Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

Palomino

Goede avond allemaal, ( Dit is het berichtje van gisterenavond 30 januari... 8))

Vanavond trok ik Bekers 5 als Centrumkaart en De Magiër als Kruiskaart.

Ik bepaal zelf welke zaken voor mij een teleurstelling zijn door de manier waarop ik er naar wens te kijken, er mee om ga en wat ik er mee doe, er zijn talloze keuzes die ik kan maken, en talloze manieren van handelen en duizenden manierennom ergens naar te kijken en om zaken te benaderen.

Liefs Palo
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoi allemaal,

Vanavond trok ik:

* Bekers 8 (omgekeerd) als Centrumkaart.
* Pentakels 7 als Kruiskaart

Bekers 8 wijst op teleurstellende gebeurtenissen, situaties die ik achter me laat, een eventueel missen van iets ...de plek waar een derde beker zou kunnen staan op de bovenste rij, maar die ik zelf invul... Aangezien Bekers 8 omgekeerd tevoorschijn is gekomen zegt dit dat ik  de situatie niet achter me laat. Pentakels 7 vertelt me waarom; Omdat niets overhaast moet worden er geduld mag zijn en dat zal uiteindelijk zijn vruchten afwerpen... :)D

Liefs van Palo

Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Citaat van: marianne op januari 31, 2012, 18:30:01 PM
Citaat van: hatsjepsoet op januari 31, 2012, 14:05:39 PM
Nou,  ik heb er nog geen einde aan gemaakt in de zin dat ik nog steeds bepaalde gevoelens heb maar het is mijn uitleg waar het waarschijnlijk voor staat.

je bent er wel mee bezig hatsie en het besef dat het allemaal staat op een illusie en een droom geeft op zich al een einde aan.....
een einde waarbij een nieuw begin ook mogelijk is, waarbij je ook langzaam je illussies naar de achtergrond kunt dringen...ook daar heeft de dood invloed op, de dood geeft aan dat je in een overdenkingsproces je je bevindt waarbij de staven ridder een duidelijke intuitie kaart is....je intuitie zegt ook dat het een droom is en blijft....

Hé Marianne,

Je hebt geen idee wat een verdriet er bij mij naar boven kwam toen ik dit las. Het laatste regeltje, dat het een droom blijft, daar schrok ik zo erg van dat ik vreselijk moest huilen.
Vandaag was ook een emotionele dag. Ik voelde me heel verdrietig en rot. Ik weet wel waardoor. Ik heb geen contact met hem maar op internet vindt je een hoop. Gisterenavond zat ik weer te zoeken want soms hou ik het niet meer uit en zonder dat ik dingen vind die nu zo schokkend zijn zie ik dingen waarvan ik onrustig word. Het is denk ik vooral dat ik überhaupt iets van hem vind wat mij onrustig maakt. Ik realiseerde me ook, en dat realiseerde ik me de afgelopen dagen zo wie zo ineens meer, dat hij verder gaat. Dat het gaat slijten bij hem, ik zal worden vergeten. Daar was ik vandaag zo verdrietig om en word ik zo onrustig van.
Als ik dat dan lees over een droom die blijft dan word ik zo vreselijk geraakt. Ik weet het wel, ik heb maanden lang het loslaten uitgesteld door o.a. weer hoop te krijgen maar nu zit ik met meer verdriet dan voorheen. Ik stel het loslaten uit want het verdriet is zo groot. Het lijkt wel alsof ik een stuk van mijzelf moet loslaten.

Marianne, wat jij schrijft over het staven ridder, het is een intuïtieve kaart en mijn intuïtie zou zeggen dat het een droom blijft. Geldt dat altijd voor de staven ridder? Hij zal altijd een intuïtieve kaart zijn maar zegt hij altijd dat iets een droom is en blijft of zegt hij dat alleen in dit geval? En wat maakt dat jij dit uit deze kaart haalt?

Liefs, H.

kristina1975

Hi lieve H,
mijn ogen vallen op je bericht en ik denk o wat erg!
Ik leef met je mee ....zoveel pijn dat hij gewoon verder gaat zoveel pijn om de hoop op te geven vooral verdriet omdat t zo mooi kon zijn......ik ben ook graag een droomster .....
Ik weet niet echt wat ik moet zeggen behalve dat ik je wilde bijstaan.
Knuffels