Wolfskleuren en blauwe adelaar-tattoos

Gestart door Ricca, februari 04, 2012, 22:59:13 PM

Ricca

Het beloofde vervolg. :) Deze droom zal me nog wel een tijdje bezighouden, want ik ontdek nog steeds nieuwe aanknopingspunten. Ook heb ik een ontroerend mooie duiding van Juul ontvangen en heb ik haar toestemming om daaruit te citeren. Dank je, Juul. :-*

Vandaag kijk ik naar de plek van de tattoo. De kop van de adelaar bevindt zich op mijn keelchakra. Het keelchakra heeft een opening aan de voorzijde (hals) en aan de achterzijde (nek) en vormt op die manier een verbinding tussen de twee adelaarhelften. De kleur van het keelchakra is hemelsblauw, de kleur van de lucht waarin de adelaar helemaal in zijn element is. Maar de adelaar heeft zelf een andere kleur blauw (lapisblauw of koningsblauw): met behoud van zijn eigen kleur of bewustzijn bedient hij zich van het keelchakra en hij voegt er zijn energie, zijn overziende blik, zijn vrijheid en zijn verbinding met boven aan toe.

Het keelchakra is voor mij het centrum van expressie, creativiteit, communicatie: het ken-baar maken van datgene wat in het hart verstaan is. De uitingsvormen zijn: geluid en stilte, spreken en luisteren, horen met of zonder oren, zang en muziek, innerlijke klanken, taal en woord, schrijven en verwoorden, verstaan en begrijpen, bevatten, afstemmen enz. Allemaal zaken die in de droom aan de orde zijn bij het verstaan van het lied.

Citaat van: LanaWij mensen vinden het lastig om te verwoorden wat we voelen, dit daar we 'boven' geen woorden nodig hebben

Er bestaat inderdaad een woordloos begrijpen, een soort gevoel van openbaring dat in eerste instantie nauwelijks te uiten is, maar waarvan de waarde wel meteen duidelijk is... En dan is het voor mij een groot plezier om er toch op een of andere manier woorden of beelden voor te vinden - om het te kunnen bevatten. Lastig, ja soms, maar ook diep bevredigend als het lukt. Ik hou nu eenmaal van taal en geniet ervan om op genuanceerde wijze dingen te benoemen, ook al is dit, als het om mijn allerdiepste ervaringen gaat (de genoemde ervaringen met een openbaringskarakter en ook mijn meer mystieke ervaringen), meestal slechts in intieme kring en soms alleen voor mijzelf.

Het uiten van deze ervaringen houdt toch in dat ik meer zichtbaar word in de buitenwereld, uitgekleed en bekeken (Happy), in volle glorie (Juul), en dit kan het moment van gêne in de droom verklaren, want de twee gidsen voelden voor mij op dat moment nog als onbekenden - hoewel ik niet schrok van hun aanwezigheid in mijn woonkamer en ze dus intuïtief wel vertrouwde. En natuurlijk hebben zij mij niet uitgekleed om met naald en inkt de tattoo's aan te brengen. Die gedachte was slechts een oprisping van het verstand dat een logische verklaring zocht voor de aanwezigheid van de tattoo's. Toen ik de gidsen later in de droom opnieuw onder ogen kwam, was de gêne geheel verdwenen: er zal in de badkamer dus toch wel een soort reiniging hebben plaatsgevonden.

Ik maakte in de badkamer overigens geen aanstalten om te gaan baden of douchen. De reden dat ik me uitkleedde was enkel dat ik in de spiegel de blauwe adelaarskop op mijn keel zag en ook zag dat de tattoo onder mijn kleding dóórliep en daar wilde ik dus het fijne van weten. Het uitkleden was letterlijk ont-dekken.

Wordt vervolgd.
From Ricca with Love

Varen

Ont-wikkel om te zien wat op je lijf staat geschreven.

Ga niet met de wolf mee huilen naar de maan, draai om en volg je flow...

Carla

Wat mooi Ricca, ik geniet heel erg van deze ontdekkingstocht, dat ik mee mag kijken, erover kan mijmeren.. fijn :)

Ricca

Met Hemelvaart voor de deur, ga ik maar eens door met deze droom. :) En omdat er in de droom gezongen wordt, denk ik dat liederen een goede ingang tot de droom zijn. The Eagle van ABBA was natuurlijk helemaal in de roos. Straks meer daarover, maar nu eerst een ander lied, ook aangedragen door Juul.

Die mij droeg op adelaarsvleugels
die mij hebt geworpen in de ruimte
en als ik krijsend neerviel
mij ondervangen met Uw wieken
en weer opgegooid
totdat ik vliegen kon
op eigen kracht
op eigen kracht

- Huub Oosterhuis

De adelaar in het lied is God de Vader (de Hemelse Vader) die mij op zijn vleugels heeft gedragen, net zoals mijn aardse vader mij op handen droeg. Het lied eindigt met twee maal 'op eigen kracht' en dat herinnert me aan de twee achten die in het getal 838 als vleugels aan de 3 zitten. Nu vlieg ik op eigen kracht, maar mijn kracht is ook de Zijne. Ik ben de katalysator (3) die dat mogelijk maakt.

They came flying from far away, now I’m under their spell
I love hearing the stories that they tell
They’ve seen places beyond my land and they’ve found new horizons
They speak strangely but I understand
And I dream I’m an eagle
And I dream I can spread my wings

Flying high, high, I’m a bird in the sky
I’m an eagle that rides on the breeze
High, high, what a feeling to fly
Over mountains and forests and seas
And to go anywhere that I please

As all good friends we talk all night, and we fly wing to wing
I have questions and they know everything
There’s no limit to what I feel, we climb higher and higher
Am I dreaming or is it all real?
Is it true I’m an eagle?
Is it true I can spread my wings?

Flying high, high, I’m a bird in the sky (I’m an eagle)
I’m an eagle that rides on the breeze
High, high, what a feeling to fly (what a feeling)
Over mountains and forests and seas
And to go anywhere that I please

And I dream I’m an eagle
And I dream I can spread my wings

- ABBA

Ongehoorde geheimen drijven op de wind... De letters van de naam ABBA, in het hebreeuws Aleph, Beth, Beth, Aleph, staan voor "(kom tot de) Vader".

Het lied is gebaseerd op het boek Jonathan Livingston Seagull van Richard (naamgenoot) Bach. Seagull = zeemeeuw en op de spiegelorakelkaart van Pink wordt de zeemeeuw ook genoemd... :) Voor zover ik weet heb ik maar één keer in mijn leven een adelaar in levende lijve gezien, maar zeemeeuwen des te meer. Duizenden en duizenden heb ik er gezien...

Het woord duizenden brengt spontaan enkele dichtregels in mijn herinnering... regels die voor mijn gevoel verbonden zijn met hoge ogen en met diepte...

Zie de transparantie
der tienduizend dingen
tot op de bodem
van de bodemloze Vader

-  Erik van Ruysbeek

Terug naar Jonathan Livingston Zeemeeuw. Het boek gaat over een zeemeeuw, Jonathan, die zijn hele leven wijdt aan het steeds sneller en hoger kunnen vliegen. Hij vliegt het snelst en hoogst van alle meeuwen en belandt zelfs in een andere dimensie, een soort meeuwenhemel waar hij nog twee maal zo snel kan vliegen als op aarde. Lange tijd is hij heel gelukkig, maar op een dag begint hij toch zijn familie te missen. Zou vliegen dan toch niet het hoogste doel zijn in het leven? Hij keert terug naar de aarde en naar zijn familie en waar hij vroeger alleen maar dacht aan grenzen verleggen, ontdekt hij nu dat er nog iets veel belangrijkers is, namelijk vriendschap en liefde. Het goede zien in iedere meeuw, of die nu wel of niet hoog kan vliegen. Fly wing to wing... Want als je de liefde over het hoofd ziet, wat heb je dan eigenlijk bereikt?

Dit is het boek in een notendop. Ik heb het destijds verslónden en erg met de meeuw meegeleefd. :)

De vergissing om het hulpmiddel (het vliegen) aan te zien voor het hoogste doel, beluister ik ook in de woorden van Richard Branson (wéér een Richard...), de miljardair die op het punt staat om met commerciële ruimtevluchten te beginnen. Hij noemde zo'n vlucht "de mooiste ervaring die een mens kan hebben". Een energieverspillende, milieuverontreinigende sprinkhanensprong door de ruimte als hoogste goed?! De mensheid springt zichZelf weer eens voorbij...

Richard Bach, de schrijver van het zeemeeuwenboek, is trouwens een verre, verre nazaat van de beroemde Johann Sebastian Bach (door mijn muziekleraar steevast 'papa Bach' genoemd - het woord vader blijft wel opduiken...). De werken van Bach hebben allemaal een BWV-nummer. Eens kijken wat BWV 838 voor een stuk is... Het blijkt een suite voor clavecimbel te zijn, bestaande uit twee dansen: een Allemande (duitse dans; leuk voor Juul die een ook duitse connectie in de droom zag) en een Courante. Voor mij is dit nog even een los eindje. Ik kan me de melodie van het lied van de gidsen nauwelijks nog herinneren, maar het klonk niet als Bach...

Wordt vervolgd.
From Ricca with Love

Ricca

En, vooruit, ook nog even gezang 838 uit de liedbundel van Johannes de Heer. Het is getiteld Wij hebben de Verlossing en het eindigt met:

Wij zingen vol verwachting
het blijde Maranatha
Wij zullen hem ontmoeten...

Het woord maranat(h)a stamt uit het aramees, de taal die Jezus ook sprak, en betekent "Onze Heer is gekomen" (een vaststelling) of "Onze Heer komt" (een belofte) of "Onze Heer, kom" (een bede). In bepaalde delen van Syrië wordt nog steeds aramees gesproken en ik heb enkele aramese gebeden beluisterd in de hoop dat ze misschien zouden klinken als het lied van de gidsen in mijn droom, maar dat was niet het geval. Het They speak strangely but I understand uit het ABBA-lied ging niet op... hoewel het vandaag Pinksteren is...

Toch blijf ik het opvallend vinden dat het woord aramees uit twee vogels bestaat (ara + mees :) ). En nu ik via het aramees bij Jezus uitgekomen ben, pak ik de Cursus in Wonderen erbij (die immers door Jezus is doorgegeven). Ik sla het boek op een willekeurige plek open en blijk te zijn uitgekomen bij het hoofdstuk Ontwaken, deel II: "De komst van de Gast".

De gast(en) in mijn droom?

Wordt vervolgd.
From Ricca with Love

cathy

Ricca, ik heb niet zoveel verstand van droomsymbolen  en ook niet alles gelezen, maar lapis lazuli hoort bij het
keelchakra en de adelaar past volgens mij ook bij schorpioen. Een teken dat altijd geinteresserd is in
wat er onder de oppervlakte schuilgaat.
Blauw, zilver en de maan horen allemaal bij Maria
Zomaar een aanvulling

Cathy

Ricca

Ik heb "De komst van de Gast" inmiddels gelezen en de gast die hier bedoeld wordt is God zelf, de oneindige Vader. De gidsen in de droom zijn Zijn gezanten, gekleed in zilver (kleur van communicatie en van liefde tot God).

CiteerJouw Gast is gekomen. Jij vroeg hem en hij kwam. Je hebt hem niet horen binnenkomen, want je hebt hem nog niet volledig verwelkomd. En toch zijn Zijn gaven met Hem meegekomen. Hij heeft ze aan jouw voeten gelegd, en vraagt jou nu ernaar te kijken en ze als de jouwe aan te nemen. Hij heeft jouw hulp nodig om ze aan allen te geven die los van anderen hun weg gaan en geloven dat ze afgescheiden en alleen zijn. Zij zullen genezen wanneer jij jouw gaven aanvaardt. En in hun blijde verlossing ben jij verlost.

Tóch lied 838, maar met één toevoeging: samen.
Samen hebben wij de verlossing.

Ook nog even kijken op blz. 838 van de Cursus. Die bladzijde is er niet... Deel I heeft 689 bladzijden. Een klein rekensommetje brengt me op blz. 149 van Deel II, en daar lees ik:

CiteerLiefde schiep mij als zichzelf.
Ik ben het evenbeeld van mijn Schepper.

Liefde schiep mij als zichzelf. :D
Als ik nog geen signatuur had, dan had ik er nu een gevonden.

Wordt nog één keer vervolgd...
From Ricca with Love

happyme

Hi Ricca,

Volg de ontwikkelingen nog steeds ... :) Ben ook met wolven bezig.

Deze engerd:

De lycan

Alleen komt ie voor in de "speciale droom", als je begrijpt wat ik bedoel  :o

Awoewwwww!

HM

happyme

Citaat van: Ricca op juli 01, 2012, 15:07:23 PM
Liefde schiep mij als zichzelf. :D

Toch nog een keer verliefd geworden, heel mooi.

Ricca

From Ricca with Love

Carla

Ook van mij een Heel Hartelijk Welkom terug  :-*

happyme

Ricca

Ik had nog één vervolg beloofd, maar het worden er minstens twee. ;D Misschien zelfs meer, want er zijn nog enkele vervolgdromen die ik niet onbesproken wil laten.

De eerste is een droom die ik bijna vergeten was, maar me op een middag toch plotseling herinnerde. In die droom was ik in gesprek met Angelique Krüger (verslaggeefster bij tv-Gelderland). We spraken over liedjes of over het songfestival (?) en we spraken in het engels... Angelique was gekleed in een vlot jurkje van zilverachtige stof... De naam Angelique + engels (engelen) + zilverachtige stof... Hoeveel hints heeft een dromer nodig? ;D De twee bezoekers in de oorspronkelijke droom zijn dus tóch engelen. Pink zei het al:

Citaat van: PinkZilver is engelen-energie

Als gezanten van de Vader ligt het ook meer voor de hand dat het engelen zijn i.p.v. gidsen. En natuurlijk kunnen engelen hun vleugels ook gewoon thuislaten, ze kunnen elke verschijningsvorm kiezen die ze maar willen (zelfs mannelijk en vrouwelijk, hoewel ze geen van beide zijn).

Lana zag trouwens wél het beeld van een vleugel in allerlei tinten blauw met zilver die over mijn lichaam gewapperd werd... de trilling van liefde overbrengend...

Over liedjes gesproken... In het woord ABBA (Vader) zijn AB en BA gespiegeld. De A en de B horen bij elkaar. Toen The Eagle destijds uitkwam was het de B-kant van een single. Op de A-kant stond het liedje Thank you for the music, een ode aan de muziek die in staat is het hart rechtstreeks te raken. Net als de muziek (het gezang) in mijn droom.

Juul maakte me ook nog attent op het album Jonathan Livingston Seagull van Neil Diamond, met nummers als Dear Father, Sky Bird en Flight Of The Gull. Hoe toepasselijk en hoe kón ik het vergeten? Dank je Juul!

Dear Father,
We dream,
we dream, 
we dream,
While we may..

Who are we to need
We need,
we need,
While we waite

Dear Father
We dream,
we dream,
while we waite...

In een andere zeer korte vervolgdroom legde mijn vader enkele tomaten uit mijn tuin op tafel voor me neer. Ik zie het als een bevestiging van deze eerder genoemde regels: "En toch zijn Zijn gaven met hem meegekomen. Hij heeft ze aan jouw voeten gelegd" (op tafel in dit geval). In werkelijkheid heb ik geen tomatenplanten in mijn tuin, dus die tomaten waren wel een verrassing, maar toch had het iets heel vertrouwds, want vroeger, in mijn jeugd, kwam mijn vader vaak met tomaten en andere zelfgekweekte zaligheden aanzetten die hij dan glunderend op tafel deponeerde. :)

Tomaten + rood + voeten = helemaal aarde... De aarde die door de adelaar verbonden is met het Al.

De geschenken van de Vader zijn mijn voeding. Het zijn de vruchten die groeien in de tuin van mijn droom. Het hart van het weten ligt verborgen in de geschenken van de Vader, diep in mijn wezen. Ze zijn mijn overvloed en mijn dagelijks brood. En ze groeien als ze worden genuttigd...

Enkele dagen later werd ik wakker met een liedje in mijn hoofd, een liedje waarvan ik de hele dag de beginregels bleef zingen. Het was Save all your kisses for me van de Brotherhood of Man (net als Abba winnaars van het Songfestival). Ik had me nooit in de tekst verdiept, en had geen idee waar het liedje eigenlijk over ging. Nou, in de allerlaatste regel blijkt dat het gaat over een vader die 's morgens met de grootste moeite afscheid neemt van zijn 3-jarig dochtertje en haar belooft om 's avonds na het werk terug te komen. Vaderliefde... :)

Though it hurts to go away it's impossible to stay
but there's one thing I must say before I go
I love you, you know
I'll be thinking of you in most ev'rything I do

Now the time is moving on and I really should be gone
but you keep me hanging on for one more smile
I love you all the while
with your cute little way will you promise that you save your

kisses for me, save all your kisses for me
bye bye, baby, bye bye, don't cry, honey, don't cry
gonna walk out the door but i'll soon be back for more

so long, honey, so long, hang on, baby, hang on
don't you dare me to stay cause you know I'll have to say

that i've got to work each day and that's why I go away
but I count the seconds till I'm home with you
I love you it's true
you're so cute honey gee won't you save them up for me your

gonna walk out the door but I'll soon be back for more

so long, honey, so long, hang on, baby, hang on
don't you dare me to stay cause you know I'll have to save your

won't you save them for me even though you're only three

:)

Ik denk meteen aan die mooie zuil van de Keizer in de tarottuin:

Vaderliefde volgens Niki

Wordt vervolgd...
From Ricca with Love

happyme

Lieve Ricca,

Heel aandoenlijk om te lezen, ervaar je als volwassen, nu zag ik eigenlijk voor het eerst het meisje in jou.  :D

Zie er naar uit, een vervolg.

Veel liefs,
Dansje

Ricca

Ja, dat meisje is er nog altijd, dat 's morgens door de spijlen van het kinderbedje keek en enthousiast aankondigde: "Hier is het meisje weer!" (nog niet wetend dat ik tijdens mijn nachtelijke reizen gewoon in mijn bedje had gelegen ;D).

Liefs...
From Ricca with Love