Onduidelijkheid over een legging Keltisch kruis

Gestart door Marina, maart 19, 2012, 16:08:45 PM

Marina

Ik heb een vraag over en legging die ik gedaan heb en waar ik niet helemaal uit kom.
(leggings voor mijzelf vind ik altijd lastig, maar meestal kom ik er wel aardig uit)

Het is een legging met betrekking tot de liefde.
Ik heb sinds kort een man ontmoet en vanaf de eerste ontmoeting voelde het alsof wij al zeker 40 jaar bij elkaar waren, zo vertrouwd. Hij voelde dat ok zo. Maar door omstandigheden moesten onze wegen toch scheiden. Ik vind dit erg zonde en was benieuwd of wij elkaar in de toekomst toch weer tegen mochten komen.
Ik trok het Keltisch kruis, met de volgende kaarten:

1. Kelken Ridder
2. Kelken Koningin
3. Kelken 5
4. De Wereld
5. De Ster
6. Slaven 8
7.  De Duivel
8. Zwaarden Page/Schildknaap
9. Zwaarden 5
10. De Dood

De meeste kaarten kan ik wel interpreteren, alleen de laatste kaar op positie 10 de dood begrijp ik niet helemaal. Betekend het het einde of een nieuw begin? De kaart staat in ieder geval om een verandering, afsluiting van het oude en begin van het nieuwe, maar dat zegt nog niets over mijn vraag of wij weer bij elkaar weer zullen ontmoeten...

Ik was benieuwd wat jullie interpretatie is op deze legging.
Bij voorbaat dank.

Liefs, Marina

dameblanche

bij tarot os het iets makkelijker om voor jezelf kaarten te leggen mits je maar objectief kunt blijven, in deze vraag is je wens echter te groot marina.

veel kelken...emoties en zwaarden komen voor je legging...kommer en kwel, uitdagingen vormen en ilussie s verjagen....
ook ietsie te veel ridders...te omstuimig en niet doordacht....

situatie; kelken ridder....de ridder geeft een overgangsperiode aan, men weet nog niet waar men aan toe is, gaat men zich binden of gaat men mekaar nooit meer zien.
de kelken koningin is de kaart die de situatie blokkeert; ook wederom kelken, het emotionele leven en gevoelens worden onthult...
waak voor de beinvloedbaarheid van de kelken koningin....een zeer gevoelige vrouw, die iets te vee lmee kan gaan in situaties en daardoor zichzelf wel eens verliezen kan.

verleden; de bekers 5 gevoelens van verlies, een emotioneel verlies wat  sterker is dan men dacht,
heden; de wereld..hier is een einde van een periode aangebroken en een nieuwe weer aangebroken
nabije toekomst; ster
de hoop op verbetering.....
en zolang er hoop is....
verre toekomst geeft ook de hoop op veranderingen weer...maar dan je eigen weg gaan...

jezelf; de duivel....laat je niet misleiden...je moet door het stof heen
hoe anderen je zien, ook weer een ridder....anderen zien je anders als jij je zelf ziet marina,
ze zien eigenlijk de werkelijkheid, die zie je nog steeds niet.....
de page ridder is de voorbode van strijd en pijn...
je hoop en angsten; zwaarden 5
er is wat in beweging geraakt maar hier komt nog een winnaar, nog een verliezer uit...en daar ben je bang voor...
uitkomst de dood...
de dood moeten we in combinatie zien met de staven 8.......voorkom dat je je zelf hierin verliezen gaat marina......

ik hoop dat je je hierin kunt vinden...liefs marianne

Marina

Dank je wel Marianne voor je reactie, ik kan er zeker wat mee.
Veel dingen kon ik mijzelf wel in herkennen.
Kommer en kwel had ik er wel uit gehaald inderdaad.
En dat mensen mij in mijn omgeving mij anders zien dat ik mijzelf kan wel kloppen, ik ben nogal koppig dus dat zou wel kunnen...
Ik had alleen nog een paar vragen...

Zou je iets meer kunnen vertellen over de zwaarden 5; mijn angst dat er geen winnaar of een verliezer uit komt. Dat snap ik niet helemaal, omdat er wel iets in gang is gezet. Bedoel je hier mee te zeggen dat ondanks dat er wel wat in beweging is gezet er niets in de situatie zal veranderen? Zie ik dat zo goed?

Als ik naar de dood kijk in combinatie met staven 8...
Ik interpreteer dood (even heel kort door de bocht) als de kaart van transformatie, iets afsluiten voor een nieuwe toekomst, maar niet zonder pijn of verdriet, desondanks noodzakelijk.
Dit kan zowel in gedragspatronen als in de verbintenis zijn die eindigt of veranderd.
Staven 8 is een tijds kaart, daar haal ik dan uit dat die verandering al in gang is gezet en niet lang op zich laat wachten. 
Zie ik dat ook goed?

Als ik jou interpretatie lees heb ik nog en boel te leren!

nogmaals bedankt voor je reactie, Liefs Marina

dameblanche

ha marina, ik had al gehoopt dat je zo zou reageren,
ik leer weer van jou hoe je een en ander uitlegt, ieder maakt zich op een eigen manier de tarot eigen, das mooi om te zien vind ik altijd....

idd ben je gang dat er na verloop van tijd geen duidelijk beeld naar buiten zal komen....
er is wel iets in gang gezet, maar of er uiteindelijk ook koppen geslagen gaan worden is nog maar de vraag, en dat beangstigd je, dat je je gaat vasthouden aan iets wat eigenlijk een ilussie is.....

want ook de duivel is een illussie-kaart min of meer, je bent in de ban van hem geraakt....
zit er een geheim aan vast, marina??

Marina

Hoi Marianne,
Dat vind ik ook erg interessant inderdaad hoe anderen de tarot lezen, daar leer je erg veel van.

Ik denk je daar wel een goed punt hebt wat betreft de duivel. Ik ben inderdaad geneigd om mijzelf een, misschien niet realistische, maar wel positieve uitkomst voor te houden....

Interessant hoe alle kaarten met elkaar corresponderen.
De dramatiek van de situatie is er wel in terug te lezen. Ik die korte tijd konden konden wij met zijn tweeën een half seizoen GTST vullen hahaha...

In wat voor zin bedoel je een geheim? Ik zou zo niet iets specifieks kunnen bedenken. Lees je dit ook aan de duivel?
Wel interessant.... Ik ben benieuwd....

dameblanche

GTST.....ludo is dan de duivel.....

gelet op positie 4,5 en 6
resp. de wereld, de ster, en de staven 8
het einde van een periode en het nieuwe begin....
de ster voor de nabije toekomst geeft de hoop aan..dus het wachten op.....
de staven 8 geven in de verre toekomst nog steeds de hoop op veranderingen aan....

combinatie duivel-dood
de duivel geeft sterke krachten aan die gevoed worden door extreem verlangen....en dit is voor een normale kijk op de zaak een ramp....

Marina

De combinatie duivel en dood.
Ik interpreteer in als een ongezond gedragspatroon, zoals jij ook al zei, te sterk verlangen waarbij de realiteit misschien vertekend wordt (jezelf illusies voor houden). Echter geeft de dood op positie 10 verandering aan in dit gedragspatroon. Dit gedrag zal sterven en hier zal uiteindelijk na, een moeilijke periode, een positieve verandering in plaatsvinden.
Zo iets dacht ik...

dameblanche

ja marina,
je zou het een soort van verslaving kunnen noemen eigenlijk, welliswaar een te groot woord maar je herkent de feiten..
kijk hierbij goed naar jezelf,
niets gebeurt eigenlijk ook niet zomaar.....
je hebt het een en ander bewust naar je toegehaald, het geeft je nu ook de mogelijkheid om even afstand te menen, te overdenken [dood]....