelijk die droom over die puma is niet van mij !maar alvast bedankt voor je reactie over de droom konijnen grt mieke
MIEKE

Ricca

Een misverstand, ja, maar ook een heel erg mooi toeval. :)

Ik sla de dromen die ik ga uitleggen altijd even op, en in mijn map met dromen zaten deze twee dromen naast elkaar. Blijkbaar is de poemadroom van een andere Mieke en nu ik het nakijk is die droom zelfs al van 2007. Neemt niet weg dat de dromen echt identiek zijn en het zal wel zo hebben moeten zijn dat ik de poemadroom erbij sleepte. Volgens mij is dus de hele uitleg die ik gaf voor jou van toepassing.

En nu ben ik heel benieuwd wat je er zelf in herkent.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

mieke

hallo ricca!
ja ik lees dingen die zeer overeenkomen met de werkelijkheid ,maar ik kan daar de juiste woorden niet voor vinden om het jou uit te leggen ,ik ben van nature niet zo slim als ik het zo mag zeggen en heb zeker geen zelf vertouwen ,dus erger je niet aan mijn uitleg die misschiens stom overkomt over hetgeen je zoveel heb geschreven en ik bedank je oprecht grt mieke
MIEKE

Varen

@Mieke hoezo niet zo slim? waar meet je dat aan af als ik vragen mag?

Ricca

Ik heb het graag gedaan hoor, Mieke. :)
Vanwege je mooie dolfijnendroom heb ik een dolfijnenkaartje voor je getrokken. Het zegt: basisvertrouwen. Dat is ook mijn wens voor jou!

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

mieke

hallo ricca!
wat lief van jou !
MIEKE

mieke

hallo kraai !
t'ja hoe moet ik dat uitleggen ,tot mijn dertiende maar school gelopen ,altijd ziek zijn en alleen (30)jaar tussen vier muren zitten ,dus geen kennis opdoen he wat er allemaal gebeurd achter die muren ,maar niet getreurd hoor ik heb ondanks alles twee kinders die nu inmiddels volwassen zijn en die ondanks hun werk toch altijd wat tijd voor hun moeder vrijmaken !en ook een lieve vriendin sedert een paar jaar die er ook altijd is voor mij en ook niet vergeten mijn man ,dus rijkdom  aan vriendschap genoeg maar jammer geen hersens ha ha salutjes mieke 
MIEKE

Varen

Op Catharineweb staat mijns inziens wel een toepasselijk stuk over konijn als totemdier:

Het konijn wordt meestal in verband gebracht met angst, omdat het bij het minste of geringste al op de vlucht slaat.

Maar juist door zijn constante angst trekt hij het ongeluk naar zich toe en wordt hij gevangen door de coyote, de arend of de slang.

Realiseer je dat waneer je je energie stopt in het verbeelden waar je bang voor bent, je het mede gestalte geeft.

Zie je angsten onder ogen en hou ermee op ze te voeden.