pentakels 5/ koningin en schildknp zwrdn

Gestart door Pearl, februari 07, 2012, 10:33:24 AM

Pearl

Goedemorgen!

Heb voor het eerst 3 dagkaarten getrokken;
pentakels 5
pentakels koningin
zwaarden schildknaap

Mijn eigen interpretatie van de kaarten is de volgende:
pentakels 5 - moet wat aan mijn zorgen/ problemen doen en ook zien dat ik hulp van anderen mag vragen of aanvaarden, trots opzij zetten en niet bang zijn voor oordelen van anderen
pentakels koningin - niet alles van een ander proberen op te lossen, maar die energie  in mezelf stoppen en mijn zelfbeeld opkrikken
zwaarden schildknaap - niet meer weglopen voor problemen, maar ze oplossen. Anders kom je niet verder in het leven.

Zijn er mensen die hier nog aanvulling op hebben of er anders over denken? Heb na het lezen van de betekenis van de kaarten dit er voor mezelf uitgehaald.

liefs,
Pearl

klaproos1945

welkom pearl

ga leven zoals je zelf bent je bent moedig en dapper wordt zoals het bij je past ervaar de blijheid van je hart

je hoeft je niet speciaal ergens druk om te maken je mag het vanaf dezijlijn beleven zodat je jezelf niet verliest

probeer zonder de waarheid te verdraaien in het belangrijke leerproces niet te oordelen over je huidige situatie

zoek rustig naar de passendewoorden en draai er niet omheen door te denken dat je jezelf tekort zou hebben gedaan want daar doe je jezelf geweld mee aan en vul je weer voor andere in en doe je de waarheid geweld aan ga soepel met je omstandigheden page zwaarden is een ontdekking van je zwaarden kracht de kracht van communicatie en bewust wording die openlijk speels mag worden toegepast

klaproosje

Pearl

Dank je wel Klaproosje, kan me er in vinden maar moet het nog wel even goed in me opnemen. Grappig dat jij er weer wat anders uithaalt, ik vind het toch moeilijk hoor, de kaarten goed lezen!

Misschien kan je mij nog even raad geven, normaal trek ik 1 dagkaart  maar las dat veel mensen meerdere pakken. Wat is nu de bedoeling? Dat begrijp ik niet zo goed.  ???

groetjes,
Pearl

klaproos1945

lieve pearl

het is goed als je begint met een kaart trekken per dag dat is eigenlijk de bedoeling van de dag kaart

een driekaart legging isde volgende en gaat over het verleden~heden en toekomst

bij de dag kaart legging kan je het patroon ontdekken dat bij jou past

in dit forum en deze website kan je van alles vinden hierover

ik geef je een paar linken zodat je de informatie kan vinden ga je lekker aan de slag  :D

http://www.catharinaweb.nl/tarot/tarot3kaart.htm

het is ook leuk in dit topic word de dagkaart besproken duik er in als je wilt kijk jewat er gebeurd durf je het aan kan je de moed vinden :P http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,4073.0.html

om zelf mee te doen en gaande weg de kaarten te leren begrijpen en zo jezelf ook :-\

klaproosje

Pearl

Dan doe ik morgen maar weer een dagkaart! Op zich begrijp ik de kaarten wel als ik de uitleg lees. Maar samenhang is idd lijn die je moet leren zien door veel te lezen en te kijken denk ik.
Ik had zondag bekers 5 en gisteren pentakels 7. Dan neem ik voor vandaag maar de eerst getrokken kaart, de pentakels 5. Ik vind dat altijd zo'n trieste kaart... ;), morgen wil ik wel eens een vrolijke! :) Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Dank voor je raad en uitleg hoor, fijn!  :-*

klaproos1945

als je bedenkt dat alles wat triest is met een blij hart kan worden bekeken ............  :D

dan is de andere kant van de medaille zonnig en geeft jezelf moed om door te gaan .......... ;D

in het niets geeft de innerlijke ziel inzicht dit is de vierde dimentie............... :-*

klaproosje