Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

vreemd cadeau

Gestart door heleen, mei 18, 2012, 20:02:19 PM

heleen

Droom van een tijdje geleden.

Ik droom dat ik ga verhuizen, ik  ben op de zolder. Deze staat vol met spullen. Ik sta bij de tafel. Achter mij staat mijn jongste dochter. Ik zie haar niet maar ik voel haar wel. Dan komt er een man binnen, iemand die ik in het dagelijks leven ken. Een man waar ik een haat-liefde verhouding mee heb (zakelijke manier, mentor van mij dochter, er is geen sprake van een relatie tussen ons, of dat we dat willen hebben). Ik voel me ongemakkelijk als hij binnenkomt, maar hij is blij. Hij pakt mijn hand, en begint deze uitbundig te schudden. Ik denk waar heb ik dit aan verdiend. Dan pakt hij een pakje uit zijn broekzak.
Ik begin rood te kleuren van schaamte.  Langwerpig pakje, vouwdoosje waar meestal in bril uitkomt. Er zit een vloeipapier omheen, hij rolt het langzaam af. Daaruit komt een roze boxershort met allerlei borduursel erop. Ik schaam mij echt heel diep. Ik heb namelijk die boxershort voor hem gemaakt! Achter mij hoor ik mijn dochter lachen.  Ik weet  niet wat ik moet doen. Dan pakt hij weer mijn hand, en bedankt mij uitbundig voor de boxershort, hij is er heel blij mee. Dan gaat hij weg, en de zolder is leeg. Beneden roept mijn dochter of we zullen gaan. Ik roep ik kom zo. Ik kijk in het rond, en voel een zacht briesje, dan ga ik naar beneden.

Misschien een grappige droom, maar voor mij niet. Ik schaam mij diep over die boxershort. Zelfs als ik de man nu zie voel ik mij helemaal verlegen worden, hoewel hij natuurlijk van niets weet.
Ik heb niet het gevoel dat ik verliefd ben op deze man, ben trouw aan mijn eigen man. Ik heb wel heel vaak ruzie met hem, en dan komen aan beide zijde heftige emoties los.
Heleen.

dameblanche

nee is ook geen grappige droom voor je, je schrikt er eerder van heleen...je voelt je ook in waakbestaan niet bij die man op je gemak omdat hij gevoelens bij je oproept, verdrongen gevoelens,een verhuizing geeft aan dat er veranderingen komen omdat je je ongemakkelijk voelt...
haat liefde ligt ook in het hersen-gebied naast elkaar, dus het een en ander loopt aleens over....

heleen

inderdaad voel ik me bij deze man niet op mijn gemak. Niet alleen niet in een waakbestaan, ook niet in het dagelijks leven. Toch vind ik hem wel aardig, alleen zo anders als dat ik ben. Ik snap alleen niet waarom ik zo'n vreemd cadeau aan hem geef. En ook zo intiem, en dan nog de kleur roze.
Past niet bij mijn imago van afstandelijke koele vrouw :-\, waar hij overigens een hekel aan heeft. Het vreemde is ook dat hij zich nooit bij mij op zijn gemak voelt, wat ik weer heel prettig vind.
Vreemde droom, maar het houdt me wel bezig.
Heleen

Sonja Irene

Hoi Heleen,
citaat:
"Past niet bij mijn imago van afstandelijke koele vrouw :-\, waar hij overigens een hekel aan heeft. Het vreemde is ook dat hij zich nooit bij mij op zijn gemak voelt, wat ik weer heel prettig vind."
Bij deze uitspraak (in combinatie met je droom) dacht ik meteen aan een soort strijd tussen het mannelijke en vrouwelijke principe.
Met die man heb je in werkelijkheid een haat-liefde verhouding, misschien herken je iets in hem (en hij in jou) wat je niet makkelijk kan accepteren (je schaamt je voor de inhoud van het pakje). Misschien voel je dat hij door je imago heenkijkt, daarom fungeert hij in je droom als 'aangever'.

Als ik probeer de droombeelden te interpreteren draaf ik misschien door, neem het nu volgende vooral met zoveel korrels zout als je wilt!
Je gaat verhuizen, tijd voor verandering. Een huis staat voor jezelf, de zolder is je bovenkamer, je verstand, mentale vermogens. Veel spullen heb je daar, en veel om over na te denken.  De tafel staat voor banden met familie, vrienden, je sociale leven. De onzichtbare aanwezigheid van je jongste dochter versterkt dit en legt ook alvast een link of bruggetje naar de man die binnenkomt, haar mentor. Dit is een buitenstaander, iemand die niet tot jouw intieme kring behoort.
Handenschudden: het lijkt erop dat een bepaalde zaak wordt beklonken, misschien sta je aan het begin van iets heel nieuws.
Die bepaalde zaak heeft dan te maken met het volgende.
Je krijgt een cadeautje als dank voor het cadeautje dat je zelf hebt gegeven. Dat is grappig, want het geven van een geschenk betekent dat je iets van jezelf bij een ander legt, je maakt de ander verantwoordelijk voor iets waarvoor je dat zelf niet (meer) wilt zijn. Het krijgen van iets betekent dat je nieuwe mogelijkheden in jezelf vindt of hebt gevonden. In dit wederkerige zou de haat-liefdeverhouding die je voelt met betrekking tot dit oude-nieuwe kunnen worden weerspiegeld.
Brillenkokerachtig pakje met vloeipapier, net zo makkelijk symbool voor de mannelijke als de vrouwelijke seksualiteit. De inhoud: iets wat jij zelf hebt gemaakt, de roze boxershort. Boxershort verwijst ook naar iets intiems of seksueels, roze 'is' een meisjeskleur. Borduursels: je hebt er echt je best op gedaan, er zit liefde in.
Bijzonder: het cadeautje dat je gegeven hebt komt weer bij je terug in een heel passende verpakking!
Is er op het vlak van het seksuele iets is wat je liever niet onder ogen ziet? Dat schaamtegevoel zou daar goed op aansluiten. Ik denk nu niet aan een of ander geheim verlangen naar die andere man, meer aan een aspect van jezelf of je seksuele identiteit dat je nog niet zag of wilde zien.

Je hebt het over je 'imago van afstandelijke koele vrouw' en geeft daarmee al aan dat je dat eigenlijk niet bent. Je bent geen imago, je hebt er één. Misschien is het tijd om een ander aspect van jezelf te zien... en te accepteren, en ook de verpakking (imago, functioneren in de buitenwereld) niet te vergeten. Daar liggen nieuwe mogelijkheden.
Aan het eind van je droom is de man weg, de zolder leeg en is er niets meer om over na te denken. Je dochter roept, maar voordat je naar beneden gaat en weer in je gewone doen komt kijk je nog eens rond en heb je aandacht voor dat zachte briesje (fris windje?), een verwijzing naar een zachte, speelse verandering...

heleen

Hoi Sonja Irene.

Ik denk dat je de strekking van de droom heel goed hebt geïnterpreteerd. Ik herken alles wel, en de korrels met zout heb ik niet nodig gehad. Ik voel me seksueel niet tot deze man aangetrokken, maar het is wel, dat hij mijn gevoelens kan beroeren, door de zijne te tonen. Hij is een paar keer boos op me geworden, (misschien omdat ik onuitstaanbaar deed, of hem zat uit te dagen), en dan zijn zijn emotie's zo oprecht. Dat heb al zo lang niet meer gezien bij een man. Dacht ook dat ik dit niet meer bij mannen zocht. Ik denk ook dat je dit beschrijft met je seksuele identiteit dat je nog niet zag of wilde zien. Het is in dit geval niet meer wilde zien. (spelen met vuur).
En inderdaad er is een hele strijd tussen ons vooral tussen mannelijk en vrouwelijk, maar ook tussen macht en onmacht, wie van ons is het sterkst. Ik met mijn koele verstand, of hij met al zijn emotie's.
Ik heb hem vaker van zijn stuk gebracht, dan hij mij. Maar toen het hem lukte mij boos te krijgen, was zijn triomf  veel groter. En ik denk dat we elkaar op dat gebied raken, en met elkaar bezig zijn.
En misschien vind ik het onbewust gewoon prettig en geef ik hem een roze boxershort cadeau. Misschien heeft het ook wel te maken met de relatie met mijn vader. Mijn vader was ook altijd emotioneel geladen. Daarom de kleur roze.
Het is inderdaad een fris windje, dat briesje voelt ook goed.
Vind dat je de droom heel mooi hebt geïnterpreteerd.
Dank je wel.
Heleen. :-*