Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 5

Gestart door kristina1975, april 01, 2012, 05:09:25 AM

dameblanche

#75
Citaat van: Believe75 op april 04, 2012, 23:27:23 PM
Toen ik de ring trok dacht ik gelijk o nee Laat hem morgen niet opeens schijnen terwijl ik zo slecht uit zie nu.

waarom eigenlijk niet believe, in goede en in slechte tijden....
je bent ook mooi als je haar tot aan het plafond rijst, je niet bent opgemaakt, aan de buitenkant kun je zien hoe mooi je van binnen bent,
en dat laat je eigenlijk te weinig zien, dat zie je zelf ook te weinig, je focust je te veel op de dingen die je niet hebt, maar wat heb je niet?
je hebt een hele mooie en zuivere binnenkant, maar je ficeert je te veel op de buitenkant, de materie, bezit dingen om je heen....
start nu eindelijk eens die zoektocht naar je mooie innerlijk...

dameblanche

kracht-dwaas-staven heer.
het valt op dat je vaak bij de hofkaarten de heren trekt....
deze zijn krachtige kaarten....

op zoek naar kracht, maar je gaat er teveel vanuit dat die kracht van buiten moet komen, je kijkt er op een te naieve manier tegenaan, terwijl er juist zoveel kracht in je zit, maar je gaat er gewoonte getrouw aan voorbij....assie

dameblanche

#77
Citaat van: hatsjepsoet op april 04, 2012, 18:13:19 PM
De HP op plek 6 en de Wereld op plek 10.

bij het keltische kruis is plek 6 en plek 10 ook heel belangrijk....
de hoge priesteres geeft de verre toekomst aan, de wereld het verloop van het geheel...
je wil de wereld, je wilt eigenlijk verlost worden van al het geen wat achter je ligt, afsluiten en iets nieuws aanvangen.....
de hoge priesteres geeft hierbij aan dat je dan beslissingen MOET  gaan nemen vanuit je gevoel en minder vanuit je verstand...
deze legging geeft aan welke richting je wilt...
gevoel volgen of het verstand, volgens mijn ben je daar echter nog niet uit.....
ik wed zelfs dat je daar zelfs 2 leggingen op gedaan hebt.
wees wel ervvan overtuigd, welke beslissing je ook neemt, het is altijd de juiste beslissing en aan de hand van die genomen beslissing, neem je een volgende, etc..etc...hatsie

dameblanche

 rianne, koningin van staven;
de koningin ben je zelf, in je eigen huisje, in je eigen omgeving, omgeven door je man en je kinderen voel je je perfect op je plaats, alsof je daar voor eeuwig bent neergeplant, dan voel je kompleet je wortels...
maar de koningin valt wel eens van haar troon, omdat zij dit te geforceert wil vasthouden en ontaard het in te ziekelijk vasthouden...[dwangmatigheden]

heijdenv

Goedemorgen.

Pentakels 4, Staven 4, Aas van Staven.

Proberen mijn energie vast te houden door meer te genieten van het leven en de stroom te volgen, vertrouwen te hebben dat alles goed komt. (Hoe doe je dat als je het even allemaal niet meer weet?).

Liefs, Vicky

heijdenv

#80
Lieve Marianne en Ricca,

ik zie nu pas jullie lieve berichtjes van gisteravond. Bedankt! Ik heb gistermiddag via de mail mijn leidinggevende om een gesprek verzocht en "mijn gal gekotst" over de hele werksituatie (en een beetje over mijn privésituatie mbt het niet kunnen vinden van een woning). Ik heb gezegd dat ik mijn grenzen had bereikt, dat ik op mijn tenen liep en dat ik mijn werk niet meer af krijg. "Zie het maar als dat ik nu met mijn vuist op tafel sla" heb ik gezegd en "Ik blijf niet aan de gang om maar steeds ruim op tijd dingen aan te kaarten en dan achteraf steeds de gevolgen te moeten dragen omdat er niet naar mij wordt geluisterd".
Ik ben benieuwd wat hij me gaat vertellen. Ik heb een vaste aanstelling van 32 uren en een tijdelijke uitbreiding van 4 uren doordat een collega van een andere afdeling ouderschapsverlof geniet. Deze 4 tijdelijke uren moet ik met ingang van volgende week op die andere afdeling gaan werken (ik heb er vroeger gezeten, dus ik ken het werk) en daarbij vervallen de tijdelijke uren in juni. Ik krijg op deze plek mijn werk al niet af, er is onlangs een secretaresse weggegaan, die vacature wordt niet opgevuld maar meegenomen in de bezuinigingen, dus het wordt maar steeds drukker en er wordt steeds meer verwacht en ik kan dat niet meer en wil dat niet meer. En ja, Ricca, je wordt zo moe van dat vechten... Ik ben trots op mezelf dat ik het heb aangegeven, al weet ik nu al dat er niets zal veranderen. Misschien verander ik erdoor en wordt het voor mij makkelijker, dan heb ik voor mezelf toch iets bereikt. Misschien leer ik nu hoe ik iets los moet laten...

Liefs, Vicky

dameblanche

#81
vicky,

Pentakels 4, Staven 4, Aas van Staven.
mediteren, rust in jezelf hervinden...
de 2 vieren die je hier getrokken hebt,
in de kaballa is 4 het getal van de herinnering [vasthouden] dat zie je ook bij de pent. 4

je voelt je steeds kleiner worden, de staven op de kaart zijn zo groot geworden, er wordt zo veel van je verlangt en verwact dat er verstarring op gaat treden....
de aas, de een kan er voor zorgen dat er weer beweging gaat komen in die verstarring....

heijdenv

Hoi Marianne,

hoe breng ik beweging in die verstarring?

Liefs, Vicky

dameblanche

4 is verstarring, + 1 de wil is beweging......
ik trek hier voor je de zwaarden 8
let wel het zijn je eigen emoties, je eigen angsten die je gevangen houden vicky, kijk naar de kaart, gevangschap uit desolussie,
gewapend door de geest maken je geremd, geboeit of bindend, daar ligt het grote verschil.
je voeten zijn vrij, je kunt m.b.v. de zwaarden je ongewenste ketens van je ontdoen...

je krijgt niet meer tot je dan je aankan, dus kijk er niet zo als een berg tegenaan, heeft geen zin, beloof de mensen; ik doe wat ik kan, ik ben ook maar een mens....
en ga zo tewerkt...
meer kun je ook niet vicky, je bent helaas geen superwoman, anders had je al lang in een film van steven spielberg meegedaan.......

rianna

@Marianne
ja die neiging heb ik wel willen dat het bleef zoals het was hihihi
maar helaas dat kan niet
voel me vandaag als een vis in het water
dank je wel
liefs Rianna

klaproos1945

dagkaart ~ de wereld vogels

de wereld geeft aan het leven soms het gevoel dat we doordraaien

klaproosje

dameblanche

de wereld aan je voeten klaproosje, wie wil dat niet, na talloze pogingen, van vallen en opstaan, blijf je toch erin geloven dat na een einde weer een nieuw begin staat te trappelen..
een geboorte is een nieuw begin, de dood is ook een nieuw begin, echter als stervende waat je ook niet waar het je allemaal naar toe kan brengen....

assie63

@marianne
ja klopt trek heel vaak de heren hofkaarten, ik ben ook een krachtig vrouwtje  ;D, nee ik weet dat die kracht in mijzelf zit hoor, kan veel aan, en ik let nu veel meer op dat ik mijn kracht goed verdeel, op tijd rust nemen, vroeger draafde ik gewoon door, dank je assie xx

kristina1975

Jij hebt ook gelijk Marianne, zelfs hij zei dat maanden geleden tegen mij. Jij bent zo mooi van binnen en buiten. Veel te lief zelfs .....O wat mis ik hem weer, ik houd mij echt in om hem niet te teksten.

Ik heb net de kelken 8 en de lelie getrokken. Ik wil niet met hem afsluiten..
Ja ik trek nu weer alles naar hem.
Xxx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

rad van fortuin-penakels 9-staven 3

een verandering, lichamelijk en geestelijk in balans, mijn horizon verbreden