Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

kristina1975

Klopt Marianne, heerlijk om zo iemand te ontmoeten wanneer ik zover ben :-

Ik heb net de Zon en de doodkist getrokken

Herboren worden goed voelen nieuwe begin :) xxx

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

matigheid-ster-zwaarden heer

in balans naar de toekomst, heldere besluiten

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag de Zot en de Wolken. Komen beiden over als met mijn hoofd er niet bij zijn. Zweverig.

Liefs, H.

rianna

goedemorgen allemaal

vandaag trok ik de Staven 3 en 8 = de kist
uitkijkend over mijn verleden  is het tijd om los te laten en een nieuw avontuur te beginnen

liefs Rianna

dameblanche

Citaat van: Believe75 op maart 21, 2012, 23:11:11 PM
Klopt Marianne, heerlijk om zo iemand te ontmoeten wanneer ik zover ben :-

Ik heb net de Zon en de doodkist getrokken

Herboren worden goed voelen nieuwe begin :) xxx

ook de triomf voelen nadat iets beeindigd is...een goede start heb je kunnen maken...

dameblanche

Citaat van: assie63 op maart 22, 2012, 06:54:16 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

matigheid-ster-zwaarden heer

in balans naar de toekomst, heldere besluiten

evenwicht vinden....ga voorzichtig te werk, kijk maar naar hoe behoedzaam en zorgvuldig omgegaan word met het water....
er is net genoeg water, er mag niks voorspilt worden, je dromen en wensen hebben echter meer water nodig....

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op maart 22, 2012, 07:07:53 AM
Goedemorgen,

Vandaag de Zot en de Wolken. Komen beiden over als met mijn hoofd er niet bij zijn. Zweverig.

Liefs, H.

inderdaad, je leeft op een wolk....
een wolk die door je eigen illussies in stand gehouden wordt....
je vind het moeilijk om in de werkelijkheid te moeten leven, daar wordt het een en ander van je verwacht...
op die wolk hoe je echter geen spijkers met koppen te slaan en kabbetl alles lekker voort...
je kunt zelf je eigen scenario bedenken.....

dameblanche

Citaat van: rianna op maart 22, 2012, 07:40:01 AM
goedemorgen allemaal

vandaag trok ik de Staven 3 en 8 = de kist
uitkijkend over mijn verleden  is het tijd om los te laten en een nieuw avontuur te beginnen

liefs Rianna

je creatieve talenten vormen je kracht bij tegenslag rianne.....

heijdenv

Goedemorgen.
Ik werd vanmorgen wakker en voelde me heel ellendig, zo voel ik me nu nog.
Ik trok als dagkaart de gehangene, als ondersteuning de toren.....
Fijne dag allemaal.

Ricca

BELANGRIJKE MEDEDELING VOOR ALLE DAGKAARTERS

Lieve Mensen,

Bij het ingaan van de volgende maand zal het dagkaartentopic zoals gewoonlijk worden gesloten, maar - en dat is nieuw - er zal GEEN nieuw dagkaartentopic worden geopend. Ieder van jullie zal een persoonlijk dagkaartentopic krijgen, bijvoorbeeld Mariannes Dagkaarten, Sweetmami's Dagkaarten, Rianna's Dagkaarten enz. enz. en de andere forumleden kunnen die topics bezoeken en er eventueel reageren.

Het voordeel is dat jullie dan voortaan je eigen kaarten op één plek bij elkaar hebben staan en ook dat er gereageerd kan worden zonder gebruik te maken van de citeerfunctie. Het is immers vanzelf wel duidelijk waar het in dat topic over gaat.

Misschien vinden jullie het veel gezelliger (of anoniemer?) om met z'n allen in één topic te zitten, maar juist dat samenscholen in één topic heeft geleid tot een wildgroei van overbodige citaten en evenzovele overtredingen van de forumregels met betrekking tot het citeren. Bovendien is het voor niet-dagkaarters die zich in Recente Berichten onvrijwillig door al die citaten heen moeten ploegen, bijna niet meer te verteren. En zeg nou zelf, als een bericht bestaat uit 30 regels citaat en 3 regeltjes eigen tekst, is de verhouding toch helemaal zoek?

Sweetmami heeft lang geleden al eens voorgesteld om te stoppen met citeren, maar helaas heeft niemand aan haar woorden gehoor gegeven. Als jullie tóch graag in een gezamenlijk topic willen blijven, dan hebben jullie nog tot 1 april de kans om te laten zien dat dat mogelijk is zonder het gebruik van citaten (en natuurlijk ís dat wel mogelijk: begin je bericht met de naam van degene tot wie je je richt en zeg eenvoudig wat je te zeggen hebt). Wie toch blijft citeren, zal op 1 april in een eigen topic worden gezet.

En nee, dit is géén 1 aprilgrap. :)

Ricca

P.S. Wie dat wil, kan natuurlijk ook nu al zelf een persoonlijk dagkaartentopic openen.
From Ricca with Love

hatsjepsoet

(zoiets als dit?)

@Ricca:
Ik was me er niet van bewust dat citaten niet werden gewaardeerd. Ik vond het met bepaalde stukken tekst wel handig.

Groetjes, Barbara.

Ricca

Lieve B. :)

Er is ook niets mis met het citeren van enkele regels, en daar is de citeerfunctie ook voor bedoeld: om enkele relevante regels uit een vorig bericht te citeren en daar dan je eigen reactie bij te plaatsen. Maar er worden hier bijna aan de lopende band volledige berichten geciteerd, met citaten binnen citaten binnen citaten enz. en dat is echt too much.

From Ricca with Love

rianna

@Ricca
even een vraagje is het dan de bedoeling om in een topic met mijn eigen naam de lenormand en de tarot door elkaar komen te staan???
liefs Rianna

Ricca

Ik zou zeggen Lenormand op het Lenormandforum en tarot op het tarotforum. :)
Maar als jij al je kaarten liever in één topic wilt plaatsen, mag dat ook hoor. Wat zou jouw keuze zijn?
From Ricca with Love

rianna

@ Ricca
nee  de lenormand in een topic  en de tarot in een apart topic lijkt me overzichterlijker lijkt mij
hihihihi