Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

magier-oordeel-heremiet

ik neem de leiding in handen, er komt iets nieuws op mijn pad door goed in mijzelf te kijken wat ik wil

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag staven 4 en de Toren van Lenormand. Allebei kaarten die een soort van isolement aangeven. Het feestje op staven 4 waar ik van een afstand naar kijk en de toren, daar straalt ook een bepaalde afstand van.

Liefs, H.

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op maart 04, 2012, 12:44:34 PM
Da's waar, nog niet mijn dagkaarten neergelegd:
Bokalen 3 en het Boek. Het laatste kan slaan op een geheim of studie wat wat mij betreft wel twee verschillende dingen zijn. In mijn geval zou het kunnen slaan op mijn studie want daar ga ik mee aan de slag vandaag.
Bokalen 3 is een zeer positieve kaart. Zo voel ik me vandaag niet. Zeker vanochtend toen ik hem trok was ik vooral emotioneel. Misschien dat het me aanspoort om vooral positief te zijn.

liefs, H.

bokalen 3 een zeer positieve kaart.....de wedergeboorte, maar deze wordt geblokkeerd door het boek...iets dat je niet onder ogen kan/wil zien......................

dameblanche

Citaat van: rianna op maart 04, 2012, 01:34:34 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag zondag trok ik
De Gerechtigheid en 31 = de zon
eerlijk tegenover me zelf zeggen dat ik heb geleerd van het verleden ik het los kan laten
besluiten om het in het vervolg anders te doen
nu alles afwegen en een nieuwe weg in slaan
die positief uit zal pakken
liefs Rianna

kan zijn rianne, gisteren heeft inernet hier voor een groot gedeelte van de dag eruit gelegen v.w groot onderhoud....
ik had al een tijdje problemen ook ermee, maar nu werkt alles weer naar behoren, althans bij mijn peecee.... ;)

gerechtigheid....een mooie kaart, past ook bij je rianne,
eerlijkheid duurt het langst...
je kunt niet tegen onrechtvaardigheid, dat doet pijn, je vraagt je vaak af is de wereld wel eerlijk?
je vindt ook dat er in bepaalde situaties oneerlijk gehandeld wordt,
de tijd dat we wereldverbeteraars waren ligt ver achter ons...
je trekt je nu alleen nog maar terug in je eigen wereldje.....

dameblanche

Citaat van: Believe75 op maart 04, 2012, 23:43:46 PM
Ik heb net de Zwaarden vijf en het Schip getrokken.

Mannnnnnn ik heb geen zin in strijd voor mijn gelijk!!!! Ik wil die strijd niet en de kaarten zeggen dat ik nog zal vechten. Ik krijg morgen via mijn rechtsbijstand te horen wat haar volgende stap is tegenover mijn werkgever!
Het schip zegt me dat ik vakantie moet nemen, beter de vakantie&zon&liefde reizen naar mij :D

Nu duik ik mijn bed in waarnaar ik verlang, ik doe echt veel te veel ...

Slaap lekker allemaal,
Liefs!

je bedje..veilig en wel, een warm en knus plekje waar je afstand kunt nemen van alle verwachtingen en zaken om je heen....
de dekens over je hoofd trekken en in een mooie droom terecht komen...

zwaarden 5 geeft beweging aan t.o.v anderen.....uit oogpunt van lager denken ben je bang voor kwaadsprekerij......

dameblanche

Citaat van: assie63 op maart 05, 2012, 06:40:58 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

magier-oordeel-heremiet

ik neem de leiding in handen, er komt iets nieuws op mijn pad door goed in mijzelf te kijken wat ik wil

goh assie, die behandeling heeft je goed gedaan, er verschijnen vandaag alleen maar grote arcana-kaarten...
de magier als doel...en nu je geleerde in praktijk gaan brengen......
het verdriet en het kwaad zijn eruit getrokken....
dus nu niet meer in dezelfde fout gaan vervallen.....
het oordeel geeft je mee dat er iets definitief is afgesloten, herboren voelen....maar neem dat mee...en doe er iets mee

dameblanche

Citaat van: hatsjepsoet op maart 05, 2012, 06:43:57 AM
Goedemorgen,

Vandaag staven 4 en de Toren van Lenormand. Allebei kaarten die een soort van isolement aangeven. Het feestje op staven 4 waar ik van een afstand naar kijk en de toren, daar straalt ook een bepaalde afstand van.

Liefs, H.

die staven 4 hatsie, die verschijnt keer op keer.........
zijn die staven nu allemachtig groot, of zijn de mensen op de kaart zo piepie klein......
de 4 drukt vorm uit.....vorm geven aan groei.....
de toren wijst je op inzichten gaan verkrijgen.....inzichten in je fundament.....

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op maart 05, 2012, 07:39:42 AM
Citaat van: hatsjepsoet op maart 05, 2012, 06:43:57 AM
Goedemorgen,

Liefs, H.

die staven 4 hatsie, die verschijnt keer op keer.........
zijn die staven nu allemachtig groot, of zijn de mensen op de kaart zo piepie klein......
de 4 drukt vorm uit.....vorm geven aan groei.....
de toren wijst je op inzichten gaan verkrijgen.....inzichten in je fundament.....

Ja, dat valt wel op, hè dat ze er iedereen keer weer zijn. Ik vind vooral de mensen erg klein, zijn ver weg.
En wat jij schrijft over de toren, dat ken ik ook van de toren van tarot maar dat geldt dus ook voor Lenormand Toren? 

rianna

Citaat van: marianne op maart 05, 2012, 07:20:51 AM
Citaat van: rianna op maart 04, 2012, 01:34:34 AM
Goedemorgen allemaal
vandaag zondag trok ik
De Gerechtigheid en 31 = de zon
eerlijk tegenover me zelf zeggen dat ik heb geleerd van het verleden ik het los kan laten
besluiten om het in het vervolg anders te doen
nu alles afwegen en een nieuwe weg in slaan
die positief uit zal pakken
liefs Rianna

kan zijn rianne, gisteren heeft inernet hier voor een groot gedeelte van de dag eruit gelegen v.w groot onderhoud....
ik had al een tijdje problemen ook ermee, maar nu werkt alles weer naar behoren, althans bij mijn peecee.... ;)

gerechtigheid....een mooie kaart, past ook bij je rianne,
eerlijkheid duurt het langst...
je kunt niet tegen onrechtvaardigheid, dat doet pijn, je vraagt je vaak af is de wereld wel eerlijk?
je vindt ook dat er in bepaalde situaties oneerlijk gehandeld wordt,
de tijd dat we wereldverbeteraars waren ligt ver achter ons...
je trekt je nu alleen nog maar terug in je eigen wereldje.....

hoi Marianne
wat ellendig als je zonder internet zit hihihi
gelukkig is het weer verholpen  we missen je hoor als je er niet bent
maar wat de duiding betreft klopt als een bus
oneerlijkheid spring ik van uit mijn vel  en er zullen altijd oneerlijke dingen blijven bestaan  dus daar moet ik mee dealen
dank je wel hoor
liefs Rianna

rianna

vandaag trok ik
de hogepriesters
aas van staven
en de kracht
ik denk dat ik mijn eigen gevoel meer moet volgen
het word me aan gereikt
ik haal mijn kracht uit mijn gezin
liefs Rianna

dameblanche

ja, het is goed de kaart eens nader te bekijken en te beschrijven voor jezelf.....
de mensen, je ervaart deze al klein...iets maakt je klein.....
waarom voel je je klein en tenopzichte van wat?
wuiven deze mensen of roepen zij hulp in?
dat laatste lijkt me meer het geval...
zijn het de grote staven....waar je naar kijkt, te grote verwachtingen......
voel je blijdschap, maar kun je deze niet uiten.....
de lauwerkrans is maar aan 2 grote staven verbonden....een deel van je energieen en instinkten worden niet vervult.....

de toren van de lenormand heeft ongeveer ee nzelfde betekenis als de toren van de tarot, maar ook de toerne opzich...
wat vertelt de toren je zelf, ook op de staven 4 zie staat de toren staan..opgeslotenheid, vreemde overheersing....

dameblanche

Citaat van: rianna op maart 05, 2012, 09:35:04 AM
vandaag trok ik
de hogepriesters
aas van staven
en de kracht
ik denk dat ik mijn eigen gevoel meer moet volgen
het word me aan gereikt
ik haal mijn kracht uit mijn gezin
liefs Rianna

rianne is het de hoge priesteres of de hoge priester die je als doel vandaag stelt, kies je als dame, of kies je als heer.... ;D
de hoge priesteres maant je aan meer te vertrouwen op je gevoel, de hoge priester weer net dat je zult vasthouden aan waar je je aan verbinden wilt, wat je veligiheid geeft.....
in toekomst voorspellingen is het bewezen, dat wanneer je je intuitie laat spreken er meer naar boven komt dan wanneer je op je kaartjes vertrouwd...kaartjes meer gaan zien als hulpmiddel....een bijkomstig gegeven, een algemeen richtmiddel

je intuitie en gevoelskant.......
zie het als een geschenk, niet meer als ene last, zoals het vroeger was....het geeft je juist nu de kracht om op een goede manier verder te gaan....

kristina1975

Citaat van: marianne link=topic=4136.

zwaarden 5 geeft beweging aan t.o.v anderen.....uit oogpunt van lager denken ben je bang voor kwaadsprekerij......
/quote]

Marianne,
Je laatste zin snap ik niet   :-[

heijdenv

Vandaag trok ik Zwaarden 8 en kelken 2. Ik denk dat ik bezig ben met het afdoen van mijn blinddoek en vooruit mag kijken naar een liefdevolle mooie periode in mijn leven.

dameblanche

Citaat van: Believe75 op maart 05, 2012, 11:14:15 AM
Citaat van: marianne link=topic=4136.

/quote]

Marianne,
Je laatste zin snap ik niet   :-[

je hebt hoger denken en lager denken
het hoger denken is verticaal en verbindt hemel en aarde en alle andere tgenstellingen.
het dringt door tot in de kern en houdt zich bezig met de 3 wezenlijke vragen;
waar kom ik vandaan
wat doe ik hier,
en waar ga ik heen?

he lager denken is materie gebonden en werkt horizontaal en houdt zich bezig met hoeveel kan ik hebben,
hoeveel bezit kan ik vergaren en hoe hoeveel menesne kan ik naar mijn hand zetten bijvoorbeeld...

lager denken houdt zich uitsluitend bezig met het bevredigen van uit de bodemloze put van het lagere zelf opwellende verlangens en hartstochten......
ofte wel de grote hebbbbbbbbbb :-\