keltischekruis legging voor mezelf :)

Gestart door shiningstar, april 07, 2012, 17:31:29 PM

shiningstar

Hoi Hoi !

Ik had hiervoor ook al een topic geopent , voor tarot legging voor me nieuwe vriend,
Nu dacht ik na doe ook meteen een legging voor mezelf,
Ik ben vooral benieuwd eigenlyk hoe de relatie gaat lopen tussen ons,
Maarja zoals ik al eerder zei, ik kan geen hoogte krijgen van de losse kaarten :$ : shame on me :

1) Dit is de kern   - staven aas   :: Aas van Staven staat voor een potentie die in je aanwezig is. De kaart geeft een kans aan die je kunt benutten.

2) Dit kruist het. Dit is het probleem of obstakel - de dood  ::  De Dood betekent afscheid of het einde van iets. Dit kan gepaard gaan met pijnlijke ervaringen maar kan ook heel bevrijdend zijn. De Dood staat altijd voor het natuurlijk einde en geeft daarmee aan dat het tijd is om iets los te laten.

3) Dit zijn de wortels.Hier komt het probleem uit voort. - kracht  ::  Het geheim van De Kracht berust op een diepe innerlijke harmonie. Bij deze kaart horen eigenschappen als moed, levensdrang, levenslust en passie.

4) Dit ligt achter. Dit is iets uit het verleden. Het kan een invloed zijn die afneemt of iets wat de vrager geleerd heeft.  - kelken vier.  :: Bekers Vier staat voor gemopper en een bedrukte stemming. De kaart geeft aan dat je oververzadigd bent. Bekers Vier laat daarmee zien dat jouw gevoelens nogal wisselvallig zijn. Het ene moment wil je heel graag iets hebben, het andere moment, als je het (teveel) hebt, zorgt het voor afkeer, irritatie en ontevredenheid.

5) Dit ligt boven. Dit is de kroon van het geheel, vaak een wens of doel van de vrager. - pentakels acht  :: Pentakels Acht geeft een beginstadium aan. De kennis en vaardigheden zijn nog niet volledig ontwikkeld. Bij deze kaart sta je helemaal aan het begin van een taak die goede vooruitzichten heeft maar wel veel tijd in beslag zal nemen.

6) Dit ligt voor. Dit is een blik in de toekomst. Dit staat te gebeuren. - zwaarden twee :: Zwaarden Twee staat voor situaties waarin je last hebt van hardnekkige twijfel. De kaart laat zien dat je verstandelijk druk bezig bent om tot een duidelijk inzicht te komen, zodat je een goede beslissing kunt nemen.

7) Dit is de vrager zelf i.v.m. zijn vraag. - pentakels drie  :: Pentakels Drie geeft aan dat je een examen, een proeve van bekwaamheid moet doen of dat je een beproeving met succes behaald hebt.

8 ) Dit is de omgeving. De kaart op deze plek geeft informatie over hoe de omgeving de vrager ziet, maar ook hoe de omgeving de vrager beïnvloed. - pentakels vier :: Pentakels Vier staat voor een overdreven drang naar zekerheid. Dit kan tot uiting komen in de vorm van een diepgewortelde angst voor verandering, hebzucht en gierigheid.

9) Dit is wat de vrager hoopt of vreest. Meestal allebei. - de ster  :: De Ster is een kaart van hoop, wijsheid en inzicht in grotere samenhangen. De kaart staat voor plannen die je maakt of dingen die je begint en tot ver in de toekomst reiken.

10) Dit is de uitkomst. - de kluizenaar ::  De Kluizenaar of Heremiet staat voor teruggetrokkenheid, betekenisvolle ervaringen, diepe beleving, zoeken naar wijsheid en inzicht en geestelijke rijkdom. Deze kaart geeft een introverte levensfase aan waarin je tot rust en tot jezelf moet komen.

xxx shiningstar!

dameblanche

hallo shiningstar....
gewaagd moet ik zeggen om zowel een keltische legging voor resp. je vriend en voor jou te gaan doen...
dus jullie hebben beslist geen geheimen voor elkaar?
wat hier wel naar voren komt is je onzekerheid omtrent een en ander....

je bent aangestoken door zijn kracht, zijn energie, mooi en geweldig....hij geeft je enorm veel power...
maar wat blokkeert...de dood...
kun je je verleden ook achter je laten?
kun je genieten hiervan, wordt je niet geblokkeerd door onzekerheden gebaseerd op vroegere ervarigen, deze moet je geheel kunnen gaan loslaten....
je geheel over gaan geven aan het nieuwe...
je hebt een en ander weer voor jezelf weten opte bouwen waardoor je weer kracht in je vel zit, en dit wil je je eigenlijk ook niet meer laten afnemen...
kelken 4 er komt iets nieuws....
en bent bereidt een neiwe start te maken en te wagen...8 is een krachtig getal....
de verre toekomst geeft aan dat je de neiging hebt om je terug te trekken en je hart te beschermen, kan tot overbescherming leiden waneer je je niet kunt overgeven aan het nieuwe doordat je het oude niet kunt achter je laten.....
jezelf; pent 3; je wil groeien, maar je ziet veel spoken om je heen, muizenissen..
hoe anderen je zien; iemand die toch te veel gaat voor het zekere...
je hoop en ANGSTEN; de ster...je vertrouwen haalt je in....wees niet bang dat het weer op een teleurstelling uit zal kunnen lopen.....
uitkomst...de kluizenaar...maak je los van het verleden...en geniet....
laat je star shining........ :-*

utrecht23

Hoi Marianne en shiningstar,

Ik vraag me af wat kaart 10/kluizenaar precies betekent hier. In het kader van de vraag zou ik het interpreteren als dat de relatie eenzaam zal verlopen en dat jullie dus niet samen komen, maar Marianne, ik zie jou er een andere draai en duiding aan geven?

Groetjes

dameblanche

hier moet je de zwaarden 2 samen met de kluizenaar bekijken utrecht, deze kaarten kun je aan elkaar linken..
het gevaar dreigt hier dat shiningstar haar hsart te veel wil bescheremen uit angst niet weer gekwestst te willen worden, en kan zich hierbij niet overgeven aan genot van wat de relaitie te bieden kan hebben..
het zo vast willen houden, de zekerheid willen verkrijgen dat het spontane zal verdwijnen....

shiningstar

Heei Heei!

Heel erg bedankt voor de uitleg,
En het klopt ook presies!
Maar ik begin nu al te kampen met het probleem ..
Is die wel te vertrouwen? Want er spelen nu al dingen waarvan ik denk....
Oké en is hy wel serieus? hy zegt van wel.. maar is dat ook zo ?
voor de rest hy vertrouwt me alles toe, wat wel knap is omdat k zo kort met hem ga,
Maar ondertussen zit die ook op sites dat het lijkt of die nog een ander zoekt?

Nog heel erg bedankt want het klopt echt presies..

xxx Shiningstar!

dameblanche

die sites waarop hij 'zit' kan ook hij nog niet loslaten, zulke sites werken ook verslavend....

maar werk daarbij aan je eigen zelfvertrouwen.....[is ook veel eenvoudiger, als iemand moeten gaan veranderen] ;)

shiningstar

Heei Heei !

Bedankt voor je reactie's :)
& Ja daar heb je wel gelijk in ... moet inderdaad wat aan me zelf vertrouwen werken (a)

Nogmaals bedankt, xxx