Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 3

Gestart door kristina1975, februari 01, 2012, 00:23:04 AM

kreeft

Citaat van: marianne op februari 16, 2012, 10:10:47 AM
Citaat van: kreeft op februari 16, 2012, 09:19:52 AM
pentakels 3
bekers 6
koningin vd zwaarden

als enkele kaart de dwaas,

ik zocht de uitleg hier op (heb nog geen boek)
en ziet er toch positief uit :)
grtj en fijne dag iedereen  :-*

boek heb je hier eigenlijk ook niet bij nodig kreeft, als je de basis betekenis kent ,kun je de rest er zelf wel uithalen via intuitie, en daar gaat het ook om, kaartjes openen je derde oog, niet het vierde oog, dat is het oog waar je op zit.....
de dwaas, probeer het speels te bekijken speeelt ermee omgaan...dat vooral, dan heb je her het langste plezier aan
als dwaas ga je ook aan de start, onbevangen...op het kronkend pad...
een neiwue begin, ene nog braakliggend terein....
aanhoudende inspanningen verrichten, denk iet dat het in 6 weken gepiept is,
de kelken 6 wijzen je erop dat je hier gebruik kan maken van je creatieve talent, dat reeds in je aanwezig is, maar waar je tot nu toe nog weinig mee hebt gedaan...dus ontwikkelt dit zegt de zwaarden koningin...
dank je, je verwoordt exact wat ik eerder ergens al zei,
(tarotkaart, beginnersvraag)
er zit iets te borrelen wat eruit moet, creativiteit
en daar zal ik het kwijt kunnen  :D
in dit huidig beroep zit ik gevangen, >:(
ik moet eruit, zodat ik kan openbloeien en mezelf zijn >:(
ik ben recht op mijn doel af gegaan, ;)

:-*

jericho

Citaat van: marianne op februari 16, 2012, 10:16:57 AM
Citaat van: jericho op februari 16, 2012, 09:55:13 AM
Goede morgen iedereen,

vandaag pentakels 3 en de toren...

Haha Marianne, staat pentakels 3 voor mezelf bewijzen  ;)? Maar het kan ook staan voor de groei en ontwikkeling die ik nu doormaak.
De toren: staat aan de ene kant misschien voor het opgesloten zijn in mezelf? Maar ik zie er ook een stukje bescherming van bovenaf in.
nee ik zou niet durven beweren, nee jezelf bewijzen, moet je vanuit een andere ooghoek bekijken gaan ;)

evenwicht verkregen vanuit de pentakels 2..lopen we door via groei en ontwikkeling naar de 3 pentakels, ook het creatieve vermogen krijgt nu alle ruimte....plus de toren geeft aan dat je nu in de diepte mag gaan werken....
kijk eens of je ook kursussen kan gaan aanbieden..dus werken via cursusaanbieders......dus als bemiddelaar...

Dat van die cursussen, ben daar mee bezig ;-)

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op februari 16, 2012, 08:01:02 AM
Citaat van: hatsjepsoet op februari 16, 2012, 07:23:28 AM
Goedemorgen,

Vandaag zwaarden 7 en Maan van Lenormand

Liefs, H
een zwaard erbij...hatsie....
een dubbele kaart, vooruit lopen en toch achterom blijven kijken...teken van verscheurdheid en besluiteloosheid
2 zwaarden laat je achter, twijfel die je hebt gezaait....maar laat deze ook achter, deze zijn overbodig om te kunnen doogaan...
ga door met die 5 zwaarden....het is zinvol te leren en met nieuwe oplossingen oude pijnen te kunnen helen

Dat is erg mooi gezegd, Marinanne. Ik begrijp wat je bedoelt en het is precies wat er meot gebeuren.

Liefs, H.

rianna

Citaat van: marianne op februari 16, 2012, 08:42:21 AM
woeps rianne, je wilt me toch niet wijsmaken dat je een geheime minnaar hebt  ;D
de negens duiden veelal op tevredenheid en de wil om vooruit te komen, zowel de bokalen 9 als de munten 9 zijn gunstige kaarten, terwijl de staven en zwaarden op heel wat meer uitdaging duiden...

de munten 9 geeft ook waardering voor je werk aan....het boek vraagt zich af of dat ook wel zo is..
het komt er hier op neer dat je je te afhankelijk opstelt t.o.v. waardering van anderen...
het heeft te maken met eigenwaarde en zelfvertrouwen rianne......
ik bedoel het niet onaardig hoor, we leren er alleen maar van als we er voor open staan welliswaar... het boek ligt hier niet voor niks....

hoi Marianne
oh nee moet er niet aan denken aan een ander
als ik onverhoopt verliefd zou worden dan ga ik in een hoekje zitten wachten tot het over is  hihihih
en ja dat zelfvertrouwen he dat is nog een punt hoor
ben wel overtuigd dat wat ik doe dat het goed is maar dat heeft vooral met creatieve uitspattingen te maken
maar verder zou ik wel wat meer vertrouwen kunnen gebruiken
wie weet komt het nog  ik heb  de tijd ;)
en ja waardering over mijn werkjes krijg ik zeker en ja dat vind ik leuk
dank je wel meisie
liefs Rianna

assie63

Citaat van: marianne op februari 16, 2012, 07:51:11 AM
Citaat van: assie63 op februari 16, 2012, 07:04:33 AM
goedemorgen allemaal

vandaag

staven ridder-staven 3-staven 9

er op uit gaan om mijn horizon te verbreden, en mij te verdedigen

nou assie dat is nog eens vooruitgang, dat is nog eens vernieuwing.....
geweldig meisje.....dikke proficiat......
vandaag zit je in de staven.....
je brandt van verlangen,  het vuur, de enerige boorelt als nooit tevoren, je staat al in de rij voor de polonaise....
en ik denk dat je nog met de prins gaat dansen ook......
maar dan moet je wel komen afzakken naar limburg het komend weekend....want..http://youtu.be/NeFRQZMOCoM.
ja lekker hoor, nee geen zin om naar limburg te gaan  ;D

assie63

Citaat van: marianne op februari 16, 2012, 07:54:35 AM
alle gekheid op een stokkie,
ridder van staven staat voor een geheel nieuwe situatie....er wordt het een en ander van je verwacht, maar je zult dit optimisitsch aangaan pakken...je weet ook dat er obstakels liggen, maar ondertussen weten we; waar is niks??? :-*
ja nou dat klopt dus, ja ben een optimist dus dat komt wel goed, ja overal si wel wat, Dank voor duiding, assie xx

kristina1975

Hiii
Ik had zo'n drukke dag en ook een mooie dag :)
Ik heb net de Kelken Ridder en het Boek
Ben benieuwd wat mijn ridder mij zal brengen en wie die ridder is  :D

Marianneeee xxxxxxx

assie63

goedemorgen allemaal


staven heer-penakels 6-keuzes

hulp aanvaarden van een heer door een keuze te maken

kreeft

goeiemorgen,  :)

bekers6
ridder v/d staven
schildknaap v/d zwaarden
?
goed gevoel en gedreven om vooruit  te geraken
alleen die schildknaap geeft nog een beetje twijfel
?
ik las de uitleg en zeg nu gewoon zoals het op mij overkomt :)

:)

dameblanche

#369
hihi rianne, onverhoopt verliefd worden op een ander...ga je dan stil in een hoekie zitten wachten totdat het over is?
als je er niks mee doet, dan kun je nog lang in dat hoekkie zitten ;D

dameblanche

#370
Citaat van: Believe75 op februari 17, 2012, 00:12:04 AM
Hiii
Ik had zo'n drukke dag en ook een mooie dag :)
Ik heb net de Kelken Ridder en het Boek
Ben benieuwd wat mijn ridder mij zal brengen en wie die ridder is  :D

Marianneeee xxxxxxx

laat die kelken ridder maar lopen, die heeft alweer het boek naast zich liggen....
onvolwassen gedrag, die hier en daar nog wat heeft lopen...
maar hoe staat het met eventuele cursussen?
ik heb het idee dat je je weer iets meer wilt gaan ontplooien..................

dameblanche

Citaat van: assie63 op februari 17, 2012, 07:06:24 AM
goedemorgen allemaal


staven heer-penakels 6-keuzes

hulp aanvaarden van een heer door een keuze te maken

staven koning, een krachtige kaart....je blaakt van energie...je komt vandaag meer in je evenwicht en gaat genieten van een groter wordende stabiliteit....
ga je vandaag iets voor jezelf doen of kopen??

rianna

goedemorgen allemaalllll
vandaag trok ik
Kelken 3 en 5 = de boom
e valt iet te vieren 
de boom zeg dat ik me ga settelen??
liefs Rianna

dameblanche

jazeker valt er iets te vieren rianne...kelken 3 de favouriete kaart van believe, maar ik denk zo van iedereen...
een wedergeboorte, een nieuwe creatieve fase wat aan breken gaan, in het creatieve kun je heel wat dingetjes in kwijt, je krijt er goed je tijd mee om, je bent lekker bezig en kunt hierbij je hoofd goed leeg maken...
je zou het eigen lijk meer willen doen dan dat je het op dit moment [nog] doet..
maar je zit alweer vol plannetjes, alleen soms zit je gezondheid even niet mee, en dan komt er weinig van de grond.....

rianna

Citaat van: marianne op februari 17, 2012, 09:41:01 AM
jazeker valt er iets te vieren rianne...kelken 3 de favouriete kaart van believe, maar ik denk zo van iedereen...
een wedergeboorte, een nieuwe creatieve fase wat aan breken gaan, in het creatieve kun je heel wat dingetjes in kwijt, je krijt er goed je tijd mee om, je bent lekker bezig en kunt hierbij je hoofd goed leeg maken...
je zou het eigen lijk meer willen doen dan dat je het op dit moment [nog] doet..
maar je zit alweer vol plannetjes, alleen soms zit je gezondheid even niet mee, en dan komt er weinig van de grond.....

ja dat is inderdaad zo 
ik ben wel graag bezig en als het dan lukt dan ben ik tevreden
ben wat dat betreft wel een pietje precies hoor
maar inderdaad mijn rug laat het nog al eens afweten maar goed
ouderdom komt met gebreken 
dank je wel meis
liefs Rianna