korte droom, deur slaat open.

Gestart door raven67, januari 15, 2012, 16:00:46 PM

raven67

Ik droom,
Ik ben in een donkere slaapkamer, en de deur is net dicht. Ik denk nog, ik moet hem dichthouden, en zet mn voet ervoor.
Toch slaat de deur open, met een kracht alsof er een vrachtwagen doorheen komt, ik word gewoon hard opzij gedrukt.
Deze kracht is "iets"wat perse de kamer in wil, en dus ook komt, en mn gevoel in de droom is onheilspellend, een nachtmerriegevoel.
Daarna schrik ik ook wakker.

Na dit soort dromen blijf ik meestal even wakker om er niet terug in te vervallen.

Groeten,
Raven.

IKKE***)

Hoi Raven,

Kan er niets aan doen maar wordt steeds getrokken naar je dromen.
Heb nog steeds het idee dat je d.m.v. de dromen die je hebt gewaarschuwd wordt en een advies krijgt.

De deur is dicht gegaan voor je. je hebt het zelf gedaan. Het was klaar.
Maar.... dat is je verstand. Je gevoel doet gewoon de deur weer open hoor of je nu wilt of niet.
Je ego, het denken wordt opzij gedrukt door je gevoel. Een krachtig gevoel.
En euh.... dat vindt een man meestal niet leuk ;D daar het volgens het zwart -wit idee hoort te zijn dat een man vanuit zijn verstand acties onderneemt en een vrouw vanuit haar gevoel. Ik zeg niet voor niets zwart- wit idee daar er natuurlijk een scala van mogelijkheden is.
Mocht ik goed zitten met mijn interpretaties dan komt bij mij de volgende vraag op: Wat houd je tegen om je gevoel op tafel te leggen, aangaande de kwestie die volgens mijn koppeling van je dromen al langer speelt en je bezig houdt?

Groet van Lana.

Ricca

Lieve Raven,

"Iets" maakt in de droom heel letterlijk inbreuk op jouw gevoel van veiligheid. Het "iets" lijkt heel sterk en duwt jou ook gewoon opzij, maar daaraan zie je alleen maar hoe groot jouw weerstand is om dat "iets" onder ogen te zien. Hoe groter jouw tegenzin om ernaar te kijken, het "iets" toe te laten en te verwelkomen, hoe sterker je het maakt. Het lijkt zo sterk als een vrachtwagen... Maar eigenlijk stelt het niets voor! Weet je dat angst altijd verbeelding is? Het is geen werkelijkheid. Er is in heel het heelal niets om bang voor te zijn... Ik heb het al vaak gezegd: angst is in de spiegel kijken en enge gezichten trekken tegen jezelf.

Het wakker schrikken is goed, het is een noodzakelijke ontlading van spanning, zodat de angst weg kan stromen. Dat is de helende werking van nachtmerries. Die werking is soms maar van korte duur en daarom is het wel belangrijk om je later, overdag, af te vragen waar je bang voor bent in het leven of waar je bang voor bent in jezelf. Zodat je ook in het waakleven aan die angst kunt werken.

Ik kan me voorstellen dat je er na zo'n droom niet happig op bent om snel weer in slaap te vallen en misschien wel in de nachtmerrie terug te keren, maar eigenlijk is dat jammer, want juist als de spanning eraf is en de angst aan den lijve gevoeld en weggeëbd is, zou je kunnen ontdekken wat zich daar achter die deur bevond. En ik geef je op een briefje dat dat niets angstwekkends zal hebben. :)

Zelf had ik onlangs een nachtmerrie van de gebruikelijke soort. Ik werd achtervolgd door een eng wezen (een oude angst) en toen het me vastgreep, werd ik schreeuwend wakker. Eenmaal wakker vond ik het echt jammer dat ik mezelf wakker geschreeuwd had en probeerde ik zo snel mogelijk - en in dezelfde houding als waarin ik ontwaakt was - weer in slaap te vallen. Vrijwel meteen zag ik toen het beeld van een prachtige, witte, niet-verblindende zon die achter een wolk te voorschijn kwam (voor-schijn, wat een mooi woord in dit verband). Ik kon het beeld een hele tijd vasthouden en ervan genieten. De angst was totaal verdwenen en voor mijn gevoel ook blijvend verdwenen. En ik was alleen maar blij!

Misschien helpt dit voorbeeld je om de moed te vinden om een eventuele volgende keer, wanneer je wakker bent geschrokken, bewust en vol vertrouwen de droom weer binnen te gaan. Dat vertrouwen is op zich al genoeg om de angst om te buigen naar het licht. En die ombuiging zal ook doorwerken in je waakleven. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Pink

Raven, Lana en Ricca,

Deze droom was me nog niet opgevlalen maar ik vind haar wel heel herkenbaar. Ik heb de laatste tijd vaak "adembenemende" dromen. Ik verstar en mijn luchtpijp wordt beetje bij beetje dichtgedrukt. Totdat ik steevast zwetend wakker word.

Als het zich weer voordoet, ga ik eens kijken wat er zo adembenemend is.

Pink

raven67

Ricca,
Ik hoop dat ik me ertoe kan brengen, en wil het zeker proberen om mezelf ertoe te brengen.

Ik ben dan ook echt benieuwd wat er gebeurt...

groeten, Raven.