Maandkaarten plaatsen en begrijpen

Gestart door hatsjepsoet, februari 04, 2012, 11:54:04 AM

janice

#270
Citaat van: janice op augustus 01, 2013, 18:54:14 PM
maandkaart voor augustus,

pentakels ridder omg
tijdens het schudden - de dwaas

Een saaaaaie, lusteloze onspannende maand, met de dwaas erbij als advies om daar maar eens verandering in aan te brengen
saai was het allerminst

maandkaart voor september

hogepriester omgekeerd
mn intuitie negeren in waarschijnlijk iets ongelovelijks doms doen terwijl ik beter weet..
Vorig jaar in oktober trok ik dezelfde kaart....
Dit jaar zal ik niet weer dezelfde fouten maken :-X
Intuitie is verstand dat haast heeft

hatsjepsoet

Goedemorgen,

Vorige maand staven schildknaap. Misschien was het een advies want ik heb er niets van gemerkt. Geen extra energie gekregen, juis steeds minder.
Deze maand bekers 4. Wat mij word aangeboden, zie ik niet, neem ik niet aan. Klinkt niet goed.

Liefs, H.

Lief

Hoi Hatsjepsoet,

Niet gelijk in het negatieve schieten hoor. Bekers 4 is een beste kaart om eens lekker met jezelf bezig te gaan. Bekijk jezelf eens goed en voel eens wat je voelt. Je kunt daar een heleboel dingen ontdekken en daar veel gewin uithalen. Wanneer je goed met jezelf overweg kunt dan is dat een geweldig gevoel en is de omgang met anderen een peulenschil. Van anderen kan je namelijk afstand nemen maar van jezelf niet.

Wordt vast een fijne maand September.

liefs en knuffel, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

hatsjepsoet

Hallo Lief,

Bedankt voor je antwoord. Klinkt inderdaad positief en positiever dan ik had ingeschat. Niet vreemd want momenteel ben ik niet zo positief dus kleur ik alles zwart in.
Introspectie dus, deze maand.

Knuffel terug, H.

dameblanche

hallo hatjie

probeer goed naar de bekers 4 te kijken,
niet tevreden, maar ook niet ontevreden, logisch als je niet precies de vinger ergens op kunt leggen.
als je je idealen wilt volgen, zul je meer inhoud aan je leven moeten gaan geven en dat betekend ook dat je vastigheden zult moeten gaan opgeven.
doe het rustig aan want wat je eigenlijk zou willen durf je niet goed aan!

hatsjepsoet

Hé Marianne,

Bedankt weer voor je uitleg. Fijn dat jij er ook naar hebt gekeken.
Ik herken het wel wat je zegt, over het loslaten van zekerheden. Ik weet het niet zeker maar dat kan toch van alles zijn? Materiële zekerheden  maar ook overtuigingen waar ik me altijd aan heb vastgehouden maar die niet meer voldoen of in de weg zitten.

Liefs, H.

Lief

Goedemorgen,

Maandkaartje voor de maand oktober

De Ster.

Een nieuwe kans krijgen om veranderingen aan te brengen. Wanneer het doel helder is ben ik in staat om deze veranderingen te bewerkstelligen.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

janice

Maandkaart van september was Hogepriester omgekeerd
Vorig jaar had ik dezelfde kaart in dezelfde maand en soortgelijke dingen meegemaakt, no fun

Maandkaart voor de maand Oktober: Pentakels 8 - aan een begin stadium van iets staan
Intuitie is verstand dat haast heeft

kreeft

kaartje voor oktober,

de zon,  :D

Open, enthousiast, levendig, luisteren naar de behoeften van je innerlijk kind, heldere doelen stellen, vergevend, gul zijn, spelen, geen blokkades ervaren.

Citaat van: kreeft op september 01, 2013, 08:44:16 AM
maandkaart voor september,
de geliefden,
keuzes maken,  Een moeilijke beslissing nemen is vaak het punt waarop genezing en heling plaats kan gaan vinden. Als je werkelijk niet weet wat je moet doen kun je overwegen om advies te vragen aan een hulpverlener, een adviseur of een vriend. Zij kunnen je wellicht helpen te kiezen

grtj  :)
keuzes gemaakt ja vorige maand, in vriendschappen oa
en hulp gevraagd ook, paar keer sessie relaxatie wat me helpt om beter 'door' te slapen

grtj  :)

kreeft

maandkaart voor november,

pentakels 9, samen met het rad,

Kernwoorden: voltooiing, materieel geluk, succes, vervulling, luxe.

Pentagrammen Negen geldt in de traditionele duiding als de financiële gelukskaart, die een meestal onverwachte winst belooft. Een buitenkansje, een lot uit de loterij, maar kan ook op innerlijke verrijking duiden.

het rad
Het Rad van Fortuin representeert vaak gebeurtenissen waarop we nauwelijks invloed hebben. Het weer, het verkeer of een andere overmacht doorkruist ons plan waardoor het niet door zal gaan. In ons werk wijst deze kaart ook vaak op machteloosheid en routinematige eentonigheid. Het rad duidt daarom op veranderingen die momenteel nog in de toekomst liggen. Op het vlak van bewustzijn betekent dit dat we begrip voor noodzakelijkheden zullen moeten ontwikkelen en moeten leren aanvaarden niet alles zelf in de hand te hebben. Het Rad stelt ons voor ervaringen die we de baas moeten worden zodat we er innerlijk door zullen sterken. In persoonlijke relaties voelen we ons vaak niet prettig met de bestaande gebeurtenissen, ofwel omdat er geen partner is, of omdat de relatie onbevredigend verloopt. Ook hier gaat het erom in te zien wat we erdoor kunnen leren.

grtj

hatsjepsoet

Hallo allen!

Hoop dat er nog meer mensen hun kaart voor de maand november uit leggen.
Ik heb in oktober geen kaartje gelegd omdat ik met vakantie was.
Op 1 november heb ik wel een kaartje getrokken voor deze maand en met name gericht op mijn liefdesleven:
pentagrammen 8.

Als ik kijk naar de kaart dan zie ik een jongeman die stug door gaat. Hij heeft wat werk gedaan (6 pentagrammen hangen al op, 1 op de grond) en is nog bezig. Hij lijkt onverstoorbaar te zijn.
Met deze kaart lijkt het alsof het altijd hetzelfde blijft. Geen verandering. Het is een pentagrammenkaart wat staat voor praktische dingen. Het lijkt er op dat ik stug doorga met wat ik doe.
Geen idee of dat iets positiefs is of niet.

Liefs, H.

DroomBode

#281
Hoi Hatsjepsoet,

Als je je liefdesleven wilt verrijken zal je hier iets voor moeten doen is wat deze kaart zegt. En met pentakels dien je er altijd rekening mee te houden dat dit inzet, verantwoordelijkheid en geduld vraagt. Maar ja, liefde is een gevoel natuurlijk en pentakels 8 kan je misschien ook zeggen dat je dit eerst dient te ontwikkelen (er aan werken).

Groetjes,
DB   

hatsjepsoet

Bedankt Droombode! Daar kan ik wel wat mee, ik snap wat je bedoeld!

DroomBode

Da's mooi en leuk om te horen!

Succes... ;)

DB

dameblanche

m.b.t. het liefdes leven heb je veel tijd en inspanning geinvesteerd, je weet ondertussen wat je wilt en wat je beslist niet meer wilt, of wel door schade en schande wijs geworden [ 6 pentakels aan de levensboom en 2 overige pentakels].