Mijn dagkaarten

Gestart door heijdenv, mei 17, 2012, 09:30:58 AM

heleen

alle levende wezens om je heen zijn een spiegel voor jezelf, zodat jij in de rol van jezelf kunt gaan staan. Dat geldt voor de mensen om je heen, maar ook voor de dieren.
Maar besef altijd dat jij niet verantwoordelijk bent voor het lijden van een ander, want daarvoor hebben ze zelf  gekozen, om ook hun levenslessen te mogen aanvaarden. Wees ook dankbaar dat je in die rol mag gaan staan, hoe pijnlijk en moeilijk dat soms ook is. God heeft nu een engeltje nodig die jouw zwarte kater kan verzorgen, en dat engeltje ben jij Vickey.

Liefs
Heleen.

heleen

#181
zal ik het in een verhaal uitleggen wat ik bedoel.

In de zomer ontsnapt de hond van onze buren. Deze hond kan niet goed met andere honden overweg, en meerdere keren honden gebeten. Mijn buurmeisje (10 jaar) wordt regelmatig gepest door de buurkinderen. Tegenover ons is een speeltuintje. Daar loopt een meisje met een hele lieve pup. Mijn buurmeisje laat de hond ontsnappen, en de buurhond grijpt de pup. Mijn buurmeisje probeert er nog tussen te springen, maar het lukt haar niet, de hond verwond de pup. Mijn dochter en ik gaan boodschappen doen, en we zien dat er iets in de speeltuin, kinderen komen huilend naar ons toe "de grote hond is los" roepen ze. Wij vragen wat is er aan de hand. En zien dan een bruin hoopje door de speeltuin rollen. We rennen er op af. We zien een pup ernstig gewond. Mijn dochter begint de pup te in veiligheid te brengen, en we gaan hulp zoeken bij dierenambulance. Deze wil niet komen voordat de eigenaar gearriveerd is. Veel paniek in de speeltuin, allemaal kinderen. Daar sta je dan. Mijn buurmeisje komt valt huilend op haar knieƫn, Ik ga naar haar toe om te troosten. Ze roept dat ze een stomme hond heeft ,en dat ze hem haat. Ik praat op mijn buurmeisje in dat het een ongeluk is. Daarbij blijkt dat ze is gebeten door haar eigen hond. Ik heb dit niet in de gaten, doordat iedereen om me heen naar me roept. Met de hond gaat steeds slechter, dus mijn dochter heeft mij nodig. Het was gewoon een verschrikking. We zien dat de pup in zijn laatste fase van zijn leven verkeerd, en nog komt de dierenambulance niet. Contact gezocht met de dierenarts, en besloten de pup zelf maar weg te brengen. Dan komt gelukkig de eigenaar. Omdat de hond er zo verschrikkelijk uitzag hebben we een kleed over hem heen gelegd, zodat deze de ergste verwondingen niet zag. toch was de eigenaar kapot toen die de pup zag. Niemand durfde naar de pup te kijken, behalve mijn dochter. uiteindelijk heeft de dierenarts hem in laten slapen. Ieder heeft die middag zijn rol gespeeld. Heeft de pup zich opgeofferd? Ik weet het niet. Volgens mij had alles zo moeten zijn, zoals het die middag afspeelde. Mijn dochter was erg streek na dit gebeuren, en vond het erg vervelend dat zij niet meer voor de pup had kunnen doen. Voor de pup was mijn dochter een engel, hij had pijn en zij streelde hem zachtjes, en zorgde dat hij een veilig plekje had. Voor mijn buurmeisje was de middag een verschrikking, maar omdat zij zo dapper had ingegrepen kregen meerdere kinderen respect voor haar. Zij was wel in beide armen gebeten, omdat ze een pup wou redden. Sindsdien heb ik ook bewondering voor haar. Alle rollen zijn gespeeld, en ieder heeft zijn levensles geleerd. Pijnlijk ervaring, maar niemand is verantwoordelijk voor wat er gebeurde. Dit moest zo gebeuren.

Heleen.

heijdenv

@ Heleen:

Dat is een heel triest verhaal. Zeer jammer dat het heeft moeten gebeuren, zeker omdat er een bijzonder jong leven verloren is gegaan. Kan me voorstellen dat het een diepe indruk heeft achtergelaten. Of dit zo moest gebeuren? Ik denk dat het een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest.

heijdenv

Staven drie, de wereld en de kracht vandaag. Een dag van groei, door liefde licht vrede en vreugde kom ik in mijn kracht.

Vicky

heijdenv

Goedemorgen!

Vandaag ridder van kelken, staven 10 en staven drie, mooie kaarten op weg naar groei.

Fijne dag allemaal.

Sweetie

Halli Vicky

Niet blijven staan en loslaten en verder gaan ( ent rijmt nog ook ) kijkend naar de verte waar iets te beleven valt
Suzy

Vlinder

Hoi Vicky,
Emotionele balans gezocht en al voelt het wat zwaar, groei is de uitkomst.

Positiviteit, groeten Vlinder

heijdenv

Zwaarden 2, zwaarden 6 en zwaarden 9. Twijfel, een reis, een blinddoek, handen voor de ogen en heel veel water dus gevoelens. 2x3=6+3=9. Ik zie een grote groei, ik ben er bijna.
Fijne dag allemaal.

dameblanche

#188

de blinddoek moeten afnemen, ook de dame in het bootje went haar gezicht af...
de heer achter haar vaart haar naar de overkant, en beroert met een lange stok het water

heijdenv

Thema pentakels 7, taak pentakels aas, kans staven 9. Geduld, een kans en argwanend zijn.
Bij pentakels 7 ligt 1 pentakel apart. Pentakels aas is 1 pentakel, bij staven 9 heeft de man 1 staaf vast, drie x de nadruk op 1. Bij pentakels 7 leunt de man op de staf van staven 9. Ik krijg ondersteuning uit de hemel en in combinatie met geduld (even de tijd nemen om dingen uit te zoeken) weet ik hoe ik een begin kan maken met mijn nieuwe levenstaak.

heijdenv

#190
Goedemorgen,

Gerechtigheid, koning van staven, bekers 4. Trouw blijven aan mezelf en mijn geloof - mezelf vergeven, levenslustiger worden en meer op mezelf vertrouwen, en me meer openstellen voor het leven en haar kansen zien.

Het leek me leuk er een Lenormand kaart bij te trekken, dat werd de lelie, mooie kaart :-) die me adviseert me positief op te stellen.

De symbolon dagkaart werd het Noodlot. Hmm, wat zal me te wachten staan vandaag?
Fijne dag allen.


dameblanche

#191
onze ervaringen veranderen heel snel in oordelen.
deze oordelen merken we wel op maar het zijn ervaringen...
ervaringen zijn minder betrouwbaarder dan oordelen.

heijdenv

Voor vandaag de koning van staven, de toren en zwaarden 5. Zelfvertrouwen is he thema, taken in de toren, kansen in zwaarden vijf. Het lijkt erop dat me geadviseerd wordt in mezelf te blijven geloven, blijkbaar komt er een ommekeer die het eea in beweging gaat zetten.

heleen

torenkaart. het durven loslaten van jezelf. In de toren breekt brand uit. Staven koning is de koning van het vuur. Is hij hier de oorzaak van? Heeft hij opdracht gegeven vanuit zijn troon? In ieder geval de toren kaart is nodig, het loslaten van alles, en je overgeven aan de val. Het komt onrechtvaardig over deze strijd, maar het is een strijd die we allemaal maken, het enige positieve is, is dat je omringt wordt door Yod's, dus bescherming krijgt vanuit het goddelijke.

Heleen.

klaproos1945

de sprong in het diepen heleen
grijp de hand van de koning
dan kan je die spron samen maken 8)

klaproosje ;D