komt er ooit een eind aan dat probleem

Gestart door kreeft, februari 21, 2012, 09:02:08 AM

kreeft

korte schets,
een familielid die een drankprobleem had, is me jaren geleden beginnen stalken,
eerst per telefoon, daarna per brief,
ik legde kaarten en vroeg of er ooit een eind aan zou komen, want het begint serieus zwaar te wegen >:(

berg 21
kruis 36
ruiker 9
komt op lelie 30

ja dus,

dameblanche

iemand die een drankprobleem heeft wil en kan de werkelijkheid niet onder ogen zien, zij zien de wereklijke zin niet van het leven, maar verliezen zich tet liefts in een relatie of in drank....
zij menen dat een relatie of drank alles voor hun zelf zal kunnen oplossen.....
berg-kruis...problemen zijn hun lot, want verslaving moeten zij zelf oplossen, verslaivng is een tussenfase, en zij bepalen zelf hoe lang zij in een tussenfase [ruiker] willen leven....
zo ook je weldoener.....hij hoeft op die manier zijn eigen problemen niet te gaan oplossen.....
ik denk eerder dat de dood[lelie] wel eens zijn enige oplossing zou kunnen zijn :-\

kreeft

ik denk ook dat het zo zal aflopen,
maar er zijn nu eenmaal mensen in het leven die
niet kunnen gelukkig zijn,
niet willen gelukkig zijn,
en het ook nooit zullen zijn,
en het een ander ook niet gunnen,
jaloers op alles en iedereen, iedereen heeft het altijd beter dan zij,, zelf schoppen ze tegen het leven
en proberen een ander eronder te trekken,
maar ik heb me losgemaakt en dan kunnen ze dat niet verwerken  ::)
en dit is/was zo iemand,
ik heb zelf de band al jaren doorgeknipt,
maar ik blijf achtervolgt >:(
het is een nachtmerrie als je met zo'n mensen te maken krijgt  :-X

dameblanche

ja klopt, mensen die daarbij ook nog eens de kern van hun problemen bij anderen leggen, iedereen is altijd alles schuld, de politiek, de maatschappij, het weer, de ouders...nooit zichzelf, terwijl het otch aan hen zelf ligt en zij er zelf iets aan kunnen doen.... :'( :-X

kreeft

ze zoeken een slachtoffer en doen een ander boeten  >:(

ik kan nog wel ff doorgaan met de rotte appels uit mijn leven te gooien  >:(
ben goed op dreef  >:(

zoals ik zelf zeg, de tellers van je leven eens op nul zetten ;)
moet zeggen, heb hier al veel geleerd en leren zien door andere ogen,  :o
ik ben dankbaar dat ik dit forum tegenkwam  :-*

je zit soms zo met je neus op de dingen dat je niet doorhebt, waar het over gaat  :-[

:-*

LoveAngels

Citaat van: kreeft op februari 21, 2012, 09:02:08 AM
berg 21
kruis 36
ruiker 9
komt op lelie 30

21 36 09 = 30
21 09 03
30 12
06

Een behoorlijke berg ligt hier...lijkt alsof er niet aan te ontkomen valt en dat je niet om die berg kunt, maar er overheen zult moeten. Een enorme klim.
Het valt je zwaar, en hangt ook a.h.w. als een blok aan je been. Je kijkt naar boven, pas als je de berg over wonnen hebt, kun je een kruis slaan.....bergbeklimmers plaatsen ook een kruis bovenop een berg....zo voelt dit voor jou ook, een zware klim.....
Heb je een gesprek met een raadsman hierover? Wil je via het gerecht een soort verbod opleggen? Ik zie nl een hond die aan de ketting gelegd wordt....waardoor hij wel nog blaffen kan, maar niet meer bijten.
Ik zie ook een verdriet en een afscheid liggen...onzekerheid en twijfels....iemand die overal de schaduwkant van ziet......
Toch zie ik ook een ommekeer, een oplossing die onverwachts naar buiten komt. Alhoewel het nog even duren zal.

NB: heb jij "gesprekken" in je hoofd met je gids hierover? Mss merk je het niet zo op, maar ga er eens rustig voor zitten. Stel een vraag en de eerste gedachte die in je opkomt, is wrsch het antwoord van je gids. Hij/zij is bij je om je te helpen. Zie je regelmatig kleine veertjes op onverwachte plaatsen? Ook dit is een teken van boven voor je. Let er maar eens op.

Liefs, LA

kreeft

ja, het is een hoge en woeste berg, waar ik al jaaaaren aan het klimmen ben  :-[
en ik kan er idd niet omheen, het gaat om mijn moeder  :-[
(korte schets; toen ik een jaar of zes was zijn mijn ouders gescheiden, mijn vader herbegon zijn leven met andere vrouw en kind en mijn moeder heeft dit nooit kunnen verwerken en projecteerde haar woede op mij  :'( )
dat doet ze nog iedere dag, ze stalked mij, maar ook anderen, valt mensen lastig met vanalles en geeft maar niet op, is verbaal ook zeer agressief, ik verbrak het contact een aantal jaren terug maar toen was het hek helemaal van de dam, want dan schoot ze pas echt op gang  ::), dag en nacht telefoon, bedreigingen, pff, toen we de vaste telefoon afschaften, begon ze te schriijven, dat gaat van twee brieven per maand tot acht per week  ::) compleet mesjogge dat mens,
laatst kreeg ik politiebezoek met het verzoek er iets aan te doen, want ze valt mensen lastig, (op openbare plaatsen, post, bank enz,,,,) maar ik heb hen toen gezegd dat ik geen contact meer had en mij daar dus ook niet kon mee bemoeien,  :-[
heb haar dokter aangesproken, die me zei, gewoon afwachten, vroeg of laat gebeurd er iets,
ik moest ook aangifte gaan doen bij het vredegerecht, maar als ze gedwongen zou worden opgenomen dan zou dat maar voor drie maanden zijn, met het gevolg dat ze daarna nog agressiever zou zijn, dus ook niet de goede oplossing  ::)
zelf zie ik maar één oplossing en dat is dat er haar iets overkomt, sorry voor de direktheid :-[
maar zo denk ik erover, voor mij is ze al jaren geleden gegaan  :-[

als gids aanzie ik mijn grootmoeder (degene die me grootbracht en graag zag :))
ze gaf me een blij gevoel  :)
ik ga regelmatig naar haar graf en doe een kaarsje branden, en telkens ik iets vraag,
als ik het echt niet meer zie zitten (want met al wat ik hier al blootgaf  ::) geef toe dat ik in een kluwen zit  :-[ :'(), en soms gebeurd er daarna iets positiefs, dus het zal wel hulp zijn,  :)
maar de dingen oplossen moet ik zelf natuurlijk  ::)

maar een kruis kan zwaar zijn in een mensenleven, er zijn dagen dat ik mij afvraag, wat kan er nu nog mislopen  ::) ik heb het allemaal al gehad
ik hoop dat 2012 het jaar van de ommekeer is voor mij,  :)
mijn geboortedatum 9/7/1962, als ik op deze site, pk en zielskaart enzo, aanklik kom ik uit op zegewagen , ik hoop het  :) , een overwinning  ;)

dank voor de uitleg allemaal  :-* :-*

Sweetie

Amai Lievert wat een boterham

Wat doe je met de brieven ?
Open je ze of stop je ze in een doos als bewijsmateriaal zonder ze te openen ?
Ik hoop van harte dat je je kruis kan planten en denk dat dat vroeg of laat wel gebeuren zal in ieder geval het zal je sterken kreeft (weet hoe lastig dit kan zijn )
blijven steun zoeken bij je gids, je geraakt er wel uit
:-* :-* :-*

kreeft

ja, een heel brood met dik beleg  :)
als je dan familie hebt om eens je hart te luchten, maar niks meer, geen broers of zussen, nonkels, tantes, neven nichten, niks,
dus ik trappel alleen rond
de brieven bewaar ik in een doos, ja, als bewijsmateriaal,
in het begin deed ik ze open, maar nu is het vooral wartaal wat ze uitkraamt,
dus ik leg ze gewoon op de stapel
ik denk dat ze de ziekte van Korsakov (vorm van dementie met agressie tengevolge van drankmisbruik  )heeft, al beweert haar huisarts van niet,
enfin, ik hoop dat er ooit een eind aan komt  ::)

vandaar ook dat ik vooruit wil en voor mijn eigen iets wil opbouwen in alle rust  :)
dank  :-*

Sweetie

Je bent op het goede pad dan want als je ze niet meer opent betekend dit dat je los laat
Haar hersennen zijn aan het afschilferen  ;)
En als het thuis ook niet boterd sta je helemaal alleen om het te dragen
ik zal het je helpen hopen dat je ooit vrij zal zijn
:-*  :-*  :-* 
knuf knuf

Eveningstar

Hallo Kreeft,

aan elk probleem komt een eind... dat is het positieve en het leuke eraan...
Dat je zelf hierin een rol speelt en keuzes mag maken, is misschien het moeilijke te verwerken en het meest moeilijke te aanvaarden in zulke situaties...

Zolang je eenzelfde situatie of energie tegenkomt, kan je donder opzeggen, dat je zelf met dat stuk nog wat hebt af te leggen hebt en te verwerken hebt... .

Kan je voor je zelf nagaan wat he precies met je doet...? Vul maar aan... het is precies of.... .

Succes hé.

Liefs,
Eveningstar

kreeft

je vraagt zelf niet beter dan een eind aan zoiets, maar aan dergelijke mensen is maar op één manier een eind te stellen......
je blijft ze tegenkomen......
energie stop ik er al lang niet meer in, maar de stress dat zoiets met zich meebrengt is een energievreter,
hondsmoe wordt je ervan...
dat sommige mensen ongelukken doen.............of dat er familiedrama's gebeuren........ ::)
het is niet altijd zichtbaar voor de omgeving.....

:-* ieder zal zijn eigen kruis wel hebben zekr,
maar erover praten helpt wel heb ik al ondervonden  :)

blijven ademen  ;)

Eveningstar

Lieve Kreeft,

Zo lang je meer met de ander bezig bent en verlangt, dat die stopt..., zal het niet stoppen. Waarom zouden ze? Zij zitten waarschijnlijk graag, daar waar ze zijn, anders zouden ze van richting veranderen... .

Jij wil van richting veranderen... maar die richtingsverandering hoor je zelf te doen en dus vraagt deze situatie, dat je zelf meer initiatief neemt.
Heb je op hierop al een keer kaarten gelegd en heb je al gekeken naar de blokkade, die daar op zit? Er zijn daar genoeg leggingen voor, om deze situatie na te gaan. Mocht je toch hierop stranden, geef dan maar een seintje.

Mits je toch nog hondsmoe van de situatie wordt, is er toch nog een deur, die openstaat, waar al jouw energie naar toe vloeit... .

Succes!

Liefs,
Eveningstar

janice

hoe is het inmiddels tussen jou en stalkert ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

kreeft

@janice, het stalken is er nog steeds,
soms twee brieven per maand, soms iedere week, het mindert, dat wel,
dat mens is gestoord, iedereen weet het ,
grtj  :)