kaartlegging ivm jobrichting

Gestart door arend, februari 08, 2012, 13:46:07 PM

arend

Ik ben vorig jaar mijn job verloren en ben op zoek naar een nieuwe richting. Alleen weet ik het allemaal soms niet meer. Hoe, waar, wat, wie, wanneer, ik heb zoveel interesses maar als ik de vacatures bekijk, heb ik de indruk dat er niet echt iets bij mij past of hoe ik het moet aanpakken, misschien zoek ik verkeerd of ben ik te hoopvol of dromerig als ik tot het besef kom dat veel eigenlijk saai is.  Ik denk dat het gewoon nu een kans is om eens voor iets anders te kiezen wat beter bij me past, iets dat me goed ligt, wat als vanzelf gaat, iets waar ik ergens talent voor heb maar ook dat is ergens een vraagteken. Mocht iemand eens tijd én zin hebben om eens een kaartlegging te doen. Dank u.

PinkJupiter

Trek eens zes kaartjes willekeurig uit een dek, terwijl je schudt concentreer je je op de vraag ivm je job. 

Post de zes kaartjes eens hier, we zullen eens proberen.

arend

Bedankt PinkJupiter. Ik vind enkel lenormand leggingen met 5 kaarten online, of mag ik 6 dagkaarten na elkaar trekken denkend aan de vraag? Ik heb nu geen kaarten in mijn bezit namelijk.

sweetmami

Ik geloof zelf niet zo in online trekkingen, ga eens kijken of je kaartjes kan halen, dan kan je er leuk mee gaan oefenen hier op het forum, ik denk dat je je dan ook wat rustiger zal gaan voelen.

arend

Bedankt sweetmami. Wat denk je van elfenkaarten, lenormandkaarten, grote meesterkaarten of andere: er bestaan zoveel diverse tarotkaarten. Of is er iets wat hier beter van toepassing is? Of haal ik beter kaarten met een boek of uitleg erbij. Volgende boek leek me eveneens interessant: Carriere In De Waarzegkaarten Van Mademoiselle Lenormand - Auteur: Christiane Renner.

sweetmami

Hoi,

ik heb zelf engelenkaarten (gewoon een leuk extraatje maar mij iets te zweverig), lenormand en zigeuner waarzegkaarten gebruik ik echt als handvat.

Begin maar met de lenormand kaarten, je kan er ook een boek bij nemen maar weet zeker dat als je hier mee gaat doen met de dagkaartjes en de kaartjes stuk voor stuk gaat bekijken, plus een tikkeltje feeling, je er zo inrolt.

Voor de tarot kaarten, die zijn heel populair, geld natuurlijk hetzelfde maar goed, dat deck is veel groter, en die kaarten hebben meerdere betekenissen (dus veel leerwerk ;) het is maar waar je zin in hebt...

zigeuner waarzegkaarten zijn heel duidelijk en makkelijk maar dus ook minder info. voor zover ik tot nu toe weet.

Ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen in je keuze...

Liefs

arend

Bedankt. Ik ben in blijde verwachting van een set lenormandkaarten ;). Ik sta of liever zit al te popelen. Even afwachten dus. Ik vraag me wel af, als die kaartjes binnenkomen zullen die mooi gerangschikt zijn. Dien ik deze eerst diverse malen heel goed dooréén te schudden alvorens op een later moment een keer te schudden alvorens er 6 willekeurig uit te trekken?

sweetmami

ik geloof niet zo in zweefrituelen  :o

ja die zijn mooi gerangschikt, gewoon even de kaartjes door je handen laten strijken en de afbeeldingen stuk voor stuk rustig bekijken en op je nemen. Het gaat vanzelf.

:-*

arend

sweetmami

hahaha ja!

een beetje zweverig okay, maar niet TO much.....

arend

Lol ja daar kan ik me ook wel in vinden, een beetje is ok maar trop est trop of teveel is teveel idd :).

PinkJupiter

Arend, ik zou je aanraden de kaarten eens te "wassen".  Dat is door ze met de afbeelding naar beneden op tafel te leggen, even goed door elkaar husselen.  Als je het goed gedaan hebt, dan zitten sommige ook ondersteboven in de stapel.  Je kan ze daarna uiteraard weer goed in het pakje gooien, maar zo is je boekje kaarten al geschud.  Wat ik ook regelmatig doe, dat is mijn kaarten door de witte salie halen.  Ik haal witte salie in zo'n "zweefwinkeltje", steek in brand, en dan effe met de kaartjes door de rook.  En meteen met de rook even door je huis gaan, heb je ondertussen ook eens energetisch gereinigd.

Lekker zweverig hahaha - maar ja, onze Sweetmami heeft dan ook een pakje "floepkaarten"  ;D

arend

Dus de kaarten ook omgekeerd leggen en ertussen husselen ;). Lol husselen, dat woord kende ik nog niet, morgen heb ik hopelijk mijn kaarten, dan kan ik even hutselen, hmmm ik bedoel husselen ;). Bedankt voor de tip.

sweetmami

mwuhauhauaha PJ, dat ligt niet aan de kaarten of de inwijding ervan, mijn karakter is gewoon floep, net als mijn kaartjes en mijn duidingen hahahahahaha

arend

LOL

Eindelijk, de kaarten zijn binnen :).

-Ik had nog een vraagje betreffende dat dooreen hutselen van de kaarten, nu de kaarten dooreen en omgekeerd zitten, vraag ik me af, heeft dit geen invloed op de kaartlegging. Aangezien er dan al kaarten vooraf omgekeerd zitten? Ik vraag me af hoe je eigenlijk kaarten kan omgekeerd doen leggen bij het trekken ervan. Of is er bij de Lenormand niet zoiets als betekenis bij een omgekeerde kaart?

-Ik had ook nog een vraagje bij de lelie, er staat namelijk dat het positief is als het op een andere kaart ligt, de pk veronderstel ik dan. Is dat dan zoals in de daglegging op het forum? Eerst de pk in het midden en dan een kaart trekken voor links, dan rechts en dan boven de kaart?
Omdat ik het raar vind dat die lelie negatief is als het onder een kaart ligt en ik me afvraag hoe die onder een andere kaart terecht kan komen? Of zijn er speciale leggingen waarbij meerdere kaarten op elkaar moeten gelegd worden? (jaja, vragen vragen veel vragen lol)

-Moet je eigenlijk bij elke trekking er eerst het kind, heer en dame uithalen? of ik bedoel de persoonskaart dus bvb enkel de dame eruit halen en dan de legging doen? Of kan je ook gewoon een legging doen zonder deze kaart(en) te verwijderen?

Mijn overige vragen en onduidelijkheden (tot nu ;) ) heb ik hopelijk in de juiste topics geplaatst.