Wolfskleuren en blauwe adelaar-tattoos

Gestart door Ricca, februari 04, 2012, 22:59:13 PM

Carla

Ricca

Nog een droom. Deze is van vorige week en ik heb zo'n gevoel dat het de laatste in deze reeks is.

Ik loop in de tuin en die tuin is zowel mijn eigen tuin als de tuin van Pentakels Aas (een mengeling van beide). Ik herken de heg met de poortvormige opening, precies zoals die op de kaart te zien is en voel me op bekend terrein, ik ben hier vaker geweest. Dan valt me iets op... Ergens bij de heg staat een grote, transparante cilinder, ca. 3 meter hoog en ca. 1 meter in doorsnee. Het lijkt een soort broeikas, want hij staat tjokvol met planten (granen en bloeiende planten) die allemaal zo'n drie meter hoog zijn geworden en de cilinder volledig vullen. Vervulling... Het geheel ziet er ook een beetje uit als een reusachtig boeket met het cellofaan er nog om. Een geschenk van volheid/overvloed en schoonheid. :) Ik word wakker met een blij gevoel.

Als ik lees wat ik bij de tomaten-droom schreef, dan is dat ook van toepassing op deze droom. Ik herhaal het even... De geschenken van de Vader zijn mijn voeding (granen!). Het zijn de vruchten die groeien in de tuin van mijn dromen. Ze zijn mijn overvloed en mijn dagelijks brood. En ze groeien als ze worden genuttigd... Ja, tot wel 3 meter hoog. :D Blijkbaar heb ik de gaven van de Gast, de geschenken van de Vader aanvaard...

Pentakels Aas is op zich al een geschenk, in de droom komt die cilinder daar nog eens bij - als een toegift. Dit herinnert me aan de universele wet van vermeerdering: als je dankbaar bent voor wat je hebt, zul je vanzelf méér krijgen om dankbaar voor te zijn. Dankbaarheid is een kanaal (de cilinder) waardoor nog méér van het goede aangetrokken wordt en de dankbaarheid alleen maar kan toenemen.

In de dagen voorafgaand aan de droom had ik al veel redenen om dankbaar te zijn. De volgende dag zou blijken dat het mooiste nog moest komen...

Wordt vervolgd.
From Ricca with Love

Ricca

Dit is geen droom, maar een waakervaring (daags na de Pentakels-Aasdroom).

Ik kijk uit het keukenraam (net zoals ik in het begin van de Adelaarsdroom uit het keukenraam keek) en zie in de lucht een enorm gezicht. Niet iets wat met een beetje goede wil op een gezicht lijkt, maar echt een heel duidelijk gezicht. Ogen neus en mond worden gevormd door openingen in het wolkendek waar de zon doorheen schijnt. Ik zie zelfs pupillen in de ogen. Het is een stralend, lichtgevend en glimlachend gezicht. Zeer innemend... Het blijft wel een uur zichtbaar, maar ik kan er niet constant naar kijken, daarvoor is het nét te verblindend. Toch kan ik mijn ogen er bijna niet van afhouden.

Op een gegeven moment kijk ik weer naar het gezicht en plotseling, in een flits, kijk ik vanuit de wolken naar beneden en zie daar mijzelf door het raam naar boven kijken. Meteen ben ik weer terug in de keuken en zie dat de glimlach op het gezicht in de wolken breder is geworden. En zelf sta ik ook met een glimlach van oor tot oor. :) Ik ben helemaal opgetogen en wil meer...

Nog één keer lukt het me om mijn bewustzijn naar de wolken te verplaatsen en naar beneden kijkend zie ik achter mijn keukenraam een wezen van licht, net zo stralend als het gezicht in de wolken... En dat wezen ben ik... Terug op aarde zijn er alleen nog maar tranen van dankbaarheid en diep geluk.

Ik geloof dat de Pentakels-Aasdroom deze ervaring (mede) mogelijk heeft gemaakt. Dat ik a.h.w. door de poort op die kaart ben gegaan. En nu begrijp ik ook de betekenis van de woorden "deuren die openstaan" uit het lied van de twee engelen. Adelaarsdroom (met tuindeur) en Pentakels-Aasdroom (met poort) hebben de weg geopend naar deze ervaring. Opmerkelijk is dat zowel de Adelaarsdroom als deze ervaring begonnen met een blik uit mijn keukenraam. Ik herinner me ook dat ik na de Adelaarsdroom schreef dat ik "in de wolken" was met die droom. Nu was ik écht in de wolken. De cirkel is rond. En mijn eigen oefening (nr.19 in het oefeningentopic) heeft natuurlijk ook bijgedragen. Heeft vruchten afgeworpen (om in tuin-termen te blijven).

Wat de ervaring met het gezicht in de wolken voor mij betekent, kan ik alleen maar in de vorm van een lied/gebed uitdrukken. Na de Adelaarsdroom had ik ook al een lied/gebed gemaakt, dat noem ik nu deel I. De wolkenervaring sluit daarbij aan als deel II.

De tattoo en het wolken(ta)toetje. ;D

MIJN LIED / MIJN GEBED

I. Het Verlangen

Geliefde Vader, Grote Geest.
Ooit droomde U mijn ziel tot leven
nu komt U mij bezoeken
in de spiegel van mijn droom.
Ik zie U niet, ik hoor U niet
maar de echo van Uw stem
klinkt in het lied van Uw gezanten.
Altijd al liefgehad...
Laat Uw gezang mij horen zo vaak als nodig is.
Zend Uw muziek in mijn verstrooide oren
opdat ik, U herkennend
U zal zijn.

Thank you for the music...

II. Het Geschenk

Mijn vleugels zijn nu vrij
en dragen mij naar hoogten
waar hoog en laag verdwenen zijn.
De aarde is de hemelzee
de monding is de Bron...
Door Uw ogen mocht ik kijken
en zag mijzelf zoals ik ben