Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Enveloppen

Gestart door janice, mei 06, 2012, 13:31:26 PM

janice

ik ben of werk in een bibliotheek en krijg tal van ongeopende enveloppen van mn vorige werkgever in mn handen door een chinee jongen die rechts naast me aan het werk is, ze waren verkeerd geaddresseerd geweest en het heetft een lange tijd geduurt voor ze eindelijk bij mij terecht kwamen. ik maak er 1 open en ik krijg een handgeschreven brief in blauw inkt van mn voormalige werkgever te zien.Er staat wat beschreven over het werk bij mijn vorige bedrijf en ook heeft ze het in 1 zin kort over mijn ex collega:"X was zo lief voor je".
Ik wist niet hoe snel ik die brief moest opbergen, uit ongemak.

Ik denk terug aan de tijd dat we samenwerkten en aan de momenten waarop ik me geen houding wist aan te nemen met hem in de buurt, hem niet aan durfde te spreken uit angst om iets doms te zeggen. Ook verbaasde het mij dat mn ex werkgever hierover begon en bedacht me dat als zij ervan op de hoogte was, dat het hele bedrijf op de hoogte was van mn gevoelens voor hem.

Er ligt nog een extra brief in de envelop, dit keer getypt in het zwart op geel. Een lijst van namen van werknemers en hun functieomschrijving staat erin beschreven. Ik zoek heel vluchtig naar mijn naam bij de lijst van tijdelijke werknemers maar vind het niet snel of hoopte dat mn naam ook niet vermeld zou staan.
De naam van X staat helemaal bovenaan en ik zie het engelse woord 'more' staan bij functie. In mn hoofd vertaal ik het naar 'meer' en ik bedenk me dat hij nu ondertussen wel meer verantwoordelijkheden binnen in het bedrijf moet hebben gekregen.

Uit nieuwsgierigheid open ik toch de andere enveloppen. Ik zit nu buiten in een bosrijke omgeving met mn jas aan ,mn tas rechts naast me om mn schouder en een zwarte fietsenstalling links naast me. Ik zit half op een zwart houten bankje. Rechts voor me is een kronkelende pad te zien dat leidt naar de uitgang van het bos. Het is een mooie heldere dag en de zon schijnt door de hoge bomen, ik eet snoep.
In de andere enveloppen zie ik alleen maar hetzelfde getypte nieuws en funtieomschrijvingen
per werknemer en over het werk maar geen handgeschreven brieven meer.

Ik lees de ene handgeschreven brief weer en het doet me goed om het te lezen.
Ik kijk naar mn tas waarop wit poeder van het snoep aan de buitenkant van de tas te zien is.
Ik doe mn tas open waarin ik o.a. een blauwe broek vind, leg de brief erin en maak me klaar om met de fiets naar werk te gaan.
Intuitie is verstand dat haast heeft