Dagkaarten Lenormand - Deel 2

Gestart door dameblanche, januari 01, 2012, 09:27:47 AM

PinkJupiter

Hallo Carla,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben. 

Ik denk soms:  kon ik nog maar eens met hem praten, het is doorpraten wat er gebeurd is, hem zeggen dat ik hem begrijp waarom hij het gedaan heeft.  Want hij vond het leven uitzichtloos, beetje hetzelfde zoals ik me nu voel.  Moest ik mijn zoontje niet gehad hebben, dan had ik misschien ook al eens domme dingen gedaan.  Maar ik hou teveel van het leven om er zelf een eind aan te maken.  Gelukkig kan ik me dat herinneren op momenten waarop ik diep zit. 

Ik vergeef het hem.  Maar het gemis wordt niet minder.  Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik het spijtig vind dat hij er niet was om dit of dat aan te vertellen, om dit of dat met hem te delen.  En hij heeft ook nogal wat nagelaten:  hij was nog niet volledig gescheiden van een kreng van een vrouw, die nu aanspraak maakt op een deeltje van zijn nalatenschap (ze waren gehuwd met een contract, dus ze kan niet alles krijgen), en die al meer dan 9 jaar met ons (ik heb nog twee jongere broers) procedeert.  Zijn nalatenschap raakt dus ook niet verdeeld, en dat is echt kakkig ...  Het geraakt niet afgesloten, weet je wel ?

En dat komt er bij mij ook nog eens allemaal bij, al dat geloop met notarissen en advocaten ....

Carla

Citaat van: PinkJupiter op januari 06, 2012, 12:14:06 PM
Zijn nalatenschap raakt dus ook niet verdeeld, en dat is echt kakkig ...  Het geraakt niet afgesloten, weet je wel ?

Dat is inderdaad niet echt bevorderlijk  :-\
Sterkte PJ!

sweetmami

Citaat van: PinkJupiter op januari 06, 2012, 09:32:09 AM
Doodskist op PK betekent het einde van een periode ...  Aangezien de eerste kaart het hart was, heb je misschien afscheid genomen van een relatie ? 

Kind:  je baart je teveel zorgen, mss moet je de dingen gewoon even loslaten en je even onbezonnen gedragen als een kind, en het leven op je laten afkomen.  In combi met de Ruiker zou ik zeggen dat er nog geluk naar je toekomt, onverwacht maar mooi geluk.

De doodskist doet altijd wat akelig aan, maar heb geen raar gevoel mbt deze legging.

Jeetje pinkjupiter! je weet helemaal niks en toch zoveel te melden.... JE BENT GOED HOOR!
Voelt heel fijn aan jouw duiding dankjewel... en welkom! :-*

sweetmami

Citaat van: Chris op januari 06, 2012, 10:05:22 AM
Citaat van: sweetmami op januari 06, 2012, 09:28:35 AM
Goeiemorgen allemaal,

Het hart, doodskist op pk, het kind... Samen de ruiker.

Liefs

Het lijkt erop dat je je hart afsluit voor nieuw geluk !!
Zaakjes wat luchtiger opnemen ,speelser in het leven gaan staan ,

Gr Chris

Nee Chris niet afsluiten, ik heb hem juist open staan!  :P

sweetmami

Citaat van: rianna op januari 06, 2012, 10:12:51 AM
Goeiemorgen allemaal,

Liefs
hoi Sweetmami
je ondergaat een soort transformatie  de liefde voor je kind maak je stik gelukkig
het voelt als een nieuwe start 
liefs Rianna

dankjewel Rianna, zo voelde ik het indderdaad zelf ook toen ik de kaartjes legde.
ik had zelf zoiets mn hart staat weer open, met de doodskist naast het kind is het een hele nieuwe start, welliswaar net als een kind moet het weer gaan lopen, dus niet op de 1 of andere dag (de traantjes zijn niet te vermijden).... dat ik een transformatie onderga is duidelijk, zit weer helemaal in mn instincten en in mijn zweefgehalte hihi en ja het ruikertje he, thats me helemaal at this moment, the single mom en geniet echt van die kleine schat, die passief is en ontvangt, kadotjes, uitnodigingen, leuke berichten, jeps een leuke maand gecombineerd met uitjes maar ook rust.

PinkJupiter

CiteerJeetje pinkjupiter! je weet helemaal niks en toch zoveel te melden.... JE BENT GOED HOOR!

Wow SweetMami - nu glunder ik hoor !  Je hebt mij dag helemaal goed gemaakt !  :-*

sweetmami

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 10:50:49 AM
Goeiemorgen allemaal,

Liefs

je liefdesleven op een laag pitje gezet en voorlopig je wijden aan het moederschap, hier vindt je wel alle goedheid in en aanvaard je dit ook als een godsgeschenk....

Ja lieve Mar, nou laag pitje ik sta er wel voor open hoor maar dit keer moet hij wel van goeie huize komen... ik wil gelijk zijn cv zien en binnen 2 weken bij zn ouders op de bank zitten  ;D hahahaha  maar indd mijn kleine man is nog wel altijd de man in huis en op de eerste plaats he ;) Ik wil niet dat hij opgroeit in een huis waar alle mogelijke mannen voorbij komen...

En mn kleine zeker een godgeschenk, zo heb ik het ook altijd gevoeld want hij is heel bijzonder, maar wel grappig dat je die bewoording gebruikt want ik zit ook helemaal weer in mn geloof namelijk was dit tijdens mn dip ook wel weer even kwijt hoor.... maar ik geloof dan ook dat de maker weet waarom bepaalde dingen gaan zoals ze gaan en mede daarin vind ik dan uiteindelijk weer mijn acceptatie.

dankjewel lief

:-*

sweetmami

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 10:56:47 AM
goede morgen allemaal.....
heerlijk er wordt druk geduidt.....
wie wil mij "doen"??

wolken-vissen-sleutel.....

haha ik wil jou wel doen hoor! heel goed dat je de kaartjes hebt gelegd... ik krijg namelijk het gevoel alsof er plotseling wat staat te gebeuren bij jou... een geluks kans, financieel iets, of misschien een bepaald inzicht waardoor je de huidige situatie gaat kunnen verspoedigen....
de wolken liggen achter je, iets groots.

we gaan het zien.....

maar ik gun het je van harte!

sweetmami

Citaat van: PinkJupiter op januari 06, 2012, 13:03:44 PM
Jeetje pinkjupiter! je weet helemaal niks en toch zoveel te melden.... JE BENT GOED HOOR!

Wow SweetMami - nu glunder ik hoor !  Je hebt mij dag helemaal goed gemaakt !  :-*
[/quote]

i know lieverd, en ik voel je battle, en je doet het zoooooo goed echt, knokker de knok...
een single mom met er eigen zaak!!! Wou dat ik je zo een man kon aanreiken zodat je die pootjes is even op de tafel kon leggen... en dat gemis van je vader, zal nooit overgaan, maar je leert het met tijd een plekje te geven... maar ik moet mij ook aansluiten bij Mar, ook tijd voor jezelf mop, ook tijd voor jezelf en je hoeft niet vriendinnen vriendinnen in overvloed, maar is ff lekker alles eruit gooien en lekker vrouwendingetjes doen en gewoon eens even goed goed goed lachen.. heerlijk..kan je je dat nog herinneren?
dat je gewoon echt buikpijn en kaakpijn en tranen had van het lachen...
ik wil nu een goeie mop plaatsen maar hmmm kan er niet zo snel 1 bedenken...
misschien heeft Chris er 1 hahaha.

lieverd, jij hoort mij straks goed . Je bent gehoord :-*

PinkJupiter

Ach, vanavond ga ik naar een vriendin en haar man.  Ze hebben mij al zoveel keer uitgenodigd en het komt er maar niet van, maar nu ga ik ervoor.  Lekker glaasje cava drinken en vertellen.  En ze hebben mij gevraagd om mijn kaartjes mee te nemen, dus dat zal ik doen. 

Ik kijk al uit naar je mailtje, en dank je wel voor je steun (van jullie allemaal trouwens)

PJ xxx

dameblanche

ja dank je sweety, ik hou je beslist op de hoogte....

de cv zien????
vraag meteen hoe de conditie van zijn cv-ketel is, is hij pas schoongemaakt, moet er water bijgevult worden, voor je het weet zit je weer bij je eigen kacheltje...hih....
vergeet niet; eigen haard, is goud waard......

@pink jupiter,
ik heb zo een sterk gevoel dat je erg veel op je vader lijkt, ook in doen en laten.
ook het nu je terugtrekken.......
dat deed je vader ook....
maar je hebt een te groot vernatwoordelijksgevoel jezelf opgelegt...
je kunt niet de zelfmoord van je vader je aanrekenen, doe je ook niet, want als ik het er niet bijmeld..ontken je het ook ten stelligste, maar is het ook waar????

bedenk dat ieder verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen geluk....
je mag dan wel een ferme meid zijn, een eigen zaak, loopt ook wel goed, maar je steekt er ook te veel uren in.
teminste de energie die dan nog over blijft, want veel gaat er in het gepieker...
je houdt veel en veel te weinig energie over voor jezelf, vandaar dat je je nu ook terug trekt...
oke strakkies leuk bij die mensen op bezoek, ik hoor het al, neem de kaartjes mee........
in plaats dat jij nu zou kunnen tanken, gaat het je weer kostbare energie kosten......

probeer eens lekker te genieten, praat over koetjes en kalfjes aleerstens.....

sterkte pinky.....

rianna

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 10:35:43 AM
Citaat van: rianna op januari 06, 2012, 08:37:29 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik
2 = de klaver
16 = de sterren
25 = de ring
samen vormen zij 7= de slang
er lijkt een verbetering te komen die me gleukkig maakt
maar ergens zit er een addertje?
liefs Rianna

wederom de ster, maar nu de ster van de lenormand.....
vooruitgang ook op spiritueel gebied.....
durf je zelf onder de loup te nemen...
en dat is vaak het verraderlijke.....
de blinde vlek h]erkennen, en zien, dat beinvloed namelijk ook de interpretaite van kaarten.....
dus eerst je goed kunnen leegmaken, opstarten van uit een blanco vel.... :-*

hoi Marianne
fijn dat er vooruigang kom in mijn spirituele zoektocht :)  en ja ik ben ook wel kritisch misschien Té op me zelf hoor
en probeer me zelf altijd leeg te maken voor het duiden   
dank je wel

rianna

Citaat van: Chris op januari 06, 2012, 08:46:48 AM
Citaat van: rianna op januari 06, 2012, 08:37:29 AM
goeiemorgen allemaal
vandaag trok ik
2 = de klaver
16 = de sterren
25 = de ring
samen vormen zij 7= de slang
er lijkt een verbetering te komen die me gleukkig maakt
maar ergens zit er een addertje?
liefs Rianna

Lijkt erop dat de lucht helder begint te worden of lijkt helder te worden mbt tot een relatie,maar pas op !!

Gr Chris

Hoi Chris
i know ik ben op mijnhoede hoor  ik hou niet van slangen hihihih
dank je wel
liefs Rianna

rianna

Citaat van: PinkJupiter op januari 06, 2012, 08:58:04 AM
Hallo Rianna,

De slang baart me een beetje zorgen.  Ik vind dat altijd de kaart van "derden".  Ik sluit me aan bij de uitleg dat de lucht opklaart, maar ik zou opletten met die opklaring, wees op je hoede, het kan ook lijken alsof de lucht opklaart, of dat iemand jou wil laten geloven dat er verbetering komt.
Persoonlijk is de Slang voor mij altijd overspel en bedrog, of toch tenminste iemand die ertussen wil komen.

Groetjes,
PinkJupiter
hoi Pink Jupiter
ik ben zeker op mijn hoede voor de slang hoor weet preices hoe het kan gaan
het kan ook valse schijn zijn
dank je wel
leifs Rianna

PinkJupiter

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 15:19:23 PM
je kunt niet de zelfmoord van je vader je aanrekenen, doe je ook niet, want als ik het er niet bijmeld..ontken je het ook ten stelligste, maar is het ook waar????

@Marianne:  dit moet je me eens uitleggen, want hier kan ik je niet volgen.  Hij wist een paar dagen op voorhand dat ik die avond zou uitgaan, hij moedigde me daar ook in aan.  En net die avond heeft hij de fatale daad gepleegd.  En hij was erop aan het wachten, heeft me nog een afscheidsbrief geschreven en zo, en alles was zo perfect getimed dat er zelfs geen hulp meer geboden kon worden.  Tegen de tijd dat we hem vonden, was hij al overleden.  Voel ik mij daar schuldig over ?  Ik weet het niet.  Eigenlijk mag ik mij niet schuldig voelen, het was zijn keuze, niet die van mij.  Moet ik mij schuldig voelen omdat hij het net die avond gedaan heeft ?  Ook niet vind ik.  Maar toch, het knaagt.  Had ik niet aan mezelf moeten denken, en gewoon thuis gebleven, dan had hij het niet kunnen doen.  Maar "als" heeft geen zin.  De dingen zijn wat ze zijn.  Feit is wel, dat door het feit dat hij er niet meer is, ik zijn strijd verder moet strijden.  En dan heb ik het over zijn vechtscheiding.  Die vrouw heeft gezworen dat ze hem zou doen lijden, en als ze met hem klaar was, ook zijn kinderen, zijn familie, enzovoort.  Ik lijk idd sterk op mijn vader, dat zegt iedereen, zeker qua karakter, en omdat ik met hem zo goed klikte zet die vrouw het gevecht met mij verder.  Ze heeft haar pijlen van hem naar mij verlegd.  En dat weegt zwaar.  Dat hij die keuze gemaakt heeft, tot daar aan toe.  Maar ik moet er de gevolgen van dragen.  Ik moet de nalatenschap afhandelen, ben zaakvoerder van zijn bedrijf, heb twee jongere broers die zichzelf in de nesten steken enzovoort.  Iemand moet het doen hé ?  Ik kan toch niet zomaar zeggen:  "ho maar even, het is voor mij teveel, hoepel op".  Weet je Marianne, voor mij voelt het om een of andere reden allemaal karmisch aan.  Zowel in de tak van mijn moeder als van mijn vader komt er heel veel op mijn schouders terecht.  Heb ooit gehoord dat karma 7 of 8 generaties meegedragen wordt, en ik denk dat ik die generatie ben die de weg moet vrijmaken voor de generaties die achter mij komen.  Die het tij moet keren.  Maar ben daarom geen Jeanne d'Arc hoor :-)

Citaat van: marianne op januari 06, 2012, 15:19:23 PM
bedenk dat ieder verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen geluk....
je mag dan wel een ferme meid zijn, een eigen zaak, loopt ook wel goed, maar je steekt er ook te veel uren in.
teminste de energie die dan nog over blijft, want veel gaat er in het gepieker...
je houdt veel en veel te weinig energie over voor jezelf, vandaar dat je je nu ook terug trekt...
oke strakkies leuk bij die mensen op bezoek, ik hoor het al, neem de kaartjes mee........
in plaats dat jij nu zou kunnen tanken, gaat het je weer kostbare energie kosten......
probeer eens lekker te genieten, praat over koetjes en kalfjes aleerstens.....

sterkte pinky.....
Dat ga ik zeker doen.  Genieten, en mij eens laten verwennen.  Ze komen me halen en brengen mij terug, kan ik lekker een glaasje drinken.  En met mijn vriendin is het altijd gieren geblazen, die is heel grappig, en we kunnen echt veel zeggen tegen elkaar.  En dat ik mijn kaartjes meeneem vind ik net fijn, ik doe dat graag.  Als ik hen kan helpen, waarom niet.