wil iemand mee kijken met mijn keltisch kruis en ik snap de uitkomst niet

Gestart door hatsjepsoet, april 14, 2012, 12:26:29 PM

hatsjepsoet

Hallo,

Sommigen van dit forum kennen mijn situatie wat betreft liefdeszaken. Gezien de dagkaarten die ik leg wilde ik weer eens een keltisch kruis leggen m.b.t. de liefde. Mijn vraag was nu specifiek over hoe het er verder uit gaat zien tussen mij en de man op wie ik verliefd ben:
1, Centrumkaart: zwaarden 3
2, Kruiskaart: koning van pentagrammen
3, Basiskaart: magier
4, Recent Verleden: staven 8
5, Kroonkaart of Mogelijke Uitkomst: zwaarden schildknaap
6, Nabije Toekomst: de Dood
7, Zelf: page pentagrammen
8, Omgeving: bokalen 5
9, Hoop en Vrees: bokalen 2
10, Uitkomst: staven 5

Ik zal beschrijven wat ik zelf denk:
1. Ik heb liefdesverdriet, vervlogen hoop.
2. Aan de andere kant is er die behoefte aan zekerheid. Misschien wel in deze situatie, behoefte aan dat ik zeker weet wat ik kan verwachten in de toekomst van deze man?
3. De magier is wel een positieve kaart en is dus positief over mijzelf want daar staat deze plek voor, voor wie ik ben. Er zit in mij creativiteit, wilskracht.
4. Staat voor iets wat gaat gebeuren, of dat ik met meerder mogelijkheden bezig ben. Het is een afnemende factor, iets uit het verleden. Ik heb gekeken wat de verschillende mogelijkheden zijn m.b.t deze man? Ik heb inderdaad van alles bedacht hoe ik contact kan krijgen met hem, wat ik kan doen in de nabije toekomt wat betreft contact met hem.
5. Ik zal een helder inzicht gaan krijgen? En het staat toch voor de ander? Krijg ik van hem iets naars te horen? Of over hem?
6. Vreselijke kaart, ik hoopte zo dat hij niet zou verschijnen en dan nog wel op die plek. Het gaat dus over, ik hoef niets meer te verwachten.
7. Een impuls, iets concreets. Ik ga stappen ondernemen? Maar in welke richting? Of naar wie?
8. Anderen zien waarschijnlijk dat ik alleen maar kijk naar wat ik niet heb dan wel.
9. Die snap ik heel goed, ik wil dat hij en ik samen komen.
10. Een sportieve strijd maar ik snap niet hoe ik die moet zien.

Een paar vragen. Zouden anderen kunnen kijken wat de kaarten betekenen op de verschillende kaarten? Is  mijn interpretatie juist.
En ik snap staven 5 niet. Het loopt dus helaas af (de Dood) maar waar strijd ik dan vervolgens voor?

Liefs, H.

dameblanche

hallo hatsie,

je interpretatie is altijd juist, mits je objectief genoeg naar de kaarten kunt kijen, in deze zin ben je niet objectief genoeg, kijk naar je reaktie op de dood, de dood heeft hier niks met een einde te maken...
een nieuw begin kan echter niet zonder een einde...en na ieder einde is er een nieuw begin...
deze 2 kun je niet los van elkaar zien...
dag en nacht, ying en yang, eb en vloed, de dikke en de dunne....

maar hier heb je de kaartjes ieder afzonderlijk geduidt, maar je moet het in het geheel bekijken kunnen, net als een kralensnoer, de een kaart heeft iets te maken met de andere kaart....

kijk even met me me...
het doel/ situatie is de zwaarden 3....een zwaarden kaart die nog een keer terug ziet en wel de 5e kaart...de kroonkaart....
zwaarden betekenen uitdagingen vormen en illussies verjagen....
je handelt een beetje vanuit naiviteit en daardoor ontstaat er ook een conflikt...je bleijft erin hangen gezien de kroonkaart....
een leerproces als tovenaars-leerling...
je blijft hangen in besluiteloosheid omdat je niet weet hoe ver het zwaard kan reiken...je blijft met je hoofd in de wolken hangen..kijk naar de schildknaap van zwaarden...
ook zekerheden houden je tegen...ook je partner die onbewust je probeert te beinvloeden...
de staven houden alles nog in beweging omdat ook nog niks concreet is onderzocht...
de dood...de verre toekomst....er kan pas vooruitgang plaats vinden als je het verleden kunt achterlaten...

hoe anderen tegen je aankijken.....het boetekleed...wat je daar draagt, niet in staat een besluit te kunnen nemen, je staat roerloos te kijken naar wat er weg is gelopen....
je hoop en tevens je angst.............................dat is nu net die relatie...die zetalles op de kop....

uitkomst......en dat is wat er al een heel tijd gaande is en de zaak ook overkoepelt tot in de verre toekomst 6-9maanden]...innerlijke onrust.....
gr. marianne

hatsjepsoet

Je bent een  engel, Marianne. Bedankt voor de uitleg en het geduld.

Ja, dat los zien van elkaar dat doe ik inderdaad. Ik merk dan nog hoe een leerling ik ben wat betreft Tarot en heb anderen nodig zoals jij die meer bedreven zijn hierin om van een afstand te kijken want inderdaad ben ik niet objectief genoeg als het gaat om dit onderwerp.

Ik schrik altijd van de Dood, zeker als het om liefdeszaken gaat. Ik ben er dan altijd van overtuigd dat het gaat om het verlies van een persoon. Die persoon raak ik dan kwijt of hij loopt uit mijn leven. Dat weet ik dan zeker want daar ben ik het meest bang voor.
In hoeverre denk jij wat de Dood hier precies bedoeld met dat ik het verleden moet loslaten om verder te kunnen?Loslaten van personen, gevoelens, gedachtes, gewoontes? En het is toch zo dat kaart 10 voortvloeit uit kaart 6? Hoe moet ik dit dan zien? Want wat ik van je lees staat kaart 1o voor onrust die lange tijd zal gaan spelen maar als het een voortvloeisel is van kaart 6, waarbij ik dingen moet achterlaten, hoe rijmt zich dat dan met elkaar?

Liefs, H.

dameblanche

de dood geeft geen sterven aan van iemand, gelukkig niet zeg, maar de dood geeft transformatie aan...
hier ligt eigenlijk duidelijk dat je deze situatie waarin je nu zit niet kunt handhaven er moet iets gaan gebeuren..
je kunt niet terug naar de oude situatie...of het moet in een hernieuwde vorm verder kunnen gaan, maar let er dan wel op dat er toch wantrouwen aan de kant van je partner zal blijven bestaan....
je zult hem moeten overtuigen dat hij echt de enige is in je leven en in je gedachten...
dus hier bij zul je ook OPNIEUW moeten gsaan beginnen....

staven 5 met de zin; beter bemindt en niet gekregen dan het nooit te hebben gehad.....daar zit al je gedachten in, daar zit je innerlijke strijd.....

en dan hebben we het over het loslaten....
na de gehangene die je heeft laten richten op het geen er gebeurt, onderga je de transformatie[ dood]
matinging [geduld] waarbij je door het stof moet [duivel]
maar eigenlijk wil je de makkelijke weg kiezen :-\ :-\ :-\

hatsjepsoet

Hallo Marianne,

Dus die ander loslaten, daar staat de Dood dus wel degelijk voor. Het geen wat ik juist niet wil en waar ik zo bang voor ben dat gaat dus toch gebeuren of is al begonnen want als ik lees wat er bij het Keltisch kruis staat zoals Ricca dat ooit heeft beschreven dan zal de kaart op plek 6 binnenkort gaan gebeuren of is al begonnen. 
Ik merk het de laatste tijd ook, hoor. Dat is het dubbele. Ik sta meer open voor mijn vriend, ik voel weer meer liefde en gedraag me ook anders maar meer zoals vroeger, zeg maar. Ik ben liever naar hem, geef hem meer aandacht, niet meer afstandelijk zoals eerst. Ik voel het ook meer in mijn lichaam. Dus misschien is dat het geen waar de dood voor staat. Tegelijk blijf ik als de "dood" dat ik bijvoorbeeld hoor over die ander dat hij een vriendin heeft en blijf ik hopen weer contact met hem te kunnen hebben. Zo'n kaart als de Dood wijst dan op dat het nooit meer gaat gebeuren en dat trek ik even niet.

Liefs, H.

dameblanche

aan hatsie,
niet DIE ANDER loslaten, nee als je het verleden kunt loslaten , dan pas kun je met die ander iets beginnen....

ook als je zou besluiten met je huidige partner verder te gaan, kan dat niet meer op de oude manier verder gaan...er is iets gebeurd, er is een kink in de kabel en er zal dan op een andere manier verder gegaan kunnen worden, dus wederom het uode loslaten....
anders kan er niks nieuws opgestart worden....
in die zin zul je het moeten bezien hatsie....
wel de keuze gaan maken natuurlijk, dat is duidelijk, met je huidige partner, en ook of die verder wilt, hoe die verder wilt, of met de nieuwe partner in zee gaan, of mischien zelfs de beste optie, een time oud voor jezelf nemen en even voor jezelf ne op jezelf de keuze maken , los van alles en dat betekend dat je een tijdje op jezelf gaat wonen....
allemaal duidelijke stappen hoor ik je zeggen....brrrr........brengt een helboel angst en onzekrheid met zich mee, maar op deze manier zo verder hoddelen, zeggen we hier in limburg dat is eigenlijk ook maar blijven hangen :-\

hatsjepsoet

Hi hi, da's een waar woord, Marianne. Je hebt wel een paar punten te pakken, trouwens. Loslaten van oude ballast is inderdaad nodig in dit geval. Ik denk dan inderdaad aan mensen loslaten maar ik snap dat het meer is dat ik oude ballast moet loslaten. Waarschijnlijk meer in de zin van oude gedachtes die niet goed zijn of oude gewoontes die mij meer opbreken. Daar geloof ik wel heel erg in want ik ben altijd wel heel erg bezig met hoe anderen naar me kijken en hoe ze over me denken. Dat is het meest belangrijk.

Ik wilde afstand nemen door voor mijn werk een tijdje naar het buitenland te gaan maar dat lijkt niet meer door te gaan dus dat is wel jammer.

Heb ik nog een vraag. In de uitleg van Ricca lijkt het dat kaart 6 voor de korte termijn is en kaart 10 voor de langere termijn en dat heb ik voorheen ook altijd aangehouden. Ik kreeg het idee dat jij het andersom doet of klopt dat niet?

Liefs, H.

dameblanche

je zult ook zien dat iedereen de kaarten op een eigen manier duidt, de een is echt niet beter dan de ander, de een doet het gewoon zus en de ander heeft weer een andere manier...
dat zie je ook bij de lenormand-topic, ieder heeft zo zijn eigen manier van duiden...

ik zie kaart nummer 6 als de verre toekomst en dan kom ik op een tijdbestek van 6 a 9 maanden uit....
d
kaart 10 duidt het verloop van tijd aan, dus het verloop van de komende tijd tot aan die 9 maanden....
het innerlijk conflikt duurt dus nog een tijdje voort....
en het ligt ook maar aan het grote loslaten...
je kunt ook pas verder als je het verleden kunt loslaten....

hatsjepsoet

Ja, iedereen doet het weer op zijn eigen manier. Ik doe altijd maar wat goed aanvoelt of wat mij "logisch" lijkt.
Bedankt in ieder geval voor de duidingen, heb in dit soort gevallen inderdaad een objectief iemand nodig om het uit te leggen.

Liefs, H.

dameblanche

als men zich eenmaal in kaarten heeft verdiept, krijgt ieder op eigen manier contact met de kaartjes, de kaarten gaan dan voor je spreken als het ware..
het is dan de kunnst op ze op de juiste manier weer te kunnen vertalen naar de klient..
dat is het enige wat een kaartlegster doet, en dat kan op 100den verschillende manieren, het is maar welke manier een kaartlegster prefereerd..
tarot zelf dus de kaartjes zelf geven de eventuele weg aan die de klient kan volgen of wil volgen, wat je daar aan kunt treffen wat je zal tegenwerken of net in je voordeel kan werken...

enkel dat kan een kaartleester ook bieden...en dan is niemand beter of slechter...dan wat eigenlijk?

soms wil een klient meerdere visies.....
ook dat is mogelijk, maar meestal komt het uiteindelijk allemaal ophetzelfde neer,
de situatie weergeven en de weg die de klient zal kunnen volgen en de obstakels die hij/zij kan aantreffen...
of het nu in het nederlands, in het frans, in het japans of in het koederwaals is.....

hatsjepsoet

Ja, ik heb vanmiddag nog naar Ricca gemaild over plek 6 en 10. Niet dat ik aan jou betekenis twijfel, hoor maar ik hield haar uitleg aan wat ze ooit eens had gepost en ik wilde weten hoe haar uitleg hierover was. En wat jij schreef over de kaarten die nu specifiek bij 6 en 10 lagen vond ik wel begrijpelijk dus ik begon te twijfelen aan mij eigen idee er over.

Liefs, H.

dameblanche

kaart nummer 10 zegt iets over het uiteindelijke antwoord,, ga daarna na de 5e kaart, soms neutraliseren de kaarten elkaar...
ga daarna na de andere kaarten waarbij je rekening houdt dat kaart nummer 10 de betekenis van de andere kaarten meegenomen het verwachte resultaat versterkt, veranderd of ontkracht...

staven 5...innerlijke onrust....waarin je blijft hangen omdat je ook niet goed naar jezelf luisteren wil....hatsie.... ;)

hatsjepsoet

Dat klopt wel, Marianne, daar ben ik erg goed in om niet te luisteren naar mijzelf  :).