Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

dameblanche

gecondoleerd vicky,

die opa was een wijs man in die zin kan hij voor de keizer staan, ik heb sterk het vermoeden dat hij direct met je in contact is gekomen, of althans willen komen vicky....

de kelken ridder geeft een overgangsgebied aan...hier ook voor jouw, je wil je voorlopig even nog niet geheel binden en doet ook nog geen beloftes voor de toekomst.

in de zin van de ridder heb je je emoties nog niet geheel onder controlle en leef je nog te veel in de verbeelding, zwaarden 6 duiden op een nieuwe levensfase....
maar hierbij kun je niet voorbij de ferryman gaan, hij beweegt met zijn lange zwarte stok het water....

wat kan er reizen uit dat diepe water....verdriet....verlies...en pijn door gebrek aan vertrouwen.....
de keizer geeft aan dat je wat meer op ke gevoel moet vertrouwen en iets minder op je verstand

hatsjepsoet

@ Marianne:
Bedankt voor de uitleg. Ik geloof ook dat zaken geen toeval zijn. Het zal inderdaad niet voor niets zijn dat hij al die tijd omgekeerd is geweest. Sterker nog ik had hem eerder gezien, omgekeerd en heb het zo gelaten.

Ik begrijp je uitleg. Mooie uitleg ook dat de omgekeerde Duivel de schaduwkant is van de Geliefden en ook begrijpelijk als hij rechtopstaand o.a. betekend voor verslaving.

Liefs, H.

dameblanche

klopt hatsie, neiging tot verslavingen....
zich in imemand kunnen verliezen....

we hebben hier al eens over gehad...
men zoekt de zin van het leven buiten zichzelf, men leeft nietecht vanuit zichzelf...
men duwd zichzelf weg.
omdat men niet inzichtzelf gelooft, zal men ook de vreugde van zijn/haar bestaan niet kunnen of willen beleven.
men vlucht weg van zichzelf in een surrogaat, in iemand anders,  het vervangingsmiddel van vreugde...die onbereikbare liefde, drank, drugs, sex, troffees....zoetigheden....schoenen, sieraden, kleding
juist dit opgaan in een ander/ iets anders is zo verleidelijk, zo bedwelmend...
maar werkt zelfvernietigend omdat het de mens wegzuigt uit zichzelf....

Ricca

Citaat van: hatsjepsoet op maart 26, 2012, 10:45:57 AM
Vandaag de Duivel omgekeerd... De Duivel ligt al tijden omgekeerd in de stapel. Ooit eens omgedraaid en ik heb het zo gelaten. "Geldt"  de omgekeerde betekenis nu dan ook?

Ik zou zeggen nee, want de omgekeerde betekenis van een kaart geldt alleen als je voorafgaand aan de legging de kaarten zodanig door elkaar hebt geroerd dat er een geheel nieuwe en unieke mix van rechtopstaande en omgekeerde kaarten is ontstaan, een mix die uitsluitend voor die ene legging geldt. De keuze om met omkeringen te werken, moet dus iedere keer opnieuw bewust gemaakt worden. En de Duivel omgekeerd in het deck laten zitten, is toch een beetje sjoemelen met de kaarten.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

rianna

@Marianne
vandaag een lekker gezellig dagje gehad  eventje op bezoek geweest en het was oergezellif ouderwets gezellig kan ik wel zeggen
in iedergeval deed het mij goed
denk dat er langzaam aan inderdaad een episode afgesloten word
liefs Rianna

hatsjepsoet

@Ricca;
Wanneer hij dan nu niet geldt, dan houdt het in dat ik de betekenis van de rechtopstaande kaart moet aanhouden, toch?

Ricca

Nou nee, je hebt nu gewoon die kaart getrokken en die heeft beide betekenissen in zich (rechtop én omgekeerd). En dan is het aan jou om te kijken welke betekenis in dit geval van toepassing is.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

hatsjepsoet

Bedankt, duidelijk. Ik heb al het een en ander geconcludeerd.
Wat mij de laatste tijd trouwens ook opvalt is dat ik vaak een dagkaart trek waarbij ik denk dat het op de dag ervoor vooral van toepassing had kunnen zijn. Of het nu gaat om gevoel/emoties of inzichten.

Liefs, H.

Ricca

Dan is het een verduidelijking achteraf. Heel waardevol. :)
From Ricca with Love

assie63

Citaat van: marianne op maart 26, 2012, 09:33:46 AM
goede morgen assie, harde schijf weer okè???

ja vriendin van mijn zoon heeft de man van haar zus gebeld die heel veel verstand van pc heeft vandaag langs gestuurd, ik had 2 virusscanners erop, dat kan dus niet, heeft alles opgeschoond, nieuwe virusscanner erop gezet, hij is 2 uur bezig geweest, ik zeg wat wil je er voor hebben, hij zegt doe maar â,¬ 20, er kwam een grote smile op mijn gezicht, en zeg blij, je krijgt van mij â,¬ 50, toen was het zijn beurt voor een grote smile.
ja ik ga ook nieuwe wegen op en de diepte in, nee ik sluit mijn deurtje niet als het te pittig word, die tijd is geweest, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Hi lieve Marianne,
Mijn kaarten horen ons beiden. Ik heb de pentakels 10 en t huis :)
Ik moet bij mxxx

heijdenv

@ Marianne: gek hè, zo wil ik alleen maar zekerheid voor de toekomst en me heel graag binden, nu is het tegenovergestelde het geval. Ik merk zelf wel dat ik ook anders tegen bepaalde zaken aan begin te kijken, er minder belang aan hecht.

Dagelijksegedachte.net had een mooie spreuk van Eckhart Tolle vandaag, oh nee gisteren zie ik: Wanneer je je op je gemak voelt met onzekerheid, komen er oneindig veel mogelijkheden in je leven. Ik vond hem wel passend. Voor iemand zoals ik voor wie zekerheid toch altijd vrij belangrijk is geweest, is het moeilijk om te leren omgaan met onzekerheid, zeker als dat voor meerdere gebieden van je leven tegelijk gebeurt. Als je dan ziet dat er mensen zijn die ongeneeslijk ziek zijn, mensen die geen kindjes kunnen krijgen terwijl ze dat zo graag willen, mensen die hun werk verliezen, oorlogen en natuurrampen plaatsvinden, dan denk ik wel eens waar ik me in gods naam druk over maak. Ik ben gezond, ik heb werk en ik heb een dak boven mijn hoofd en daar ben ik heel dankbaar voor. Veel mensen doen het met veel minder.

Liefs en slaap lekker, Vicky

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag Pentakels 6 en Muizen. Muizen is een beetje een negatieve kaart. Staat voor spijt, verlies. Pentagrammen 6 is een kaart waar iemand iets geeft aan anderen. Heb ik spijt van iets wat ik heb gegeven aan een ander? Ook al is het  niet letterlijk iets hebben gegeven. Misschien teveel gegeven en nu het gevoel te hebben iets te zijn verloren? Mijzelf misschien?

Liefs, H.

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

oordeel-hogepriesteres-kelken heer

iets nieuws komt in mijn leven, goed naar mijn intuitie luisteren een heer die mij bijstaat

heijdenv

Goedemorgen. De hierofant als dagkaart, door de geliefden ondersteund. Twee opeenvolgende kaarten uit de grote Arcana. Geloof en vertrouwen in mezelf is mijn weg. Dat is natuurlijk altijd je weg, alleen moet uk het nog meer gaan ontwikkelen. Me niet blind staren op wat anderen me zeggen maar mijn eigen gevoel volgen. Dat is de enige juiste keuze die ik kan maken.
Liefs, Vicky