Maandkaarten plaatsen en begrijpen

Gestart door hatsjepsoet, februari 04, 2012, 11:54:04 AM

Eveningstar

#45
Hallo iedereen,

ik heb de Magiër getrokken...

Succes boeken... en iets, wat vandaag nog een probleem lijkt te zijn, los ik efficiënt en handig op :).

Liefs,
Eveningstar

janice

De afgelopen maand trok ik de kaart zwaarden schildknaap; laat ik maar zeggen dat het idd een 'kille' maand was geweest, zeker de eerste 2 weken  ::)

Deze maand: Gematigdheid  ;D
Intuitie is verstand dat haast heeft

Salsafret

Hallo,

mijn maandkaarten zijn....

Groei:
Staven Koning: Energie, geloof in eigen kunnen. In mijn kracht staan.

Bronnen:
Staven 8: De boel in beweging zetten en houden
De Keizerin: Liefde en vernieuwing. Mijn tweede bron is liefde.

De NV kaarten
Van de Keizerin valt op de NV kaart de open poort en de weg naar de top van de berg mij op. Ik lees daaruit dat de poort open staat naar de weg die leidt naar iets nieuws.

Ik blijf bij Staven Koning dat koppeltje op de troon mooi vinden. Kan dat alleen nog niet zo goed plaatsen bij de Staven Koning.

Ik vraag me ook af waar de speer heen gaat die de Engel gooit.

dameblanche

je eveningstar..daar kun je mee voor de dag komen deze maand....
zelfredzaamheid, onafhankelijkheid en vertrouwen in eigen kunnen, je gaat het geleerde in praktijk brengen...
liefs marianne

dameblanche

gematigdheid....
na een overgangsperiode waarin je vooral je onderzoekende talenten hebt ingezet, mag je nu iets meer rekenen op evenwicht...janice

dameblanche

de hoop op veranderingen manen je aan om sterk in je energie te blijven staan salsa-fret....

Eveningstar

@Marianne

Dank je wel, Marianne! Lief om te duiden.

Liefs,
Eveningstar

janice

Citaat van: marianne op mei 04, 2012, 07:47:08 AM
gematigdheid....
na een overgangsperiode waarin je vooral je onderzoekende talenten hebt ingezet, mag je nu iets meer rekenen op evenwicht...janice
en na idd een ontspannen maandje kan kan ik me weer voor gaan bereiden op zwaarden ridder  ::) 
Intuitie is verstand dat haast heeft

hatsjepsoet

Zwaarden ridder, pittige keert. Hij komt nietsontiend over. Echt met 100% recht op zijn doel af. Hij kan zich voorbij galopperen/galoperen.

hatsjepsoet

Hallo,

Ik zelf heb deze maand zwaarden 3 als maandkaart. Ik heb hem getrokken op deze site, heb er voor betaald. Dat heb ik de vorige maanden ook gedaan maar dan trok ik ook een kaart van mijn eigen kaarten. Doe ik nu eens niet.
Ik heb wat uitleg gekregen bij zwaarden 3 maar zouden anderen over deze kaart nog wat kunnen schrijven?

Liefs, H

heleen

Hallo Hatsjepsoet.

Ik neem aan dat je 2 kaarten hebt getrokken.
ridder zwaarden. en harten 3
ridder zwaarden is inderdaad een pittig kereltje, vol temperament. Hij jaagt alles en iedereen op, om zijn doel te bereiken. Alleen zie ik een nadeel, hij gaat tegen de storm in. Je ziet aan de bomen dat de wind de andere kant opblaast, waar is die ridder tegen aan het vechten? Toch niet tegen de windmolens???
Harten 3.
de kaart van de hartzeer. Pijn en het verdriet. Ik vind de kaart in de RW stok vrij somber. Het is een gevoelige kaart, en door de statische tekening komt dit er naar mijn gevoel niet uit. Sombere grijze achtergrond, waar de regen al naar beneden komt vallen. Wat is er gebeurd. Wat is de achtergrond van dit verhaal. Dat is in deze kaart verborgen. Waarom is dit verborgen? Verborgen verdriet, stekend door je hart.
Een kaart om deze maand bij stil te staan. Wat doet je pijn Hats, maak die achtergrond voor jezelf zichtbaar, anders is het tegen windmolens vechten.
Heleen

heleen

Ook ik heb een maandkaart getrokken.
en zoals ik bij de dagkaarten ben begonnen, begin ik hier ook met een omgekeerde kaart.
Pentakels 3

rechtopstaand vind ik de kaart al moeilijk. een geestelijke een pias en een arbeider, met elkaar in discussie.De arbeider op het bankje, heeft een bel vast? te luiden dat ik aan het werk moet? De pias is de weg kwijt, want hij heeft een kaart in zijn handen, dus die vraagt de weg, of zijn de geestelijke en de pias samen aan het reizen, en beide de weg kwijt. Zegt de kaart me dat mijn geloof en mijn humor beide de weg kwijt en daar moet ik de komende maand aan werken. Maar waarom dan omgekeerd?
Heleen

dameblanche

pentakels 3, je ziet hier dat de pentakels zwart van kleur zijn..
je talenten worden onderbelicht heleen, maar zeker niet hier, wel thuis.....................je komt kwa talenten weinig vooruit, omdat er een blokkade aanwezig is...
kijk een onder je haren is daar niet een moedervlekje aanwezig,....
dit vlekje zegt dat er verborgen talenten aanwezig zijn, die later nog eens goed kunnen gaan uitpakken, mist je het goed aanpakt.....

kreeft

mijn maandkaart

koningin van pentakels

bewustwording , besef

:-*

heleen

koningin van de aarde. Zacht en weemoedig zit ze op haar troon, en houdt haar pentakel liefdevol vast. Groei en bloei kenmerken haar. Ik denk dat dit op dit moment tekenend is voor jouw leven kreeft. Een houvast te hebben gevonden, waardoor groei is ontstaan. Samen met jouw zon in water teken is dit gunstig. Water en aarde, twee begrippen die elkaar nodig hebben, om te kunnen groeien. Laat het allemaal maar groeien kreeft, maar wel regelmatig onkruid wieden.
Heleen.