Maandkaarten plaatsen en begrijpen

Gestart door hatsjepsoet, februari 04, 2012, 11:54:04 AM

hatsjepsoet

Overigens, Heleen, is de Dood ook een pittige kaart. Ik blijf er altijd van schrikken maar dat is geloof ik mijn middelste naam. Jij reageert meer open voor wat er gaat komen. Ligt deze kaart ook in het verlengde van je vorige maandkaart?

Liefs, H.

kreeft

maandkaart oktober = geliefden
een keuze die gemaakt moet worden, een beslissing die belangrijk kan zijn voor de rest van een leven

grtj, kreeft

hatsjepsoet

Twee mensen met de kaart Geliefden. Ben benieuwd wat dat concreet gaat betekenen voor jullie.

heleen

@Hatsjepsoet

Mijn maandkaart ligt inderdaad in het verlengde van mijn vorige kaart. Na een periode van chaos, het ronddobberen op emotie's. Zelfs als ik naar mijn kaarten van de  laatste maanden terug kijk zie ik een verloop in de kaarten.
juli zwaarden 6 omgekeerd: een reis is begonnen, een reis vol beroering, waar ikzelf geen enkele vat op kan uitoefenen. Augustus: de ster. De periode van de hoop, hoop op een goede afloop van de reis, die hoop heb ik nodig om de reis te kunnen voortzetten. September bekers koning, het water blijft onrustig, ik kan er nog steeds geen vat op krijgen. Dan komt in oktober de dood. Ik vind de dood een hele mooie kaart. De koning is dood, zijn reis is op deze kaart ten einde. Maar achter de toren komt de zon op. De koning heeft macht, het is de meest machtige man op de kaart, dat stuk is gestorven. Hierbij moet je realiseren dat macht minder betekenis heeft dan kracht

http://www.pateo.nl/kracht.htm
De transitie die we als mensheid nu mogen maken is die van macht naar kracht. Er is een hemelsbreed verschil tussen beiden. Macht gaat over controle, grip en beïnvloeding. Macht gaat per definitie gepaard met ongelijkwaardigheid tussen de uitoefenaar van macht en hetgeen wordt onderworpen aan de uitgeoefende macht. Kracht is daarentegen van een geheel andere orde. Kracht gaat over het eigen vermogen om zelfstandig, autonoom en authentiek te handelen. Machtmensen spannen anderen voor hun karretje. Krachtmensen trekken hun eigen kar.

In de huidige tijdsperiode zien we steeds duidelijker hoe alles dat is gebaseerd op macht, steeds sterker wankelt om uiteindelijk onvermijdelijk in te zullen storten. Voor velen is dit een onrustige en onduidelijke tijd. Wie echter het onderscheid tussen macht en kracht in zichzelf heeft kunnen maken, die hervindt daarin de rust via het herstelde vertrouwen in zichzelf en de eigen kracht.

Dus voor mij is de dood een gunstige kaart.

Heleen.

dameblanche

kreeft...
de geliefden..
je weet dat rekening houden met anderen niet meer het jezelf wegcijferen inhoud, dfat heb je je leven lang al gedaan, je zut hierin een duidelijke beslissing moeten gaan nemen

dameblanche

heleen

zwaarden 6 onderste boven..
jezelf de rug toekren, eenrichtingsverkeer in het denken, oude oordelen wordne ook meegenomen in een nieuwe situatie..
de hoop van de ster....
doet leven
nu de dood, er zal toch iets definitiefs afgesloten meoten gaan worden om verder te komen

heijdenv

September: zwaarden drie, de ster en de aas van pentakels. Verdriet is er zeker geweest, ben er ook heel bewust mee bezig geweest. Toch is er ook hoop en toenadering geweest zoals de ster en de aas aangaven.

Oktober: bekers drie, ridder van pentakels en koning van pentakels. Vreugde, feest, dankbaarheid. Van de ridder naar de koning, geduldig mijn weg gaan wat leidt tot succes en het oogsten van dat wat eerder gezaaid is.

kreeft

maandkaarten even omhoogwippen  :)
voor oktober, de geliefden,
geen geliefde, ook mezelf niet meer weggecijferd  :)
:)

dameblanche

ja geen geliefde,,,de kaart heeft de geliefdeN....
het is een beslissing die bij je gevallen is deze maand, kreeftje

Vlinder

De geliefden, dat was de kaart voor mij voor de maand oktober.
Vooral de relatie mbt tot mezelf is veranderd, ik heb mezelf een beetje ge-recet, zo zou ik het willen noemen, voel me fijner, rustiger zelfs een beetje verder gekomen!
in relationele sfeer, is wel een belangrijke verandering ontstaan,
mbt beslissingen zou ik zeggen,; er is de hele maand naar toe gewerkt, en pas vandaag denk ik dat de echte beslissing  door mij is genomen.
Wel grappig omdat ik vandaag ook de geliefden had!


heleen

maandkaart voor november gematigheid omgekeerd. Om eerlijk te zijn weet ik het niet. Ik heb even erop nageslagen wat Ricca erover zegt en dat is niet positief. Als ik dat zo lees denk ik dat ik november maar oversla, en lekker in mijn bedje blijf deze maand. Na roerige oktober maand, had ik graag een hele rustige fijne kaart getrokken. Nog een maand zware zaken op mijn bord krijgen, dan haal ik december niet eens.

liefs
Heleen.

dameblanche

omgekeerd betekend hier dat je moiet werken, je moet de kaart weer rechtop zien te krijgen deze maand heleen..
matigdheid is de 14e kaart van de grote arcana..
omgekeerd wijst de kaart je erop dat het leven te fragmentarisch is geworden..het evenwicht is weg, je constante verzetten tegen je tegenstrijdigheden in je innerlijk..het komt deze maand naar buiten allemaal , de blaadjes gaan vallen, er moet eens alles op een rijtje gezet worden en het zal er deze maand hard aan toe gaan...

Vlinder

de komende maand kaart nr 13 de Dood

We zullen zien.....

kreeft

kaart voor november
aas van staven
Staven Aas is een geschenk van groei en bloei. Van kracht, levensvreugde, levenslust, gezondheid, energie, optimisme, hartstocht en enthousiasme. Een lentegevoel... De uitbottende staaf zit boordevol energie. De levenskracht spat eraf (in de vorm van yods).

De kaart staat voor een zeer goed begin van iets nieuws of een zeer gunstige gelegenheid om iets te ondernemen. Het innerlijke vuur, de levengevende kracht die alles bezielt komt tot uiting in het dagelijkse leven. Er kondigt zich een periode van verandering of vernieuwing aan, de geboorte van iets nieuws, een periode van inspiratie en grote creativiteit of een opwelling van persoonlijke groei en ontwikkeling. Leven is groeien. Met Staven Aas heb je ook echt het gevoel dat je groeit en (op)leeft en straalt en bloeit.

hoop doet leven  :D

Vlinder

#179
Lieve kreeft
De aas is een mooie kaart inderdaad, maar de staaf moet door jouw in beweging worden gebracht.
het geeft ook een kans je leven onder ogen te zien en te aanvaarden.
Altijd weer leuk te lezen wat er van terecht is gekomen.

:-*