Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Ik ben een geest

Gestart door Sweetie, februari 29, 2012, 14:25:46 PM

Sweetie

Citaat van: Kraai op maart 01, 2012, 14:32:49 PMEr is dus in het verleden sprake geweest van je geremd voelen. Kan het zo zijn dat wat het is geweest dat je remde je nog niet helemaal een plekje hent kunnen geven en dat je dit nog onbewust aan het verwerken bent?

Voor jezelf voelt het als de juiste keuze die je destijds hebt gemaakt omdat je je eigen weg wilt volgen maar wellicht dat er ergens diep toch iets aan je knaagt.

Dat kan ja
Heb voor mezelf de juiste keuze gemaakt maar het was een bittere pil omdat ik dit eigenlijk niet
wou ik wou dat we samen waren, samen één ik dacht eigenlijk dat we één waren maar het kwam heel hard aan te zien dat dit niet zo was
Ik haat schijnheiligheid en haat bepaalde mensen in mijn leven die liever hebben dat je ongelukkig bent dan gelukkig en ja hoor dit knaagt

Heel hartelijk bedankt Kraai dikke knuffel  :)

Eveningstar

Lieve Suzy,

dromen verklaren, is heel simpel. Dromen zijn meestal een weerspiegeling van je leven en vooral een weerspiegeling van de dingen, waarmee je overdag mee bezig bent.
Het is heel simpel terug te koppelen.
De dingen, die je van de eerste keer niet snapt in je droom en je handelt niet naar het inzicht -omdat je de droom nog niet door had-... komen in een volgende droom terug, net zo dikwijls je het door hebt waarover het gaat.
Dromen helpen je mee te verwerken van je emoties.

In de oorlog vroeger hield men de mensen bewust wakker, om ze sneller te laten bekennen. Het kan je op termijn kapot (letterlijk) maken, als je niet voldoende kan slapen (lees: dromen), omdat dit je verwerking is.

Heel bijzonder, is dat dromen steeds (behalve bij enkele andere soorten, dan gewone dromen. Ik denk nu aan voorspellingsdromen bv..) over diegene, die droomt gaat, maar eigenlijk vaak of zelfs steeds over een droomt heeft, waarin een "ander" zogezegd in voorkomt.

Ach dromen... ze zijn onze psychologische begeleider :) .

Succes nog hé! En ... wie weet tot in je volgende droom... ;) .

Liefs,
Eveningstar

Sweetie

Dank je wel Eveningstar
Liefs
Suzy

Ricca

Prachtige dromen Suzy. :D
Ik wacht nog even op de uitleg van Pink.
From Ricca with Love

Sweetie

Ricca

Lieve Suzy,

Je dromen zijn heel spontaan en speels en vooral transparant. Ware transparantie is niet het vermogen om ergens doorheen te zien, maar om ergens doorheen te bewegen, en dat doe je in deze dromen met groot gemak. :)

CiteerIk word wakker omdat mijn man opstaat, daarna val ik terug in slaap en dan begint het : Ik sta in ons gangetje om naar de kelder te gaan in mijn eigen huis. Ik draai mij met mijn rug naar de trap toe en kruis mijn armen en leg mijn handen op mijn schouders, ik buig mijn hoofd een klein beetje naar beneden en dan stijg ik op, door de trap heen en kom ik uit in mijn slaapkamer boven (is niet ingericht zoals mijn slaapkamer nu). Daar aan een klein venster raampje staat een stoeltje met rieten zitting en het bed ernaast. Ik kijk door het raampje en zie een prachtige tuin met bloemen en bomen, het is als een schilderijtje zo mooi en dan word ik wakker.

Bij de trap naar de kelder (op de rand van het onderbewustzijn) neem je spontaan een soort starthouding aan. Het is een mooie houding en ik heb hem even nagedaan om te weten hoe het voelt. Met de gekruiste armen bescherm je je hart, maar tegelijkertijd omarm je jezelf liefdevol (handen op je schouders) en met licht gebogen hoofd geef je je over aan je hogere zelf. Daardoor stijg je op en ga je door schijnbare barrières (trap en plafond) heen. Het opstijgen gebeurt vanuit een gevoel van vrijheid dat bij het hartchakra hoort. De prachtige tuin die je boven door het raampje ziet, is je innerlijke tuin, de bloeiende tuin van je hart. De hemel in jouzelf. :)

CiteerEen volgende gelijkaardige droom: Ik droom dat ik midden in de nacht wakker word, ik kom mijn bed uit, zweef de trap af en open mijn deur van de woonkamer. In het donker zie ik een heel oud lief vrouwtje op de bank zitten met haar rug naar mij toe gedraaid. Ik ga naar haar toe. Ik heb haar nog nooit gezien, en toch zeg ik haar: "ben jij hier ook?" Ze zegt niets en glimlacht. Ik ben dan naar de keuken geweest (wat totaal niet op mijn keuken gelijkt) en heb waarschijnlijk iets klaar gemaakt maar de rest ontbreekt mij.

Je wordt in de droom wakker (= de overgang naar een andere bewustzijnstoestand) en vervolgens zweef je de trap af naar je woonkamer, waar een heel oud lief vrouwtje op de bank zit. Je kent haar niet, maar toch is er iets van herkenning... Ik weet natuurlijk niet wie het vrouwtje is, maar het is wel een echte ontmoeting... in de geest... met een geestgenote... De ontmoeting is liefdevol en zuiver, jij vindt haar lief, zij glimlacht en jij gaat gauw in de keuken iets voor haar te eten maken.

CiteerDe laatste droom: Ik sta op een zolder in een vreemd huis. Ik hoor mensen praten, maar plots hoor ik mijn hondje blaffen. Ik wil naar beneden en denk: ik waag het erop... Ik zeef de trap af met hoofd naar voor en ik kom voor de voordeur te staan. Mijn hand verdwijnt door de deur. Verbaasd en geschrokken trek ik mijn hand terug, ik kijk naar mijn hand en naar de deur, ik steek mijn hand terug uit en zie hem verdwijnen door de deur en mijn lichaam volgt door de deur heen. Ik kom buiten en kijk naar mijn hondje die ok is en dan verdwijn ik weer dwars door de deur naar de zolder toe.

In deze droom sta je op een zolder in een vreemd huis. Een zolder is meestal een symbool voor de geest ('bovenkamer'). Als je hondje jou roept door te blaffen, zweef je naar beneden naar de voordeur. Daar blijkt dat je je hand gewoon door de deur kunt steken en je kunt ook met je lichaam dwars door de deur heen bewegen. Dat zegt meer over de deur (en over de stoffelijke wereld in het algemeen) dan over jou. Die stoffelijke wereld blijkt helemaal niet zo vaststaand als het lijkt en de deur helemaal niet zo ondoordringbaar als je dacht.

In een droom bevinden wij ons in ons droomlichaam. Meestal heeft het droomlichaam dezelfde eigenschappen als het fysieke lichaam, maar dat hoeft niet. Soms kunnen we inderdaad door deuren bewegen, we zitten dan a.h.w. op een andere golflengte dan de deur. Je hondje staat voor de nieuwsgierigheid en het enthousiasme waarmee je deze mogelijkheden van het bewustzijn aan het onderzoeken bent. En dat is o.k. (hondje is o.k.). Je zou ook kunnen zeggen dat de droom een oefening is in het openen van deuren en in het zien van het ongeziene.

In elk van de drie dromen is er wel een plek die er anders uitziet dan je gewend bent, de slaapkamer is anders ingericht, de keuken lijkt totaal niet op je eigen keuken en de zolder is in een vreemd huis. Zulke 'vreemde' plekken bieden altijd de mogelijkheid om iets in jezelf te ontdekken. En voor jezelf steeds transparanter te worden. Weet je dat het jouw liefde is die deze dromen mogelijk maakt? Ze hebben niets met minderwaardigheid te maken hoor. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Sweetie

Wauwwwwww Ricca
Wat een uitleg, mijn mond viel open van verbazing
Ik kreeg kippevel van jou uitleg te lezen maar je begrijpt mij zo erg goed
Ik vind jou geweldig  :) :D
Hartelijk dank lieve Ricca  :-* :-* :-*
Je bent een schat  :D

Sweetie

Bedoel je dat ik echt dat vrouwtje ontmoet heb in de wereld van de geesten ??
Ik zei tegen dat vrouwtje "ben jij hier ook " ,alsof het normaal was alsof ik andere mensen (geesten) tegen kwam in mijn huis, ik ken haar niet had haar nog nooit gezien maar ze voelde ook niet vreemd aan

Ricca

Lieve Suzy,

In 'gewone' dromen staan onbekende personen vaak voor een deel van onszelf. Een oud vrouwtje zou dan bijvoorbeeld voor de wijsheid in jezelf kunnen staan. Maar de dromen in dit topic hebben iets speciaals... Je gaat door allerlei barrières en je bewustzijn is verhoogd, en die dingen zijn natuurlijk niet nodig als je gewoon een deel van jezelf ontmoet. Daarom denk ik dat het een ontmoeting was met iemand in de geestenwereld.

Zoiets komt bij iedereen wel voor hoor, in de allerdiepste gebieden van de slaap, maar meestal hebben we daar dan geen herinnering aan bij het wakker worden. En het kan ook gebeuren dat je in een droom een geest of een gids ontmoet zónder dat daar allerlei zweefactiviteiten bij komen kijken. In dromen is echt álles mogelijk en ieder mens is bovendien uniek, dus de variatiemogelijkheden zijn eindeloos... :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Sweetie

Dank je wel voor je mooie uitleg
  :)