Wie wil er voor mij een kaartlegging doen.

Gestart door Jean, april 10, 2012, 19:53:01 PM

Jean

Mijn situatie, ik ben verhuisd naar een benedenhuisje waar ik me absoluut niet prettig voel. Ik probeer een ander huisje te krijgen maar de pogingen tot nu toe hebben nog geen resultaat gehad. Ik heb al twee kandidaten versleten, de een kreeg geen toestemming, de ander kon de huur niet betalen (de woning wordt 'opgewaardeerd' door de woningbouw en hij kreeg geen huursubsidie). Die laatste kandidaat is wel bezig om te proberen een verbetering in z'n financien te krijgen maar dat is onzeker.
Ik heb 2 dingen die ik kan doen, hier in de straat (ik wil graag hier in de straat blijven wonen, aan het park met mooi uitzicht) rond vragen en eventueel briefjes in de bus doen, of naar woningruil.nl.
Inmiddels heb ik ook van de persoon bij de woningbouw die over woningruil gaat de toezegging gekregen dat als er een woning vrijkomt dat ik hem aangeboden krijg, maar dat kan net zo goed lang duren en het is maar afwachten wat er dan vrijkomt, vandaar dat ik ook actief zoek.

Zojuist hoorde ik dus dat die 1e kandidaat niet doorgaat en ik zou graag van de tarot goede raad / voorspelling krijgen maar ook dat gaat moeizaam, ik ben er teveel op betrokken om er objectief mee om te gaan.

Voor de duidelijkheid, ik wil dus perse verhuizen, hier blijven wonen is geen optie voor me, de vraag is alleen hoelang voordat ik iets vind en valt er wat te zeggen over wat ik actief kan doen.

Ben heel benieuwd.

Wel bedankt alvast.
Groeten uit Groningen
https://jcremers.com

dameblanche

goede morgen jean,
ik heb hier het keltisch kruis op gelegd;

kelken 6
2 koning van zwaarden
3 de dwaas op de kop
4 pent 6 op de kop
5 koning van kelken
6 staven 5 op de kop

7 de gehangene op de kop
8 staven 10 op de kop
9 kelken
10 de kluizenaar

wat hier opvalt is dat enkel de zwaarden  je blokeren  en dan ook nog eens in de vorm van de koning...de onmacht om zelf beslissingen te kunnen nemen, je bent hier ook nog eens afhankelijk van dingen van buitenaf, die je niet kunt beinvloeden.
je zult hier het juiste moment moeten afwachten, de juiste man, op het juiste moment op de juiste plek....
2 zessen springen naar voren, dast wil zeggen dat je toch iets zal moeten los gaan laten om iets te kunnen vorderen...
je laat je te veel beinvloeden hierin door anderen omdat je het zelf niet weet hoe de zaal zich moet gaan oplossen.
daarbij houdt je te veel vast aan een verleden, waarschijnlijk angst voor het onbekende..
je toont ook aan anderen dat een en ander te zwaar weegt.
hier wordt je enkel het advies opgedragen, het meer los te gaan laten, je te gaan richten op hetgeen er gebeurd, en hier enkel naar jezelf te luisteren en je innerlijke stem te laten spreken....

ja had ik ook kunnen bedenken hoor ik je zeggen, aan zo,n advies heb ik ook niks, maar stel, dat hier ook nog eens 6 verschillende adviezen werden opgetekend, waar bleef je dan?

gr. marianne

Jean

Bedankt Marianne,

Het is waar dat ik afhankelijk ben van dingen van buitenaf en dat dat heel frustrerend is. Het afwachten van het juiste moment / juiste man kan ik me ook in vinden, je moet maar net iemand vinden die ook graag wil ruilen en wiens huisje ik ook graag wil.
Wel heb ik een vraag over het loslaten, je noemt het twee keer. Ik kan me er in zoverre in vinden dat ik teveel met deze zaak bezig ben en het goed voor me zou zijn als ik ondertussen probeer wel wat probeer van het leven te genieten waar dat wel kan. Maar in een huisje wonen waar je niet lekker zit vind ik nogal moeilijk en ik vind het ook logisch dat ik terug verlang naar m'n vorige huisje, het verleden dus, en dat verlangen los te laten, daar kan ik dan weer wat minder mee.
Wat ik ook nog los zou kunnen laten is het verlangen in deze straat te blijven wonen. Alleen is dit wel een van de mooiste plekjes in de stad en dat is waarschijnlijk dat verleden waar ik erg aan gehecht ben, niet zozeer angst voor het onbekende. En daarom wil ik dat ook nog even liever niet loslaten.
Dat ik me teveel laat beinvloeden door anderen weet ik niet zo, dat zou kunnen slaan op de buren hier die ook mede oorzaak zijn van het niet prettig wonen maar voor mij is het niet het hoofdprobleem, namelijk een warmer huisje met meer privacy, bovenwoning dus.

Maar goed, wat ik meeneem is toch te proberen me minder druk te maken en me de boel niet teveel te laten vergallen.

Nogmaals bedankt.
Heeft iemand een (link naar een) goede uitleg over het keltisch kruis, ik kom alleen maar korte beschrijvingen tegen die ook nogal eens varieren.
Groeten uit Groningen

dameblanche

het keltische kruis geeft een goede kijk op een situatie, vaak wordt dit door velen een van de belangrijkste legging gezien...
je kunt deze legging gebruiken als er specifieke vragen zijn, maar ook als er helemaal geen vragen zijn, dan komen gewoon de krachten naar boven die op dit moment spelen.
dit is hier ook het geval, je wordt eigenlijk in de weg gezeten door een hoop invloeden van buiten af, hang naar het verleden, en ook nog eens je hechten aan dat specifieke plekje....
dat wordt nu door een en ander geblokeerd, dus kn je voor jezelf eens nagaan, wat je blokeert, waarom je juist aan dat plekje zoveel waarde hecht, waarom je niet geheel opnieuw wil beginnen, welke problemen die je hinderen......
omdat eigenlijk eens vollledig voor jezelf in kaart te willen gaan brengen.....

maar goedm je had een vraag over een link naar het keltische kruis...er zijn overgens heel goede en uitgebreide boeken van in omloop....
door het keltisch kruis te leggen en dan kijken welke kaarten eruit springen....
grt. marianne ;)

Jean

Citaat van: marianne op april 11, 2012, 09:29:01 AM
dit is hier ook het geval, je wordt eigenlijk in de weg gezeten door een hoop invloeden van buiten af, hang naar het verleden, en ook nog eens je hechten aan dat specifieke plekje....
dat wordt nu door een en ander geblokeerd, dus kn je voor jezelf eens nagaan, wat je blokeert, waarom je juist aan dat plekje zoveel waarde hecht, waarom je niet geheel opnieuw wil beginnen, welke problemen die je hinderen......
omdat eigenlijk eens vollledig voor jezelf in kaart te willen gaan brengen.....

Marianne,
Ik wil niet eigenwijs zijn maar ik weet waarom ik zoveel waarde hecht aan dat oude plekje, dat is heel simpel en aards, het was warmer (dit huisje is vrij koud), het was prettiger (geen directe inkijk van af de straat, dus meer privacy), en het was mooier (uitzicht van boven).
Dus ik snap je advies in deze niet, ik heb het immers in kaart voor mezelf. Alleen in de praktijk ontbreken me de mogelijkheden nog.
Groeten uit Groningen

dameblanche

weet ik ook wel jean, maar je bent afhsankelijk wat je aangeboden gaat worden, wie je woning over gaat nemen etc etc.....
daarom voor jezelf eens afvragen.....wat wil ik presies, ben ik an plan er iets voor op te gaan geven[ ja dat plekje] om iets anders te kunnen vorderen........
zo ja, ga ik het dan niet allemaal met elkaar vergelijken.......
daar ligt de knoop...de zessen....iets opgaan geven,  om iets te kunnen vorderen.....
mijn advies is alleen, kijk naar de kaarten en kijk vooral naar jezelf, neem een innerlijk besluit.....[kluizenaar]
ook de gehangene maant je aan om als je geheel bent vastgelopen, je te richten op hetgeen er gebeurt....

Jean

Oh als ik zou kunnen ruilen met een huisje elders dat ook een redelijk uitzicht heeft, ga ik doen hoor.

In ieder geval ga ik even een paar dagen rust nemen, geen initiatief nemen. Maandag gaat mars weer rechtuit lopen en is het een beter tijdstip om met initiatieven te beginnen, dan ga ik briefjes in de bus gooien en/of aanbellen hier.

Ik houd deze thread op de hoogte.

Ps. de helft van de kaarten staat op z'n kop in deze legging. Iemand die daar nog wat over wil vertellen. Bv staven 5 zie ik als 'uit het botsen der meningen komt de waarheid te voorschijn', als je dat omdraait, hoe heeft dat dan betrekking op m'n situatie?
Groeten uit Groningen