Wie o wie zou voor mij kaarten willen leggen met betrekking tot liefde en werk.

Gestart door Dirkje, januari 14, 2012, 20:13:18 PM

Dirkje

De laatste jaren heb ik erg veel achter de rug op gebied van werk en liefde. Erg veel verdriet in een moeizame relatie, paar jaar terug een eigen huisje gekocht en een jaar geleden mijn baan verloren bij een organisatie waar ik lang werkzaam was en mij helemaal thuis voelde. Gelukkig heb ik sinds kort een nieuwe baan, maar voel me hier erg ongelukkig. Voelt dan ook allemaal zo somber. Kan er iemand voor mij in de kaarten kijken hoe het de aankomende tijd of dit jaar verder gaat op het gebied van liefde/relaties en werk.

Warme groet, Dirkje

Leeuwin

@Dirkje,

Hierbij voor jou een astrologische huizenlegging.

1. Persoonskaart: Staven 2
2. Geld, bezittingen en waarden: Staven 9
3. Communicatie, directe omgeving: Pentakels Ridder
4. Gezinsleven: Staven 8
5. Creativiteit en kinderen: De Wereld
6. Werk en gezondheid: Pentakels 6
7. Relaties: Pentakels 4
8. Transformatie/het verborgene: Bekers Ridder
9. Reizen en opleiding: Pentakels 3
10. Ambities: Gerechtigheid
11. Sociale activiteiten: Zwaarden 4
12. Afgescheidenheid/gevoelsleven: Kelken Aas

De persoonlijkheidshuizen 1, 5 en 9
Je voelt je heel somber schrijf je maar ik zie aan Staven 2 dat de wereld voor je open ligt, als je het maar wilt zien. Aan Staven 9 zie ik dat je je nog erg gekwetst voelt over een aantal dingen en zolang je die gekwetstheid voelt, heb je minder of geen oog voor de goede mogelijkheden die er momenteel al voor je zijn of nog op je pad komen.
Zo aan de Wereld te zien is dit zelfs héél wat! Je hebt hierin nogal wat voor de boeg, ik heb dan ook makkelijk "praten". Waar het nu om gaat is, om het gevoel beperkt te zijn los te laten en nieuwe mogelijkheden te zien. Ik heb zelfs het gevoel dat de mensen om jou heen meer vertrouwen in je hebben dan dat jij in jezelf hebt Staven 2/De Wereld. Ik zou haast zeggen vertrouw op de mensen die vertrouwen in je hebben.
Gelet op Pentakels 3, denk ik dat jij je kunstzinnige aanleg verder gaat ontwikkelen. Het gevoel dat jij een opleiding gaat volgen komt bij mij nu sterk door! Ik heb het gevoel dat je meer kunt dan je nu doet. Het duurt nog wel even maar je zult op een gegeven moment de erkenning krijgen die je verdient.

De materiele huizen 2, 6 en 10
Op zich heb je geen financiele problemen maar ik heb het gevoel dat je voorlopig even wat spaarzaam moet zijn (Staven 9) Verder heb ik het gevoel dat je weleens last hebt van je gewrichten (Pentakels 4). Op zich hoeft dat niks ernstigs te zijn maar ik zou er voor de zekerheid toch even een dokter naar laten kijken. Ben jij soms advocaat/jurist ofzo of gaat juist jouw belangstelling hier naaruit?
Ik heb ook het idee dat je soms last hebt van kou en je behoefte hebt aan fysieke warmte. Heb jij iets met Italie?

De communicatiehuizen 3, 7 en 11
Ik heb het idee dat je momenteel nogal teruggetrokken leeft (Zwaarden 4) terwijl anderen je toch vaak als een rots in de branding beschouwen (Pentakels Ridder). Je bent voor anderen in ieder geval vaak een steunpilaar. Kan het zijn dat je het gevoel hebt (te) weinig te krijgen voor wat je geeft? Geef je makkelijker dan dat je ontvangt? Ik heb het gevoel dat de geef-neem balans bij jou wat evenwichtiger moet worden.

De relatiehuizen 4, 8 en 12
Heb jij kinderen? Ik heb het gevoel dat jij emotioneel en/of financieel nog iets moet afsluiten (met hen) om weer een nieuwe start te maken. Er zitten jou mogelijk nog dingen dwars (Staven 8). Hierover praten gaat je momenteel moeilijk af (Bekers Ridder)
Ik "zie" wel dat er een mooie nieuwe liefde voor jou in de toekomst is weggelegd (Bekers Ridder) Ik denk ook dat jij op nogal gesloten types valt, mogelijk omdat jij dit mysterieus over vindt komen/jou dat in ieder geval fascineert. De keerzijde van de medaille is dat de persoon/personen in kwestie moeilijk bereikbaar zijn als er iets bepraat moet worden. Dit geeft jou weer een gevoel van machteloosheid waardoor je je terugtrekt.
Ik heb het gevoel dat jij behoefte hebt aan iemand die zich meer open stelt, waar je niet meer alles "uit moet trekken". Gelet op Kelken Aas zul je die persoon ook ontmoeten.

Groetjes van Leeuwin

Dirkje

Beste leeuwin,

Dank je voor de legging. Een aantal dingen die jij uit de kaarten haalt, kan ik mij zeker in vinden en plaatsen. Ik zal mijn situatie iets verder beschrijven, dan begrijp je misschien mijn sombere gevoelens. Van nature ben ik een optimistisch persoon en een vechter, dat is denk ik mijn redding. Ik weet dat ik aan een nieuw begin nu sta. Probeer dat positief tegemoet te zien, maar door alle tegenslagen de afgelopen jaren en de eerste nieuwe start een nieuwe baan, die ik noodgedwongen wel moest nemen, maar mij zo verdrietig en ongelukkig in voel, liefdesverdriet zeg maar, kwetsingen ook in de kaarten te lezen en financieel zwaar, maakt bij elkaar dat ik mij erg somber en uitgeput voel. Klopt inderdaad ook dat ik daardoor een teruggetrokkken leven leid. Zo'n vijf jaar geleden ben ik gescheiden, wat een langdurige en emotioneel zware procedure werd. Heb 3 kinderen waarvan er 2 er in die periode het erg zwaar hadden. Met 1 hebben we in die tijd erg veel problemen gehad. Gelukkig gaat het nu met alle drie goed. Ook de verstandhouding tussen ons ouders en de kinderen. In die tijd kreeg ik een nieuwe relatie. Dacht de grote liefde van mijn leven gevonden te hebben en hield zielsveel van deze man. Nog ben ik daar emotioneel niet los van. Maar deze roze wolk bleek minder roze, want deze man bleek een man te zijn met een zware narcistische persoonlijkheidsstoornis. Het werd een relatie met veel pieken en vooral dalen, veel emotionele manipulaties en kwetsingen en hachelijke situaties, dus veel verdriet en pijn, maar waar ik mij, door mijn toch groot houden van niet los kon maken uit deze relatie. Maar misschien ook doordat ik op dat moment niet in de sterkste periode zat van mijn leven: mijn slopende scheidingsprocedure, zorgen om de kinderen en op mijn werk midden in een reorganisatie (werkzaam voor Personeelszaken, dus jurist, advocaat ligt wel een beetje die kant uit). Verder heb ik in die periode 4 noodgedwongen verhuizingen achter de rug. De laatste was 2 jaar terug, ook weer noodgedwongen een huisje gekocht wat financieel eigenlijk te zwaar was en nu helemaal is. Dan vorig jaar zelf getroffen door deze reorganisatie, dus je begrijpt dat dat de laatste druppel was. Had het gevoel dat op alle vlakken de grond onder mijn voeten weggeslagen was. De relatie met mijn vriend is een paar weken geleden definitief verbroken. Maar ook al weet ik dat het beter is, emotioneel ben ik daar nog niet klaar mee, mis hem toch. Ook zit er veel verdriet, pijn en woede wat er allemaal aan nare dingen door hem gebeurd zijn. Vandaar dat ik zo graag wat verder zou willen kijken. Ik weet ik sta aan een nieuw begin, weet dat ik daarvoor zelf moet knokken, maar komt er misschien een nieuwe baan voor mij en gaat dat lang duren of niet zo lang en vind ik dan wel mijn plekje. Ik werk nu inderdaad zo onder mijn niveau, wat ik doe, is ook niet mijn ding en bij deze organisatie voel ik mij ook helemaal niet thuis. Ik zou ook graag inderdaad een opleiding willen doen, maar heb daar de middelen niet voor en ben nu zo uitgeput dat ik op dit moment ook niets zou opnemen. En wat zou ik dan moeten doen?? Ik denk daar vaak over na. Verder in mijn eigen vakgebied iets juridisch of iets met schrijven, dat is inderdaad misschien dat kunstzinnige wat ik leuk vind.
Wat betreft de liefde, mijn vriend was inderdaad ook een gesloten persoon, waar met moeite wat uit te trekken viel. Ik weet dat ik eerst alles rond mijn laatste relatie moet verwerken. Aan de andere kant en dat zeggen anderen tegen mij zal ik dat pas echt doen als er een ander op mijn pad komt, waar ik mij goed bij voel en die er voor mij zal zijn. Vandaar toch ook stiekem die vraag, komt die ander? In de verre toekomst of over niet al te lange tijd. Zou mij trouwens niet zo blindelings in iets nieuws storten.
Dat dus even, mijn achterliggende situatie. Hoop in de kaarten inderdaad raak. Ook trouwens over dat stukje geven en nemen. Dat is absoluut zo en is ook iets waaraan ik moet werken. Ik geef meer dan dat ik ontvang. Hoop dingen heb je dus zo bij het goede einde leeuwin. Mag ik je en ik weet niet of dat mogelijk is en of je dat sowieso zou willen doen, maar is er nog een legging waarin wat verder valt te lezen over mijn vraagtekens liefde, opleiding, werk etc. Dat zou ik zo fijn vinden.

Warme groet,
Dirkje

Leeuwin

Hoi Dirkje,

Hier nog een kleine legging van je toekomstige liefdesleven

1. Hier draait het om: Staven 8
2. Zo begint het: De Gehangene
3. De reacties: De Hogepriesteres
4. Het resultaat: Kelken 10

1. Deze kaart ligt ook al op de plaats van je gezinsleven in de astrologische huizenlegging. Het geeft voor mij aan dat je het voorlopig alleen zal gaan doen. Het gaat al een stuk beter tussen jou en de andere gezinsleden maar e.e.a is nog ietwat voor verbetering vatbaar.
Op een gegeven moment wordt de basis naar een nieuwe liefde gelegd.

2. Deze kaart symboliseert een diepgaande verandering. Gecombineerd met Kelken 10 vindt die verandering in je gezin plaats. Ik doel hier niet op wat geweest is maar op jouw nieuwe liefde uiteindelijk komt. Let er wel op dat je je huidige relatie patronen probeert te doorbreken daar je anders misschien weer op een narcistische persoonlijkheid gaat vallen en je weer dezelfde problemen krijgt.

3. Momenteel neemt jouw omgeving een afwachtende houding tegenover jou aan. Als jij verandering wilt zul je weer :P zelf naar mensen toe moeten gaan. Ik heb het idee dat ze je momenteel wat onbereikbaar vinden.

4. Als jij de voor jou juiste werkplek hebt gevonden en jij tussen de voor jou juiste mensen zit dan komt die nieuwe liefde ook vanzelf. Ik heb het idee dat je momenteel tussen mensen zit waar je weinig aansluiting mee hebt.

Je werk.

1. Hier draait het om: Pentakels 8
2. Zo begint het: Zwaarden 4
3. De reacties: De Hogepriester
4. Het resultaat: Staven Koningin

1. Het gaat erom een heel nieuw begin aan te durven in je werk die langzaam maar zeker tot het door jouw gewenste resultaat zal leiden.

2. Je voelt je momenteel machteloos en heb helaas niet veel hoop meer op de toekomst

3. Je kunt je huidige omgeving volledig vertrouwen! Voor advies of ondersteuning ben je daar in goede handen. Degene die voor jou belangrijk zijn zullen oprecht en enthousiast op jouw wensen reageren.

4. Je zult je op het werkvlak helemaal geven en heel optimistisch en tevreden worden. Ik sluit ook niet uit dat jij aan het einde van deze periode iemand ontmoet die weleens heel belangrijk voor je zou kunnen worden.

Liefs van Leeuwin.

Dirkje

Beste leeuwin,

Dank voor de tijd die je in mijn gedoe zeg maar, hebt willen steken. Ik ben niet zo heel erg thuis in het lezen van de tarotkaarten en hoe je dat kunt interpreteren, maar zo bizar hoe raak een hoop dingen. In jouw laatste legging ligt een hoop positiviteit gelukkig. qua kinderen, gezinssituatie is het zeker zo dat het goed is dat de daadwerkelijke rust terugkeert, ondanks dat het zeker de goeie kant is uitgegaan is dat wel iets wat hopelijk daadwerkelijk gaat gebeuren. Het gaat goed met ze, maar mijn verdriet, onzekerheid zal absoluut ook bij hen voelbaar zijn, dat is zeker een belangrijk punt. Je hebt het over dat ik onbereikbaar ben voor sommige mensen, dat is denk ik ook zo omdat ik niemand met mijn gedoe wil lastig vallen, nergens zin in heb en mij het liefst ook daadwerkelijk terugtrek, maar ook dat zal vast beter worden. Ik begrijp alleen je legging qua werk niet. Je hebt het over dat ik weinig aansluiting vind bij mensen op de werkvloer?? Dat klopt absoluut. Deze mensen zijn heel anders en zitten op een ander level dan ik, maar daaronder de werklegging die aangeeft dat daar veel uit kan komen, vertrouwen, advies, motivatie en tevredenheid. Bedoel je daarmee mijn huidige werk?Dat is me niet helemaal duidelijk.

Liefs, Dirkje

Leeuwin

Sorry Dirkje,

Ik had me duidelijker moeten uitdrukken!

Op de werkvloer heb je weinig aansluiting bij mensen maar bij een of meer leidinggevende(n) heb of krijg je die aansluiting zeker wel! Wedden dat hun het ook opvalt dat jij op een ander level zit dan je collega's?! Ik heb het over je huidige werk dus.

Ik heb het gevoel dat jij eerst met je werk in het reine gaat komen en dat daarna je liefdesleven weer komt.

Groet van
Leeuwin

Dirkje

Beste leeuwin,

Dank voor je antwoord. Ik voel ook zeker dat ik eerst en zeker werk eerst weer op de rit moet hebben voordat prive, ik weer open kan staan voor een eventuele relatie. en buiten het werkgebeuren eerst mijn laatste relatie een plek moet geven. Wat mijn huidige werkgever, hoop dat jij en de kaarten het bij het goede einde hebben, dat zou fijn zijn. Dank je nogmaals voor je tijd en verdieping in mijn situatie.

groetjes,
Dirkje

Leeuwin

Hoi Dirkje,

Ik hoop echt voor je dat je op een werkplek terecht komt die beter bij je past dan het huidige. Met liefde heb ik me voor je verdiept in jouw situatie.

Groetjes van
Leeuwin