Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

"School"

Gestart door frommeltje, januari 31, 2012, 09:42:39 AM

frommeltje

Hoi,

Ik zit in de klas en we krijgen een opdracht van onze juf.
We moeten in een groep een toneelstuk maken en opdragen.Ik zie dat helemaal niet zitten.Ten eerste houd ik niet van groepen en ten 2de heb ik helemaal geen zin om een toneelstuk te gaan spelen.
Ik sta op en zeg dat ik er geen zin in heb,ik ga naar huis.
Ik loop over de straat en zie daar ineens onze juf,die is me aan het zoeken.Ze ziet me en roept dat ik terug moet komen.Ik loop gauw door en ben absoluut niet van plan om met haar mee te gaan.Ik loop ergens in waar ze niet bij kan komen......ik word wakker.

Ik ben al zolang met dromen bezig maar begrijp nog steeds niet wat ze me willen zeggen.Een school betekent volgens mij dat ik nog wat dingen moet leren in het leven.Helaas veel verder kom ik niet.Ik weet dat dromen vaak symbolisch zijn maar ik moet er wel even bij vermelden dat ik in het echt ook niet van groepen houd.Ik weet niet of dit van belang is.
Hoop dat iemand zich eraan wil wagen,bedankt en groetjes.

Ricca

Lieve From,

Een school staat inderdaad voor een leersituatue, dat heb je goed gezien. Er staat in de droom één heel duidelijke les op het programma, maar je hebt er geen zin in en loopt ervoor weg. Maar de "juf" (waarschijnlijk je intuïtie = innerlijke lerares) roept jou weer bij de les. En dan verstop je je maar ergens, in de hoop die roep niet meer te horen. Juist op dat moment word je wakker... zodat de droom nog vers in je geheugen zit en je ernaar kunt kijken.

Wat houdt die les in waar je geen zin in hebt? Het gaat in de droom om het maken van een toneelstuk, samen met de klas, en het ook uitvoeren ervan. Maar je houdt helemaal niet van groepen... Misschien vermijd je in het dagelijks leven bepaalde groepsbijeenkomsten of sociale gebeurtenissen (familievisites of iets anders) omdat je ze ervaart als het opvoeren van een toneelstukje, een verplicht nummer, niet écht maar gespééld...

In de droom moet je zelf meeschrijven aan het stuk en wat let jou om er een stuk naar wens van te maken en jezelf een rol toe te bedelen die helemaal bij jou past en die je met plezier zou spelen? Misschien een glansrol, misschien een bescheiden rol, dat maakt niet uit, als jij je er maar prettig bij voelt.

In het waakleven gaat het precies zo. Ieder mens creëert zijn eigen werkelijkheid. Als je gelooft dat de wereld één grote poppenkast is, een schijnvertoning, dan is dat wat je zult ervaren. Maar als je je gedachten over de wereld of over je omgeving verandert, zul je zien dat je de mensen in die omgeving ook anders gaat ervaren.

Zal ik je een geheim verklappen? De wereld is inderdaad een poppenkast, een schouwtoneel waarin ieder zijn rol speelt, maar het is een zeer waardevolle poppenkast. Eentje waarin wij in staat gesteld worden warme relaties met anderen te ontwikkelen. En is dit niet het doel van het leven: te weten dat je niet alleen bent, dat je omringd bent door mensen die allemaal net als jij vurig verlangen zich met anderen te verbinden. Mensen zijn nu eenmaal sociale wezens. Misschien uiten anderen zich op een andere manier dan jij, of op een manier die jou niet zo bevalt, maar treur niet om de tekortkomingen die je om je heen tegenkomt. Die hebben een doel. Want waar anders dan in een onvolmaakte wereld zou je iets kunnen leren? :) En daarmee ben ik terug bij de school, de leerschool van het leven.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

frommeltje

Hoi Ricca,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Weer klopt ie helemaal.In het dagelijks leven vermijd ik inderdaad bepaalde visites,gewoon omdat ik inderdaad het gevoel heb dat ik een toneelstukje moet spelen.
Ik heb er vaak geen zin in en vind het ook zeer vermoeiend.Ik kan niet goed tegen druktes.Al die gesprekken van mensen blijven maar in m'n hoofd hangen.
Maar natuurlijk weet ik dat je gelijk hebt en moet je er zelf wat van maken.
Waarschijnlijk houd ik teveel afstand en dat zal dan ook wel 1 van de lessen zijn die ik moet leren.Mensen meer toelaten!!!
Mensen zijn sociale wezens,maar toch heb ik het gevoel dat ik daar iets te weinig van mee heb gekregen.Ik kan me vaak alleen veel beter vermaken dan met andere.
Over het algemeen kan ik met iedereen wel goed overweg maar op afstand.
Er staan veel inzichten in je uitleg,bedankt,groetjes...