hoe tel je de uitkomst

Gestart door kreeft, februari 10, 2012, 20:32:58 PM

kreeft

blijkbaar ben ik al een tijdje verkeerd aan de gang wat de optelling betreft,

bvb, vandaag,

maan32, brief27, vrouw29
= samen 88
dan doe ik 8+8 is 16 de sterren,

maar ergens anders lees ik dat je van 88 de hele kaartenboek moet aftrekken 36 dus
komt op
88-36=52 (nog te veel, dus nog eens minderen)
52-36=16

maar hoe moet het nu echt? ???  ::)

Carla

Ik heb het geleerd zoals jij het het laatst beschrijft, het hele deck er vanaf trekken. Er is hier eerder over van gedachten gewisseld op dit forum, maar ik kan het zo snel niet terugvinden. Ik meen me te herinneren dat de meerderheid het ook zo doet..

kreeft

dank,  :)
ik deed het dus zoals de eerste beschrijving,
toevallig was de uitkomst hetzelfde  :)

Johanna

Ik heb beide methodes uitgebreid getest en kwam erachter dat de methode waarbij je 36 van het totaal aftrekt veel meer verschillende uitkomsten krijgt.
Ga maar na: De mogelijkheden van 2 getallen optellen liggen van 1 t/m 9 + 1 t/m 9
dan kom je niet hoger uit dan kaart 18.
99 > 9+9=18
99 - 72 (2x36) = 27

Het hoogst mogelijke getal dat je kunt krijgen bij het optellen van 3 kaarten is
34+35+36 totaal 105
methode 1 geeft kaart 6
methode 2 geeft kaart 33

rianna

ik tel de kaarten op en komt het getal uit boven de 36 dan trek ik die 36 er af dus het gehele cdeck bestaat immers maar uit 36  als het getaal dan nog te hoog is dan  trek ik er nog maals 36 af
voorbeeld
5 +25 + 24 = 51- 36 =15
25 +24+36 = 85 - 72 = 13
zo heb ik het altijd geleerd

Eveningstar

Hallo Jullie,

hé dit vind ik een interessante vraag en materie.

Het klopt inderdaad, Johanna, wat je uittelde. Maar ik maak de volgende bedenking... het samentellen is toch gebaseerd op de numerologie... of ben ik hierin naast?
En bij de numerologie tel je een getal 52 bv. uit als 5+2=7. N'importe of dat getal dan hoger uitkomt dan 18 of niet... . Dus mits deze telling steunt op het principe van de numerologie... zou ik denken, dat het gewoon optellen wordt en dus de voorkeur gaat naar methode 1, die je vermeldde...

Het is maar een bedenking natuurlijk. Tot op heden heb ik steeds methode 1 toegepast. --> gevoelsmatig

Ik heb al even aan het rondsnollen geweest in mijn boeken en op het net, maar vind niet direct hier een "handleiding" of wegbewijzering voor... . Misschien jullie wel... .

Liefs,

Eveningstar

Alain

Hallo allemaal,

Ik had ook de vraag gesteld i.v.m de telling van de kaarten, ik denk dat ieder voor zich zelf de keuze maakt tussen methode 1 en 2 (het deck ervan aftrekken).
35+33+23=91 [9+1=10]
35+33+23=91 [91-36-36=19]
Waarschijnlijk heeft ieder zijn eigen mening, en gebruikt men de methode die voor hen het beste is.

Mij werd methode 1 verteld. Alhoewel ik het zelf eigenlijk niet weet hoe het precies moet.
Als men de topic "dagkaart lenormand" eens doorleest dan zie je dat de meeste methode 2 gebruiken.

Eveningstar

Maar wij, Alain, de uitzonderingen op de regel... bevestigen de regel dan maar hé ;).

Liefs,
Eveningstar

Alain

Citaat van: Eveningstar op februari 29, 2012, 11:11:18 AM
Maar wij, Alain, de uitzonderingen op de regel... bevestigen de regel dan maar hé ;).

Liefs,
Eveningstar

Dat is inderdaad waar, volgens mij is de 2 methode de beste denk ik :)
Groetjes
Alain

sweetmami

Ik ben zelf niet zo van het optellen...juist omdat de meningen erover verschillen.
Wat je moet weten komt immers al uit de kaarten toch. :-*

Eveningstar

Citaat van: sweetmami op maart 06, 2012, 22:39:04 PM
Ik ben zelf niet zo van het optellen...juist omdat de meningen erover verschillen.
Wat je moet weten komt immers al uit de kaarten toch. :-*

Voor mij, Sweetmami, is het een gewoonte bij het trekken van de dagkaarten. Maar inderdaad die zeggen op zich eigenlijk al voldoende. Mocht dit niet zo zijn, kan er altijd nog ééntje extra getrokken worden hiervoor.

Liefs,
Eveningstar

sweetmami

Ja indd, een extra kaartje ook altijd goed.
En de floepers niet te vergeten, de floepers zijn de alarmbel hihihihi

Eveningstar

Die floepers hé, die zeggen mij vaak meer, dan de andere! Floepers willen er echt wel bij zijn :) .

Liefs,
Eveningstar

Alain

Citaat van: sweetmami op maart 06, 2012, 23:26:32 PM
hey sweetmami,
wat bedoel je met floepers?? als ik dit mag vragen?
groetjes,
Alain

kreeft

Citaat van: Alain op maart 06, 2012, 23:33:41 PM
Citaat van: sweetmami op maart 06, 2012, 23:26:32 PM
hey sweetmami,
wat bedoel je met floepers?? als ik dit mag vragen?
groetjes,
Alain
de kaarten die er tijdens het schudden, toevallig uitvallen 'uitfloepen'  ;)