relatie-legging en blindevleklegging Kijken jullie eens mee?

Gestart door jericho, maart 14, 2012, 16:12:34 PM

jericho

Onlangs is een vriend van vroeger terug op mijn pad gekomen. Er is iets waardoor ik naar hem getrokken word. Op de één of andere manier raakt hij mij. In het verleden is er wel iets tussen ons geweest. Maar mijn bedoeling nu was louter vriendschappelijk. Ik heb al een schat van een man. Toch schrok ik toen ik merkte dat hij me na al die tijd nog steeds raakt. En hier krijg ik nu kop nog staart aan. Ik wil "het gevaar" niet gaan opzoeken. Moet ik dan het contact verbreken, wat ik wel wat sneu vind voor de mooie vriendschap... of ben ik krachtig genoeg om mijn relatie met mijn man niet in gevaar te laten komen.

Ik heb een relatielegging en blindevlek legging gedaan. Kijken jullie even mee?

Relatielegging:
thema: aas van pentakels.
1) hoe hij er bewust over denkt: hogepriester
2) wat hij voelt: staven 5
3) wat hij laat zien: staven 9
4) wat ik laat zien: bekers 5
5) wat ik voel: zwaarden 4
6) hoe ik er bewust over denk: pentakels 10

blindevlek:
1) zichtbaar voor allebei: Hogepriesteres
2) voor geen van beiden zichtbaar: Zwaarden 2
3) voor mij zichtbaar, maar voor hem verborgen: Staven 2
4) wat hij ziet, maar voor mij niet duidelijk is: Oordeel

hatsjepsoet

Jij bent de 2de vandaag die een oude liefde is tegengekomen met een bepaald effect en die daar raad om vraagt. Apart zeg. Het hangt in de lucht.
Wat me in ieder geval op valt zijn de hogepriester bij hem en de hogepriesters bij jullie beide zichtbaar. Volgens mij zijn het beiden intuïtieve kaarten. En bij de blinde vlek liggen twee 2-kaarten volgens mij allebei strijdkaarten.
Hij heeft staven 5, een strijdkaart maar een onschuldige.
Jullie laten allebei treurige kaarten zien, vind ik tenminste.
Zwaarden vier kan een bezinningskaart zijn.

Laat een ander het maar doen, ik ben daar te slecht in.

Liefs, H.

jericho

De 2° vandaag...? Dan heb ik precies iets gemist... :)

Nee hoor je bent er niet slecht in. Elke interpretatie is waardevol voor mij.
Die bezinningskaart, het intuïtieve,...ik zie er wel wat in.
En de treurige kaarten, tja, zo voel ik me ook wel wat, hij misschien ook...?

dameblanche

hallo jericho, tja de lente is in de lucht.....

merkwaardig dat je als thema de aas der pentakles hier bij trektt.
de pentakels tonen hoe je met de dagelijkse dingen omgaat, met een link naar ook facetten van het spirituele, maar om daar goed mee om te kunnen gaan moet je goed geaard zijn...

hier de aas van pentakels ,iets kernachtigs, iets fysiek, iets sensueels heeft je weten te raken.

hoe hij erover denkt; de HP..ofwel aangetrokken door tradities en het bekende...
hoe hij voelt; er is iets in beweging gekomen in hem zelf...bepaald enthousiasme wakkeren zijn levenslust aan, je ziet hier voor zijn gevoel de 5 staan, er is iets in beweging gekomen,
wat hij echter laat zien is dat hij gewent is ervoor te vechten, een bepaalde koppigheid, maar ook de 5 bekrs van jou...jullie zijn eraan overgeleverd..helaas....2 vijven]

jij...
wat laat je hier zien; de kelken laten de stroom van emoties zien
de 5 ...er is iets in beweging gekomen, een schat van ee nman heb je, maar je bent er ook achter gekomen dat hij niet volmaakt is, niemand is ook volmaakt, maar je wordt je er nu net pijnlijk van bewust....
wat je voelt.....je voelt je bevroren en wilt tot bezinning kunnen komen
hoe je er bewust over denkt...vervulling van verlangens...... :-[

dameblanche

ja treurig jericho, ontgoogelt, verwart ook....
je blinde vlek legging;

voor beide zichtbaar; gevoelens zijn naar boven gekomen.....intuitie zal je leiden
onzichtbaar voor beide....er is verwarring ontstaan, waardoor jullie stappen achteruit moeten gaan zetten om overzicht over het geheel te kunnen krijgen..
is het het waard om hiervoor alles op het spel te zullen gaan zetten..
aktie dient in overweging genomen te moeten worden.

zichtbaar voor jou, maar niet voor hem; de staven....eigenlijk ben je wel klaar voor deze uitdaging, je roept  je weerstand om de verleiding te kunnen weerstaan op

zichtbaar voor hem maar niet voor jou; het oordeel
hij is veranderd, en ziet de dingen uit het verleden in een helder perspectief...
hij heeft een ruimere blik gekregen op het leven...

jericho

Citaat van: marianne op maart 14, 2012, 17:56:14 PM
[..] je ziet hier voor zijn gevoel de 5 staan, er is iets in beweging gekomen,
wat hij echter laat zien is dat hij gewent is ervoor te vechten, een bepaalde koppigheid, maar ook de 5 bekrs van jou...jullie zijn eraan overgeleverd..helaas....2 vijven]

Hier ben ik niet goed mee Marianne. Wat bedoel je? Aan wat zijn we overgeleverd?

hoe je er bewust over denkt...vervulling van verlangens...... :-[ Welke verlangens? Wil graag een waardevolle vriendschap met hem, maar wil mijn relatie niet op het spel zetten.

Wil me hier inderdaad over bezinnen. Ik weet wat ik hier uit te leren heb, maar weet alleen niet goed hoe het nu verder moet. Alle contacten verbreken of toch gaan voor die vriendschap en erop vertrouwen dat dit ok is.

jericho

Citaat van: marianne op maart 14, 2012, 18:05:42 PM
[..]
is het het waard om hiervoor alles op het spel te zullen gaan zetten..
aktie dient in overweging genomen te moeten worden.

Welke actie????? Of is de actie juiste het nemen van geen actie en alle contacten even "on hold" zetten? Bedoel je dat met stappen achteruit gaan zetten?
Want één ding staat als een pijl boven water. Mijn huwelijk wil ik niet op spel zetten.

Citeer
hij is veranderd, en ziet de dingen uit het verleden in een helder perspectief...

Mmm, moest ik nu eens weten welk perspectief...hé...
Ik zou het kunnen vragen, maar wil ook geen "doos van pandora openen..."

dameblanche

maar liefs 2 vijven zijn verschenen.....
de staven de uitdaging het vuur het enthousiasme....er is iet s in energie in beweging gekomen, en bij jou is qua gevoelens en emoties onder druk[ in beweging]  gekomen/te staan.....
enkel dat is aan elkaar overgelverd hier, aan de ene kant de uitdaging en aan de andere kant de twijfels, het beroeringen qua gevoel en emoties....

zekers heb je een lieve man, zekers houd je zielsveel van je man, maar je ziet ook dat je man en trouwens geen enkele man perfect is.....
je ziet bepaalde dingen nu in die oude liefde terug, je denkt daaraan terug, al dat heeft je even toch in beroering gebracht....
al is alles nog zo van te voren geplent, niets is wat het lijkt en altijd kan ietsie een wending veroorzaken, en daar ben je je nu van bewust, dit ben je nu even tegengekomen....
laat het allemaal even op je afkomen, orde het in je gedachten...
kijk hoe het zich vriendschappelijk kan ontwikkelen, kijk hoe je je erbij voelt, hoe hij zich erbij voelt, of je je schuldig voelt al of niet.........
de kaart van bezinning is zo gek nog niet dat je die er ook bij trok.....

dameblanche

en ach, de ijsheiligen zijn nog niet voorbij, er kan nog nachtvorst komen, de bloemetjes nog niet buiten zetten hoor :P