Hoe de kaarten precies leggen?

Gestart door Alain, februari 19, 2012, 19:55:28 PM

Alain

Ik had nog een vraagje i.v.m het leggen, hoe worden de kaarten het best gelegd?
Ikzelf ga als volgt te werk, het wassen (mengen), schudden, pk eruit halen, couperen links naar rechts en tenslotte een waaier en de kaarten trekken. Is het misschien beter om de kaarten van boven het deck te nemen (telkens de bovenste kaart?

groetjes Alain.

dameblanche

Citaat van: Alain op februari 19, 2012, 19:55:28 PM
Ik had nog een vraagje i.v.m het leggen, hoe worden de kaarten het best gelegd?
Ikzelf ga als volgt te werk, het wassen (mengen), schudden, pk eruit halen, couperen links naar rechts en tenslotte een waaier en de kaarten trekken. Is het misschien beter om de kaarten van boven het deck te nemen (telkens de bovenste kaart?

groetjes Alain.

wassen doe je als je ook de kaarten onderste boven geduidt wil hebben, vervolgens kun je ze gewoon schudden en dan afpakken ....
weer samenvoegen en de kaarten een voor een afpakken....

Alain

bedankt voor de tip, ik zal het vervolgens zo doen zoals U het hebt gezegd, ik ben nog maar onlangs gestart met kaartleggen.

dameblanche

ja alain succes ermee, mochten er verder nog vragen zijn horen we dat graag hoor ;)
begin ermee dat je iedere dag en kaartje uit het deck trekt deze goed gekijkt, de betekens uit het boek waarneemt en dan kijken wat de kaart je zelf zegt......
zet de kaart ergens neer en kijk er s,avonds weer naar...
zo leer je spelenderwijs de betekenis van elke kaart en bovendien blijft deze ook beter hangen

Alain

de betekenissen van de kaarten of sleutelwoorden ken ik al voor de meerderheid van de kaarten, maar het interpreteren of het verhaal erond gaat moeilijk, zie kaartlegging met 13 kaarten.