Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

dameblanche

aan rianne,

de 9 van pentakels geven voor jou tevredenheid en veiligheid aan, of wel tevredenheid DOOR veiligheid....
het leven lijkt goed, maar wees niet zelfvoldaan...
maar met de zalige zaterdag in zicht is rianne al vlug in haar nopjes.....
groetjes, [ma]rianne van marianne ;D

rianna

@(Ma)rianne
hihihihihi
ik zou zeggen Ja ma ik zal Niet  te voldaan zijn  heerlijk zaterdag in het vooruitzicht  de kaartjes zeggen het al ik voel me heerlijk hihihi
dus toch (beetje) voldaan
Liefs  van Rianne  zonder (ma) hihihih

kristina1975

Goedemorgen, ik heb deze week net voor de tweede keer de Schildknaap van kelken getrokken met
De brief.

Een nieuws kan ik vetwachrwn. Xx

heijdenv

Goedemorgen allemaal!

Ik heb een beetje gefoeteld. Vannacht kon ik niet slapen. Dus ik trok alvast een dagkaart, dat werd zwaarden koning, en als ondersteunende kaart zwaarden 2. Kaarten die mij zeggen dat ik keuzes aan het maken ben maar ze niet te snel moet maken puur op basis van verstand. Ik heb de rest van de nacht bijna niet meer geslapen, inderdaad veel na liggen denken, mijn hoofd maakte overuren  :-\

Zojuist heb ik een nieuwe dagkaart getroken, dat werd de maan, met als ondersteuning staven 5. De maan staat voor het onderbewuste, staven 5 voor beweging. Ik begrijp daar uit dat ik meer en meer aan het vertrouwen ben op mijn intuïtie (de staven zijn in mijn onderbewustzijn aan het roeren ;D) en dat ik, zoals Marianne gisteren aan gaf, alles op me af laat komen en daar mijn beslissingen / keuzes op baseer.

Ik wens iedereen een prachtige zonnige dag!

Liefs Vicky

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag zwaarden 9 en het Kruis. Zwaarden 9 is en beetje een zielige kaart, vind ik. Veel verdriet. Had ik een week geleden ook. Komt niet uit bed, handen voor haar ogen. Het kruis doet me denken aan het kruis wat je te dragen hebt.

Liefs, H.

dameblanche

aan rianne,
slecht nieuws voor je....de klok moet zaterdagnacht verzet worden, dat is een uurtje minder kunnen geniet en van de zaterdag...
het goede nieuws is echter dat je het in oktober kunt inhalen :o

dameblanche

aan believe,
2 keer de kelken schildknaap....
je hebt onlangs besloten ook mede door je therapeut om eens een kijkje te nemen in je binnenste, je gevoelsleven aan te gaan pakken en in kaart te brengen.....maar het is nog maar het begin, er worden dingen aangeraakt...waarvan je het bestaan ervan nog niet wist...je bent lerende.... ;)

rianna

@ Marianne
jammer !!!!  :'(maar goed wat in het vat zit verzuur niet  ;) ;D

dameblanche

ach,foetelen mag, citeren niet.... ;)

de zwaarden geven hier nadrukkelijk aan dat je uitdagingen in zake je zelf behoorlijk aangaat...
je hebt nu het idee hier vorm aan te moeten gaan geven, in de zin van ..beter nu dan nooit...
vol enthousiasme  evenwicht proberen te verkrijgen,dat wel, maar ik zou het bijna streberig willen noemen vicky....niet kwaad worden, ik bedoel het niet negatief....
zwaarden 2 geeft echter omgaan met je eigen woede en angsten aan!

alles hoeft echter niet in een keer aangepakt worden, Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd.....

een behoorlijke innerlijke strijd wordt gevoerd vicky,
MAAR......gelet op de zwaarden van vannacht...
de maan geeft ook aan dat je meer geneigd bent tot zelfbedrog, illussie en fantasie....
al dat is zich aan het roeren bij je...
probeer fictie en feiten goed uit elkaar te houden......

dameblanche

aan hatsie,
ben jij die persoon in dat bedje?
9 zwaarden hangen boven je hoofd, het is donker, er komt vanalles en nog wat op je af....
maar laat het langzaam tot je dringen...
de handen voor de ogen, neem de tijd, wen langzaam aan nieuwe inzichten, ook als je schrikt, het gaat om geestelijke verbreding....

hatsjepsoet

Dank je wel, Marianne. Ja, het voelt aan dat ik die persoon ben maar jouw uitleg bevalt me wel. Klinkt toch positief.

Liefs, H.

heijdenv

@ Marianne, scarlet o'hara? hmmm...dank je wel voor je duiding, hoe kan ik nu boos worden op jou :)? Dankjewel dat ik mocht foetelen ;-). Dat streberig wat je noemt herken ik wel hoor, ik wil heel graag weer in balans komen en voor mezelf alles duidelijk hebben (komt mijn ongeduld weer om de hoek  :P), ik weet dat ik er sterker en wijzer door word.

Omgaan met mijn eigen woede en angsten gaat wel lukken, ik tennis regelmatig (lekker alle opgekropte emoties eruit slaan) en ga een keer per week naar de yoga om mijn hoofd leeg te maken, te luisteren naar mijn lichaam (en ziel) en lekker te ontspannen. En hoewel ik altijd een gevoelsmens zal blijven zullen al mijn hoorntjes toch wel af en toe roet in het eten blijven gooien  ::) (sterrenbeeld ram, ascendant leeuw en in de chinese astrologie de os, hoeveel hoorns kan een mens hebben hahaha).

Vannacht heb ik ook liggen denken aan het mezelf voor de gek houden (illusies, zelfbedrog wat je noemt) en aan die roze wolk waar we het een tijdje geleden over hebben gehad. Het is geen makkelijke weg om aan jezelf te werken. Maar als je er bewust voor kiest is het ietsje makkelijker. Je leert natuurlijk je hele leven, soms hou je jezelf voor dat je op de goede weg bent (omdat je je een dag heel goed voelt) en dat het einde van de problemen c.q. levensles al in zicht is, terwijl dat eigenlijk (nog) niet zo is.

Ik wil echt heel graag in rustiger vaarwater terecht komen en voor mezelf een goede balans opmaken, daarom werk ik er zo hard aan. Ik vind dat ik de afgelopen jaren meer dan genoeg strijd heb geleverd en meer dan genoeg pech heb gehad en ik vertrouw erop dat dit harde werken me straks heel wat oplevert.

Dankjewel voor al je wijze woorden, voor je steun en voor je heerlijke beeldspraak af en toe!

Zo genoeg geschreven. Er zijn nog meer mensen die hun verhaal kwijt willen en daar wil ik graag plaats voor maken  :).

Liefs,  :-*, Vicky

heijdenv

@ Marianne, hahaha, mooi om naar te kijken hè. Ja ze slaan hard en goed de zusjes Williams... :). Kan ik nog veel van leren  ;D

dameblanche

maar ook de uitroepen die zij bij iedere mep meegeven.... ;D