Hoe bereken je een kwintessenkaart

Gestart door jericho, maart 13, 2012, 14:47:44 PM

jericho

Zoals de het onderwerp al laat vermoeden heb ik een vraagje. Hoe bereken je een kwintsessenkaart?
Dacht ooit ergens gelezen te hebben dat deze wijst op de weg die gezamenlijk te gaan is. Alleen wet ik dus niet meer hoe je die berekent.

hatsjepsoet

Hallo Jericho,

Dit heb ik bij Mysticlight gevonden over de kwintessekeaart:
Kwintessen
Als laatste kan je nog de kwintessens bepalen. Hiervoor moet je de getalswaarden van alle kaarten die op tafel liggen bij elkaar optellen. De hofkaarten tellen elk als 0 en de Azen als 1. Alle overige tarotkaarten, van zowel de Kleine als Grote Arcana, hebben hun eigen getalswaarde. Vervolgens bereken je de afzonderlijke cijfersom van alle getallen, totdat er een getal uitkomt kleiner dan 22. De kaart van de Grote Arcana die bij dit getal hoort, geeft de vraagsteller een handelswijze over de totaaluitspraak. Zie hiervoor meer bij Symboliek en Tarotprofiel.

Ik zelf heb hem wel eens uitgerekend bij het keltisch kruis maar daar zijn wel de meningen over verdeeld omdat het keltisch kruis al genoeg informatie zou geven en dit niet nodig zou zijn.

Groetjes, H.

jericho

Bedankt H, en tot hoever tel je de kaarten dan op? Tot een getal kleiner dan 21 of tot een getal kleiner dan 10?
En waarvoor staat de kwintessekaart dan volgens jou?

jericho

oeps, sorry, niet goed gelezen, zie nu dat je hier al een antwoord op gegeven hebt... Moest het nu nog ochtend zijn, dan kon ik het excuus gebruiken dat ik nog niet goed wakker ben  ;D

hatsjepsoet

Volgens mij deed ik het gewoon tot onder de 21, zeg maar. Ja, ik weet het weer want ik had wel eens de gehangene. Dat hield toen in dat ik m.b.t. de vraag die bij dat Keltisch Kruis was gesteld, een andere visie zou gaan krijgen. Ik vond het ook wel lastig hoe de kwintessekaart te zien maar het geeft een soort totaaluitslag hoe het verder zal gaan m.b.t. je vraag. Ik weet niet of het wat duidelijker maakt?

jericho

ha, toeval  of niet, heb ook 12 bij een legging waarvoor ik de kwintessekaart wou berekenen.
Ja, ik denk dat ik het wel kan plaatsen. Of ik dat ook wil is nog maar een andere vraag  ;D
Nee, grapje, bedankt voor je uitleg. De kaart bevestigt eigenlijk mijn gevoel. Maar ken je dat, eigenlijk weet en voel jet het antwoord al, alleen is het soms zo moeilijk om te aanvaarden  :)

hatsjepsoet

Hi hi, geeft niks, heb ik ook wel eens

hatsjepsoet

Citaat van: jericho op maart 13, 2012, 16:02:36 PM
ha, toeval  of niet, heb ook 12 bij een legging waarvoor ik de kwintessekaart wou berekenen.
Ja, ik denk dat ik het wel kan plaatsen. Of ik dat ook wil is nog maar een andere vraag  ;D
Nee, grapje, bedankt voor je uitleg. De kaart bevestigt eigenlijk mijn gevoel. Maar ken je dat, eigenlijk weet en voel jet het antwoord al, alleen is het soms zo moeilijk om te aanvaarden  :)

Of ik dat weet! Ik word er gek van. Ja, ik heb dat vaak met kaarten die voor mijn gevoel negatief zijn, zoals de dood, bokalen 7 en 8 of zwaarden 3. Vreselijk als die verschijnen. Ik wil het niet.

hatsjepsoet

Ik merk dat ik iedere keer wat laat reageer waardoor mijn reacties een beetje vreemd ogen.

jericho

Geen probleem hoor, ik snap wel waarop je antwoorden slaan
X