Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

penakels 8-kelken page-zwaarden page

leren zodat er nieuwe realties komen maar ik ben wel voor zichtig

kristina1975

Citaat van: rianna op maart 04, 2012, 01:04:11 AM
Citaat van: Believe75 op maart 04, 2012, 01:00:00 AM
hi weer, vanavond had ik echte weekend gevoel he he!!! Morgen wat slaap inhalen, dus hopelijk tot 9uur in mijn bed blijven of misschien wel tot 10uur :D :D :D oooo heerlijkkkkk :)

ik heb net de Keizer en de Weg getrokken. Ik moet de anderen ruimte geven en een keuze maken als ,,, ??? ::)

xxx

hoi  Believe
ik denk dat je door meer structuur in je leven te creëren je twijfels ook wat minder worden
je staat op een kruispunt en weet niet precies welke weg je in zal gaan
leifs Rianna

Heyy Rianne,
Wat leuk een verrassing en ook goed gezegd :) ik kan zoals ik nu doe niet te lang vol houdwn. Ik ben te hard bezig alweer. Nadat mijn financiële situatie wat zekerder is maak ik zeker een keuze om een nieuwe richting in te slaan.
Hoop dat jij oké bent. Liefs, Believe
Ooooepsss bijna vergeten en dank je! :D

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op maart 03, 2012, 16:57:41 PM
Sorry Marianne, ik was inderdaad geïrriteerd maar ik wil niet onaardig of boosaardig doen. Zeker niet tegen jou die me vaak heeft geholpen.
Het frustreert me nogal dat ik maar worstel tegen mijn gevoelens, ze wegredeneer maar ze gaan maar niet over. Wat ik al schrijf, ze worden de laatset tijd juist weer erger. Afgelopen week heb ik een beslissing genomen dat ik mijn gevoelens niet weg doe. Ik maak mijn studie af en als ze er nog steeds zijn dan ga ik er echt iets mee doen. Dan zoek ik de confrontatie op een gegeven moment op om te onderzoeken waarom ze er zijn en blijven. Misschien dat de realiteit ontnuchterend werkt of juist niet maar dan gebeurd er tenminste iets.
Als ik dan weer zulke kaarten krijg dan word ik echt wanhopig. Ik weet het niet meer hoor. ???

weet ik ook wel hatsie.....
heb ik ook begrip voor ik was alleen bang dat je op mij boos zou worden...
maar idd je was boos op je kaartjes en eigenlijk ben je ook boos op jezelf....

en waarom boos op jezelf.....
omdat je jezelf geen liefde kan schenken...
ik kijk even verder voor je;
situatie; aas van pentakels; je zoekt de liefde buiten je zelf, je zoekt de beloning buiten je zelf, je zoekt romantiek omdat dit zorgt voor het grootste geluksgevoel....denk je....
lekker wegdromen bij kaarlicht, romantische dingen die je zelf fantaseert....
maar in feite........
worden meer gelukshormonen aangemaakt bij een middagje shoppen met een vriendin.....

de kaart die dit hier blokkeert is de page van staven....je hebt wel de behoefte dit te ontwikkelen, maar er hangt zoveel onzekerheid hierom heen....

verleden; de gehangene; de opoffering....in de greep van de onwerkelijkheid...
heden; bekers 10 op de kop...je bent niet gelukkig met het feit, eigenlij is het ee nverstoring van het geheel.
nabije toekomst; de hoge priester; je gaat behoefte krijgen aan verdieping van het probleem, maar hierbij zul je je op je zelf moeten gaan richten hatsie..
anders komt er weinig verandering helaas [staven 8 op de kop]
jezelf; de maan op de kop...verward...in emoties...
hoe anderen je zien;
je komt over alsof je het wel allemaal in de pocket hebt.
je weet hen aardig om de tuin te leiden ;)
je hoop en angsten; je bent bang om in wanhoop een verkeerde beslissing te nemen...
uitkomst.....de knokkaart..je zult nog het een en ander te onderzoeken hebben....

maar hatsie..de inzichten zijn er wel degelijk...nu de rest....
liefs marianne

dameblanche

Citaat van: heijdenv op maart 03, 2012, 18:10:32 PM
Hallo  allemaal,
mijn kaarten vandaag: koningin van zwaarden en als ondersteuning de matigheid.
Eerlijk zijn naar mezelf, geduld hebben, dan toont mijn weg zich vanzelf. Het ergste is achter de rug, ik krijg nu de tijd en de rust om bij te komen. Klopt het? Lfs

duidelijke beslissingen vor jezelf gaan nemen heijdenvr, terwijl de matigdheid je maant om eeerst evenwicht in jezelf te gaan bereiken...
meesterlijk om gaan met het zwaard der wijsheid, je hebt het wel heijdenvr....ondertussen heb je je hoofd door schade en schande boven de wolken weten te krijgen......

kreeft

ook eens tarot daglegging gedaan,

ridder kelken
geliefden
koningin van de staven

met emoties bezig zijn,
op zoek gaan naar iets anders?
positief ingesteld zijn

:) fijne zondag iedereen  :-*

hatsjepsoet

Hé lieve Marianne,

Je hebt zoals vaker gelijk. Ik was niet boos op jou (don't shoot the messenger) maar inderdaad op de kaarten. Ik wil niet lezen/horen wat ze zeggen omdat het niet is wat ik wil zien. Misschien inderdaad op mijzelf.

Lief dat je me weer helpt middels een legging. Een hoop kaarten op zijn kop trouwens.

Je zegt heel terecht dat ik het buiten mijzelf leg. Ik ben zo op zoek naar de liefde bij die ander. Zodra ik merk dat het er waarschijnlijk niet meer is dan stort een beetje mijn wereld in elkaar. Triest maar waar.
De gehangene vind ik ook wel een treffende kaart. Ik heb ook heel erg het gevoel mijzelf te moeten opofferen. Ik kan niets want ... daar komen allerlei argumenten om iets te laten en die ook terecht zijn maar ze zorgen er niet voor dat ik me dan kan berusten in het feit dat ik er niets mee kan en de gevoelens worden daardoor ook niet minder.
Bij de laatste kaart schrijf je dat het een knokkaart is. Welke kaart lag op plek 10? Zo leer ik ook een beetje de kaarten kennen.

Nogmaals bedankt en liefs, H.

hatsjepsoet

Da's waar, nog niet mijn dagkaarten neergelegd:
Bokalen 3 en het Boek. Het laatste kan slaan op een geheim of studie wat wat mij betreft wel twee verschillende dingen zijn. In mijn geval zou het kunnen slaan op mijn studie want daar ga ik mee aan de slag vandaag.
Bokalen 3 is een zeer positieve kaart. Zo voel ik me vandaag niet. Zeker vanochtend toen ik hem trok was ik vooral emotioneel. Misschien dat het me aanspoort om vooral positief te zijn.

liefs, H.

dameblanche

hi weer, vanavond had ik echte weekend gevoel he he!!! Morgen wat slaap inhalen, dus hopelijk tot 9uur in mijn bed blijven of misschien wel tot 10uur :D :D :D oooo heerlijkkkkk :)

ik heb net de Keizer en de Weg getrokken. Ik moet de anderen ruimte geven en een keuze maken als ,,, ??? ::)

xxx

goh believe...kun je dat hier wel vermelden allemaal...de keizer getrokken :-[ :-[ :-[
en dan ook nog slaap moeten gaan inhalen...zal wel ;)

nee grapje...
je persoonlijkheid, je wil iemand zijn voor wie men respect kan hebben....
voor het afdwingen van respect is nog veel werk aan de winkel, maar je bent op weg.....hetzij nog maar pas, maar toch..... ::)
voort gaan zo!!!!!!!!!!!!!!!!!

dameblanche

Citaat van: assie63 op maart 04, 2012, 09:48:37 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

pentakels 8 het idee van het punt hoe geluk te kunnen bereiken assie....
hier worden 2 pages bijgeleverd...en wel de behoefte voelen dit te kunnen en willen ontwikkelen..
allereerst zal het een en ander op emotioneel gebied aan de orde moeten komen, de kant dat nog enige kwaadheid bij je verborgen zit, komt dan ook naar boven.....
maar dat zit nog even moeilijk omdat je je meerendeels richt op de buitenkant....

dameblanche

Citaat van: kreeft op maart 04, 2012, 11:14:56 AM
ook eens tarot daglegging gedaan,

ridder kelken
geliefden
koningin van de staven

met emoties bezig zijn,
op zoek gaan naar iets anders?
positief ingesteld zijn

mmmmmmm....kreeftje.....
uitwendig kalm, maar er borrelt flink wat daarbinnen in je lijf....
je kunt het bijna voelen....en kracht en energie van de waterdamp.....
maar het komt er niet uit......
de geliefden maakt je duidelijk dat je een beslissing zult moeten gaan nemen....maar dit gaat alleen uit eigen beweging!

:) fijne zondag iedereen  :-*

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op maart 04, 2012, 12:01:55 PM
Hé lieve Marianne,

Je hebt zoals vaker gelijk. Ik was niet boos op jou (don't shoot the messenger) maar inderdaad op de kaarten. Ik wil niet lezen/horen wat ze zeggen omdat het niet is wat ik wil zien. Misschien inderdaad op mijzelf.

Lief dat je me weer helpt middels een legging. Een hoop kaarten op zijn kop trouwens.

Je zegt heel terecht dat ik het buiten mijzelf leg. Ik ben zo op zoek naar de liefde bij die ander. Zodra ik merk dat het er waarschijnlijk niet meer is dan stort een beetje mijn wereld in elkaar. Triest maar waar.
De gehangene vind ik ook wel een treffende kaart. Ik heb ook heel erg het gevoel mijzelf te moeten opofferen. Ik kan niets want ... daar komen allerlei argumenten om iets te laten en die ook terecht zijn maar ze zorgen er niet voor dat ik me dan kan berusten in het feit dat ik er niets mee kan en de gevoelens worden daardoor ook niet minder.
Bij de laatste kaart schrijf je dat het een knokkaart is. Welke kaart lag op plek 10? Zo leer ik ook een beetje de kaarten kennen.

Nogmaals bedankt en liefs, H.

nee hatsie, ik heb niet gelijk, de kaarten laten dit zien...
voor jezelf blijft het inderdaad koffie-dik kijken en bekijk je de dingen die je wil zien, dat heeft iedereen, daar hoef je geen roze bril voor op te zetten.... ;D

dat er veel kaarten op de kop liggen, zegt alleen maar dat er nog veel werk aan de winkel is om deze rechtop te willen hebben....
de bekers 10...de maan...
maar ook de uitkomstkaart de staven 7.....

het geeft wel aan dat je wil hatsie.....
dat zie ik hier ook heel duidelijk, maar je moet net dat punt bij je zelf zien te ontdekken....
het feit dat je je zelf niet de moeite waard vindt, dat je je zelf geen eigen liefde kan of ook wil schenken geeft dat aan....
waarom vind je je zelf niet de moeite waard en leef je liever in een fantasie wereld al in de werklijke wereld....
daar hebben we dat punt..... :-\

rianna

Citaat van: rianna op maart 04, 2012, 01:34:34 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag zondag trok ik
De Gerechtigheid en 31 = de zon
eerlijk tegenover me zelf zeggen dat ik heb geleerd van het verleden ik het los kan laten
besluiten om het in het vervolg anders te doen
nu alles afwegen en een nieuwe weg in slaan
die positief uit zal pakken
liefs Rianna

Marianne wil je naar die van mij ook even kijken als je tijd heb
dank je wel
liefs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op maart 04, 2012, 18:16:53 PM
Citaat van: assie63 op maart 04, 2012, 09:48:37 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

pentakels 8 het idee van het punt hoe geluk te kunnen bereiken assie....
hier worden 2 pages bijgeleverd...en wel de behoefte voelen dit te kunnen en willen ontwikkelen..
allereerst zal het een en ander op emotioneel gebied aan de orde moeten komen, de kant dat nog enige kwaadheid bij je verborgen zit, komt dan ook naar boven.....
maar dat zit nog even moeilijk omdat je je meerendeels richt op de buitenkant....
ja voel mij heerlijk, ja klopt, ik ben vandaag naar een paranormale beurs geweest en heb niranam laten doen, werd bijna in tweeen getrokken maar eht voelt erg goed, het is een gecombineerde aanpak van lichaam geest en ziel. in mijn rechterschouder zat oud verdriet en in mijn linker zat kwaadheid, hij heef talles eruit getrokken zodat alles weer gaat stromen, voelt goed meot ik zeggen, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

hmmmm, ik zou maar graag veel te graag door de Keizer slaap willen inhalen hoor 8) 8) 8) helaas pindakaas, de Pentakels Koning is weggelopen en daarna niets meer :-[

Het klopt dat ik fijn vind om gewaardeerd te worden of nuttig te zijn. Misschien door mijn opvoeding en omstandigheden waarin ik ben gegroeid waarin ik altijd goed moest doen en toevallig ook altijd goed deed. Overal waar ik kom etc verwachten de mensen ook dat ik het kan, hoge verwachtingen die ze van mij hebben..Grrrrrr ik haat dat, ik haal me dan onderuit geloof ik. Wat slecht van mezelf voor mezelf. Wauwwww Marianne wat ik allemaal wel niet schrijf hier op het forum :-[ :-[ :-[

Lieve Marianne, ik had afgelopen week tussen de bladeren in een envelopje gevonden en weet je van wie ;) ennn vorige week moest ik bij eenstoplicht stoppen en ik las IK GELOOF WEL IN JE of iets dergelijks ik moest zo om lachen van binnen :D

IK GELOOF IN JE  :-* :-* :-*

Heel veel liefs,
Believe

Citaat van: marianne op maart 04, 2012, 18:10:01 PM

xxx

goh believe...kun je dat hier wel vermelden allemaal...de keizer getrokken :-[ :-[ :-[
en dan ook nog slaap moeten gaan inhalen...zal wel ;)

nee grapje...
je persoonlijkheid, je wil iemand zijn voor wie men respect kan hebben....
voor het afdwingen van respect is nog veel werk aan de winkel, maar je bent op weg.....hetzij nog maar pas, maar toch..... ::)
voort gaan zo!!!!!!!!!!!!!!!!!

kristina1975

Ik heb net de Zwaarden vijf en het Schip getrokken.

Mannnnnnn ik heb geen zin in strijd voor mijn gelijk!!!! Ik wil die strijd niet en de kaarten zeggen dat ik nog zal vechten. Ik krijg morgen via mijn rechtsbijstand te horen wat haar volgende stap is tegenover mijn werkgever!
Het schip zegt me dat ik vakantie moet nemen, beter de vakantie&zon&liefde reizen naar mij :D

Nu duik ik mijn bed in waarnaar ik verlang, ik doe echt veel te veel ...

Slaap lekker allemaal,
Liefs!