Ik zou heel graag om een liefdeslegging willen vragen aan iemand.

Gestart door Pearl, februari 06, 2012, 16:07:23 PM

Pearl

Dag!

Ik zit al een tijdje op deze website, maar sinds vandaag op het forum. De dagkaarten die ik trek zijn zeer treffend en ik heb ook veel aan de uitgebreide uitleg van kaarten! Met dank aan Ricca, die het zo mooi kan omschrijven. Zelf ben ik al jaren op en af actief met tarotkaarten, maar ik vind het toch wel moeilijk om ze te lezen. Ik heb wel paar boeken, maar het is anders als ik de uitleg hier lees. Ook leer ik hier meer naar de symbolen en kleuren te kijken. Maar wat is het ingewikkeld zeg. Ik voel vaak wel dingen aan, maar ik twijfel toch ook wel of je jezelf beinvloed of niet..... Een paranomale vriendin van mij heeft wel eens gezegd dat ik ook sterk die gave heb ontwikkeld, maar ik doe er misschien te weinig mee.

Op dit moment zit ik in een hele turbulente fase van mijn leven, waarin ik veel oude patronen om moet gooien. Het is iets te prive om hier op details in te gaan, maar kan wel zeggen dat alles flink op zijn kop staat. Door o.a. mijn onzekerheid is mijn relatie ook gestrand, ook doordat ik zelf vond dat we te weinig tijd voor elkaar namen en niet genoeg praten. Ik heb nu een paar keer de liefdeslegging gedaan en die blijft toch heel positief voor de toekomst. Helaas, gisteren is er het e.e.a. gebeurd waardoor hij geen contact meer wil. Tot die tijd heb ik altijd het idee gehad dat het weer goed zou komen, nu weet ik het niet meer. Mijn vriendin, die hem ook kent zegt dat het wel weer goed komt, maar ik geduld moet hebben. Ik ben bang dat als ik voor mezelf kaarten trek, niet objectief ben. Wie zou dat daarom voor mij willen doen? Ik zou dat erg fijn vinden. Als het mogelijk is een uitgebreide legging.....  :-*

groetjes,
Pearl

PinkJupiter

Hallo Pearl,

Ik probeer het straks eens voor je te doen, als ik wat meer tijd heb, of misschien wordt het morgenvroeg.

Heb je graag dat ik de legging hier post of in een PM naar jou ?
Hetgeen je schrijft over die periode waar je in zit, dat herken ik goed !

En het zit hier vol topmensen die vanalles weten hoor ...  heb hier ook al veel geleerd over de betekenis van de kaarten.  Ik stel voor dat je meedoet aan de topics dagkaarten trekken in zowel het Lenormand als in het Tarot forum.  Je trekt er drie (of één, zoals je wil), je schrijft ze neer, je schrijft je eigen duiding en in een mum van tijd geeft iedereen zijn eigen kijk op jouw kaarten.  En dat doen we dan ook weer voor elkaar.  Daaaaaaaar zal je pas veel uit leren !!!!  ;D

Groetjes,
Pink Jupiter

Leeuwin

Hoi Pearl,

1. Jouw partner: Zwaarden 7
2. Jijzelf: Kracht
3. Een verbindende kracht tussen jullie: De Hogepriesteres
4. Jullie gemeenschappelijke basis: De Gehangene
5. De bronnen van jouw partner: Staven Koningin
6. De bronnen van jezelf: De Keizer
7. Brandpunt. Jullie gezamenlijk doel: Staven 8

Meteen werd ik naar De Gehangene getrokken en ik denk dat de kern van het verhaal is dat jullie relatie op een dood spoor zit. Ook dat jullie je in je eigen positie hebben ingegraven en een van jullie of allebei wil geen duimbreed toegeven. Wat je ook zegt: je merkt dat je elkaar helemaal niet meer begrijpt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jullie momenteel moeite hebben om een situatie te accepteren zoals die is. Hoe moeilijk het ook is, denk ik dat het momenteel het beste is om de situatie een tijdje te laten rusten. De afstand die er nu tussen jullie is, kan van nut zijn om de huidige problemen in je relatie op te helderen.

Jullie gezamenlijke doel is dan ook om uiteindelijk weer samen te komen en een aanzienlijk aantal dingen zo goed mogelijk bespreekbaar te maken (Staven 8).

Door hetgeen wat jullie vroeger hebben opgebouwd bestaat er nog steeds een band tussen jullie, die is niet zo makkelijk door te knippen (De Hogepriesteres).

Gelet op de kaarten van jouw partner (Staven Koningin/Zwaarden 7) denk ik dat hij jou nogal eens (te) overweldigend kan vinden in reacties naar hem toe. Ik denk dat hij er (o.a) daardoor moeite mee heeft om dingen aan jou kenbaar te maken.
Heeft hij misschien een tijdje een andere vrouw gehad?

Gelet op jouw kaarten (Kracht/De Keizer) denk ik dat jij heel serieus bent in het nemen van je verantwoordelijkheden, vooral die van je werk. Hij vindt duidelijk dat dit wel wat minder mag. Hij heeft zo het gevoel dat het werk voor jou belangrijker is dan hij. Zit hier misschien je onzekerheid in?
Ik heb enigszins het gevoel dat jij graag onafhankelijk wilt zijn waardoor je hem misschien te weinig bij dingen betrekt die jou bezig houden.

Liefs van
Leeuwin

PinkJupiter

Hallo Pearl,

Ik gebruik de Lenormand kaartjes, en bij het schudden floepte de zon eruit.  We zullen straks eens kijken wat die kaart te vertellen heeft.  De achtergrondkaarten zijn de Lelie en het Hart.

Je ligt helemaal bovenaan rechts in de grote legging, wat veel betekenissen heeft: 
- we kunnen eigenlijk niets zeggen over jouw toekomst, alleen over het verleden en het heden. 
- Normaal gezien zou ik de kaarten opnieuw moeten schudden, maar om één of andere reden krijg ik het gevoel dat ik moet uitleggen wat er ligt, dus ik doe het niet, ik ga gewoon verder met deze legging. 
- het feit dat je op de rand ligt betekent dat je grote omwentelingen tegemoet gaat in de komende periode, maar dat vooral hetgeen wat nu speelt, daar de richting in zal bepalen. 
- het betekent ook dat je veel met het verleden bezig bent, en dat er een aantal zaken in het verleden zullen moeten worden uitgeklaard en opgelost, vooraleer jullie verder kunnen gaan.

De kaart van de heer ligt helemaal in de onderste rij, wat betekent dat je boven hem staat, en dat je vaak overweldigend kan zijn (zoals hier via tarot ook al aangegeven werd).  We kunnen over jouw man zeggen dat hij een respectabel iemand is, goed van hart, met een flinke portie levenswijsheid.  Ik zou durven zeggen dat jij in jullie relatie meestal het voortouw neemt, en dat hij eerder een volgzaam type is. 

Er speelt zich veel af boven zijn hoofd momenteel ... er is een innerlijke tweestrijd, hij piekert veel, maar door veel na te denken gaat hij de dingen ook anders bekijken.  Ik ga een voorzichtige uitspraak doen:  er is een vrouw in zijn vriendenkring (jij kent haar ook), waarmee hij zeer goed kan praten.  Ze is lief en betrouwbaar, maar wel een pak jonger.  Langs de ene kant kan hij bij haar zijn hart luchten, langs de andere kant kan ze oud zeer soms oprakelen waardoor hij weer aan het nadenken gaat.  Hij wil heel erg zijn eigen koers gaan varen, een paar dingen veranderen, misscien een andere richting uit, waardoor hij beseft dat bepaalde dingen die hem vroeger gelukkig maakten, toch zal moeten laten gaan, om nog betere en nieuwere dingen toe te laten.  Hij heeft in elk geval iets ontdekt in het nabije verleden wat hem erg veel verdriet heeft gedaan.  Was hij erg moe?  Ik zie toch ergens een verlies van fysieke kracht, waardoor hij zich wat heeft afgesloten.  Ik denk dat deze man erg fier is, en dat ook uitstraalt, maar een verlies van kracht is eerder iets dat hij zou willen verbergen, hij zal daar in elk geval niet mee te koop lopen. 

Als ik kijk naar de kaarten die jullie met elkaar verbinden, dan liggen er toch wel wat mooie kaarten.  Zoals het er nu uitziet, denk ik dat jullie beiden weten dat jullie relatie vernieuwd moet worden, dat jullie niet kunnen blijven doorgaan zoals voorheen.  Er komen oplossingen, en ik denk zelfs dat die oplossingen jullie kunnen aangereikt worden door een therapeut.  Er zal in elk geval heel veel gepraat moeten worden, maar op een constructieve manier, en aangezien jullie heel erg verwijderd zijn van elkaar, zou ik durven zeggen dat het beter is om een derde in te schakelen, die het gesprek weer op gang kan trekken.  Het zou ook kunnen zijn dat er iemand in jullie vriendenkring is, een man, die hem probeert van jou weg te halen door gemene dingen over jou te zeggen.  Hij heeft zich die dingen wel even aangetrokken, maar ik denk dat hij gaandeweg beseft heeft dat ze niet waar zijn.  Maar zoals ik al zei, zijn trots staat hem in de weg om dit toe te geven, en eigenlijk is dit niet meer van belang.  Zou het kunnen dat jij niet graag je huisje verlaat?  Dat je niet graag meegaat op restaurant of om een glas te gaan drinken ?  Dat zijn net de dingen die hij wel graag doet ...

De achtergrondkaartjes:  de floeperige zon geeft aan dat jullie een nieuw licht op jullie relatie moeten laten schijnen, dat het vanuit een ander standpunt bekeken moet worden.  Het Hart en de Lelie geven aan dat er wel liefde is tussen jullie, maar dat er hulp moet komen van buitenaf.

Ik wens je veel goede moed !

PinkJupiter