Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

naderende zondvloed

Gestart door raven67, januari 06, 2012, 07:37:49 AM

raven67

Ik droomde...
Ik en andere (mij onbekende) mensen zijn in een soort klein dorp in een bos achtige omgeving.
Iedereen doet nog snel van alles want er komt een muur van water aan, zeker een kilometer hoog.
Er heerst geen angst, maar meer drukte om nog van alles te doen nu het nog kan, ook nare dingen zoals wraakacties.
Op het laatst repareer ik nog een lange houten ladder, die in een verdiept stuk van een schuur staat, en klim via de ladder het verdiepte stuk uit.

Toen ik wakker werd gaf het wel een nachtmerrieachtig gevoel.

Groeten, Raven.

PinkJupiter

Hallo Raven,

Vreemde droom, ik vind dat het algehele gevoel dat naar boven komt vooral "onrust" is.  Maar het feit dat er geen angst heerst vind ik wel raar, kan dat niet zo direct duiden.

Ik vind wel dat het aansluit bij de sfeer van de laatste dagen.  Ik ondervind in mijn praktijk dat mensen nog niet gemotiveerd zijn om op een positieve manier aan 2012 te beginnen, iedereen lijkt gedemotiveerd, en de stormen en slechte weer van de laatste dagen dragen daar toe bij.

Dat was het eerste wat ik dacht:  jij ziet een muur van water afkomen, wel een km hoog, en in het echte leven is er zoveel storm en waterellende.  Ik voel ergens een verband.

Ben benieuwd wat anderen erop gaan zeggen.

Groeten, PinkJupiter

IKKE***)

Hoi Raven,

Ik heb nog steeds het gevoel dat alle dromen die je hier althans hebt beschreven met elkaar te maken hebben. Het is a.h.w. een vervolgverhaal. mijn ervaring is dat een gevoel van nachtmerrie vaak ook ontstaat daar het vanuit archetypen gezien een angstige droom is maar als je kunt duiden wat de droom betekent het ineens geen nachtmerrie blijkt te zijn maar een boodschap.

Mijn reactie op deze droom is dat je ellende verwacht of hiervoor in je droom wordt gewaarschuwd. Staan er gesprekken op stapel die veel emoties met zich mee zullen brengen?
Heb het gevoel dat je weet waar het om draait en je al aan het voorbereiden bent om er goed uit te komen. De droom is dan ook een geruststelling dat je de mogelijkheid hebt om goed door deze vloedgolf heen te komen. Rust en kalmte maakt dat je het geheel kan overzien en dus geen acties vanuit emotie onderneemt.

Bezien vanuit het feit dat je in een bosachtige omgeving staat en de houten ladder die je gebruikt koppel ik de boodschap die in je droom zit vast aan de stavenfamilie. Er wordt gewerkt aan vernieuwing. Ook de bosrijke omgeving met de kleuren groen en bruin bevestigen mij dit nogmaals.

Page staven komt sterk bij mij op. Deze spiegelt zich met page zwaarden. Door de gesprekken kun je gaan opbouwen wat uiteindelijk tot transformatie van het "probleem" zal leiden.

Groet, Lana.

raven67

bedankt. Er spelen wel onzekerheden ja, zeker voor dit jaar.
Alleen het laatste stuk van je tekst kan ik niet plaatsen, de staven zijn mij onbekend.
Waar kan ik hier iets over terugvinden/ bestuderen?

groeten, Fam. raven.

IKKE***)

Hoi Raven,

Ik was al een heel verhaal aan het schrijven over de staven maar eigenlijk is het een veel beter idee om eens te gaan kijken op deze site bij het onderdeel tarot-arcana. In de eerste topic staan alle kaarten beschreven en verder vind je er ook heel veel informatie over de tarot en wat je er mee kan.

De laatste passage was dus eigenlijk bedoeld als onderbouwing. Persoonlijk vind ik dat altijd prettig daar ik dmv de handvaten die de leden van dit forum me geven verder kan komen met mijn zoektocht. Geregeld word ik ook even helemaal op het andere been gezet. Ook dat is goed want aan een tunnelvisie hebben we niet veel.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het.

Groet, Lana.

raven67

Ricca

Lieve Raven,

Ik heb ook nog even naar deze droom gekeken. Bij de hoge muur van water denk ik aan een golf van emoties. Niet van vuur-emoties (woede o.i.d.), maar van water-emoties, dus verdriet of angst of spijt o.i.d. Omdat de golf zo hoog is (een kilometer hoog), ligt angst het meest voor de hand...

Iedereen in het dorp is zich ervan bewust dat de tijd dringt om bepaalde dingen te doen nu het nog kan, maar wat zijn de dingen die geen uitstel gedogen? Sommige mensen geven nog snel even voorrang aan nare dingen, zoals wraakacties... Jij ziet het allemaal gebeuren en waarschijnlijk roept het afkeuring of zelfs woede in je op, maar waar je misschien niet bij stilstaat is dat er (ook in dromen) niets buiten jezelf is dat geen spiegel is.

Misschien zul je nu zeggen: "Dat is geen spiegelbeeld van mij, want ik zou zoiets nooit doen, ik ben juist heel vredelievend", maar dan toch vraagt de droom je om eens te kijken of je jezelf niet op een of andere manier te pakken neemt of bestraft, omdat je jezelf iets kwalijk neemt. Begrijp je dat?

Je hebt de golf een "naderende zondvloed" genoemd. In het woord zondvloed zit 'zonde' en dat kan zowel zonde betekenen (een 'foutje') als jammer of een jammerlijke verspilling (als in 'zonde van de moeite'). De bijbelse zondvloed wordt vaak uitgelegd als een wraak van God om de zonden van de mensheid. Natuurlijk was het geen wraakactie, maar het onderwerp wraak zit ondertussen wel twee keer in de droom.

Toch gaat het in feite niet om de wraak, maar om wat daarónder ligt. Je ziet mensen wraak nemen, maar wat ze daarmee eigenlijk laten zien is angst. En door die golf van angst doen ze iets wat jij afkeurt. Je zegt dat er geen angst heerst in de droom, maar die angst is er wel degelijk. Niet als een emotie die gevoeld wordt, maar als een beeld dat je kunt bekijken - om meer zicht op jezelf te krijgen.

De diverse gebeurtenissen in de droom spelen zich op verschillende vlakken (of bewustzijnsniveaus) af. Zelf zit je in het volgende deel in een lager gelegen stuk van een schuur, een soort kuil of kelder waarbij je een ladder nodig hebt om erin en eruit te komen. Een schuur is een opslagplaats, voor een oogst, voor goederen of voor oude troep. Of bijvoorbeeld - meer symbolisch - voor herinneringen of voor oud zeer. De kelder is het onderbewustzijn, waarin je dingen hebt weggeborgen (de bosachtige omgeving van het dorp kan ook een symbool voor het onderbewustzijn zijn). Als de ladder stuk is, zit je even vast in dat lagere deel van de schuur. Gelukkig lukt het je de ladder te repareren, zodat je er weer uit kunt klimmen, maar daarmee is de kous nog niet af...

... want nu breekt het moment aan om te erkennen dat er ook in jou angst leeft. Omdat die erkenning er in de droom nog niet is, helpt de droom jou een handje door jou die angst fysiek te laten ervaren: je wordt wakker met een nachtmerrie-achtig gevoel, zodat je wel móet erkennen: "Ik ben bang". Als je angst wegstopt, kan ze toenemen - tot een hoge muur van water... Als je de angst erkent en ervaart, kan ze ook weer verdwijnen. Daarom zijn nachtmerries altijd helende dromen.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

raven67

o.k., ja ik herken er wel wat in, zeker angst voor de toekomst, met de recessie die er nu is, en zorgen over gezondheid van familieleden.
Ik denk ook hier over na.