36 legging met vraagje, volgens boek

Gestart door kreeft, april 23, 2012, 19:09:31 PM

kreeft


IK POST  EERST DE VRAAG en zet dan de legging neer
=========================================


Re: speelt de manier van leggen een rol voor de uitkomst

« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2012, 13:04:24 pm »

Citaat
Verander


dringend vraagje over een 36-legging,
nu lees ik in dat boek van Erna Droesbeke dat,
als er bij de 36- legging je pk, in dit geval de dame,
ergens volledig onderaan links ligt, dat je de legging
als nietig mag zien en moet hebeginnen,
want dat er dan geen verleden zichtbaar is?
ik heb deze ochtend voor de eerste keer een 36 gelegd, en ja,
pk lag onderaan, op de tweede plaats 

iemand?
alvast dank 




--------------------------------------------------------------------------------




marianne
Master lid

Berichten: 3134
als je loslaat, heb je 2 handen vrij




Re: speelt de manier van leggen een rol voor de uitkomst

« Reactie #11 Gepost op: april 23, 2012, 17:37:31 pm »

Citaat


het ligt er maar aan kreeft...
als de pk, de dame aan de kant ligt zowel links als rechts dan betekent dit dat er veel gaat veranderen voor de vraagstelster, of wel de vraagstelster is nodig toe aan een time-out.

je kunt het ook aan de omliggende kaarten aflezen.....
jij ligt aan de linkerkant op de 2e plek....
dat wil zeggen dat je 1 kaart boven je hebt liggen...
en 2 kaarten onder je..
wat onder je ligt heb je onder controlle....
wat links onder je ligt werkt vanuit het verleden nog door in de toekomst...
wat links boven je ligt, mag je verwachten in de tekomst mist je de lijn doorzet....
je kunt altijd zelf nog 180 graden draaien....

ook het feit dat je aan de linker-kant ligt geeft aan dat je je van het verleden af wil draaien....

zet je legging maar eens op forum, dan kijken we er samen eens naar....
hier ziiten echt kanjers hoor.....we komen er samen wel uit......

ook een methode is en zo lig je altijd gunstig is de kipperleggin.
men neemt dan de persoonskaart eruit, schud de kaarten , legt deze uit , maar legt de pk in de 3e rij in het midden....zo heb je duidelijk zicht over de oorzaak en gevolgen in het verleden en oorzaak en gevolgen naar de toekomst toe....

kreeft

kist 8 - ring25 -tuin20- kind13 -vos14 -toren19 -zeis10 - klaver2 - brief 27
ooievraar17 - maan 32 - anker35 - roede11 -beer15 - boek26 - schip3 - muizen 23- ruiker9
huis 4 - hond18 - heer28 - hart 24 - weg22 - wolken6 - vogels12 - vis34 - sleutel 33
lelie30- PK - boom5 - sterren16 - zon31- slang7 - ruiter1 - kruis36 - berg21

::) bij Erna Droesbeke las ik dus dat als dit het geval is met de pk, dat er inderdaad plots een hele verandering kan komen,
maar ook dat men dan beter een andere legging kan doen, want je ziet geen verleden,
zie boek pag 145

ik heb dus nog eens gelegd,

hond18- maan 32- slang7 - vos14 -huis4 - heer28 - klaver2 - weg22 - zeis10
kind13 - hart24 - muizen23 - berg21 - PK - toren19 - kruis 36 - sleutel33 - boom5
kist8 - vogels12 - -schip3 - vissen34- beer15 - boek26 - ooievaar17 - ruiter1 - wolk6
sterren16 - ruiker9 - tuin20 - roede11 - brief27 - anker35 - zon31 - ring25 - lelie30

===================================================
bij de laatste ligt
boven mij het huis, dat is wat ik niet in de hand heb,
onder mij beer en brief, er komt een bericht(beer= mijn moeder? ::)) erf ik het huis??
verleden: problemen en kopzorgen om mijn kind
toekomst : er komt een oplossing, zij het met vertraging(kruis en sleutel) en boom zie ik als groei(mogelijkheden)
onder zijn de mogelijkheden : stabiliteit , geluk(zon) en steun


dameblanche

#2
je hebt hier welliswaar 2 leggingen gelegd, maar uiteindelijk staat er 2 maal hetzelfde, alleen iets anders geformuleerd....
de eerst legging kun je zien dat je de situatie niet in de hand hebt, je ligt onderaan, alles weegt op je schouders als het ware...

je wil dan ook via de kaartjes je leven in kaart brengen gaan....
zlef in het onbegonnen werk, want je wisselt nogal eens van gedachten...
om daar niet aan toe te wilen geven heb je jezelf eigenlijk op slot gezet, in een toren gezet, je man kan je niet meer bereiken, maar jij kunt je man ook niet meer bereiken, in feite zit je opgesloten in die toren, en kom je eigenlijk tot niks...

de boom ligt naast je, er is iets aan de hand....ook je energie, je bent moe, je bent uitgeput, maar ook een hoge bloeddruk....vreet aan je gestel....
de ruiter waar je je hoop op hebt gezet, die je steunde in het verleden....daar krijg je op den duur een
ander beeld over....en dat werkt nog door in de toekomst...
een heer waar het alleen om de sex te doen is eigenlijk.....maar die wel de gelegenheid krijgt om dat torentje voorzichtig open te kunnen breken....waardoor er weer vooruitgang in je hoofd kan ontstaan......

je wil natuurlijk alles weten over je eventuele nieuwe baan, nu er ligt een contract klaar, maat wel de kleine lettertjes lezen erbij......
er gaat wel iets opgestelt worden wat hen ten goede komt, minder rekening gehouden met jou....
maar dat is normaal in deze tijd hoor....

wel wordt er hier op gewezen dat je je ook zal moeten buigen over eventuele documenten op zijn tijd, er gaan verliezen geleden worden m.b. t. een erfenis......
een en al moet goed gereglt worden......

kreeft

-ja, ik wissel van gedachten, ik zie dat als een soort zoektocht, naar???, wat er nog ligt voor mij
daarom zet ik mezelf op slot, uit zelfbescherming, mensen die je jaren afbreken om hun eigen beter te voelen en een ander prentje naar de buitenwereld laten zien,  :-\, gelukkig zien de meesten dat het prentje niet klopt.
-, moe ben ik, ja, van alsmaar te vechten om een eigen plaatsje ergens te veroveren en mijn gezondheid moet eraan geloven, maar sinds vrijdag (ik ben naar een instantie gestapt en heb (moeten) inzien dat er geen beginnen aan is, verbetering op het werk ::) ) heb ik het losser gelaten, het is zo, wel ja, :-X
- een vriend doet me wel op ideeën broeien, ja dat is zo, en dat geeft me kracht om stand te houden
-op een nieuw werk zal ik in ieder geval financieel beter zijn, want hier waar ik nu zit, is het echt 'slavenarbeid' :-[
-dat er iets zal moeten geregelt worden met een erfenis, ja, met een mens waar je al je hele leven problemen mee hebt, kan het bijna niet anders  :-X
dank  :-*