slapen in een boom.

Gestart door raven67, januari 24, 2012, 07:18:39 AM

raven67

Ik droom.
Ik ben op zoek naar een slaapplaats ver van de drukte, en sla een donker bospaadje in.
Ik klim in een boom en vind een mooie heel dikke zijtak (dik als een boomstam), waar ik gewoon op kan liggen, en bemerk dat ik ook mn slaapkleding al aan heb.
Ik slaap hier, in 1 houding heel de nacht en word zelfs een beetje gewekt door de mensen die in de nabijheid wonen en hun auto's starten om naar het werk te gaan. Sommigen lopen zelfs gewoon langs me, maar zien me niet.
Als ik zelf op wil staan en uit de boom wil klimmen zie ik dat de tak ineens gevaarlijk dun is, ik krabbel naar de boomstam, maar red het net niet, de tak breekt. Ik val in het water, lichtbruinig (roest / licht modderig) en kan gewoon onderwater ademen en kijken alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ook realiseer ik me dat dit water naast een eeuwenoud kasteel ligt, en als er uiteindelijk een duiker komt om me op te halen zeg ik hem, nee! , we moeten eerst de bodem van deze vijver onderzoeken, want er liggen hier zeer interessante dingen, misschien wel een schat, en andere dingen uit de oudheid..

En daar hield het eigenlijk wel op, en werd ik wakker.

janice

Dromen analyseren laat ik lekker over aan de experts maar wel kwam ik dit tegen over ademen in water:

"Droom je dat je onder water kunt ademen, dan sta je open voor onderbewuste gevoelens en paranormale waarnemingen.
Dit staat ook voor teruggaan naar de baarmoeder. Je wilt terugkeren naar een afhankelijke situatie waar je vrij bent van verantwoordelijkheden. Wellicht voel je je hulpeloos of gevangen in intense emoties."
Intuitie is verstand dat haast heeft

raven67

Ik denk ( voel) dat het meer een link naar onderbewuste waarneming is. Zeker vorige week maandag en dinsdag nacht waren erg onrustig, kon ook niet goed slapen toen.

Thanks voor de reactie,
Raven.

Ricca

Lieve Raven,

Mooie symboliek in deze droom over het slapen en over de droomwereld. Het onderwerp heeft duidelijk je interesse. :)

Met je slaapkleding al aan (wel zo handig ;D) zoek je een slaapplek ver weg van de onrustige drukte van de gedachten die jou eerder uit de slaap hielden. Je gaat op onderzoek in de geest en het donkere bospaadje is de toegangsweg naar het onderbewustzijn, dat geheimzinnige gebied waar achter iedere boom iets onbekends (en misschien wel engs) zou kunnen loeren en dus besluit je dat het veiliger is om in een boom te klimmen en dáár te slapen. De boom die je vindt is geen toevallige boom (niets in dromen is toeval), maar een boom die iets zegt over de structuur van je innerlijke wereld, van je geest of psyche. De brede takken laten niet alleen zien dat je waarschijnlijk een hartelijk, liefhebbend persoon bent, maar ook dat je zeer wel in staat bent jezelf innerlijk te ondersteunen. Hier vind je rust en je slaapt de hele nacht op zo'n brede tak in je geest.

Dan, tegen de ochtend, word je halfwakker door de geluiden van mensen in de omgeving. Toch gaat de droom gewoon door, dus je bent niet écht wakker geworden, je hebt slechts gedróómd dat je wakker werd. Dit 'vals ontwaken' is een teken dat je in de droom op een ander bewustzijnsniveau bent terechtgekomen.

Omdat je echter meent dat je wél wakker bent, wil je opstaan en uit de boom komen, maar tot je schrik zie je dat de tak ineens gevaarlijk dun blijkt te zijn. De verandering van dikke tak in dunne tak is weer een gevoelsindicator: de angst - waarschijnlijk dezelfde angst als in eerdere nachtmerries - is teruggekomen. En natuurlijk is de tak precies zo sterk als jouw vertrouwen in de sterkte van de tak. Zodra het vertrouwen verdwijnt, breekt de tak en plons je in het water van de droomwereld...

... wat waarschijnlijk ook wel jouw bedoeling was, maar om het bewust mee te maken is wel even slikken...

... en dan merk je dat je helemaal niet hoeft te slikken, je kunt onder water gewoon ademen. :) Natuurlijk kun je in de droomwereld ademen, het is geen écht water, maar het element water.

Het water is wat bruinig, maar dat kan altijd veranderen en zelfs helemaal helder worden als je je meer thuis gaat voelen in je dromen. En over thuis gesproken - het eeuwenoude kasteel aan de rand van het water, laat zien dat je in dromen toegang hebt tot zeer oude herinneringen en tot alle mythen en sprookjes uit de geschiedenis van de mensheid. Een kasteel kan ook een verdedigingswerk zijn, een psychisch verdedigingswerk, maar die betekenis gaat vooral op wanneer je je in het kasteel zou opsluiten.

Tenslotte staat een kasteel ook voor het fantasievolle aspect van de droomtoestand en het spreekt inderdaad meteen tot je verbeelding, want je vermoedt dat hier in het water van de droomwereld interessante dingen en misschien wel schatten te vinden zijn. En dat is ook zo. Je wilt het tot de bodem onderzoeken en ik wens je veel succes daarbij. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love