speelt de manier van leggen een rol voor de uitkomst

Gestart door kreeft, maart 06, 2012, 21:14:17 PM

kreeft

ieder zal zo wel zijn eigen manier hebben om een uitgebreide dagkaart te leggen,
volgens de boeken of niet,
maar wat is dan de uitkomst,
je kunt bvb 1 , 2 , 3  leggen,
maar ik doe altijd pk eerst in het midden en dan 1 links ervan, 2 rechts ervan en 3 op pk
en de uitkomst leg ik ook erbij
maar hoe interpreteer je dan? ::)
:-*

Eveningstar

Wel Kreeft,

voor me zelf kom ik hier uit en maakt het weinig uit of je het één of het ander doet. Zo lang jij de betekenis en het doel van het leggen van de kaarten maar in de gaten houdt en ermee rekening houdt bij het duiden.

Maar als je, zoals hier op het forum, dagkaarten trekt en deze stuurt naar het forum, dan is het wel van belang, dat je afstemt van hoe en wat en waar.  Want jij trekt de kaarten met een bepaalde intentie, in een bepaalde volgorde. Zo zie ik het hé. Maar ik hecht er waarde aan. Hecht ik daar straks - bij manier van spreken - geen waarde meer aan, dan maakt het niet veel uit. Afstemmen met elkaar kan zeker geen kwaad ;) .

Ik kan mij wel voorstellen, dat andere mensen, dit anders zien en anders doen en er anders over denken.  Het hangt ervan af, waarmee jij verder wilt gaan en hoeveel belang jij hecht aan die zaken en aan een forum en haar werking. En wat je wil bereiken.

Ik volg vooral mijn gevoel. In alles, wat ik doe of zeg :) .

Liefs,
Eveningstar


sweetmami

#2
Citaat van: kreeft op maart 06, 2012, 21:14:17 PM
.. je kunt bvb 1 , 2 , 3  leggen,
maar ik doe altijd pk eerst in het midden en dan 1 links ervan, 2 rechts ervan en 3 op pk
en de uitkomst leg ik ook erbij
maar hoe interpreteer je dan? ::)
:-*

Hoi lief, als je kaartjes gaat schudden bedenk je je van te voren alles op gevoel dit trek ik, dit leg ik en dit zijn de uitkomsten van de posities.. er zijn verschillende leggingen te doen en te verzinnen, zolang je zelf maar het doel ervan duidelijk hebt alvorens je gaat leggen...snap je me een beetje?

Als je het wil hebben over de dagkaarten topic gaan de leggingen als volgt...

je trekt je pk uit de stapel legt m op tafel je schud en trekt de kaartjes
1e kaartje leg je links van de pk, 2e kaartje rechts van de pk, en 3e kaartje gaat op de pk dus in het midden.

En zo intrepeteer ik ze ook als ik duid.

Neemt niet weg dat alle kaarten (vooral de uitfloepers!) als je de kaartjes serieus neemt allemaal wat willen zeggen...

Als je het wil hebben over uitttellen van kaartjes en je je daar in kan vinden, heeft Rianna daar een kunstje voor.

Op de hoofdpagina van cathweb heb je een kopje lenormand daar staan verschillende leggingen al beschreven als handvat.

hoop dat ik je zo een beetje op weg heb geholpen

:-*

Eveningstar

Dan is de werkwijze hier voor het trekken van de dagkaarten meteen duidelijk gemaakt :) .

Mercikes, Sweetmami.

Liefs,
Eveningstar


kreeft

thnx sweetmami en eveningstar,
:)
@sweety, het is volgens de hoofdpagina dat ik de drie zo ben gaan leggen,
maar de uitkomst, de vierde, dus vind ik toch altijd dat beetje extra dat kan helpen om de uitleg volledig te maken,
kweet wel dat er verschillende soorten leggingen zijn, maar ik had het even gewoon over de drie die als dagkaart worden aanzien
:)

en natuurlijk ga ook ik zoals de meesten op mijn gevoel af,
ik voel wel ongeveer hoe het zit,
maar jullie helpen me om het juist te formuleren  :-*
het is raar, dat je een eigen manier ontwikkeld en daar dan ook aan vasthoud om het zo te doen  :)
kweetet, ik ben een raar mens  ;D

voor nu slpwl en morgen gezond weer op  ;)
als mijn haar niet op mijn hoofdkussen blijft liggen en mijn tanden in mijn boterham blijven steken  ::) :P
hihi

dameblanche



kreeft


kreeft

Citaat van: marianne op maart 07, 2012, 09:05:40 AM
vergeet je houten been niet..... ;D
de houtwurm, die at en die at,  :P
tot de kreeft geen poot meer had  ;D

kreeft

dringend vraagje over een 36-legging,
nu lees ik in dat boek van Erna Droesbeke dat,
als er bij de 36- legging je pk, in dit geval de dame,
ergens volledig onderaan links ligt, dat je de legging
als nietig mag zien en moet hebeginnen,
want dat er dan geen verleden zichtbaar is?
ik heb deze ochtend voor de eerste keer een 36 gelegd, en ja,
pk lag onderaan, op de tweede plaats  ::)

iemand?
alvast dank  :-*

dameblanche

het ligt er maar aan kreeft...
als de pk, de dame aan de kant ligt zowel links als rechts dan betekent dit dat er veel gaat veranderen voor de vraagstelster, of wel de vraagstelster is nodig toe aan een time-out.

je kunt het ook aan de omliggende kaarten aflezen.....
jij ligt aan de linkerkant op de 2e plek....
dat wil zeggen dat je 1 kaart boven je hebt liggen...
en 2 kaarten onder je..
wat onder je ligt heb je onder controlle....
wat links onder je ligt werkt vanuit het verleden nog door in de toekomst...
wat links boven je ligt, mag je verwachten in de tekomst mist je de lijn doorzet....
je kunt altijd zelf nog 180 graden draaien....

ook het feit dat je aan de linker-kant ligt geeft aan dat je je van het verleden af wil draaien....

zet je legging maar eens op forum, dan kijken we er samen eens naar....
hier ziiten echt kanjers hoor.....we komen er samen wel uit......

ook een methode is en zo lig je altijd gunstig is de kipperleggin.
men neemt dan de persoonskaart eruit, schud de kaarten , legt deze uit , maar legt de pk in de 3e rij in het midden....zo heb je duidelijk zicht over de oorzaak en gevolgen in het verleden en oorzaak en gevolgen naar de toekomst toe....