Wolfskleuren en blauwe adelaar-tattoos

Gestart door Ricca, februari 04, 2012, 22:59:13 PM

Ricca

Lieve Allemaal,

Ik heb weer een droom gehad die ik in verband breng met de kaart die Pink zo lief was voor mij te trekken.
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,3968.msg52912.html#msg52912

Eerder had ik al deze droom:
CiteerVannacht werd ik wakker en stond op om naar de badkamer te gaan. Door het raam van de badkamer zag ik de maan en terwijl ik even naar de maan bleef kijken, hoorde ik in de stilte van de nacht heel duidelijk beneden in huis een gekrabbel aan de deur. Verbaasd dacht ik: "De wolven?"

Toen werd ik écht wakker, gewoon in bed liggend.

En in een andere droom hoorde ik op een gegeven moment een gesnuif achter een sleutelgat en dacht opnieuw: "De wolven?"

Nu droomde ik het volgende:

Ik kijk uit het keukenraam en zie dat mijn (overleden) vader in mijn tuin aan het tuinieren is. Dat deed hij altijd graag, tuinieren. Het is trouwens zomer in de droom - of in ieder geval geen winter. Ik ben niet verbaasd hem te zien (de laatste tijd zie ik hem vaker in mijn dromen) en besluit om snel via de woonkamer en de tuindeur naar buiten te lopen om hem te begroeten.

In de woonkamer staan tot mijn verrassing twee onbekende mensen, een man en een vrouw, blijkbaar door de openstaande tuindeur binnengekomen. Ze zijn beide gekleed in een prachtig glanzend, zilvergrijs gewaad. "Wolfskleuren", denk ik meteen. Ik vraag hen wie zij zijn, maar ze geven geen antwoord. Ondertussen zie ik dat mijn vader niet meer in de tuin is.

Even later ben ik in de badkamer (alweer :) ) en als ik me uitkleed, zie ik in de spiegel dat ik een tatto van een adelaar op mijn borst heb. De kop van de adelaar rust op mijn keel, zijn vleugels waaieren om mijn schouders en zijn poten rusten ergens op mijn maag. De tattoo is geheel blauw, niet lichtblauw en ook niet donkerblauw, maar een kleur ertussenin. Lapisblauw zou ik het noemen. Ik vind de tattoo noch mooi noch lelijk, heb er eigenlijk geen mening over - ik constateer alleen maar dat hij er zit.

Dan ontdek ik op mijn rug nóg een tattoo, óók een blauwe adelaar, identiek aan die op mijn borst en op dezelfde hoogte. Een soort sandwich van adelaars dus. ::)

Ik weet dat de tattoos met het tweetal in de woonkamer te maken hebben. Dat zij ze gezet hebben, maar daar heb ik geen herinnering aan. Even bevangt me wel een soort gêne: zij moeten mij dus uitgekleed hebben om de tattoos te kunnen zetten... Ik besluit om naar beneden te gaan en om opheldering te vragen, maar eenmaal beneden ben ik mijn vraag vergeten...

Het zwijgzame tweetal gebaart me vriendelijk om op de bank te gaan zitten en dan beginnen ze een lied voor mij te zingen... in een vreemde taal die ik niet versta... Het lied klinkt prachtig, een beetje nasaal en ik voel mijn vingers meetrillen met de klanken. En plotseling merk ik dat ik ergens... heel diep van binnen... toch enkele woorden versta. Ik kan niet opschrijven hoe de woorden klinken, maar ze voelen als: sympathie... altijd al liefgehad... zilverzichtbaar... deuren die openstaan (de tuindeur staat nog steeds open)... gidsen die klaarstaan...

O ja, terwijl ze zingen, zit de vrouw op een stoel en de man staat naast haar. En na afloop van het lied hoor ik vogels (mee)zingen in de tuin.

De droom leek zó echt, dat ik na het ontwaken eerst maar even gecheckt heb of ik echt geen tatouages had. En daarna was ik in de wolken met de droom. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Pink

Goedemorgen Ricca,

Als ik naar buiten kijk zie ik een zilvergrijze natuur in ruste. Bij het lezen van jouw droom voel ik dezelfde natuurwijsheid.

Wat een mooi beeld. Ik ga ervan genieten en deel mijn gevoel graag later.

Pink

happyme

Ricca,

Ben blij dat jij jouw droom met ons deelt. Heb ik het gevoel dat ik ook iets voor je doen kan. Kijk dus ook even naar wat ik lees in jouw droom, ben benieuwd naar de vertaling.

Veel liefs,
Happy

happyme

Ik moet zeggen dat ik geniet van het beeld van de vogel. Wat ik zo grappig vind is dat je het idee hebt dat zij jou hebben uitgekleed om de tattoo te zetten. Maar dat is volgens mij niet zo, daarom zie je het ook in de spiegel. De vogel is van binnenuit en schijnt nu naar buiten. Vast met behulp van hun aanwezigheid….. ik vind het een mooie droom en beleef er nu al plezier aan.

Kom nog wel een uitgebreide vertaling.

Veel liefs,
Happy

Pink

Hallo Ricca,

Je drrom krijgt vorm voor me. Eén vraagje. Als ik goed heb ben jij een weegschaal en speelt het element lucht een grote rol. Klopt dat?

Pink

Ricca

Hi Pink,

Ja, ik ben een weegschaal en het element lucht zie ik in de droom terug in de adelaars en de vogels in de tuin, in de keel (plek van de kop van de adelaars), het hele gebied van de longen zelfs (ook min of meer twee vleugels), het zingen van het tweetal en het voor een deel verstaan van de vreemde taal.
Wat Happyme zei over dat de adelaars van binnenuit zijn gekomen, voelt goed.

Citaat van: HappymeWat ik zo grappig vind is dat je het idee hebt dat zij jou hebben uitgekleed om de tattoo te zetten.

Dat was niet het helderste moment in mijn droom. ;D 

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Pink

Hallo Ricca,

Een eerste korte impressie.  De energie van de Aarde is aan verandering onderhevig. De scheidslijnen tussen de verschillende dimensies in ons bestaan worden voor iedereen dunner en vervagen daarmee. Ik vind het daarom niet verwonderlijk dat je in je droom een "oude bekende" in de vorm van je vader tegenkomt.

Bij de tattoo's moest ik direct aan de term "blauwdruk" denken. Het gereedschap dat tot je beschikking staat bij het doorleven van je Aardse ervaring.  En nu de Aarde letterlijk transparanter wordt, komt het naar buiten. Het spel tussen lucht en water. Ik kan me voorstellen dat je in de wolken bent.

Meer volgt later. Ik ga nu genieten van het prachtige weer en de voedselvoorraad voor de vogels in mijn tuin aanvullen. Wie weet wat ze me te vertellen hebben.

Pink

happyme

Citaat van: Ricca op februari 11, 2012, 10:49:29 AM
het element lucht zie ik in de droom terug in de adelaars en de vogels in de tuin, in de keel (plek van de kop van de adelaars), het hele gebied van de longen zelfs (ook min of meer twee vleugels), het zingen van het tweetal en het voor een deel verstaan van de vreemde taal.

Je hebt er zoveel verstand van dat het bijna tot kunst verheven mag worden wil je echt tot diepere inzichten en betekenissen komen. Maar dat maakt het voor mij juist zo leuk om iets voor je te mogen doen. Wat ik in de droom heb ontdekt, aan verrassing is Blauwe Aardelaar.

Want volgens mij is het een Blauwe aarde laar.... blauwe aarde open plek, inderdaad, of open lucht, of open.... chakra's, misschien?  ;)

Ik ga nog lekker verder  :P

Pink

Goedemorgen Ricca,

Het gedrag van de wolven in de verschillende dromen trekt je aandacht, wil je ergens van bewust maken, van een bepaald gevoel (de Maan, de badkamer). Als ik die lijn doortrek naar deze droom, dan denk ik dat aan je wordt gevraagd om te kijken naar de wijze waarop je de verbinding met anderen aangaat.  Een vader is het patroon waarop we onze latere relaties baseren. Als je dit patroon begrijpt en kunt loslaten, krijgen relaties een andere dimensie.  Het is zomer( een bloeiende periode), je vader zorgt goed voor zichzelf (hij houdt graag de tuin op orde), jij hebt dit bewustzijn volledig her-innerd en de tijd is rijp om de stap naar een volgende dimensie te maken. Dit wordt bevestigt door het feit dat jij in de keuken staat (het zorgend deel in jezelf).

In de woonkamer ontmoet je een onbekende man en vrouw. Het eerste woord dat bij deze figuren in mij opkwam was “Wisdomkeepers”.   Jij concludeert dat ze blijkbaar door de openstaande tuindeuren naar binnen zijn gekomen. Ik denk dat ze de deuren tussen woonkamer (binnenwereld) en tuin (buitenwereld) voor je hebben geopend. Voorstellen is niet nodig want de wisdomkeepers zijn er altijd dedicated voor je geweest (zilvergrijs als symbool voor toegewijd zijn aan).

Je vader is weg maar zijn plaats is ingenomen door twee tattoo’s.  De plaats vind ik opvallend, het hart-long gebied, in de chinese filosofie de middelste Dantian,  het gebied van emotie en relatie.  De afbeelding, de adelaar representeert dat het gaat om boodschappers uit het onbewuste (wisdomkeepers).  De kop op je keel, je mag de boodschap gaan uitdragen. De poten op je maag, de boodschap wordt gevoed door jou. De sterke vleugels van de adelaar kunnen je dragen. Het is niet voor niets dat de vleugels zich uitstrekken om je schouders. 

Je vindt de afbeelding niet mooi maar ook niet lelijk. Voor mij een teken dat je afbeelding inderdaad uit je diepste zijn ontstaat. Dat wat uit diepste zijn komt, is zonder oordeel. De kleur van de tattoo wijst ook in deze richting. Lapis als symbool voor universele energie. Maar ik zie ook wel een connectie met engelenenergie.

Je weet dat de tattoo’s zijn gezet door de Wisdomkeepers maar je kunt je niet herinneren wanneer en met een licht gevoel van gêne besluit je dit na te vragen.  Beneden aangekomen (op een dieper niveau van bewustzijn) is deze vraag echter niet nodig.  De wisdomkeepers zingen een lied voor je. In eerste instantie komt de klank je niet bekend voor maar later, als je meer afgestemd raakt , resoneer je op dezelfde frequentie als de wisdomkeepers en kan je ze verstaan. Je voelt de trilling in je vingers. Er is iets getransformeerd en je hebt het in je vingers.

Als ik kijk naar het beeld van de staande man naast de vrouw, leg ik direct de associatie naar Jozef en Maria die op deze wijze naast de kribbe van Jezus hebben gestaan. Volgens mij gaat het dus om het wakker maken van het Christusbewustzijn. Als dat wakker is, is het ook direct een deel van je denken en handelen (de vogels die meezingen). 

Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je in de wolken was met deze droom. Bij het lezen en doorvoelen van de droom had ik hetzelfde gevoel. Terwijl er tegelijkertijd ook dat moment was van, OJ, durf ik dit wel, kan ik dit wel.

Pink

happyme

Een versie die iets makkelijker leesbaar is, heb ik onderin geplaatst.

De boven kijk met open vizier

Een blauwe aarde laar. Inderdaad open lucht of open chakra’s misschien? Dan ga ik natuurlijk voor de kop die tegen de keel rust. De verbinding van de kruin met de keel. Hoe goddelijk kan een klank zijn, als god hem spreken kan…… daar zing je voor….. als jij jouw vleugels hebt uitgeslagen en zij je meeliften…..

De kruin. Het herleidt ons naar het hogere die velen nog steeds als de mooiste tuin van hen henzelf zien. De tuin die met veel zorg en liefde is gemaakt, opgebouwd, helpen bloeien, belicht (de zon, ons hart) en beschermt (je vader).

Hoe moeiteloos om aan te nemen dat het ons vanzelf (net als de bloem) afgegaan is (hij verraste je niet met zijn bezoek) en dan blijken hiertoe meerdere wegen te herleiden, dan enkel ons gebruikelijke (de andere opening/deur). Waarbij het vertrouwde binnen ons zich steeds blijkt te vernieuwen (bezoekers). De schoonheid van onze herinneringen (wolfskleuren, denk je meteen), kan dan soms een beroep doen op onze verwachtingen (vader niet meer in de tuin) en wanneer wij dan nog even geneigd zijn om de buitenkant (op) te schonen (badkamer), werpt onze omgeving ons toch gauw alweer naar binnen (spiegel).

De schoonheid die omhuld is vanuit de kern, met elke beweging sierlijk genomen. "Wie van ons heeft het woord van binnen dat nog niet geluisterd is (zal blijken te zijn/)?" Dat zei de oude wijze adelaar, met nadruk (de tattoo), terwijl hij zijn vleugels uitgereikt heeft en alom zijn vrijheid uit. "Van binnen huis ik, zegt hij met z'n "blauw  :P druk ".... ,

....een onverdeelde mening (mooi of niet) weliswaar en gericht op het heden, komt hij de dingen onder ogen (kop op de borst). Maar ongezegd spreekt elke kant zich tweedelig uit (ook de rug); hier en nu, morgen en later....….. dan weer…  ;) Dualiteit lijkt alleen eenzijdigheid te creëren maar ook dan maar voor even. In beide kanten zit/schuilt namelijk het (ene) ingrediënt dat hen weer samenbrengen zal en dus opent zich hier de poort naar wie “ik” zal zijn (toekomstige jij); vanuit wie “ik” geweest ben (de vroegere jij verleden) en wie “ik” kan zijn (jouw ik potentieel). Nu nog de keuze....

Terug(deinsen)seinen (je kijkt hen aan op de tattoo)..... geeft toe, aan wie innerlijk nog wat overtreffen wil. Je omhulsel (kleding) is weg en de kans dat bekeken bent. Wanneer je kansen ziet belopen geeft levensstroom aan, welke kant uit.

Nu je voluit zingen kan, kun je ook het muziek beluisteren omdat je het bezield hebt. Dus, de zang is ongehoord, misschien, maar nooit vreemd geweest. Want een persoonlijkheid die zich alles mag noemen, ziet in dat de binnenste buitenkant alles is (een tattoo maakt toch niet naakt), op elk moment (de klanken en vleugels uhm ik bedoel vingers natuurlijk). Zo ook alles nu en hier is (plotseling merk je op). Waarop momenten, nog veel meer momenten zijn gebleken en zich heeft geopperd (klinkt erg Indiaans, die adelaar) in het hedendaagse. Zo ook altijd een verleden dat wel degelijk hier en nu met zich gebracht heeft.

Veel liefs,
Happy

Voor als je interesse niet uitgaat naar de opbouw :)

De boven kijk met open vizier

Een blauwe aarde laar. Inderdaad open lucht of open chakra’s misschien? Dan ga ik natuurlijk voor de kop die tegen de keel rust. De verbinding van de kruin met de keel. Hoe goddelijk kan een klank zijn, als god hem spreken kan…… daar zing je voor….. als jij jouw vleugels hebt uitgeslagen en zij je meeliften…..

De kruin. Het herleidt ons naar het hogere die velen nog steeds als de mooiste tuin van hen henzelf zien. De tuin die met veel zorg en liefde is gemaakt, opgebouwd, helpen bloeien, belicht en beschermt.

Hoe moeiteloos om aan te nemen dat het ons vanzelf afgegaan is en dan blijken hiertoe meerdere wegen te herleiden, dan enkel ons gebruikelijke . Waarbij het vertrouwde binnen ons zich steeds blijkt te vernieuwen . De schoonheid van onze herinneringen, kan dan soms een beroep doen op onze verwachtingen en wanneer wij dan nog even geneigd zijn om de buitenkant (op) te schonen, werpt onze omgeving ons toch gauw alweer naar binnen.

De schoonheid die omhuld is vanuit de kern met elke beweging sierlijk genomen. "Wie van ons heeft het woord van binnen dat nog niet geluisterd is?" Dat zei de oude wijze adelaar, met nadruk terwijl hij zijn vleugels uitgereikt heeft en alom zijn vrijheid uit. "Van binnen huis ik, zegt hij met z'n "blauw  druk ".... ,

....een onverdeelde mening weliswaar en gericht op het heden, komt hij de dingen onder ogen. Maar ongezegd spreekt elke kant zich tweedelig uit; hier en nu, morgen en later....….. dan weer…   Dualiteit lijkt alleen eenzijdigheid te creëren, maar ook dan maar voor even. In beide kanten zit namelijk het ingrediënt dat hen weer samenbrengen zal en dus opent zich hier de poort naar toekomstige jij..... vanuit de vroegere jij én jouw ik potentieel.....nu nog de keuze....

Terug(deinsen/)seinen...., geeft toe aan wie innerlijk nog wat overtreffen wil. Je omhulsel is weg en ziet kans bekeken te zijn. Maar, wanneer je kansen ziet belopen geeft levensstroom aan, welke kant uit.

En nu je voluit zingen kan, kun je ook het muziek beluisteren omdat je het bezield hebt. Dus, de zang is ongehoord, misschien, maar nooit vreemd geweest. Want een persoonlijkheid die zich alles mag noemen, ziet in dat de binnenste buitenkant alles is en op elk moment. Zo ook alles, nu en hier is.

Waarop momenten, nog veel meer momenten zijn gebleken en zich heeft geopperd in het hedendaagse. Zo ook altijd een verleden, dat wel degelijk hier en nu, met zich gebracht heeft.

Veel liefs,
Happy  ;)

Ricca

Lieve Pink en Happyme,

Ik ben alweer in de wolken. :D Nu met jullie interpretaties. Zoveel openingen!
Ik neem even de tijd om er opnieuw in te duiken.

Liefs van Ricca

P.S. Aardelaar doet me toch zó denken aan tierelier... :)
From Ricca with Love

IKKE***)

Hoi Ricca,

Ik had je droom al enige tijd geleden gelezen en besloot er niets mee te doen. Echter stukken uit je droom bleven me bij. De wolven, je vader en de blauw tinten.

Ik heb het idee dat je vader daadwerkelijk je het 1 en ander duidelijk heeft willen maken. De wolf staat namelijk ook om vanuit "vaderlijke hoogte" alles te kunnen overzien. Een soort bescherming dus. De wolf maak je niet bang en bekijkt alles eerst rustig, relativerend.

Maak je het jezelf wel eens moeilijk/ leg je de lat op dit moment te hoog?

Wolf helpt je, jezelf te beschermen tegen te snel willen en die hoge lat dmv liefde.
Communicatie zal beter verlopen als je je hart laat spreken. (hartchakra)

Ik merk dat ik erg voorzichtig ben met het intikken van de zinnen. Ik ken je vader niet en weet al helemaal niet hoe jullie verhouding was of wat dan ook, maar weet dat vanaf boven hij je helpt. Hij wil niet dat je je alleen voelt of eenzaam bent. Open je hart.

Afijn weer even verder bij de blauw tinten. Blauw staat voor het 5e chakra zoals je ongetwijfeld weet.
Als je 5e chakra helemaal optimaal zou zijn dan zal je kunnen zeggen vanuit je hart: Ik voel, ik denk en ik breng mezelf liefdevol tot uitdrukking.
Wij mensen vinden het lastig om te verwoorden wat we voelen dit daar je boven geen woorden nodig hebt.
5e chakra is ook de zetel van wijsheid en verantwoordelijkheid en hoe je die uit.

Zilver wat ook als kleur in je droom naar voren komt heeft te maken met het 8e chakra.
De kleur wordt geassocieerd met de maan. Een tarotkaart waar volgens mij de wolf op staat.
Het 8e chakra heeft ook te maken met je verleden en de emoties die dat verleden heeft gegeven.

Daar zilver ook de kleur is van de vijfde straal betrek ik die er ook even bij. Punt van binnenkomen is hoe kan het ook anders het 8e chakra en punt van naar buiten komen is het tiende chakra wat staat voor het afvoeren van afvalprodukten van zowel je aura als je lichaam en je emoties. Aardse herinneringen.

Verder doemt bij mij het beeld op van een vleugel in allerlei blauw tinten met zilver die over je lichaam wordt gewapperd. Ik heb daardoor het idee dat je sneller een transformatie zult kunnen verwachten dan was gepland op het gebied van communicatie (uiten?) en het liefdevol naar jezelf kijken.

;D Komt ineens dat malle zinnetje van die rijdende rechter in mij op: Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen ;D Je weet zelf vast waar dat mee te maken kan hebben in de context van bovenstaande of je droom want ik heb geen flauw idee.

Lana.

happyme

Lana,

Heel lief van je dat je het tóch gedaan hebt. Interessant om te lezen dat ook jij over communicatie schrijft. Terwijl ik eigenlijk weinig over communicatie heb geschreven, heeft Pink het wel weer over een boodschap.

Toch voel ik dat iets heel belangrijks over het hoofd gezien is..... ik kom er nog niet bij. Misschien heeft Ricca het al gevonden. Maar ik kom er nog niet bij.

Liefs,
Happy

happyme

Ik schreef het niet bewust twee keer. Heb er zelfs niet over na zitten denken. Maar ik kom daarmee wel weer op iets. De wolven krabben toch ook tegen de deur. Boven hen zit een deurknop, waar zij natuurlijk niet bij komen, maar zo ook letterlijk over het hoofd hebben bekeken of over het hoofd hebben gezien.... dat was het volgens mij....

Ricca

Ja, lief dat jij ook naar mijn droom hebt gekeken Lana. Ik ben er zelf ook nog mee bezig en neem jullie interpretaties allemaal mee. En natuurlijk laat ik nog horen wat ik er zelf van gemaakt heb.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love