hulp bij jaarlegging

Gestart door jericho, januari 09, 2012, 14:10:07 PM

jericho

Op gebied van tarot beschouw ik mezelf nog een beetje als beginneling. Dagkaarten en andere korte leggingen deed ik wel al regelmatig voor mezelf, maar nu heb ik voor het eerst dus een jaarlegging gedaan. Ik geef ze hieronder weer en probeer ook mijn interpretatie weer te geven. Kunnen jullie jullie interpretatie, gevoel hierop geven? Merci!
1. persoonskaart: zwaarden 6
2. geld en bezittingen: koning van kelken
3. omgevingsinvloeden: staven 9
4 gezinsleden, geliefden: aas van pentakels
5 creativiteit&kinderen: rad van fortuin
6 werk en gezondheid: koningin van pentakels
7 relaties: bekers 2
8 wat in de diepte is: zon
9 grote reizen: bekers 4
10 ambities &wetten: ster
11 sociale activiteiten: ontwaken van krachten, blij vertrek
12 gevoelsleven: koningin van zwaarden

1 Mijn interpretatie: er is in mijn persoonlijk leven het voorbije jaar al héél wat verandering geweest. Deze trend zet zich verder, "ik ben er nog niet". Er gaat nog héél wat veranderen, maar uiteindelijk komt alles goed
2 - 6 - 10 Ik vind het héél belangrijk om in mijn werk mijn gevoel en intuïtie te kunnen volgen. Ik vind ook in werk "eerlijkheid" belangrijk. Wil iets realiseren, iets bereiken, maar heb ook nood aan zekerheid. Als ambitie wil ik graag succesvol zijn in wat ik doe.
3 ik heb nog wat angsten die ik moet overwinnen, ben soms bang of het allemaal wel gaat lukken?
4 Ik kom niets tekort en heb alles wat ik nodig heb.
5. deze kaart kan ik niet zo goed plaatsen
7 deze kan ik ook niet zo goed plaatsen. Enerzijds heb ik een gelukkig huwelijk, anderzijds is er terug wat contact met iemand uit "het verleden" Ik hoop niet echt op een liefdesrelatie, maar wel op een band die groeit tussen ons, (vriendschappelijk?) Ik weet dus niet goed op wie deze kaart slaat...
8. ik heb een sterke positieve energie in mij
9. deze kaart kan ik ook niet zo goed plaatsen... Misschien dat ik soms een aantal zaken te "bedrukt" inzie...?
11. mijn sociale leven ligt de laatste tijd wat op een laag pitje, misschien wordt dit wat krachtiger in 2012?
12. ik vind onafhankelijk zijn erg belangrijk....

Dit is mijn interpretatie, ben benieuwd naar die van jullie.
Alvast bedankt! 

Leeuwin

Hoi Jericho,

Hier in ieder geval van mijn kant een interpretatie.

1. De trend zet zich verder door en met Zwaarden Koningin krijg ik het gevoel dat jij met mensen en/of situaties gaat breken die niet goed aanvoelen voor jou. In eerste instantie kan dit een heel vervelend gevoel geven maar uiteindelijk zul je blij zijn dat je het hebt gedaan.
Gelet op Het Rad van Fortuin zullen er (ook) wendingen ten goede komen! Je beroepsmatige situatie zal in ieder geval beter worden. Misschien een rare vraag maar werk je als sociaal werker ofzo? Ben je van plan om grote reizen door de natuur te gaan maken, bijvoorbeeld het tropisch regenwoud (Bekers 4). Ik krijg ineens de ingeving Egypte door, kun je dat plaatsen?

2. Financieel heb je dit jaar zeker niks te klagen maar ik vermoed dat je dat in voorgaande jaren ook niet hebt gehad. Wat je gezondheid betreft: ben je vatbaar voor bronchitis/astma ofzo? Ik heb ook het idee dat je wat moet oppassen met vet eten (gelet op Het Rad van Fortuin) Je lever of je galblaas kan mogelijk wat van slag zijn.
Ook over werk heb je komend jaar niks te klagen en tussen jou en je collega's zit het bovendien heel goed.

3. Er zijn komend jaar mensen in je nabije omgeving die jou liever wat op afstand houden (Staven 9). Is dit er misschien de oorzaak van dat je sociale leven op een laag pitje staat? Als je de tarotkaart die je hebt getrokken er even bij vermeld ;) dan kan ik je íets meer schrijven. Bekers 2 in combinatie met Staven 9 kan betekenen dat je eerst eens rustig gaat bekijken hoe het contact met die persoon uit het verleden verloopt, je neemt niet zomaar beslissingen. Ik heb het idee dat deze persoon jou dichter bij jezelf gaat brengen, in ieder geval als een soort van gids voor jou gaat werken. Kelken 2 staat niet alleen voor een goede verbinding met een ander maar OOK een goede verbinding met jezelf.

4. Pentakels Aas geeft mij ook de indruk van een gelukkig huwelijk. De persoon uit het verleden gaat bronnen bij jou aanboren die ook waardevol zijn (De Zon brengt het aan het licht!) maar die je tot nu toe zelf neit hebt ontdekt of niet durfde te gebruiken. Gelet op Zwaarden Koningin gaat hij je mogelijk helpen om dingen uit het verleden los te laten. Ook helpt hij jou om bepaalde angsten te overwinnen!

Ik heb een andere interpretatie van de kaarten dan jij maar dat betekent niet dat ik die van jou niet betekenisvol vind hoor! Ik zie de bijdrage van mezelf als een aanvulling die ik op jouw interpretatie heb gegeven!

Groetjes van Leeuwin

jericho

Eerst en vooral, super merci voor jouw interpretatie! Wat ben ik blij dat ik dit forum ontdekt heb! Tarot boeit me al een  hele tijd. Voor andere mensen heb ik nog niet vaak een legging gedaan. Voor mezelf wel, maar de interpretatie hiervan vind ik niet simpel. Wanneer voel ik de kaart echt aan en wanneer ben ik teveel mentaal bezig, of spelen mijn emoties en verlangens teveel een rol... Ik vind het dus super boeiend om hier nu met anderen in communicatie over te gaan :)
1. Dat ik met andere mensen ga breken kan ik op dit moment nog niet zo goed plaatsen, maar dit kan natuurlijk nog komen.
Dat het beroepsmatig zal verbeteren is fijn om te lezen. Niet dat ik het slecht heb op dit moment, maar ik heb mijn vaste job opgegeven om een eigen zaak op te starten. En hoe goed het ook aanvoelde om deze stap te zetten, de angst of het allemaal wel goed gaat komen speelt me toch wel parten ;). In de letterlijke betekenis ben ik niet echt een sociaal werker, maar in mijn zelfstandige activiteit speelt "fair trade" een grote rol. Neem daar nog eens bij dat ik nog bezig ben om allles uit te bouwen en er op dit moment nog "niets mee verdien", ben ik mss wel een beetje een sociaal werker  ;). Ondanks dat ik een commerciële activiteit beoefen, en dus een beetje commercieel moet denken om te overleven, staat dit commerciële onderaan bij mijn prioriteiten.
Ik hou inderdaad van reizen, en trekken in de natuur. Egypte stond niet direct bovenaan op mijn verlanglijstje, maar Nepal en de Himalaya wel...
2. Aan luxe hecht ik niet veel belang, financieel heb ik dus niets te klagen. Ik ben blij en gelukkig met wat ik heb. Gezondheidsproblemen heb ik op dit moment niet, maar ik probeer wel gezond te leven en heb onlangs beslist om suikers te laten  :)
Mijn hart ligt echt bij mijn werk... Aangezien ik pas een zelfstandige zaak heb opgestart heb ik niet echt collega's, maar mijn man is mijn rechterhand...en tussen hem en mij zit het héél goed  ;)
3.Mensen die mij liever op afstand houden ... daar ben ik me niet bewust van, maar het kan natuurlijk altijd...
Dat mijn sociaal leven op een laag pitje staat heeft denk ik te maken met de drukte van gezin, werk,... het is niet dat ik geen sociaal leven heb, het is lange tijd voldoende voor mij geweest, maar de laatste tijd heb ik gewoon wat meer behoefte aan een drukker sociaal leven. Bij 11 had ik trouwens de zegewagen. (dit was ik er vergeten bij zetten, wat het voor jou natuurlijk niet echt makkelijk maakt om er iets over te zeggen  :D
Ik ben de laatste tijd (oa door het volgen van allerlei cursussen) bezig om bewuster te gaan leven, en dichter bij mij mezelf te komen. Dat die persoon uit het verleden hierin een gids voor mij zal worden, verwonderde mij een beetje. Ik wist totaal niet dat hij hier ook mee bezig is. Waarom ik hoop op een vriendschapsrelatie met hem, weet ik eigenlijk zelf niet zo goed. het is een gevoel dat er gewoon zit, maar ik heb er geen verklaring voor... of is het mijn ego misschien dat hier teveel een rol in speelt???
4 Ik heb inderdaad een gelukkig huwelijk. We hebben in het verleden onze problemen gehad, maar deze hebben we overwonnen en dit heeft ons véél dichter bij elkaar gebracht.
Wat die bronnen zijn daar ben ik echt super benieuwd naar; dat is dan weer mijn nieuwsgierige kantje dat naar boven komt  ;)
Die angsten die ik moet overwinnen, daar kan ik denk ik vooral mijn eigen zaak en de angst of ik hierin ga slagen bij plaatsen.

Nogmaals bedankt voor jouw interpretatie! Ik vind het echt ferm dat je dit voor anderen doet!

Leeuwin

Hi Jericho,

Bedankt voor je uitgebreide en postieve feedback aan mij! Voor jezelf leggen is altijd wat moeilijker dan leggen voor een ander omdat het gevaar er altijd in schuilt dat je je teveel door je ratio en/of emoties laat leiden. Tarotkaarten hebben een enorme psychologische/spirituele diepgang wat altijd boeiend blijft en ook om daar met anderen over te communiceren.

Ik had aan jou geschreven dat je met mensen en/of situaties gaat breken. Wat die situaties betreft zal dit wel je vaste baan zijn. Mogelijk zijn er wat mensen die na een lange tijd eigenlijk geen behoefte meer hebben aan contact met jou, dit kan ik gezien hebben als mensen die breken met jou. Breken is in dit geval een wat zwaar woord van mijn kant. Op afstand houden vind ik in dit geval een betere term.

Van dat sociale gedeelte heb ik dus toch wel aardig ingeschat.

Wat voor een cursussen heb je trouwens gevolgd?

Je hoopt op een vriendschapsrelatie met hem omdat hij iets in zich heeft wat je schijnbaar ook graag in je eigen man ziet maar je man minder of niet heeft. Die persoon raakt een belangrijke snaar bij jou die niet of onvoldoende is aangeraakt.
De Zegewagen op de 11e plaats, zegt mij dat die sociale contacten er toch wel weer komen, zij het dat de samenstelling van je vrienden,-en kennissenkring wat anders is.

Sterkte met je zaak en
liefs van Leeuwin

jericho

wouw, snelle reactie ;)
Denk dat die mensen mss slaan op ex-collega's waarmee ik een ruimere band had opgebouwd dan enkel een "collega-relatie"... en waarmee het contact nu wat zal verwateren omdat ik mijn vaste job heb opgegeven.

De cursus die ik al gevolgd heb is "energetisch therapeut". Maar deze was vooral voor mezelf en niet om er op dit moment therapeutisch naar anderen al iets mee te gaan doen. Daarvoor sta ik nog teveel in mijn kinderschoenen.
Verder zit ik nu in mijn 2°jaar intuïtieve ontwikkeling.

En de belangrijke snaar die die persoon raakt kan ik ook wel plaatsen denk ik. Hij heeft een druk sociaal leven (waar ik dus op dit moment naar verlang  ;) en hij is muzikant en de muziek die hij maakt raakt me wel.
Misschien zijn dit inderdaad eigenschappen die mijn man niet/minder heeft. Maar ik ben ervan overtuigd dat mijn man dan weer eigenschappen heeft die die persoon niet heeft  ;). Vandaar dat een vriendschapsrelatie me wel wat lijkt :D

Groetjes

Leeuwin

Het zou jammer zijn als het contact echt zal verwateren. Hopelijk zullen jullie elkaar ooit weer zien en dat het dan weer gauw maar weer goed mag zijn.

Wie weet ga je nog weleens wat met die intuitieve ontwikkeling doen! Ik krijg nu zomaar het gevoel dat je met die intuitieve ontwikkeling meer gaat doen dan met die cursus "energetisch therapeut".

Ik kan me zeker iets voorstellen bij wat jij over je eigen man zegt en die man met wie je vriendschap wilt. Met die vriend, zullen we hem dan maar noemen, heb je gemeen dat je allebei van een druk sociaal leven houdt maar de vraag blijft inderdaad overeind of jullie in persoonlijke zin ook met elkaar matchen. Ik merk aan jou dat je veel te veel om je man geeft om voor die vriend te kiezen, is mijn bescheiden indruk maar hoor!

Groetjes van Leeuwin

jericho

mmm dat ik later iets met die intuïtief ontwikkeling ga doen,... dat gevoel heb ik ook al wel gehad. Maar eerst wil ik na mijn 2de jaar ook nog mijn 3°jaar afmaken, ... misschien ook nog wel een 4° wie weet  :) en dan zie ik wel wat op mijn pad komt.

En wat mijn man en die vriend betreft... Ik geef inderdaad héél véél om mijn man. We hebben samen al héél wat watertjes doorvaren en hij vult mij perfect aan. Houdt me soms een spiegel voor wanneer dit nodig is en is gewoon door dik en dun mij steun!
Een vriendschap met "die vriend" zou leuk zijn, maar als dit zou betekenen dat ik moet kiezen tussen mijn man en die vriend... dan twijfel ik inderdaad geen seconde  ;)

Groetjes

Leeuwin

Ik hoop dat de liefde tussen jou en je man nog héél lang en goed mag zijn! Jij ook heel veel succes met het volgen van je opleiding!

Liefs van
Leeuwin

Sasje

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben zelf al een tijdje aan het gochelen met tarotkaarten, maar ben er nog niet zo bedreven in als sommige anderen. Wellicht ben ik een beetje laat voor een jaarlegging maar ik vroeg mij af of ik zo brutaal zou mogen zijn om te vragen of wellicht iemand van jullie mijn kaarten zou kunnen bekijken.
Ik hoop dat ik de kaarten goed heb gelegd, ik heb mijn kaarten geschud en toen van bovenaf en van links naar rechts 12 kaarten in rijen van 3 onder elkaar gelegd, steeds van links naar rechts. Ik heb de volgende kaarten getrokken.

1. Persoonskaart, De zegewagen
2. Geld + bezittingen, Bekers 5
3. Omgevingsinvloeden, Staven 4
4. Gezinsleven, Staven 9
5. Creativiteit en kinderen, Bekers 7
6. Werk en gezondheid, Bekers Koning
7. Relaties, Matigeid XIV
8. Wat in de diepte is, Bekers 4
9. Grote reizen/opleidingen, Bekers 6
10. Ambities/wetten, Zwaarden 2
11. Sociale activiteiten, Kracht VIII
12. Gevoelsleven, Staven Ridder.

Groetjes Sasje

dameblanche

ach het jaar is nog niet om, maar wel hal bijna halverwege, dus sasje je kunt al zien waar het jaar een beetje naar toe zal gaan...
de jaarkaart is de zegewagen, dat betekend dat je je richten wil op stabiliteit, en ook meer evenwicht...
hierbij zul je je disipline ne wilskracht nog nodig hebben, gezien er meerder bekerskaarten in deze legging zijn verschenen zul je te maken krijgen met een aanbieding die nogal wat verliezen gaan opleveren, doch richt je niet al te zeer er verloren gaat, maar richt je op de personen die achter je staan, die je emotioneel kunnen en ook willen steunen
er zijn verwachtingen binnen de relatie, maar dat zal toch wat drukop het gezinsleven gaan opleveren.
in de diepte zijn nogal wat gevoelens van onvrde, die je door middel van ontspanning in evenwicht zal willen houden...
het sociale leven versterkt je, waardoor je je op je werk ook sterker voelt worden, het komt meer in evenwicht allemaal.
moeilijk voor je omdat je je nogal eens afschermt, omdat impulsiviteit een spelbreker kan zijn...
lfs marianne

Sasje

He Marianne,

Super lief dat je zo snel gereageerd hebt en hoe toepasselijk ook mijn legging, vooral dat stukje over personen die achter je staan en dat ik me daar op moet richten en dat er nog wat verloren gaat. Ik verlies op het moment nogal wat mensen omdat ik voor het eerst in mijn leven grenzen stel, maar daar tegenover heb ik ook een aantal vrienden die me door dik en dun steunen. Je schermt je af en impulsiviteit kan een spelbreker zijn, ook dat ken ik heel goed. Wil me graag open stellen voor relaties, maar uit angst (voorgaande ervaringen) kan ik dat amper. Maar ik ben blij te lezen dat het allemaal meer in evenwicht komt, om eerlijk te zijn heb ik dat gevoel ook wel een beetje. Super bedankt.

Lfs Sasje

dameblanche

dat wat de diepte in is...vanuit een ontevredenheid in je gevoelsleven, idd door zelf grenzne te gaan stellen, zullen mensen weg gaan, maar dat zijn de omgevallen bekers, geen nood, deze mensen hebben geen toevoegende waarde meer voor je, richt je op de 6 dus evenwicht gaan verkrijgen in geven en nemen en ook de 7 bekers stellen je zo in staat een keuze te durven maken sasje,
uiteindelijk gaat de kaart gematigdheid een grotere rol spelen, en wel zelfbeheersing..je gaat voor jezelf kiezen en dat gaat je beter af....
de zegewagen laat je daarom ook weten dat je suucces mag binnen halen terwijl je zelf de teugels in handen mag houden....[mennen]
dit jaar komt er echter wel nog een ridder op je pad.....iemand die enthousiast mag zijn...iemand met sterrebeeld leeuw, ram, of boogschutter...
lfs marianne

Sasje

Ik kan alleen maar zeggen dat het zo klopt met hoe het met mijn leven gaat op het moment, voor mezelf kiezen, dat had ik een jaar geleden niet gekunt. Zelf de teugels in handen houden, ook iets wat ik erg voel op het moment. Heb niet langer het gevoel dat alles me maar 'overkomt', maar dat ik nu zelf inbreng heb in mijn leven  ;D. Dat van die ridder vind ik ook erg spannend, ben zelf een leeuw qua sterrenbeeld, dus dat zou goed passen een leeuw, een ram of een boogschutter  ;). Ik wacht geduldig af en hoop dat ik me rond die tijd niet langer afscherm en impulsief kan zijn  :D

dameblanche

zelf leven, zelf genieten, in plaats van je laten leven...mooi sasje....

Sasje

Precies Marianne, dat is een mooie instelling  ;D. Ik vind het echt heel fijn dat je antwoord hebt gegeven, ik probeer het zelf ook, maar kan nog niet zo duidelijk de dingen eruit halen, wel in grote lijnen maar nog niet met alle details. Ik probeer me steeds een beetje op 1 kaart te storten en in eerste instantie eruit te halen wat er op het plaatje staat, maar ik blijf het nog aardig lastig vinden om het echt goed te lezen.