Mijn dagkaarten

Gestart door Alain, mei 16, 2012, 23:37:07 PM

heleen

gewoon muisjes Suzy. Beschuit met muisjes. Omdat daar Anijs in zit, en dat is krampwerend voor de moeder.


Anijs
De basis van de muisjes is de combinatie van anijszaadjes en suiker. Van oudsher wordt aan de anijszaadjes en de anijsolie geneeskrachtige eigenschappen toegeschreven. Ook werd anijs gebruikt bij de bereiding van voedsel, drank en geneesmiddelen. Zo vertelde de baker de kraamvrouw dat ze anijs moest eten omdat dat goed zou zijn voor de productie van moedermelk. Rond de 17e eeuw werd direct na de bevalling kraamanijs, ook bekend als anisette, aan de kraamvrouw geschonken. Anijs had indertijd de reputatie dat het de baarmoeder na de geboorte snel tot de oorspronkelijke grootte kon terugbrengen, bovendien zou het de boze geesten bezweren

En het is nog lekker ook. Plus heerlijke kruimels in je kraambed.

Heleen

Lief

Niet te verwarren met vruchtenhagel, die worden ook wel eens muisjes genoemd, maar dat bevat weer geen anijs en das jammer voor baarmoeder.

Boze geesten bezweren Heleen? ::)

Ik denk dat ik mijn eega vanavond een heerlijke rol beschuit voorschotel met muisjes. Maakt het nog uit welke kleur, rose of blauw :-\
Look for the answer inside your question...

Alain

Goede morgen,

Vandaag: 11 de roede, 35 het anker, 32 de maan= 6 de wolken
Xx

Lief

Hmm, heeft volgens mij met werk te maken. Kaartjes bij elkaar is wolken, er moeten nog wat hindernissen genomen worden.

Roede+ maan is moeilijkheden op werkgebied.

Hoe de Anker daar tussen past weet ik niet. Een werkplek willen waar je je op je plaats voelt?

Nou ja, tenminste geprobeerd om er iets in te zien ;D

Groetjes, Lief :) :-*
Look for the answer inside your question...

Alain

goed zo liefje,

een dilemma...
xx

Lief

Ha, een man van weinig woorden zie ik ;) Maak ik er een heel verhaal van, krijg ik 1 woord: dilemma :-\ hihihi
Look for the answer inside your question...

Alain

wel liefje ik leg het uit in pb ;D ;D

Alain

Goede morgen,

Kaartjes vandaag: 36 het kruis, 30 de lelie, 1 de ruiter= 31 de zon
XX

Sweetie

Hallo Alain
36 het kruis, 30 de lelie, 1 de ruiter= 31 de zon
hulp krijgen van hierboven en dat maakt het lekker actief en zonnig

Suus

Alain

thx suusje,

verschillende personen hebben wel gevraagd of ik hulp nodig heb...

Kaartjes vandaag:
36 het kruis, 3 het schip, 29de dame= 32 de maan
XX

Sweetie

Hallo Alain
36 het kruis, 3 het schip, 29de dame= 32 de maan

definitieve beslissingen nemen die het wat emotioneel maakt

Suus  ;)

Alain

goede morgen,
vandaag:1 de ruiter, 16 de sterren, 11 de roede= 28 de heer
xx

Sweetie

Hallo Alain
de ruiter, 16 de sterren, 11 de roede= 28 de heer
tweestrijd voor meneer , je wilt het zo en dan wil je het anders om het toch maar op je eerste manier te doen allee ge zijt precies een vrouw die uitgaat en niet weet wat je moet aan trekken om de hele kleerkast uit te proberen om dan maar het eerste stukje aan te doen .. snap je ? zo voel jij je vandaag

Suus

Alain

Thx suusje voor de duiding, vandaag een srieuze stap gezet...
Kheb mijn ontslagbrief gegeven en kan beginnen waar ik me beter voel.

Sweetie

proficiat Alain
Je zal je veel beter voelen daarbij
Suus  ;)