Wolfskleuren en blauwe adelaar-tattoos

Gestart door Ricca, februari 04, 2012, 22:59:13 PM

IKKE***)

Hoi happy me,

Je gevoel klopt dat we wat over het hoofd hebben gezien. Mijns inziens is wat we niet hebben geschreven privé. Ricca weet waar het om gaat en anders krijgen we wel een pb.
Met al onze interpretaties komt ze vast daar waar ze wezen moet.

Lana.

Ricca

Een klein begin... Ik heb me op de eerste plaats afgevraagd waarom ik over tattoos droomde - in het dagelijks leven zou ik er niet over peinzen een tattoo te nemen, zelfs geen kleintje. Lana's citaat van de rijdende rechter gaf de aanzet tot een antwoord.

CiteerDit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen

De tattoo is een soort uitspraak (in vorm en kleur), mij letterlijk op het lijf geschreven (er nog even van uitgaand dat de twee boodschappers de tattoo hebben aangebracht) en ook in figuurlijke zin op het lijf gechreven (helemaal bij mij passend) en daar moet ik het mee doen... Tja, een tattoo is blijvend, kan niet zomaar even verwijderd worden, dus ik moet het er inderdaad mee doen. Maar de vraag blijft: wát moet of kan ik ermee doen? En toch ook nog: wat is die tattoo nou precies?

Pink kwam met de term blauwdruk en daar rinkelde bij mij een heel carillon. :) Natuurlijk! Blauw en op de huid 'gedrukt'. Ik zie een blauwdruk trouwens  niet letterlijk als een bouwtekening, en ook niet enkel als het geheel van kwaliteiten dat mij ter beschikking staat bij het doorleven van mijn aardse ervaring, maar meer als de inprint van mijn levensdoel in mijn aardse zelf. Want die kwaliteiten zijn met een speciaal doel door mij gekozen voordat mijn aardse huisje werd gebouwd. En die inprint is nu aan de oppervlakte gekomen, inderdaad van binnenuit (Happyme), het levensdoel is zichtbaar geworden, het woord zilverzichtbaar in het lied. The eagle has landed.

Een leuke bijkomstigheid. Toen we het huis van mijn ouders verkochten, kwam er zo'n ouderwetse bouwtekening boven water, met witte inkt op blauw papier getekend of gedrukt. Een echte blauwdruk. De koper nam gelukkig genoegen met een kopie in zwartwit, dus die originele tekening is nog in mijn bezit. De bouwtekening van mijn vader... Uiterlijk leek ik veel op mijn moeder, maar innerlijk meer op mijn vader... Op het moment dat mijn vader in de droom verdwenen is, ontdek ik de tattoo.

Wordt vervolgd.
From Ricca with Love

Ricca

Citaat van: Happymeik kom er nog niet bij... (2x)

Twee keer bleef de deur gesloten... Door de spiegelorakelkaart was mijn interesse in wolven gewekt en ook in mijn dromen bleek ik alert te zijn op wolven. Bij een gekrabbel aan de deur dacht ik meteen aan wolven en ook bij een gesnuif achter het sleutelgat. Maar de deuren bleven gesloten en de wolven zag ik niet... omdat ik wolven verwáchtte... en die verwachting werkte belemmerend... dat zie ik nu.

Had ik mijn verwachtingen over de manier waarop de wolven zich zouden tonen opzijgezet, of had ik bijvoorbeeld geweten dat zij zich in de gedaante van zingende gidsen in wolfskleuren zouden vertonen, dan waren de deuren waarschijnlijk eerder opengegaan. En hier komt mijn vader me in de laatste droom te hulp. Door zich in mijn tuin te vertonen, verleidt hij mij de tuindeur te openen - ik wil hem immers graag begroeten. Mijn intentie om de deur te openen is al voldoende om het te laten gebeuren, want als ik even later bij de deur aankom, blijkt deze al open te zijn.

Het verbaast me niet dat het mijn vader is, die behulpzaam is bij het toelaten van het zingende duo. Wij deelden onze liefde voor de muziek en hebben ook veel samen gemusiceerd. Als het met muziek/zingen te maken heeft, is hij de aangewezen persoon om een rol te spelen.

Citaat van: Pinkde wisdomkeepers zijn er altijd dedicated voor je geweest (zilvergrijs als symbool voor toegewijd zijn aan).

Wat een mooie aanduiding, wisdomkeepers. Roept blijdschap en vrede in me op. :) En natuurlijk zijn ze er altijd al geweest... dedicated... de woorden altijd al liefgehad uit het lied. Maar ze konden zich alleen met mijn instemming vertonen. De instemming kwam er met de hulp van mijn vader. De afstemming had nog wat meer voeten in de aarde...

Wordt vervolgd.
From Ricca with Love

happyme

Citaat van: Ricca op februari 19, 2012, 15:23:26 PM
Had ik mijn verwachtingen over de manier waarop de wolven zich zouden tonen opzijgezet, of had ik bijvoorbeeld geweten dat zij zich in de gedaante van zingende gidsen in wolfskleuren zouden vertonen, dan waren de deuren waarschijnlijk eerder opengegaan. En hier komt mijn vader me in de laatste droom te hulp. Door zich in mijn tuin te vertonen, verleidt hij mij de tuindeur te openen - ik wil hem immers graag begroeten. Mijn intentie om de deur te openen is al voldoende om het te laten gebeuren, want als ik even later bij de deur aankom, blijkt deze al open te zijn.

Geweldig, weer......  ;)

IKKE***)

Hoi Ricca,

Om even tot de boodschap van je droom te komen de volgende vraag die je, jezelf mag stellen:

Waarom "moet" je de deuren openen en waarvoor?

Lana.

Ricca

Heerlijk, lieve Juul, dat Eagle van Abba. :D Een gouden vondst. En ook nog eens gebaseerd op een boek van een lievelingsschrijver van mij (Richard Bach). Dank je voor deze muzikale inbreng. :)

En Lieve Lana, heb je haast? :P Ik neem ruim tijd voor mijn droom hoor. Ben nog niet op de helft van wat er allemaal in me opkwam. Ik voelde trouwens geen moeten om de deuren te openen. Het was veeleer interesse, verwondering, vermoeden, blijdschap en uiteindelijk ging het vanzelf. Wat een eventuele boodschap betreft (niet iedere droom heeft een boodschap), ik schreef al dat de tattoos iets over mijn levensdoel zeggen. En het wordt me duidelijk dat er krachten aanwezig zijn om me te helpen, te steunen en zonodig te verleiden. Maar nu ga ik gewoon verder met mijn zwertocht door de droom. Met open vizier (Happy). :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

IKKE***)

Oke neem je tijd Ricca. Ik had even het gevoel dat je om het doel heen aan het zoeken was.

Eigenlijk hebben alle dromen een boodschap toch? Loslaten of aan de slag ermee dat is de keuze volgens mij.

Lana.

happyme

Een droom uitleggen voor mij is als het maken van een reis, die ervaring beleef ik graag bewust. Althans zo zie ik dat. Dan zegt iemand je kunt toch een korte weg inslaan. Ja misschien wel. Het is juist heel inspirerend om mee op reis te mogen en dan te kijken op welke bestemming iemand aan komt.....

Varen

Deze droom blijft rare vogel Kraai ook bezighouden.

Als ik zo vrij mag zijn om ook een paar stapjes mee te lopen.

De adelaar is heerser van de lucht, geen enkele vogel kan dichter tot de zon komen. Hij domineert de lucht.

Je bent aan beide kanten omklemt door deze dominante vogel... Wie of wat is of was dominant aanwezig?

Misschien dat je iets uit de symbolische kleurbetekenis van blauw kan halen?

Hier een copy paste

Symbolische Betekenis Blauw

Betekenis Kleur Blauw Positief

Weerstandsvermogen

volhardend tot het doel is bereikt

zelfbeheersing

onafhankelijk

vertrouwt alleen eigen inzicht

weinig behoefte aan contacten

voorzichtig en gedegen

spaarzaam

realiteitszin

behoefte aan zekerheid

plichtbesef

reglementair

niet emotioneel

ambitieus

Betekenis Kleur Blauw Negatief

Hard, zowel voor zichzelf als voor anderen

het doel heiligt de middelen instelling

egocentrisch

wantrouwend

contactmoeilijkheden

overdreven zuinig

kan niet tegen onzekerheid

ijzeren zelfdiscipline

dit ook van anderen eisend

star

gevoelskoud

angsten

depressies

(te) sterke vaderbinding

Ricca

Citaat van: Kraai op februari 22, 2012, 12:07:23 PM
Als ik zo vrij mag zijn om ook een paar stapjes mee te lopen.

Ha Kraai, fijn dat je meeloopt. En vliegen mag ook. :)
Ins Blaue hinein.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Een geest die veel te stout voor d'aard
Op aad'laarspennen hooger vaart

Dit citaat kreeg ik buiten het forum om toegestuurd en naast de schoonheid ervan trof me ook het woord pennen (associatie: schrijfgereedschap). Ik schrijf niet met ganzeveer of adelaarspen, maar stukken van enige lengte schrijf ik wel het liefst met pen op papier. Pas als ze klaar zijn, typ ik ze uit. En nu herinner ik me dat zelfs mijn oude typmachine van het merk Adler was. Leuk dat een adelaar pennen heeft en ze gebruikt om hooger te varen. En dat vliegen en varen niet wezenlijk hoeven te verschillen...

Op mijn vaders rol in de droom kom ik later nog terug, maar nu ga ik eerst verder met de blauwe adelaar, het hogere doel van mijn leven. Happy maakte er een aarde-laar van, een soort opening, en daar zit zeker wat in, maar ik zou het woord iets anders openen (het beestje iets anders fouwen ;)):

A - DE - L - AAR
De AARDE en het AL

Een adelaar kan zeer hoog vliegen en verbindt de aarde met het Al. Mijn aardse zelf met mijn ziel. Daarom hoort hij bij het kruinchakra. Je zou ook kunnen zeggen dat hij de hemel op aarde brengt. Of het Christusbewustzijn (Pink). Of in ieder geval paradijselijke momenten - zoals afgelopen zondag toen tijdens de heerlijke warme lunch (= aarde) plotseling het In Paradiso van Fauré uit de televisie klonk... Ik was niet ín de wolken, maar ver erbóven en voelde een intense vrede...

Omdat een adelaar zo hoog vliegt, heeft hij een goed zicht op al het aardse (de boven-kijk van Happy) en brengt me inzicht in het zielepad dat ik aan het bewandelen ben. En ook een hogere visie op de betekenis van alle gebeurtenissen op aarde - zodat ik er vrede mee kan hebben.

De vrouw in het zilver is trouwens vannacht teruggekomen in mijn droom. Het enige wat ik me van die droom herinner is dat ze me een getal gaf. Ze wees zwijgend op een display waarop het getal 838 zichtbaar was. Als ik in dat getal zelf de 3 ben (keizerin, aarde, natuur, innerlijke tuin, groei en bloei), dan zijn de 8'en de adelaars aan weerszijden. Als ik uitga van één adelaar (van binnenuit) dan heeft deze het getal 88... meesterschap in (aardse) overvloed...

Wordt vervolgd.
From Ricca with Love

happyme

Citaat van: Ricca op februari 29, 2012, 16:47:51 PM
A - DE - L - AAR
De AARDE en het AL

&

Als ik uitga van één adelaar (van binnenuit) dan heeft deze het getal 88... meesterschap in (aardse) overvloed...

Jeetje, wat geweldig weer.... ik ben echt heel blij voor je en wat een aantrekking elke keer! Dacht ook bij 838 aan het woord fouwen .... alsof je iets uitschuift ;)

Kijk er naar uit, lief Ricca.

Kus