Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 4

Gestart door hatsjepsoet, maart 01, 2012, 06:45:14 AM

Jane26

Citaat van: marianne op maart 15, 2012, 18:13:58 PM
Citaat van: Jane26 op maart 15, 2012, 17:49:03 PM
Lieve allemaal,

Ik heb besloten Tarotkaarten aan te schaffen en me hierin te gaan ontwikkelen.. dus hopelijk leer ik snel!

Ik heb als dagkaart de schildknaap van kelken.

Liefs
Jane

haha een toepasselijkere eerste kaart had je niet kunnen trekken.......
de behoefte om je spiritueel te willen ontwikkelen....
kijk naar de houding van de knaap..nieuwsgierg en voorzichtig tegelijk...wat komt er allemaal bloot te liggen....
de vis symboliseet rijkdom, geluk in het leven en bovenal verdieping....
je loopt al jaren tegen een zelfde muur aan en nu wil je weten waarom, en hoe deze muur te kunnen afbreken cq. overheen te kunnen gaan....

ps..welk tarotdeck heb je je aangeschaft jane???

wouw, mooie duiding! Klopt als een bus ;)

De rider tarot, volgens mij de klassieke!

Doen we hier ook 1 kaart per dag?

xxxxx

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op maart 15, 2012, 14:59:55 PM
Citaat van: hatsjepsoet op maart 15, 2012, 09:40:08 AM
Goedmorgen,

Ik begrijp er niks van. Ook vandaag heb ik geen bericht gekregen dat er meldingen waren bij deze topic. Erg raar. ik krijg het dagelijks en zo af en toe een dag niets. Ik dacht even dat ik de eerste zou zijn.
Vandaag zwaarden 9 en de Lelie. Opvallend dat ik in de afgelopen week oplopend de zwaarden heb. Eerst zwaarden 7, zwaarden 8 en vandaag zwaarden 9. Ook weer zo'n zielige kaart. Veel verdriet. Handen voor haar gezicht, ze ziet daardoor niets. Helemaal afgesloten van haar omgeving.
Gelukkig heb ik de Lelie die me beschermd. 

Liefs, H.

zwaarden wijzne op kommer en kwel, op uitdagingen vormenen illussies te verjagen...
je gaat in cijfers omhoog hatsie...
eerst de 7
relaiteproblemen zullen moeten worden opgelost door communicatie...twijfels achter jullie laten...
de 8; je bent niet zo machteloos als je denkt, gebruik je vastberadenhied om je vrijheid in het maken van besluiten te herwinnen...
de 9besef dat je zelf angsten creeert...ze ontstaan uit angst voor angst en niet voor een specifieke situatie....
de lelie geeft je relatie aan......................................

Dank je wel, Marianne. De uitleg, zeker die van vandaag, vind ik zeer treffend en prettiger dan sommige uitleg die ik wel eens lees bij deze kaart.

assie63

Citaat van: marianne op maart 15, 2012, 08:03:17 AM
Citaat van: assie63 op maart 15, 2012, 07:00:34 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

kelken 6-staven 3-duivel

die trek ik niet vaak de duivel, iets nieuws beginnen maar angst hebben ergens voor

we vreze nallemaal de duivel en de dood, maar in feite zijn het kaarten die ons iets willen laten zien, waarbij we kunnen doorgroeien....

kelken 6
de stroom van emoties naar vervulling assie, de 6 toont je hoeveel je hebt weten te bereiken, herrinneringen komen naar boven, maar ook melancholie...
de staven maant je aan vertrouwen te zullen hebben in je kunnen, je kunt vertrouwen op je vaardigheden en je eigen inzet, de duivel waarschuwd je hier alleen dat je je niet moet laten misleiden in je eigen kunnen!!!!!!
ok, ik heb niet echt vrees voor die kaarten, ja heb al aardig wat bereikt, niet echt herrinneringen, ja ik heb zeker vertrouwen in mijn kunnen en vaardigheden, ik laat mij niet misleiden maar word een klein beejte tegengewerkt, en dat moeten ze nou net niet doen met assie , Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Heyyy Jane en welkom  :D

Ik ben vanavond onverwachts en ook al onverstandig even weg geweest met vrienden. geselliggg daarna tich weer naar de plek waar ik altijd kwam ook de koning!
zijn goede vriend de ex van was er opeens....ik dacht o neeee zo meteen komt hij ook .
Ik hoopte dat hij zou komen.en zijn ogen zien....ik hoopte ook van niet. Mijn benen begonnen te trillen gewoon. Hij is niet gekomen, ben toch teleurgesteld. Ik had hem toch willen zien, in zijn ogen willen kijken.

Laat terug naar huis reed ik bijna een baby muis omver met mijn fiets. Ik schrok en dacht gelijk Muizen geven verlies aan. Ik ben hem kwijt, hij heeft nu een vriendin ook al denkt hij.aan me ...ik vind t erg!

Ik heb net mujn kaarten getrokken
Pentakels 3 en de boom

Xxx

dameblanche

je hebt ontzetten veel tarot-decks, de een nog mooie dan de ander....
maar het is eenvoudiger om het bij een te houden, het gaat tenslotte om je eigen inzichten en ontwikkeling.....
de raider wait zijn mooie kaarten en staat heel veel symboliek op en je kunt vaak al aan de kaart zien waar zij voor dient...

bij het trekken van een dagkaart, een weekkaart of en maandkaart hoef je geen vraag te stellen, je kunt volstaan met; wat heeft de kaart voor vandaag me te vertellen....
hier wordt in een afbeelding situatie en opgeve getoont en een VOORSTEL gedaan vor een volgende stap te zetten....

de kaarten worden tegenwoordig als spiegel opgevat....
als spiegel biedt de tarot steeds mgelijkheden tot zelfreflectie en zelfervaring.....

ben je er klaar voor jane???? ;D

jericho

Vandaag in België nationale dag van rouw... even geen dagkaarten posten vandaag...X

dameblanche

wat werkt er tegen in je assie, inderdaad weten we dat we je geen beperkingen moeten gaan opleggen, want dan gaat assie op haar achterste pootjes staan.....
de duivel staat voor geketend zijn.....
de 6 staat hier ook voor dingen te willen vorderen, maar men zal er eerst iets voor op moeten gaan geven......
de 3 staat voor groeien....
vaak dient men een stapje terug te zetten om anderhalf stapje vooruit te komen....
maar dat stapje terug zie je als vasthouden of tegenwerking.....assie

dameblanche

Citaat van: Believe75 op maart 16, 2012, 03:41:28 AM
Heyyy Jane en welkom  :D

Ik ben vanavond onverwachts en ook al onverstandig even weg geweest met vrienden. geselliggg daarna tich weer naar de plek waar ik altijd kwam ook de koning!
zijn goede vriend de ex van was er opeens....ik dacht o neeee zo meteen komt hij ook .
Ik hoopte dat hij zou komen.en zijn ogen zien....ik hoopte ook van niet. Mijn benen begonnen te trillen gewoon. Hij is niet gekomen, ben toch teleurgesteld. Ik had hem toch willen zien, in zijn ogen willen kijken.

Laat terug naar huis reed ik bijna een baby muis omver met mijn fiets. Ik schrok en dacht gelijk Muizen geven verlies aan. Ik ben hem kwijt, hij heeft nu een vriendin ook al denkt hij.aan me ...ik vind t erg!

Ik heb net mujn kaarten getrokken
Pentakels 3 en de boom

Xxx

je blijft vasthouden aan wat is geweest, believe........daardoor kun je geen nieuwe deuren openen....................
groei en ontwikkeling is daardoor niet mogelijk...[boom]

dameblanche

Citaat van: jericho op maart 16, 2012, 08:13:58 AM
Vandaag in België nationale dag van rouw... even geen dagkaarten posten vandaag...X

wij rouwen in stilte met jullie mee hoor.....
spijtig wat er allemaal gebeurd is met die kinderen in de bloei van hun leven :-\

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vandaag aas van Pentagrammen (ben zeer blij) en de Sterren die ook al zo mooi is. Aas van Pentagrammen staat voor een cornet nieuw begin en sterren ook, o.a. Mijn dag kan niet meer stuk.

Liefs, H.

hatsjepsoet

Citaat van: jericho op maart 16, 2012, 08:13:58 AM

Sorry, ik dacht dat deze van gisteren was. Had me vergist in de datum.

dameblanche

de rijkdom van je innerlijk zal zich manifesteren als je deze ruimer baan gaat geven hatsie...

assie63

goedemorgen allemaal

vandaag

penakels 6-gerechtigheid-oordeel

geven en nemen leven in eigen hand nemen zodat er iets nieuws komt

rianna

goedemorgen allemaal
vandaag vloog de  schildknaap Pentakels eruit  :)

en ik trok
ridder van kelken
en 27 = de brief
er komen nieuwe ervaringen op mijn weg door een bericht wat ik ontvang
liefs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op maart 16, 2012, 08:14:34 AM
wat werkt er tegen in je assie, inderdaad weten we dat we je geen beperkingen moeten gaan opleggen, want dan gaat assie op haar achterste pootjes staan.....
de duivel staat voor geketend zijn.....
de 6 staat hier ook voor dingen te willen vorderen, maar men zal er eerst iets voor op moeten gaan geven......
de 3 staat voor groeien....
vaak dient men een stapje terug te zetten om anderhalf stapje vooruit te komen....
maar dat stapje terug zie je als vasthouden of tegenwerking.....assie
hihi ja klopt, ja ik moet mij los maken, ja ik weet het meer geduld opbrengen, stapje terug dan kan ik weer vooruit