Eigen dagkaarttopics

Gestart door Ricca, mei 16, 2012, 10:21:34 AM

Ricca

Hi Rianna,

Op het Lenormandforum kunnen de Lenormandkaarten en de Zigeunerkaarten wel in één persoonlijk dagkaarttopic, dacht ik zo. De kaartlegger staat in dat topic centraal en het doet er niet toe welke kaarten hij/zij gebruikt.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

rianna

oh ok prima  want de zigeuner topic  word niet zo druk bezocht   
dank je wel Ricca
liefs Rianna

Eveningstar

@Ricca
Misschien ook de maand er laten bij vermelden, dan kunnen de topics maandelijks gearchiveerd worden?

Liefs,
Eveningstar

Ricca

Hi Eveningstar,

Een maand noemen is nog niet nodig, want hoe lang het topic meegaat, hangt er ook van af hoeveel er in geschreven wordt. Het gezamenlijke dagkaarttopic werd tot nu toe 1 x per maand ververst, maar ik denk dat de persoonlijke topics wel langer dan een maand meekunnen.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Eveningstar

Oki doki!

Liefs,
Eveningstar

rianna

Ricca
ik ben nou eigenlijk nieuwsgierig  naar het feit dat wij  geen plaatjes hebben bij de  kaarten
zou zoveel meer inzichten geven
wat is de reden dat wij dat niet hebben?
liefs Rianna

snoopy_girl87

Ik kon het niet laten! :) Voor mij is het zeker OK

Ricca

Citaat van: rianna op mei 16, 2012, 13:22:26 PM
ik ben nou eigenlijk nieuwsgierig  naar het feit dat wij  geen plaatjes hebben bij de  kaarten
zou zoveel meer inzichten geven. wat is de reden dat wij dat niet hebben?

Bedoel je plaatjes in de dagkaartentopics? :o Iedere dag een stróóm van plaatjes? Dat zou waarschijnlijk een te grote aanslag zijn op het forumgeheugen en misschien wel op Carla's portemonnee (Carla gaat over die dingen). Maar we hebben toch allemaal onze eigen kaarten bij de hand? Bovendien kunnen we ze wel drómen. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Vlinder

??? Ik denk dat iemand wel helpt als het zover is, duurt altijd een dagje of zo voor ik iets snap.
;D

Sweetie

Dat betert wel met de tijd Vlinder :D
We zullen wel helpen

rianna

Ricca
ik weet niet hoe dat zit met  het geheugen weet alleen dat het makkelijekr te intrepeteren is als je de plaatjes voor je ziet   ikw as dat gewend en mis het hier  maar goed wie ben ik
heb jij ets tegen plaatjes?? hihihihi

klaproos1945

als er interessen is in de kaarten kan men die vinden
in de tarot

http://www.catharinaweb.nl/tarot/tarotbetekenis.htm

http://www.catharinaweb.nl/tarot/kleine-arcana.htm

een tipje van de sluizer zet dit in mijn dagkaart :-*

klaproosje :D

Ricca

Hi Rianna,

Ik zou wel bezwaar hebben tegen een dagelijkse stroom van plaatjes. Nogmaals: je kunt gemakkelijk je eigen kaarten erbij pakken als je een duiding doet.

We gebruiken hier op het forum wel plaatjes op het Arcana-forum en op het Lenormand-forum (de kaartbeschrijvingen) omdat de topics daar een soort naslagwerk vormen en daarbij zijn plaatjes noodzakelijk. Ook een topic als Onze Kruidentuin op het Wiccaforum is zo'n naslagwerk. Maar kaartleggingen vallen niet in die categorie.

Af en toe een leuk plaatje als illustratie bij een tekst, dat kan natuurlijk wel (ik ga morgen ook een foto posten, je weet wel waar :P), maar het gaat hier op het forum toch vooral om het geschreven woord.

Liefs,
Ricca 
From Ricca with Love

heleen

het voordeel voor mij is, als er geen plaatjes bij staan, dat ik eerst visueel het kaartje voor ogen probeer te halen, zodat ik ze straks kan dromen. ik zie het als een oefening. 8)

dameblanche

ha fijn dames, heer, zullen we er dan morgen mee gaan beginnen, klaproosje en vlinder, het zal ook wel bij mij een paar dagen duren eer ik het door heb hoor, maar we doen ons best....
we wachten morgen op de aftrap...goed :P