Dagkaarten bespreken en begrijpen - Deel 2

Gestart door rianna, januari 01, 2012, 00:21:59 AM

rianna

Citaat van: marianne op januari 29, 2012, 08:55:37 AM
goeie morgen rianne, een leuk dagje gehad gisteren??
kelken ridder; je wenst een forse vooruitgang rianne, de laatste tijd draait het maar allemaal om eenzelfde punt, het gaat niet echt vooruit, het keutelt wat, het kuiert wat.....
eigenlijk moet er eens iemand komen die je een trap onder je kont[je] wil geven, nee dat bedoel ik natuurlijk niet letterlijk, maar je weet wat ik bedoel, er moet  iets duidelijks uit de lucht komen vallen voor jou gevoel, maar staar je daar niet blind op, wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien...... ;)
hoi Marianne
ja hoor heerlijk dagje zo saampies
het mannetje maakt zich nu klaar voor de kerk  die moet daar kosteren
dus heb ik het rijk weer eventjes alleen
ja je hebt gelijk ik wacht veel te veel af
het word me niet aangedragen
moet er duidielijk zelf iets mee
en de gene die mij een schop komt geven hihihihi mag wel grote voeten hebben ahahahahah
dank je wel meis
liefs Rianna

assie63

goedemorgen allemaal

mijn kaartjes

magier maan staven 9

mijn eigen verantwoording nemen op emotioneel gebied, meer naar mijn intuitie luisteren,  niet terug kijken naar het verleden

dameblanche

hallo assie;
de magier
de eerste kaart van de grote arcana na het frank en vrij de wereld in te gaan trekken, je hebt het een en al aan bagage....[de dwaas]
je eigen leven ben je gaan bepalen, maar nu ga je werken aan een volgende stap; jezelf meester gaan worden, en erook vorm aan gaan geven.
de maan laat je weten dat er ook duistere kanten nog onderzocht moeten worden, de maan heeft zowel een leichte kant als een duistere kant, dat weet je maar al te goed, de lichte kant kent iedereen, de duistere kant daar ben je waakzaam over.....

maar een troost assie we hebben allemaal een lichte en een duistere kant...er is toch ook dag en nacht, eb en vloed, wit en zwart, man en vrouw...... :-\ ;)

kristina1975

Citaat van: Believe75 op januari 29, 2012, 05:05:26 AM
Lieve Marianne.....dank je dank je en alweer dank!
Ik moest wel gelijk denken aan afhankelijkheid en onafhankelijkheid
Wel geen tranen
Wel niet zeggen wat je voelt
Wel niet laten zien wat je voelt

Wel niet huile n gaat niet want tranen hebben eigen wil ...

Ik heb net 2 zeer mooie kaarten getrokken.
Staven 8
Hart
:)   :-* Xxx

Marianne,
Ik dan? :) xxx

klaproos1945

goede morgen allemaal

doel~de blanco kaart~schip

taak~zwaarden 7~wolken

kans~zwaarden ridder~roede

weten dat de mannelijke kant de schaduw is van mijn hart

de vrouwelijke kant zegt ik voel mijn innerlijke kind geborgen

in een hart van smart en dat we dat gaan aanvaarden  ??? 8)

http://www.youtube.com/watch?v=DjiGBVfjTu4

klaproosje  http://www.youtube.com/watch?v=Lf8aT0kqk20&feature=endscreen&NR=1

dameblanche

Citaat van: Believe75 op januari 29, 2012, 11:13:21 AM
Citaat van: Believe75 op januari 29, 2012, 05:05:26 AM
Lieve Marianne.....dank je dank je en alweer dank!
Ik moest wel gelijk denken aan afhankelijkheid en onafhankelijkheid
Wel geen tranen
Wel niet zeggen wat je voelt
Wel niet laten zien wat je voelt

Wel niet huile n gaat niet want tranen hebben eigen wil ...

Ik heb net 2 zeer mooie kaarten getrokken.
Staven 8
Hart
:)   :-* Xxx

Marianne,
Ik dan? :) xxx

oeh oeh oeh, en je hebt ook nog eens de mooiste kaartjes :-[
staven 8;  hoop op verandering ten aanzien van de liefde...
de 8 staven zijn aan het landen, er broeit iets, ook zet je je belangeloos in hiervoor, je in kunnen zetten zonder er iets voor terug te verwachten, ofte wel alles is mooi meegenomen :-*

klaproos1945

dameblanche

aan klaproosje;
deze 2 links werken echt als een soort van meditatie...door je erop te koncentreren ervaar je de rust...en krijg je tevens kracht en helderheid :-*
het doel; de blanco kaart? toch niet de joker hè klaproosje....

maar gezien de volgende kaarten heb je nog het een en andere te verwerken betreffende conflikten
de zwwarden 7 zeggen dat je weerstand ondervind, obtakels die je moet overwinnen, de zwaarden ridder waarschuwd je niet al te strijdlusitg in verweer te willen treden, vaak lost dat allemaal niks op....

andere kant wordt je de aas van pentakels aangeboden of wel het lot aanvaarden, we hebben allemaal onze eigenschappen en talenten, iedere mens erft deze ook de negatieve eigenschappen of te wel handicaps,
iedereen heeft positieve en negatieve kanten, de kunst is deze te accepteren en ze samen te voegen.

ook onze vrouwelijke kant laten zien, de ervaringen wat we hebben meegekregen van moeder, grootmoeder, de zachte kant, de emotionele kant, samen vormend en gevormd worden

janice

Dat jullie tijd hebben om een dagkaart in de ochtend te trekken  8)
ik zou ook wel elke dag een kaartje willen trekken maar wanneer ik daaraan denk is de dag meestal al om
Intuitie is verstand dat haast heeft

dameblanche

ach ja, janice, het hoort erbij, opstaan, aankleden, tandenpoetsen en kaartje trekken :P

janice

en je bent niet bang dat je naar het kaartje gaat leven voor de rest van de dag ?
Intuitie is verstand dat haast heeft

Palomino

Hi Jan,

Ja, ik zat er inderdaad ook over te denken om de kaartjes 's avonds te gaan trekken en dan achteraf te bekijken hoe de kaarten in mijn, gevoel, gedachten en gebeurtenissen van de afgelopen dag passen... :)

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Palomino

Hallo Allemaal,

Mijn weekend kaarten waren de volgende...

Zaterdag: Centrumkaart...Zwaarden Schildknaap
                 Kruiskaart.........Pentakels 10

Het was een hectische dag met veel spanning, er deden veel gedachten de ronde, maar niet zozeer bij mij... Ik ben lekker gaan sporten om dit gevoel uit mijn lijf te rennen en te genieten van de heerlijke frisse winterlucht met een zonnetje dat af gen toe tuusen de wolken doorscheen. Later is er weer gesproken en 's avonds is het heel gezellig geworden toen een  goede vriendin met haar broer kwam eten en we héérlijk hebben gegeten.

Zondag: Centrumkaart...De Hogepriesteres (omgekeerd)
               Kruiskaart........Bekers 5

Het was een heerlijke dag vandaag, weer heerlijk met de honden wezen wandelen en lekker gesport.
De Hogeproiesteres vertelde me dat ik rustig en ontvankelijk mag zijn en naar mijn intuI'tie mag luisteren, want die is goed! Vooral als er teleurstellingen zijn, dan mag ik mijn houding veranderen en eens even kijken wat er wèl is in plaats van te zeuren wat er niet is.

Liefs van Palomino.

P.S.........Vanaf morgen ga ik mijn dagkaarten 's avonds trekken en ze daarna (of misschien een dag later) op het forum plaaten.
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

hatsjepsoet

Vandaag tijdens het schudden viel eerst zwaarden 2 er uit en daarna een paar kaarten waarvan de bovenste de Dood was. Uiteindelijk was de dagkaart zwaarden 2, zeer bijzonder.

Liefs, H.

assie63

Citaat van: marianne op januari 29, 2012, 09:46:24 AM
hallo assie;
de magier
de eerste kaart van de grote arcana na het frank en vrij de wereld in te gaan trekken, je hebt het een en al aan bagage....[de dwaas]
je eigen leven ben je gaan bepalen, maar nu ga je werken aan een volgende stap; jezelf meester gaan worden, en erook vorm aan gaan geven.
de maan laat je weten dat er ook duistere kanten nog onderzocht moeten worden, de maan heeft zowel een leichte kant als een duistere kant, dat weet je maar al te goed, de lichte kant kent iedereen, de duistere kant daar ben je waakzaam over.....

maar een troost assie we hebben allemaal een lichte en een duistere kant...er is toch ook dag en nacht, eb en vloed, wit en zwart, man en vrouw...... :-\ ;)
ja klopt henb een aardig rugzakje, ja zou mooi zijn zeker meer vorm, ja klopt hoor de duistere kant moet nog onderzocht, ja klopt alles bestaat uit 2 kanten dat is juist het mooie van het leven, Dank voor duiding, assie xx