Auteur Topic: Maandkaarten plaatsen en begrijpen  (gelezen 85568 keer)

kreeft

• Master lid
Re: Maandkaarten plaatsen en begrijpen
« Reactie #255 Gepost op: juli 01, 2013, 06:52:10 am »
maandkaart voor juli,

zwaarden 9 omgekeerd,

twijfel overwinnen, verbetering na een zeer moeilijke periode, overwinnen van negatieve gedachten, einde aan pijn, jezelf niet langer schuldig voelen

grtj
als je de tellers van je leven af en toe terugdraait en van nul herbegint, heb je weinig te verliezen

hatsjepsoet

• Master lid
« Reactie #256 Gepost op: juli 01, 2013, 08:31:12 am »
Goedemorgen,

Vanochtend een kaart voor de maand juli getrokken:
zwaarden 10.
Tijdens het schudden kreeg ik per ongeluk een kaart te zien, ridder van bokalen. Ik heb altijd het idee dat het wel iets zegt dat ik tussen door andere kaarten zie. Bokalen ridder vind ik ook een leuke kaart. Actie kaart wat betreft gevoelens/emoties.
Zwaarden 10 vind ik zeer onprettig. Nare kaart. Einde van iets, maar vooral hoe ik het ervaar, heb ik wel eens begrepen. Misschien is wat er gebeurd niet dramatisch maar ik ervaar het wel zo. Het zit wel in mijn aard om dramatisch te doen maar er moet wel een aanleiding zijn om dat te voelen en daar zie ik nu wel tegen op. Wat gaat mij te wachten staan met deze kaart? Kan ik een maand gaan zitten wachten op de ellende die gaat komen.
In gedachte zei ik dat het vooral met de liefde te maken moet hebben. Vorige maand had ik bokalen twee, met dezelfde gedachte. Ik vind het dan wel vreemd dat ik nu deze kaart trek, lijkt mij geen logisch gevolg van bokalen twee.

Kan iemand mij hier opheldering over geven?

Liefs, H.

Lief

• Master lid
  • Those who don't jump will never fly.
« Reactie #257 Gepost op: juli 01, 2013, 08:48:03 am »
Hoi Hatsjepsoet,

Je geeft jezelf eigenlijk al antwoord....

Ik heb zwaarden 10 ook een periode als negatief ervaren, maar ben daar allang van terug. Je kunt nl nooit door 10 zwaarden tegelijk neergesabeld worden. Dus ben je inderdaad zelf degene die het gevoel oproept. Wanneer je dit tevoren weet kun je er ook naar handelen. Je moet bij geen ene kaart passief af gaan zitten wachten of het gaat gebeuren. Jij leeft je leven, niet de kaart.

Bij zwaarden 10 kun je nooit dieper afzakken dan hoe je je op dat moment voelt. Je kunt vanaf daar alleen maar beter. Das toch positief? Je ziet de lucht alweer opklaren, er komen mooiere tijden aan. En jij bent een bofferd. Je hebt al een voorschouw gekregen van wat er komen gaat. De ridder van Bokalen. Je jaagt je dromen en idealen na. Een beetje gevoelig ben je wel. Probeer je daar iets tegen te wapenen.

Liefs, Lief :) :-*
Look for the answer inside your question...

hatsjepsoet

• Master lid
« Reactie #258 Gepost op: juli 01, 2013, 09:20:09 am »
Bedankt Lief, voor je antwoord.
Nou ja, ik wacht maar af. Helemaal gerust ben ik er nog niet op maar ja, dat is inderdaad de angel van deze kaart. Angst, angst, angst.

Ik las ook iets op het forum bij deze kaart over dat het verdriet van deze kaart al in de fundamenten aanwezis was. Het was al een deel van je wezen, niet iets wat komen gaat. Goldt voor die persoon want die trok die kaart vaak. Het is wel iets waar ik mee bezig ben, bij een psycholoog waar ik bij loop. Oud zeer wat nu nog invloed heeft in het heden, met name binnen de relatiesfeer. Misschien dat het daarover iets zegt. 

Lief

• Master lid
« Reactie #259 Gepost op: juli 01, 2013, 09:23:44 am »
hoi Hatsjepsoet,

Angst is vaak de grootste vijand.
Wat goed dat je oud zeer aan het opruimen bent. Kan inderdaad van grote invloed zijn. Nou dan is deze kaart zeer positief hoor. De lucht is aan het klaren. Je bent op de goede weg dus. Koesteren deze kaart. Niet bang voor zijn....

liefs Lief :-*

hatsjepsoet

• Master lid
« Reactie #260 Gepost op: juli 01, 2013, 09:41:26 am »
Bedankt weer Lief, dan ga ik vanaf eens proberen om wat positiever in het leven te staan en niet zo angstig!

:-* terug!

kreeft

• Master lid
« Reactie #261 Gepost op: augustus 01, 2013, 08:13:17 am »
maandkaart voor juli,
zwaarden 9 omgekeerd,
 twijfel overwinnen, verbetering na een zeer moeilijke periode, overwinnen van negatieve gedachten, einde aan pijn, jezelf niet langer schuldig voelen

grtj
de kaart voor juli klopt voor een groot deel  :)

maandkaart voor augustus,

de gehangene

wat er ook aan de hand is in je leven, het is belangrijk. Dit omdat het je op een andere manier naar de wereld laat kijken. Het blijkt gewoon anders in elkaar te zitten dan je altijd dacht. Dat alleen kan er voor zorgen dat je je kijk op het leven verandert. Wat je nu leert is iets dat je nooit zult vergeten en alle dagen met je mee zult nemen. Koester het, het is belangrijke kennis.

grtj,

als je de tellers van je leven af en toe terugdraait en van nul herbegint, heb je weinig te verliezen

Lief

• Master lid
« Reactie #262 Gepost op: augustus 01, 2013, 08:23:36 am »
Prachtige kaart Kreeft, als vervolg op de zwaarden 9. Je gaat de wereld anders zien, inzichten krijgen waardoor je dingen anders aan kunt pakken en weer stappen vooruit kan maken....

liefs, Lief :-* :)

Lief

• Master lid
« Reactie #263 Gepost op: augustus 01, 2013, 08:32:52 am »
Goedemorgen trouwens....

Maandkaartje voor augustus.

Schildknaap van Zwaarden.

Een schildknaap staat voor ontwikkeling, hoe werkt iets voor of tegen mij.
Naar anderen mensen kijken om mijn eigen visie te verbreden. Idee├źn uitwerken. Observeren wat anderen drijft.

groetjes, Lief :)

janice

• Master lid
« Reactie #264 Gepost op: augustus 01, 2013, 18:54:14 pm »
maandkaart voor augustus,

pentakels ridder omg
tijdens het schudden - de dwaas

Een saaaaaie, lusteloze onspannende maand, met de dwaas erbij als advies om daar maar eens verandering in aan te brengen
Intuitie is verstand dat haast heeft

hatsjepsoet

• Master lid
« Reactie #265 Gepost op: augustus 01, 2013, 21:50:06 pm »
Hallo,

Vorige maand zwaarden 10. Ik schrok me dood toen ik het zag maar het bleek allemaal wel weer mee te vallen. Niks ergs gebeurd dus hij klopte wel. Ik die altijd van alles ergs verwacht, maar dan valt het weer mee. Aan het einde van de maand ontdekte ik dat ik het wel een beetje zat werd dat ik me altijd zo laat leiden door mijn angsten en afhankelijkheid. Maakte me een beetje boos. Maar ze worden wel gevoed door allerlei gedachtes dus hij klopte zeker.

Augustus:
Schildknaap van Staven.
Vind ik altijd een leuke kaart. Sowieso die schildknapen vind ik altijd wel wat hebben. Hebben iets onschuldigs, bijna iets kinderlijks. Deze ook. Hij staat zo onbevangen te kijken naar die staaf. Verwonderend. Alsof er nog van alles kan gebeuren.

Liefs, H.

Lief

• Master lid
« Reactie #266 Gepost op: augustus 02, 2013, 08:11:50 am »
hoi Jatsjepsoet,

Je kunt de energie van de Schildknaap overnemen, of het juist wat temperen als je er teveel van hebt. Je bent een geliefd persoon. Mensen zien je graag. Zin in een avontuur?
Wanneer het je aantrekt zou sporten of dansen lekker voor je zijn om alles los te gooien en je energie weer te laten stromen....

liefs, Lief :-* :)

hatsjepsoet

• Master lid
« Reactie #267 Gepost op: augustus 05, 2013, 08:50:17 am »
Dank je wel voor je reactie, Lief. Ik denk dat ik juist de energie moet overnemen. De laatste tijd heb ik veel energie gegeven aan bepaalde zaken (met name een persoon) maar dat maakte dat ik erg moe was en weinig energie had voor andere dingen en emotioneel niet goed zat.
Misschien zegt hij wel dat ik mijn energie beter moet verdelen. Of anders.

Liefs, H.

kreeft

• Master lid
« Reactie #268 Gepost op: september 01, 2013, 08:44:16 am »
maandkaart voor september,

de geliefden,

keuzes maken,  Een moeilijke beslissing nemen is vaak het punt waarop genezing en heling plaats kan gaan vinden. Als je werkelijk niet weet wat je moet doen kun je overwegen om advies te vragen aan een hulpverlener, een adviseur of een vriend. Zij kunnen je wellicht helpen te kiezen

grtj  :)

Lief

• Master lid
« Reactie #269 Gepost op: september 01, 2013, 10:00:27 am »
Mooi kaartjes Kreeft!

Kaartje voor september.....

Schildknaap van Zwaarden.

Leren omgaan met communicatie. Mij verdiepen in wat anderen drijft en bekijken hoe hun visie op bepaalde zaken is.

groetjes, Lief :)