Nieuwe afdeling op CatharinaWeb

Gestart door Carla, maart 24, 2012, 22:19:07 PM

Eveningstar

Klaproos,

jij kan dat Wicca-forum- gedeelte (Carla!: Wicca-gedeelte! ;) .) helemaal alleen opvullen, lees ik ;) . Beoefen je deze magie? Ben je aangesloten bij een coven?

Of wat triggert je zo fel? Wat trekt je in deze materie je zo aan?

Liefs,
Eveningstar

klaproos1945

Hoe werkt magie?
Het is (nog) niet uit te leggen hoe magie werkt, alleen dàt het werkt. We kunnen de stekker in een stopcontact steken om onze tv aan te zetten, maar daarmee weten we nog niet precies hoe die handeling de energie kan leveren om een tv in werking te zetten. Bij magie steken we als het ware onze spirituele stekker in energieën die in en om ons aanwezig zijn

goede morgen Eveningstar

op jou vraag wat mij zo triggert zal ik je iets vertellen
over het kruidenvrouwtje

in het oude egypte
noemede zij aloe vera
de plant de ontsterfelijkheid

cleopatra gebruikte de sappen van deze plant
om haar uitelrlijke en innerlijke schoonheid
te bewaren met die heldere gel

die men uit het blad had gesneden en verzachtend werkt
in de genezing van de licht brand wonden

het kruidenvrouwtje was de heks op de brandstapel
zij wist haar heksen geheim te bewaren
durfde niet meer te bekennen dat zij heksje was geweest

dat was dan ook de rede van haar kruidenvrouwtjes naam.....
nu wilde zij na het lezen van carla nieuwe inzet om duidelijk te maken
dat er ook witte heksen zijn in de magie van haar wicca afdeling

kon het heksen vrouwtje haar naam hervinden nu zij haar angsten
heeft overwonnen en ingezien van haar subjective verleden
de met de milde peeling van aloe vera die de dode huidcellen

laat verdwijnen als sneeuw voor de zon
deze aloe vera zal haar huidcellen vernieuwd stimuleren
en rimpels en litekens weten te voorkomen

de genezing van de zonnebrand is met het aloe vera sap
een verlichting van de pijn bij de kruiden remedie

kruiden groetje van kimbra :D

Carla

cathy

Ik heb er ook wel wat mee. Ik had altijd wel zo'n vermoeden dat ik in een vorig leven een
kruidenvrouwtje  of heks, zoals je het noemen wilt ben geweest.
Een aantal jaren geleden is dat ook bevestigd door mijn magnetiseur.

Verder zijn er nu nog wel sporen van in dit huidige leven.
Ik ben zeer geinteresseerd in de Middeleeuwse tijd en dan vooral over het fenomeen 'inquisitie'
Er bestaat een mooie film over het leven van Nostradamus, waarin veel getoond wordt van
hoe het er in die tijd toeging. Boekverbrandingen en vreemde berechtingen. Verraad en macht
van de kerk. Als je een beetje belangrijke mensen kende was het ook heel makkelijk om iemand
te grazen te nemen om hem in de kerker te laten belanden of op de brandstapel zo je wil.

Vroegah was er eens een serie over heksen. Ik weet er niet zoveel meer van, alleen dat ze midden
in de nacht bij elkaar kwamen bij volle maan. Ik zat te kijken, maar hij moest over van mijn vader,
want dat was toch allemaal onzin. Ik voelde me echt geraakt en beledigd. Nu nog wil hij niets weten
van het spirituele  en ik heb daar nog steeds veel moeite mee. Om deze reden oa ben ik reiki
gaan doen, om te proberen dichter bij mezelf te komen. Het is soms net alsof de geschiedenis zich
herhaalt. Er is geen inquisitie meer, maar het feit  dat je weer in de situatie komt dat het
spirituele als verzinsel en onzin wordt afgedaan is voor mijn gevoel toch een lering.

Kindra, de woorden die jij gebruikt komen zo gewoon over.
Die naam past gewoon bij jou. De klaproos in de wilde tuin is veranderd in een vrouwtje dat in de
weer is met wilde kruiden. Kasteeltuin, ook zo'n mooi woord.

Geen last van zonnebrand hier.
Ik heb zo'n beeld van dat ik in een huisje bij het bos woonde en daar is de zon niet zo fel.

Ik heb de naam gemma (juweel) gekozen, omdat ik heel veel heb met schittering, goed beschouwt,
de weerkaatsing van licht. En dat is eigenlijk ook het enigste wat wij moeten doen in dit leven.
Schitteren als een juweel.

Gemma

Eveningstar

Zouden jullie graag hebben, dat men je in dit topic je bij je "heksennaam" zou noemen?

Kimbra dan...
je doet me glimlachen  :). Neen, niet omwille van jouw naam, maar jouw interesse in de kruiden. Heel boeiend en fijn, om met kruiden kunnen om te gaan. Ik kook ontzettend graag met kruiden. Ik ben bezig een kruidentuin aan te leggen. En het is heel....mmmm.... hoe zal ik het zeggen.... uitdagend enerzijds, handig anderzijds, om je kruiden bij de hand te hebben.

Bij ons is er de mogelijkheid, om een herborist en zijn tuin natuurlijk ook, te gaan bezoeken. Bij jullie waarschijnlijk ook wel :) .
Mijn kast staat o.a. vol met kruidenboeken. Ik kan het ook niet laten deze alsmaar open te slaan en zelfs gewoon er maar door te bladeren, alsof het een leesboek is ;) .

Tijdens het koken ga ik veelal verder op mijn buikgevoel. Maar nadien pluis ik wel graag uit, wat ik nu eigenlijk wel gebruikt heb en wat het eigenlijk doet of waarvoor het goed is.
Ik mag dan vaak constateren, dat het desbetreffende gebruikte kruid prima is voor de gegeven situatie. Dat is enorm fijn, om te ervaren  :).

@Gemma
Leuke naam overigens. Wij gebruiken hem ook :) en ook gekozen omwille van o.a. zijn betekenis.

Liefs,
Eveningstar