dromen over tanden

Gestart door jericho, februari 24, 2012, 11:03:49 AM

jericho

Al zolang als ik mij herinner heb ik dromen over tanden. Vaak droom ik dat mijn tanden allemaal uitvallen. Meestal zit er tussen deze dromen een héél lange periode, soms meer dan een jaar.

Deze nacht droomde ik opnieuw van tanden. Het enige wat ik mij nog herinner is het volgende:

" plots merk ik dat bij verschillende tanden een stukje is afgebroken. Hier en daar zit er ook een tand los of ontbreekt er zelfs een tand. Ik voel dit niet aan als eng of zo. Ik ben eerder verwonderd en ga met mijn tong op zoek naar wat ik nog allemaal voel in mijn mond. Telkens wanneer ik ergens voel dat er een tand ontbreekt, los zit of een stukje is afgebroken, heb ik een verbaasd gevoel. "

Meestal wanneer ik droom over mijn tanden, dan droom ik dat ze allemaal uitgevallen zijn. Ik voel ze dan in mijn droom ook echt allemaal los in mijn mond zitten en wanneer ik mijn mond opendoe vallen ze er allemaal uit. Deze keer was de droom dus anders. Het waren er slechts enkelen die uitgevallen waren en enkele met stukjes af. Ik voelde de stukjes die afgebroken waren of de tanden die uitgevallen waren niet in mijn mond, die waren gewoon weg.

Ergens heb ik gelezen dat tanden die uitvallen een symbool zijn voor een nieuwe start, tanden die afgebroken zijn staan voor jezelf of de situatie waarin je zit helen. Wat denken jullie?

Ricca

Hallo Jericho,

Uitvallende tanden is een veelbesproken onderwerp op dit dromenforum. Ga maar eens naar de indexpagina van het dromenforum en typ dan in het vakje van de zoekfunctie de woorden: tanden uitvallen. Klik op zoek et voilà, alle dromen over dit onderwerp. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

jericho

Dankjewel Ricca, was net "toevallig" via google op onderwerp uit 2004 gekomen. Ben me er even in aan 't verdiepen. Las daar je uitleg over de betekenis van elke tand afzonderlijk. Boeiend!
Vind het alleen sneu dat ik me niet meer kan herinneren over welke tanden het in mijn droom net gaat.

Ricca

Hallo Jericho,

Als dat echt nodig was, zou je waarschijnlijk wel hebben onthouden om welke tanden het ging. Misschien weet je nog of het links of rechts in de mond was en boven of onder. Dat zegt ook al iets.

Die betekenissen van de afzonderlijke tanden en kiezen gelden trouwens ook als je in het dagelijks leven problemen met een bepaalde tand of kies hebt. En dan weet je natuurlijk wel precies om welke tand of kies het gaat. :)

P.S. Dit is dat topic uit 2004:
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,686.0.html

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

jericho

Dankjewel voor de info Ricca. Ik herinner me vooral dat het linksboven begon, maar daarna zich ook verder zette op andere plaatsen in mijn mond.

jericho

Ben dit even terug gaan opzoeken in het topic uit 2004. Dit is wat er staat:"- linksboven met de moeite het verlangen naar werkelijk zijn te verwezenlijken"

Daar zit wel wat in. Ondertussen is die laatste droom over tanden alweer een week geleden. En in die week is er weer allerlei dingen gebeurd, ben ik me van een aantal dingen weer bewuster geworden,... maar als ik me even terug probeer te verplaatsen in mijn gevoelens van vorige week, begrijp ik de droom en de boodschap uit de droom wel wat beter.

Dankjewel Ricca!