Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

vastgebonden

Gestart door jericho, april 14, 2012, 10:31:57 AM

jericho

Ik heb deze nacht een beetje een vreemde droom gehad. ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Toen ik deze morgen wakker werd zat ik ook nog helemaal in die droom en raakte het gevoel niet goed kwijt.

Hier komt ie:
In mijn droom heb ik de leeftijd van een puber. Hoe oud exact weet ik niet.
Ik zit midden in een discussie met mijn partner en mijn moeder. Hoe mijn partner eruitziet kan ik niet zien. Ik voel enkel dat die persoon mijn partner is. Het conflict gaat over een jongen, een dierbare vriend (in het echte leven heb ik niet zovéél contact met deze vriend, maar toch heeft hij een héél speciaal plaatsje in mijn hart). Hem zie ik wel héél duidelijk. Het conflict gaat erover dat mijn moeder en mijn partner mij bij hem vandaan willen houden. Ze willen dat ik bij mijn partner blijf. Ze gaan zelfs zo vér dat ze mij vastbinden. Ik protesteer, want ik wil gewoon contact met deze vriend. Ik zeg dat ik van hem hou en dat deze liefde zo sterk is dat ze me niet mogen tegen houden. Ik weet dat ik een partner heb en ik zal deze ook altijd trouw blijven. Alleen mogen ze het contact met mijn vriend niet verbreken, dat kan ik niet aan. Ik herinner me ook flarden uit gesprekken met deze vriend. In deze flarden vertel ik hem hetzelfde. Ik vertel hem dat ik van hem hou, maar dat ik mijn huidige partner trouw wil blijven. Ik wil hem niet kwijt als vriend, want daarvoor betekent hij teveel voor mij, maar ik wil ook niets meer! Ik wil van hem dat hij dit respecteert.
Na deze flarden bevind ik me terug in het conflict met partner en moeder. Ik zeg hen dat wat ze nu doen verkeerd is. Ik voel me boos en machteloos. Waarom begrijpen ze niet dat ik mijn partner echt wel trouw ga blijven, dat dit niet de manier is om mij bij hem te houden!
Uiteindelijk lukt het me om mij te bevrijden. Ik voel me zo boos op mijn moeder en partner dat ik niet langer bij hen wil blijven. Ik merk nu ook op dat mijn partner mijn zus is   ??? Mijn vader komt er ook bij. Hij vindt dat ik gelijk heb en dat ze te ver gegaan zijn door mij vast te binden. Hiermee hebben ze iets stuk gemaakt.
Ik ga bij hen weg en bel mijn vriend op. Ik vertel hem wat gebeurd is en vertel hem dat dit mij doen beslissen heeft om dan toch mijn partner te verlaten. Hij is dolgelukkig en stelt voor dat ik bij hem kom wonen. Ik heb immers niets en heb ook geen onderdak om te slapen. Ik twijfel. Ik zie hem doodgraag, maar wil niets overhaast doen. Hij komt naar mij, houdt me vast in zijn armen. Ik twijfel nog aan wat ik zal doen. Bij hem gaan wonen of even een plaatsje voor mezelf zoeken... De liefde voor hem voelt zo sterk aan...

Op dit moment wordt ik wakker naast mijn huidige partner. Ik voel me helemaal verward door de gevoelens uit mijn droom voor die vriend...
Ik zie mijn huidige partner doodgraag en bedenk dat hij helemaal niet in mijn droom voorkwam. In die droom was ik ook véél jonger dan de leeftijd dat ik had toen ik mijn partner leerde kennen. Alleen kende ik toen die vriend ook nog niet...
Ik wil dicht tegen mijn huidige partner aankruipen en voel me schuldig om de gevoelens uit die droom. Het lukt me ook moeilijk om ze los te laten. Ze waren zo sterk! Maar wat me vooral bezig houdt is: wat wil die droom mij nu eigenlijk vertellen? Welke symboliek zit er in?

dameblanche

geen vreemde droom jericho, de droom vertelt presies de feiten waain je in je waakbestaan aan vast zit en wat er ook speelt...
de discussie wordt in je waakbestaan telkens in je hoofd gevoerd.
je zit op dit moment niet goed in je vel, twijfels, angsten en onzekerheden...
en je weet ook dat je tussen iets in staat en met 2 maatstaven meet...
je zit aan iets gebonden en wilt je daar ook uit bevbrijden gaan, alleen je hecht te vele waarde aan zekerheid en durft de stap niet te nemen...
je probeert de oplossing bij anderen echter te leggen....
vandaar de ouders die er bij springen.
de moeder geeft het geborgene weer en de vader maant je aan tot disipline, hij is boos en wijst je op je 'fouten' hierdoor komt ook het schuldig voelen in naar boven...
je vriend maant je aan je hart te volgen, niet bang te zijn, hij kan je zekerheid geven....

jericho

hey Marianne, dank jewel voor je reactie. Ik kan mij hier echter niet zo direct in terug vinden. Ik heb me nog nooit zo goed in mijn vel gevoeld als de laatste weken. Ik voel me net bruisend van energie!

Waar ik me wel in kan vinden is dat ik mijn hart volg, mijn weg gaat door de angst door omdat het goed aanvoelt. Ik wordt hier inderdaad in gesteund door vrienden en mijn partner.

Het "schuldig" voelen kwam pas  even bij het ontwaken omdat ik in mijn droom zo'n sterke gevoelens had voor een andere man. Ik leef echter in de realiteit en niet in die droom...  ;)

Varen

Die andere man in je droom is een deel van je zelf. De gevoelens die je hebt zijn gevoelens voor een (onbewust) deel van jezelf.

Zoals je zelf al aangeeft voel je je krachtig en vol energie. Het mannelijke deel staat ook voor kracht en energie.

Echter heb je volgens mij nog niet echt een idee hoe je richting moet geven aan deze kracht en energie. Maar je bent wel blij dat je dit hebt.

De moeder in je droom is een teken dat je hulp zoekt om de juiste richting te vinden.

Hou jij je hartstocht altijd onder controle of laat je deze ook wel eens de vrije loop?

Durf je jezelf helemaal los te laten en helemaal uit te leven?

dameblanche

een droom speelt zich altijd af in ons onderbvewustzijn

jericho

Dankjewel voor je duiding kraai.
Ben inderdaad een beetje "mijn eigen krachten aan het ontdekken"  Hoe ik er richting aan moet geven is nog niet de volle 100% duidelijk. Maar beetje bij beetje krijg ik hier méér zicht op. Het voelt een beetje aan alsof het leven uit miljarden puzzelstukjes bestaat en regelmatig krijg ik zicht op enkele stukjes die prachtig in elkaar passen. Dit weekend heb ik er opnieuw zo enkele cadeau gekregen... en het voelt zalig ! :)
Op de meest wonderbaarlijke manier krijg ik ook hulp om er de juiste richting aan te geven. Een tijdje geleden was ik naar deze hulp op zoek... nu ben ik niet meer op zoek, ik laat het los en het prachtige is dat die hulp gewoon op mijn pad komt. Het enige wat ik hoef te doen is alert zijn met al mijn zintuigen :-)

Vroeger kon ik mijn hartstocht niet altijd kwijt. Nu vind ik steeds meer manieren om mijn hartstocht te kunnen volgen als een soort leidraad in mijn leven. 

Ik ben er nog niet, ik heb nog een hele weg te gaan, heb nog oneindig véél te leren,  maar ik heb ook nog een héél leven hiervoor de tijd  ;)
:-*