Maandkaarten plaatsen en begrijpen

Gestart door hatsjepsoet, februari 04, 2012, 11:54:04 AM

hatsjepsoet

Hallo,

Vorige maand zwaarden 3 als maandkaart. Helaas wel uitgekomen. Wel wat teleurstellingen moeten wegslikken op het gebied van gevoel en relaties. Ik heb uiteindelijk weer met iemand gebroken en dat doet zeer, nog steeds.

Deze maand bokalen ridder. Ik bekijk hem en beschrijf wat ik zie.
Hij komt standvastig over, deze ridder. Zijn hele houding straalt uit dat hij de ander echt iets wil bieden. Ik heb ook wel eens iets gelezen over het water wat je op de kaart ziet. Hij zou stoppen voor het water en dat had ook weer een betekenis. Afgeremd zijn of zo? Ik weet het niet. Ik vind het een hele daadkrachtige houding.
Misschien dat ik meer daadkracht ga vertonen wat betreft gevoel en relaties.

Liefs, H,

dameblanche

ha en wat betere periode ga je tegenmoet hatsie, de ridder heeft al wat meer zicht op zijn emoties en is op doortocht

hatsjepsoet

@ Marianne:
Dat begrijp ik wel als ik de kaart zie en ook als ik naar het heden kijk. De kaart zegt iets over de toekomst dus ik heb natuurlijk nog geen idee wat het gaat brengen maar ik kan me er wel wat bij voorstellen als ik kijk naar het heden.

kreeft

mijn maandkaart voor juli
zwaarden koningin
Door haar moeilijkheden te overwinnen heeft Zwaarden Koningin geleerd in zichzelf te geloven zonder de noodzaak van waardering van buitenaf. Dit heeft haar geholpen zelfstandig en onafhankelijk te worden en haar eigen richting te vinden zonder op anderen te hoeven rekenen. Het heeft haar ook bewuster gemaakt van wat anderen ervaren en haar gevoel van medeleven ontwikkeld. De manieren die zij heeft gevonden om angst en twijfel in zichzelf te veranderen, vormen de gereedschappen die zij nu anderen kan aanreiken. Haar uitgestoken hand reikt uitnodigend naar de wereld.
:)

dameblanche

#109
daar kan ik maar ee nding op zeggen..
hanteer je zwaard, hanteer je opgedane wijsheid, wijsheid verkregen uit ervaringen en ga je eigen doelstellingen achterna

je hebt een weg te gaan, als kreeft, waterwezen is je persoonskaart de kelken koningin..
en de kelken koningin vaart meer op haar gevoel, minder op haar verstand, dat doet de zwaarden koningin heel anders zij vaart op haar verstand, minder op haar gevoel....
snap je wat ik bedoel hier kreeft....
en deze weg is je karma weg....
de weg van afstand nemen van de dingen die je kunnen beinvloeden, want de koningin van kelken kan al eens vlug op de kop gaan staan, dan is haar waterenergie iniet in orde en wordt de koningin beinvloedbaar...
en daa moeten we nie hebbe....

rianna

mijn Maandkaart voor Juli
Zwaarden 9
hoofdbrekens alom maar ook dingen  van me af gooien denk ik
liefs Rianan

dameblanche

een zware kaart voor de maand juli rianne...
besef dat je zelf angsten creeert en besef dan ook dat je zelf afstand kunt doe nvan je eigen angsten, ben je bang het niet te zullen klaren dat er te veel op je af gaat komen, dat er te weinig hulp komt, dat kees door zijnen rug gaat, dat jou de teugels uit handen vallen?

het zijn de angsten die je zelf creeert, komt tijd komt raad, wie sdan leert die dan zorgt, deze spreuke nzijn niet voor niks in het leven geroepen

alles gaat met passen en meten, als je niet meet, past het niet en als het niet past, moet je het meten :-\

rianna

hihihih
ja ik weet dat angsten door mij zelf gemaakt worden
angsten zijn ook gewoon emoties zoals lachen en huilen  ik moet daar goed mee omgaan
weet wel wat echte angsten zijn hoor geloof me
maar dat ik me altijd zorgen maak over dingen die misschien nooit gebeuren is een feit daar ben ik me van bewust
;)

liefs Rianna

Chris

Och ..mattie knalt er ook maar eens een maandkaart tegenaan..

Munten zes,

Links om of rechtsom ...een mooie kaart ;D


Gr Chris

dameblanche

#114
ja mattie, voor de maand al weer bijna om is, het gaat vlug vandaag al weer een week verder....
de dagen beginnen al te korten, voor dat je het weet staat de kerstboom al weer op...
we zijn nog niet tegen sluitingstijd qua werking maandkaarten hihi.....

munten 6...

hoe gaan we kijken...
hier gaat het om geven en nemen, en het bevredigen van behoeftes...
pentakels brengen de praktische behoeftes aan het ligt...

wat zijn je wereklijke behoeftes, deze maand word dat zeer duidelijk en dat betekend zo wie zo al een gewin...
het is ook het in beweging zetten van de 5 en de 1 van ik wil......


dameblanche

maar goed, deze maand is voor mij ook een maand van betekenis en trek hierbij ook nog een maandkaart..

prrrfffggg; de zegewagen...
ja de strijdige zegewagen....

rianna

hoi Marianne
recht op je doel af met een grote ZEGE in het verschiet
hou de teugels goed vast  zodat je heelhuids je bestemming kan bereiken

liefs Rianna

hatsjepsoet

@ Marianne:
Je klinkt niet echt blij met de Zegewagen en je schrijft strijdig. Is het voor jou geen fijne kaart?

Liefs, H.

Vlinder

#118
De maandkaart voor mij de keizerin.



De vorige maandkaart was de maan,
terugkijkende denk ik dat ik niet beseft heb van te voren hoe diep gevoelens weg gestopt kunnen zijn en hoe veel blokkade,s je zelf op kan werpen.
als nu de keizerin verschijnt, zou ik voorzichtig kunnen zeggen veel opgeruimd te hebben.
De keizerin is helemaal zo als ik ben/kan zijn.....
ben benieuwd wat deze maand me verder nog brengt, hoewel er is geen "tijd", de maan was afgelopen week nog flink aan het werk.........

reactie,s zijn welkom


Vlinder 8)



heleen

hi Marianne,

je kan ook gewoon lekker in die zegewagen gaan zitten.
Beentjes omhoog.
Gordijntjes dicht, niemand die het ziet.

heleen.